Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero uusperheessä. Pitävätkö ex-puolisot yhteyttä toisen lapsiin?

Vierailija
30.05.2026 |

Erosimme vuosi sitten 14 vuotta kestäneestä suhteesta. Poikani on nyt 17-vuotias teini, eli entinen isäpuoli tuli hänen elämäänsä pojan ollessa kaksivuotias. Ovat tehneet paljon asioita yhdessä, pitkään oli myös yhteinen harrastus.

Selvisi, että ex-mieheni ei ole pitänyt minkäänlaista yhteyttä poikaani nyt siis melkein vuoteen. Ei kysynyt kuulumisia, lähettänyt synttärionnitteluja tms. Itse olen tavannut miehen tyttäriä säännöllisesti, olemme käyneet elokuvissa, ostoksilla, ravintolassa ja muutenkin olen viestitellyt ja osoittanut heille, että ovat tärkeitä.

Harmittaa todella paljon poikani puolesta, ja suoraan sanottuna ihmettelen ja olen pahoillani eksäni käytöksestä. 

Miten tällaisissa tilanteissa yleensä toimitaan? Itse en ole ollut eksän kanssa missään tekemisissä, hänen toiveestaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei varmaankaan halua olla poikasi kanssa tekemisissä, koska on halunnut sulkea sinutkin kokonaan pois elämästään. Poika on osa sinua ja vaikka hänen puolestaan surullista onkin, että lapsuudesta asti elämässä mukana ollut henkilö ei enää olekaan siinä mukana, se on exäsi päätös. Uusperheet ylipäänsä ovat surullinen ilmiö, kunnioitan niitä naisia, jotka ottavat vastuun elämästään eivätkä pakkomielteen omaisesti etsi uutta suhdetta lapsista huolimatta. Sinä valitsit sen miehen ja nyt et muuta voi kuin elää tekojesi seurausten kanssa. Poika on vielä alaikäinen ja kaksi kertaa joutunut jo kärsimään, kun äiti tekee huonoja valintoja, joiden kanssa ei osaa elää ja syy on edelleenkin muissa kuin itsessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi