Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Citroen C4, n. 6 vuotta vanha...uskaltaako ostaa??

Vierailija
07.03.2012 |

Auttakaa te, joilla on kokemusta näistä 2000-luvun puolivälin jälkeen valmistetuista sitikoista. Olen semmoisesta kiinnostunut, olisi minun ja lapsen käyttöön sopivan kokoinen ja hintainen ja meidän budjettiin sopiva auto olisi mukavasti jo varusteltukin. Itse en suoraan sanottuna autoista juurikaan ymmärrä, mutta soittelin kavereita läpi ja kyselin kokemuksia. No en siitä viisaammaksi tullut. Lähes kaikki sanoivat että älä herran jestas laita kättä p***aan ja kun taas yksi, jonka uskoisin asiasta eniten tietävän, totesi vaan että sitikat ovat nykyään hyviä autoja. Että kärsivät vaan vanhan sitikan huonosta maineesta edelleen.

Ketä uskon??

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
22/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ostaisi sitikkaa ylipäätään? Ton hintaista sitikkaa? Noilla kilometreillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa vähän enemmän, kun käytetty. Mutta käyttökustannuksen pienemmät, kulutus, vakuutukset, ajoneuvovero.

Vierailija
24/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tykätty kaikki nämä vuodet.

Joitakin vikoja on kyllä välillä ollut, esim. kerran ohjaustehostin (tmv.) ei mennyt päälle ja ohjaaminen oli niin raskasta, että en uskaltanut lähteä ajelemaan. Seuraavalla kerralla käynnistettäessä vika oli poistunut. Toinen vika, joka tulee ja menee, on ikkunoiden elektronisessa sulkumekanismissa, joka välillä sulkee ikkunaa vain vähän matkaa. Sitten sitä pitää painaa kuusi kertaa uudestaan, että ikkunan saa kokonaan kiinni. Tämmöisiä, yleensä ilmaantuvat silloin, kun auto on seissyt pitkään kylmän ja kostean välillä vaihtelevassa ilmassa. Huollossa mitään vikaa ei ole löydetty.

Sitten vielä yksi asia, joka ärsyttää, on suuri kääntösäde. Tämä hankaloittaa muuten niin pienen auton pysäköimistä ja ympäri kääntymistä kapeilla kaduilla.

Pidän tästä autosta kuitenkin. Olen ajellut myös äitini luksusmersuilla, enkä tunne mitään tuskaa vaihtaessani oman auton rattiin sellaisen jälkeen. Ehkä olen jotenkin outo? Auto kuin auto, ajaa asiansa kunhan ei tien päälle jätä.

Vierailija
25/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pari vuotta, eikä ole mitään yllätysvikaa ollut. Olen ajanut sillä noin 50 tkm. Jakohihna vaihdettiin 100 tkm kohdalla ja takajarrut 120 tkm = kuluvia osia. Nyt vaan pitäisi vaihtaa vähemman ajettuun, kun töiden takia tulee paljon kilometrejä. Hyvinkin todennäköisesti ostan uuden tai vähän ajetun C4:n.

Autoon mahtuu hyvin lapset takapenkille ja sisätilat tuntuivat muutenkin toimivammilta kuin koeajamissani muissa saman hintaluokan autoissa. Tykkään!

Vierailija
26/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

C3, C5, Xantia, Xsara, Picasso... Kaikkiin olen ollut tyytyväinen. C3:sta voin suositella ehdottomasti, mukava ajaa ja penkki on sopivan korkealla näin lyhyemmällekin ajajalle. Auto on myös näppärän pieni. C4:sta ei ole kokemusta, näyttää olevan vähän suurikokoisempi kuin C3.

Vierailija
27/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tykätty kaikki nämä vuodet.

Joitakin vikoja on kyllä välillä ollut, esim. kerran ohjaustehostin (tmv.) ei mennyt päälle ja ohjaaminen oli niin raskasta, että en uskaltanut lähteä ajelemaan. Seuraavalla kerralla käynnistettäessä vika oli poistunut. Toinen vika, joka tulee ja menee, on ikkunoiden elektronisessa sulkumekanismissa, joka välillä sulkee ikkunaa vain vähän matkaa. Sitten sitä pitää painaa kuusi kertaa uudestaan, että ikkunan saa kokonaan kiinni. Tämmöisiä, yleensä ilmaantuvat silloin, kun auto on seissyt pitkään kylmän ja kostean välillä vaihtelevassa ilmassa. Huollossa mitään vikaa ei ole löydetty.

