Citroen C4, n. 6 vuotta vanha...uskaltaako ostaa??
Auttakaa te, joilla on kokemusta näistä 2000-luvun puolivälin jälkeen valmistetuista sitikoista. Olen semmoisesta kiinnostunut, olisi minun ja lapsen käyttöön sopivan kokoinen ja hintainen ja meidän budjettiin sopiva auto olisi mukavasti jo varusteltukin. Itse en suoraan sanottuna autoista juurikaan ymmärrä, mutta soittelin kavereita läpi ja kyselin kokemuksia. No en siitä viisaammaksi tullut. Lähes kaikki sanoivat että älä herran jestas laita kättä p***aan ja kun taas yksi, jonka uskoisin asiasta eniten tietävän, totesi vaan että sitikat ovat nykyään hyviä autoja. Että kärsivät vaan vanhan sitikan huonosta maineesta edelleen.
Ketä uskon??
Kommentit (48)
Hei
Minulla on käytettynä istettu C4. Mitä siihen ehkä maksaa jakopäänhihnan vaihtaminen?
Meillä on Citroen C4 2.0 bensa vm. 2005, ajettu pian 250 tkm. Tosi hyvin se on toiminut. Kuluvia normaaleja osia vaihdettu, en muista yhtään varsinaista vikaa olleen. Hyvä ja mukava ajettava, hiljaisempi kuin moni saman kokoinen auto. Mielestäni rahalle saa paljon vastinetta.
Toisena autona meillä on pari vuotta uudempi Octavia. Vähemmän ajettu kuin C4, mutta syö öljyä ja ruostetta on siellä täällä mitä C4:ssa ei ole. Octaviassa on kyllä isompi tavaratila, mutta ei se kokonaisuutena kovin kaksinen auto ole, vaikka maksoi tuplaten sen mitä Citikka.
Vierailija wrote:
Meillä on mersu. Siihen eikä muihinkaan mersuihin tarvi jakopään hihnaa vaihtaa, kun on ketju. Sama homma muistaakseni hondissa. Itse ainakin katsoisin minkälaisen mersun sillä hinnalla saisi, mersut ovat siitä kivoja, että niissä ei mene mikään yllättäen rikki. Laatu tietty maksaa, mutta citikat ja muut rellut ovatkin halvemmpia, kun niissä hajoo sitä sun tätä joskus.
Kannattaa sitten katsoa mikä mersu. Osa ruostuu kuin 90-luvun japsi, törkeistä paikoista. Jopa todella komean näköiset pelit. Ja osa niistäkin on alustamekaniikaltaan suunnitteluviallisia. Ja se sitten muuten alkaa maksaa. Veli on vannoutunut mersumies, vannoutunut ranskisvihaaja ja muutamaa mersuaan kironnut. Vaihtoautojen hinnat kertovat mistä on kyse, kohtuuhinnalla ei saa sitä mersua jota tässä kuvaillaan.
Isälläni on hieman vanhempi C4. Hänellä ei ole ollut suurempia mekaanisia ongelmia normaalin kulumisen lisäksi. Hänellä on ollut joitain sähkövikoja. Mutta kalliita korjauksia ei ole tehty. Paljon autoa rahalle.
Mersu meilläkin, 16 vuotta vanha. Viat yhden käden sormilla laskettavissa (ei yhtään sähkövikaa). Ostettiin kakkosautoksi vanha xantia. Ei ole sen jälkeen ollut vapaa-ajan puutteita. No kun halvalla saa niin halpaa on laatukin.