Ihan toivotonta jaksaa +28C ilmalla yrittää lenkkeillä!
Näin varsinais- suomessa. En jaksanut kun noin 4km ja sydän meinas pompata ulos rinnasta ja hiki jo valui. Tuli aika outo olo.
Kommentit (35)
Minäkin varoittelin poikaani, ettei lähtisi lenkille. Tykkää lenkkeillä kotikulmilla käydessään, kun täällä on erinomaiset maastot. Lähti lenkin sijaan kaivamaan puutarhastani kantoa maasta pois. Jotenkin epäilen, ettei pojalle mennyt varoitteluni ihan perille asti.
Aivan mahtavaa kävellä joenrantaa näillä keleillä.
Heti kun varjoisa päättyi, on siis sellasta kuntorata maastoa, suorassa auringossa meinas voimat lopoua täysin. Ja ikinä en muutoin edes hikoile, nyt aivan valtoimenaan. Oon kyllä jo vanha että ymmärrän ettei kroppa jaksa enää tätä samaa rasitusta kun nuorempana. Oon lenkkeilly kesät talvet viimeset 15v säännöllisesti, sitä ennen satunnaisesti.
Huomenna tänne luvattu 30C, ei siis edes kannata edes yrittää. Harmittaa kun kroppa " pettää".
Toisinaan on hyvä ottaa rauhallisemmin. Lyhytkestoisia on helteet. Kohta on taas kylmä ja sataa niin pääsee lenkille.
Matkaa lyhemmäksi ja vauhtia pois niin hyvin jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa kävellä joenrantaa näillä keleillä.
Joku jokirantakävely olis ollu viisaampaa, ei tää lenkkeily maastossa.
Mitä järkeä- kyllä niitä vilpoisempia päiviä/iltoja siellä Varsinais-Suomessakin tulee. Sitten voi lenkkeillä. Kropalle tekee hyvää palautuminen ja hellepäivät ovat sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Toisinaan on hyvä ottaa rauhallisemmin. Lyhytkestoisia on helteet. Kohta on taas kylmä ja sataa niin pääsee lenkille.
Pakko ottaa iisimmin, ainakin huominen. Tähän rutiiniin on niin tottunu että tuntuu päivä menevän ihan ohi kun ei voi kuntoilla. Ja kylmääkään en odota, muuta edes joku alle 25 niin jaksais taas.
Vierailija kirjoitti:
Matkaa lyhemmäksi ja vauhtia pois niin hyvin jaksaa.
No nyt kyllä molemmat hyyty jo parin kilsan jälkeen, hyvä että jaksoin kotiin takaisin.
Kävin lenkillä aamulla, kun oli "vain" 22 astetta lämmintä. Mutta kun tuo aurinko porotti pilvettömältä taivaalta ni ei se oikein hyvältä tuntunu. Lyhensin suosiolla lenkkiäni.
Vierailija kirjoitti:
Käy uimassa, sekin on liikuntaa.
Tätä mulle on ehdotettu mutta oon niin huono uimari etten jaksa kuin joku vartin, meressä siis, uimaloissa en käy. Ei tunnu samalla tavalla liikunnalta kun puolentoitatunnin lenkki. Huomenna taidan yrittää silti uintireissua
Vähän huvitti kävelylenkillä taannoin kun moni juoksi kun juostavahan se on vaikka +50 asteen helteellä kun "kroppa ja kalorit" niin viimeisillä voimillaan tuntuivat liikkuvan eteenpäin.
Mitä jos ottaisi helteellä vähän rennommin. Älytöntä kehon palvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä- kyllä niitä vilpoisempia päiviä/iltoja siellä Varsinais-Suomessakin tulee. Sitten voi lenkkeillä. Kropalle tekee hyvää palautuminen ja hellepäivät ovat sitä varten.
En mä tiä mitä järkeä, paitsi totuttu tapa. Kai tää jtn peruskuntoa pitää yllä. Jos tässä iässä ei säännöllisesti liiku ei pääse kohta sängystä ylös. Oon jo yli 50v.
Tai jopa sairaalloista kehon palvontaa.
Minä kävin aamulla klo. 6.30. Hyvin jaksoi siihen aikaan.
Kyllä niitä selityksiä aina keksii... :D
No, itse olen kokenut lämmössä liikkuja, mutta siitä huolimatta näillä keleillä otan lenkit kevyemmin, eli ei haeta maksimia vaan nautitaan kevyesti rullaavasta askeleesta.
25 näyttäs olevan.
Turku