Sitten vielä yksi asia, joka ärsyttää, on suuri kääntösäde. Tämä hankaloittaa muuten niin pienen auton pysäköimistä ja ympäri kääntymistä kapeilla kaduilla.

Pidän tästä autosta kuitenkin. Olen ajellut myös äitini luksusmersuilla, enkä tunne mitään tuskaa vaihtaessani oman auton rattiin sellaisen jälkeen. Ehkä olen jotenkin outo? Auto kuin auto, ajaa asiansa kunhan ei tien päälle jätä.

Mielestäni kääntyy näppärästi ja pienessäkin tilassa. Ehkä olen vain tottunut? Ikkunoissa ei ole ollut meillä vikaa, auto on nyt muistaakseni 7 vuotta vanha.

Vierailija
28/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä tässä monelta unohtuu on nimenomaan se, että Citikoita (ja muita ranskalaisia) saa käytettynä aivan törkeän paljon halvemmalla kuin esim. volkkareita tai japanilaisia. Niinpä ranskalainen ikäinen on KÄYTETTYNÄ usein ihan fiksu ostos.

UUTENA taas ranskalaisen ostaminen on silkkaa tyhmyyttä--> arvo laskee pikaisesti, mutta ostohinnat ovat noin samoja verrattuna noihin paljon paremmin arvonsa pitäviin.

Eli vastauksena ap:lle, C4 voi olla teidän tarpeisiin oikein hyvä järkivalinta.

Vierailija
29/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2008 c-4 .ostettiin uutena nyt ajettu n. 110000 km.toimii hienosti ja viellä meitataan ajaa tuplat.1.6 D kulutus n.5 l

Vierailija
30/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla asiallisia kommentteja autosta. Noita tulevia ja meneviä vikoja olen kuullut jonkun verran olevan näissä sitikoissa, mutta niinpä niitä huomasin olevan myös volvossa, joka oli hetken aikaa meillä ajossa.

Aion ostaa auton, jossa jakarin hihna on vaihdettu ja kaikki asianmukaiset huollot tehty, joten toivottavasti en osta sitten mitään sutta. Sitikan c4:ssä miellyttää auton ulkonäkö tosi paljon ja tiloiltaan tuntuu tilavalta, niin edessä, takana kuin takatilassakin :)

Vierailija
31/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakopään hihna pitää kaikkiin autoihin vaihtaa jossain vaiheessa.

Vaihto maksaa n. 600 euroa ja kaikkia autoja pitää huoltaa.

Moni luulee, että meidän auto on uusi ja vuosimalli on 2006 ja sillä on ajettu 150 000 km.

Meillä on ollut myös uusi auto ja 6v. vanha auto ei ole edes vanha, vaan uudehko.

Monella on paljon vanhempia autoja.

Meidän rellu meni katsatuksesta kepeesti lävitse ja autossa ei kuulemma ole mitään vikaa.

Vierailija
32/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelä työkaverilla on tuon ikäluokan sitikka. On tosi paljon sähkövikoja. Välillä ikkunat jää auki, kun sähköikkunat ei toimi. Ja joskus on jopa ovi jäänyt jumiin, niin ettei ole päässyt autolla liikenteeseen. Sähköviat ovat ehkä vaikeimmin korjattavia vikoja, mitä autoista löytyy. Todella rasittavia!

Toisaalta, jos hyvä tuuri käy, voi olla loistoyksilö. Noissa sitikoissa on paljon ns. maanantaikappaleita, mutta hyviäkin löytyy joukosta.

Vierailija
33/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella käynistymisongelmia jo -2 asteessa.

Vierailija
34/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maailmalla tuntuu olevan paljon sitikoita joissa on kaikki mahdollinen vika ja sitten toinen puoli sitikanomistajista sanoo, että ei ole koskaan ollut mitään tavallista huoltoa ja kuluvien osien vaihtoa kummempaa.

Vierailija
35/48 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta auto, jossa ei tarvitse sitä jakohihnaa vaihdella. Varsin ikävä kustannuserä joka 4-5 vuoden välein.

Vierailija
36/48 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2012 klo 09:59"]

Jakopään hihna pitää kaikkiin autoihin vaihtaa jossain vaiheessa.
Vaihto maksaa n. 600 euroa ja kaikkia autoja pitää huoltaa.

Meillä on mersu. Siihen eikä muihinkaan mersuihin tarvi jakopään hihnaa vaihtaa, kun on ketju. Sama homma muistaakseni hondissa. Itse ainakin katsoisin minkälaisen mersun sillä hinnalla saisi, mersut ovat siitä kivoja, että niissä ei mene mikään yllättäen rikki. Laatu tietty maksaa, mutta citikat ja muut rellut ovatkin halvemmpia, kun niissä hajoo sitä sun tätä joskus.

Miksiköhän kukaan ei viitsi huoltaa mersuaan ennen katsastusta, kun näyttävät tilastoissa pärjäävän heikonlaisesti?

Vierailija
37/48 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersut on paskoja, ruostuvat, moottori vikoja paljon.

Meillä ollut, nissaneita, toyotia, bemareita, opeli.

Japskiautoja ei ole tuotu japanista suomeen enää vuosiin vaan valmistettu jossain muualla.

Opeli oli muijalla todella huono auto, sen siskonmies onneksi ajoi paskaksi sen, nissan micra -98 oli todella luotettava auto, ei ikinä mitään ihmeellistä vikaa, annettiin anopille perheen lisäyksen vuoksi ajettu jo 280000km, lahovikaa alkaa olemaan muuten pelaa hienosti.

Bemareissa ollut vaikka mitä vaivaa ja kalliita korjata nykyisellä ajettu 330000km ja vie öljyä 1l/1000KM , mutta kun pitää olla takaveto, mukavia ja hiljaisia ajella ja isolla koneella kulkuakin on.

Hiacet on ruostuneet käsiin ja lähteneet afrikkaan.

Ostin muijalle käytetyn -2000 vw golf variantin mikä on ihan siisti ja kohtalaisilla kilometreillä ikäisekseen, kaikki toimii ja auto on hyvä ajaa, vuoden aikana ei ole muuta tehty kuin käytetty öljyn vaihdossa, taka jarrulevyt alkaa olemaan vaihto kunnossa, mutta helpot vaihtaa itsekin, lisäksi auto on ilmastoitu, noin vanhan ostaminen on tietenkin riski jos ei ole mitään tietoa omistajasta/käytöstä, meille auto tuli yhdeltä kaverilta joten oli tuttu peli.

Vierailija
38/48 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuonikäinen sitikka c4 coupe, jonka olen ostanut uutena. Huollattanut valmistajan suositusten mukaan aina merkkihuollossa. Erittäin luotettava auto on ollut, kuten myös minulla aiemmin olleet 2 Citroëniä.

Sähkövikoja tai pakkasella käynnistymisvaikeuksia ei ole ollut missään sitikassani. C3:ssa oli jossain vaiheessa mystinen vika jossa veto loppui satunnaisesti kesken ajon, palatakseen takaisin kun sammutti auton ja lähti uudestaan ajamaan. Tämä korjattiin tekemällä ohjelmistopäivitys ja vaihtamalla jotain suuttimia koneeseen. Muuten ei ole ollut sitikoissa ongelmia ja varmaan seuraavakin autoni on sitikka, DS5 on haaveissa :) 

Vierailija
39/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C4 1.6 2008 Diesel. Uutena ostettu 6 pykäläinen robovaihde. Pieni kulutus, pitkät huoltovälit. Kuskin istuimen lämmitys petti 3,5 päästä. En ole viittiny vaihtaa kun irtolämmitinkin pelaa. Muuten ihan normaalia kulutusongelmaa. Ei mitään isompaa. Mukava ajettava 160 000 mittarissa ja eläkepäivinä ei enää ehkä tule vaihdettua.

Vierailija
40/48 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän heppoista se tekniikka ranskalaisissa, mutta silloin kun ne toimivat kyllä ne toimivat.