Hirveä stressi ja perheriita serkun juhannushäistä
Tuli tuosta " tasokkaat häät" -ketjusta vielä kahta ahdistavampi olo. Me ollaan menossa juuri tuollaisiin hienosteluhäihin vieläpä nyt juhannuksena. Lapset mainittiin kutsussa, mutta nyt on alkanut kuulua kaikkia rajoitteita: esim. lapsiperheiden on toivottu jäävän pois kirkosta tai sijoittuvan kirkon takaosaan, että voi tarvittaessa poistua, jos tulee häiriötä. Mies on ihan käärmeissään kaikista noihin häihin liittyvistä koukeroista ja mököttää, kun juhannus on menossa pilalle. Stressaan myös, onko minulla ja lapsilla tarpeeksi hienot vaatteet (ompelin itse, miehellä tumma puku), kelpaako " piireihin" päässeelle serkulle. Verenpaine tässä vain nousee ja rahaa palaa noihinkin juhliin.
Kommentit (9)
Kummallista myös se, että jos ensiksi koko perhe on tervetullut ja kohta soitetaankin että ei tartte tulla kirkkoon! Ehkä sun miehes ei tartte stressata, voihan tulla soitto että miestäkään ei saa tuoda mukana :)) Anna miehellesi mahdollisuus viettää sellainen juhannus kuin haluaa, rentoutuen!
Ollaan siis menossa 3 lapsen kanssa häihin ja jo etukäteen hieman arveluttaa, kuinka mahtaa sujua siten, ettei oltaisi häiriöksi. Halutaan kuitenkin mennä juhliin, mutta ajateltiin tietenkin mennä kirkon takaosaan, että pääsee helposti tarvittaessa esim. ulos. Ei haluttaisi sukulaisen häitäkään pilata sillä, että juuri ne meidän lapsukaiset juoksisi kirkossa kiljuen tmv. En ymmärrä, kun jotkut antavat lastensa juoksennella alttarille, käytävillä ym. kirkossa, eivätkä kiellä lapsiaan ollenkaan. Sen ymmärrän, jos tulee vahinko ja lapsi vahingossa ehtii juoksentelemaan. Mutta sitä en ymmärrä, jos ei lapsia komenneta ollenkaan ja annetaan tilanteen jatkua.
en haluaisi, että suurella vaivalla suunnittelemani ja ompelemani asut jäisivät käyttämättä. Sain ne valmiiksi ennen kuin lapsia ja kirkkoa koskeva toive saapui...
Ap
tai että änkeäisimme eturiveihin. Serkku vain esitti asian tyyliin " ei kirkkoon" ja lopuksi laimensi toiveeksi " jos kirkkoon niin takariviin" .
Ap
hönkäisi isoon ääneen hääparin polvistuessa alttarille ja kirkko ihan hiljainen että *prinsessa ja prinssi menee häihin* morsian ei tuota pitänyt pahana....
prinsessat olivat silloin ihaninta mitä lapsi tiesi.
vain sinä menet kirkkoon ja sillä aikaa miehesi (jota häät eivät kiinnosta muutenkaan) tekee jotain kivaa tyttöjenne kanssa (käy vaikka leikkipuistossa). Sitten tenaville juhlavermeet niskaan ja menette yhdessä juhlaan.
Ja juhlista voi lähteä aikaisin käyttäen lapsia tekosyynä.
Sitten vaan juhannuksen viettoon.
Ei kauhean vaikeata, vai?
serkkuasi että pienten lasten kanssa vieraat kannattaa sijoittaa kirkon takaosaan niin ei vauva sitten huuda koko seremoniaa, vaan vanhempi voi vähin äänin siirtyä pihamaalle piltin kanssa.
Itse olin 2-vuotiaan kanssa rippijuhlissa, jotka kestivät ja kestivät kun kaikki kirkossa olijat halusivat käydä ehtoollisella. Hipsin sitten rattaiden kanssa kirkkoa kiertelemään ja viihdyin siellä paremmin.
Toki serkkusi toivoo teidät juhlatilaisuuteen että ei kannata vetää hernettä nenään vaikka toinen jännitykseltään ei osaa asettaa sanojaan oikein ja ajattelee vaan tilaisuutta omalta kannaltaan.
jotenkin erilaisia. Itse olen seurapiireihin kuuluva hyvässä ammatissa ja sosiaalisessa asemassa oleva nuori nainen. Suurin osa sukulaisista ja ystävistäni eivät. Mieleenikän ei tulisi, että järjestäisin kahdet eri häät eri" tasoisille" ihmisille kuten toisessa ketjussa mietittiin. Jos ei kaikille kelpaa niin mitäs sitten. Mene ap vaan ihan rauhassa paikalle ja nauttikaa tilaisuudesta. Niin kauan kun itse osaatte käyttäytyä, niin ei tarvitse stressata mitä muuta ajattelevat.
kun ollaan ilmottauduttukin. Lahjakin on hommattu yhdessä mun vanhempien kanssa (onneksi vanhemmat maksoivat suurimman osan - parin listalla oli vain yli sadan euron toiveita). Jotenkin vain stressaa jo etukäteen miehenkin ärhentely ym. Ja mun mielestä tuo " ei lapsia kirkkoon" -puhelinsoitto oli serkulta aika outo veto. Meidän tytöt eivät kuitenkaan ole mitään pahimpia kauhukakaroita.
Ap