Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 25***

18.06.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]jiippi, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 2.5v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: 19, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 31, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]Alli-75, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: kolmas, poika -00, tyttö -01.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2] Jo synnyttäneet:

[size=2][color=0000EE]Äp81 22.5(?) Poika 1925g, 44cm.

[size=2][color=0000EE]Cityäippä 11.6 (36+2) Poika 3180g, 50cm.

Valitettavasti Oona1975 tietoja en löytänyt(eikös hän ollut yksi..)

Kommentit (250)

Vierailija
81/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärikin tuossa juuri soitti, kun oli saanut mun edellisen synnytyksen paperit naistenklinikalta, että otetaan uusi kontrollikäynti viikon päähän.. niin seuraillaan tilannetta..

ja samalla kysyin tästä verisestä vuodosta, niin vastaus oli se että sisätutkimuksen jälkeen veristä vuotoa tulee yleensä aina loppuraskaudessa,

utta jos alkaa kovasti supistelmaan lisäksi, niin sitten tulla uudelleen näytille..

mulla oli siis edellisen kerran ollut kans aamulla auki vasta sormelle ja illalla sitten klo20.30 (parin tunnin lievien supistusten jälkeen)3cm auki ja klo21.00 täysin auki ja klo21.07 lapsi syntynyt. joten tämän takia mua seuraillaan tarkasti..

nyt lupaan etten toista tätä jatkuvati, sorry jos jotain häiritsee kun vatvon tätä asiaa kokoajan....

palssille on tainnut tulla kutsu synnyttämään..

kylläpä on ihnaa kun alkaa kesäheinätkin jakaantua..onhan tätä jo odoteltukin!!

ja uudet tervetuloa joukkoon!!

Vierailija
82/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tossa päikkärit ja ihan pihalla oon vieläkin :)

Nikki: Vielä ei ole meillä ollut näitä ns. utelusoittoja, että jokos jokos, mutta vielä ne kerkee, ko mulla se la on vasta reilun 2 vkon päästä. Tosin oma äiti " painostaa" joka kerta soittaessaan, että kyllä sie tyär kuule vietät juhannuksen laitoksella. Just joo ja sipulia suuhun ;) Ilmeisesti mun äitini juhannus ajottuu tohon kuun vaihteeseen ;)

Claudiina: Kiva, ko hyppäsit laivaan mukaan :) Ite oon nyt viime aikoina miettinyt tota vyöhyketerapeutilla käyntiä, silmäkulmassa siintäisi synnytyksen starttaus vähän aikasemmin ;) Mutta pitää ny kattoa...

Kuutar: Mulla ollu kans nyt jotenkin niin rauhallinen olotila, mutta eilisestä lähtien oon ollu taas, ko persiille ammuttu karhu ;) Liekkö alkaa ahistaan tai jotain, hih! Ja mun mies on muuten aivan samanlainen, jos meän neiti on masussa normaalia hiljasempi, ko sulla. Tuumaa vaan mulle, että pitäähän sen nyt välillä olla resuamatta, että jaksaa taas resuta. No juu, onhan se kiva, ko mies osaa ottaa rennosti eikä ressaa, mutta välillä oikein tuskastuttaa, ko tuntuu ettei tajua mun hätää. Hällä muutenkin lehmän hermot ja oonkin jo miettiny, että mitenhän meillä " otetaan yhteen" sitten synnytyksessä ;) :D

Veruska: Kiitti vinkistä - pitää kattoa/tutkailla noi Gessleinit ensin netin kautta :)

Besero: Sua ollu vähän inhottava yö, mutta onneksi kaikki ok :)

Misti: Miepä oottelen postilaatikon kolahusta :)

Tänään ois taas synttäreille meno ja mie en millään jaksais - on vissiin sellanen päivä, etten jaksa mitään. Eilinen kostautuu...Poikakin saa ihan luvan kans olla koneella (normaalisti meillä selvät sävelet koneella olemisesta), ko mamma tirsoilee soffalla ;) Toinen, nuorempi poika on futiskoulussa koko päivän eli saa olla vähän rauhassa meteliltä ;) Nuo jätkät meinaa osaa kyllä pitää ääntäkin ja just nyt ei sellasta jaksais. Nyt pois....

AJ 37+4 (alkaa viikot isoneen tääläkin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin kamalat supistukset ihan aamuun asti, no, eipä ole enää.. Yritin sitten edes nukkua niin pitkään kun mahdollista, ettei tavallaan jää yötä välistä. Supistelee edelleen, mutta eipä juuri koske.. Kuinkahan monta viikkoa mennään näin? Mä olen NIIN väsynyt, kun ne oli todella kivuliaita, nukutuksi ei saa, luulee että lähtee pitää ihan kohta. Osa viiden minuutin välein. Sitten ne vaan loppuu. Mä oon niin väsynyt ja pettynyt että meinaa pakosta itku tulla.

Onneksi Panulla on kaikki hyvin ja synnyttäähän kerkee myöhemminkin, rassaa vaan toi väsy ja epätoivo.

<3 pitäkäähän lippu korkeella siskot, ja tervetuloa vaan taas uusille!!

Vierailija
84/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinkin melkein yhtäaikaa linjoilla, joten naputan sulle pikasesti. Sun ei tartte yhtään hävetä, ettet muka kehtais kirjottaa tänne nyt, ko supparit katos, höppänä :) Tänne vaan hehkuttaan, valittamaan, kätisemään, jne...aina ko siltä tuntuu - se helpottaa ja lievittää oloa.

Iso henkinen halaus sulle :)

AJ

Vierailija
85/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudiinalle ihan aluksi tervetuloa joukkoon. Tännehän mahtuu kun ei me tietyt tunnuta ikinä pääsevän synnyttämään =)

Palsille sen verran, että täällä on ihan yhtä tuskasta. Suppareita on nyt sen viikon tullut enemmän ja vähemmän kovana, mutta aina ne yön aikana johonkin katoaa. Sitten taas aamupäivä ollaan rauhassa ja illalla alkaa taas. Alan olemaan sitä mieltä, että tässä menee vielä kaaaaaauuuan aikaa ennenku pääsee lähtemään.

Neuvolaterveiset sen verran, että kaikki taas ihan normaalisti. Verenpaineet hyvä, hemppaa ei ees otettu ja pissa puhdas. Jullen sydänäänet oli aluksi hieman hukassa, johtui osittain siitä ettei kone ollut latautunut kunnolla ja osittain siitä, että poika meni karkuun kokoajan. Tulllut äitiinsä, vihaa urkkimista (esim kameraa). Kyllä ne sieltä sitten taas löytyi ja oli hyvät ja vahvat kun poitsu malttoi hetken olla paikollaan.

Siivooja kävi tänään, täällä taas ihana tuoksu. Olisi ollut itsellä viimeinen joogatunti, mutten millään vaan jaksanut mennä. Kulutin kolme tuntia jumbossa ja kun joogatunti olisi ollut vielä tunnin päässä nin päätin tulla kotiin lepäämään. Kun ei jaksa niin ei jaksa.

Beserolle vielä, että mulla oli ihan samaa sisätutkimuksen jälkeen. Meni ohi seuraavana päivänä, eli ihan normaalia on.

Nyt alakertaan lukemaan uusinta odotus-lehteä ja ottamaan pienet päikkärit.

-E-

Vierailija
86/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin vatsa olisi jatkuvassa supistuksessa - siis ihan kova. 2 edellistä lähtenyt käyntiin lapsiveden menolla, joten en oikein tiedä, miten tähän jatkuvaan supisteluun pitäisi suhtautua. Viikkoja tänään tasan 38. Todella järkkyä, jos esimerkiksi TÄLLÄ OLOLLA pitää muka odotella laskettuun aikaan - tai jopa pitempään. Mulla to lekuri - saa nähdä mitä sanoo... mua pelottaa, että en sitten loppu peleissä ehdi edes synnärille, kun kaksi edellistä tulleet niin vauhdilla. Tulis nyt vaan se lapsivesi niin homma selkeä. nuku en edelleenkään ja päivät meneekin sitten sekoillessa, kaikki itkettää. Voimia kaikille! Sisko lohdutti mua, kun sanoin, että " tulen olemaan loppu elämäni raskaana" , että: " niin se taitaakin olla se sinun vauvasi maailman ensimmäinen, joka jää mahaan ;)"

Vierailija
87/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minä vielä nokkaani kehtaan näyttää *punastus* :/

Vatsa ihan kovis koko ajan. Ei kipuile erikoisesti.

Jotenkin vaan " nolottaa" ku itekki luulin jo tosi oikeesti että nyt se on tässä!! Onneks en sentään laittanut mitään " nyt mennään" -viestejä äidille sun muille..Olis kiva perästä päin korjailla... Uskallan sanoo ehkä seuraavan kerran siinä vaiheessa kun pää näkyy tai jotain :D

No, saatiin ihanat kestovaipat postissa. Ja potkarit. Aivan liikutuin kun näpelöin näitä..

Samaa mietin Löllöriini, et kuis kun koko ajan maha kovana.. Synnärillä ne sano ohjeeksi että tuut vasta kun on niin sietämättömät tuskat, ettet selviä.. Ei tosin päde ehkä suhun, jos nopeita synnytyksiä takana, synnytät vielä kotiin :D

-paa 38+4

Vierailija
88/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimenen perhevalmennus (ennen lapsen syntymää) takana. Tällä kerralla oli mun toiveesta ihminen kertomassa kestovaipoista ja kantoliinoista. Onneksi pari muutakin äitiä koki sen hyödylliseksi. Sitten oli 2,5kk vanhan tyttövauvan vanhemmat kertomassa vauva-ajasta, ja tietty se suloinen vauva myös! Vaavi oli syntynyt kuukauden etukäteen, joten oli nyt vasta nelikiloinen ja jotain 51cm. Aivan ihanan pieni kaveri! Sitten katottiin vielä joku imetysvideo ehkä 80-luvulta...

Pals reppana, koita jaksaa, kyllä se vaavi tulee ajallaan! Varmaan inhottavaa jos on koko ajan paljon supistuksia ja kipujakin, mut mitään ei tapahdu! Mullakin on supistuksia, muttei yhtään kivuliaita. Mitä kestoja sulle tuli?

Ellulla on varmaan hyvin hyötyä synnytyksessä niistä joogahengityksistä. Itekkin oon vuoden ollut astangajoogassa ja täytyy yrittää kyetä hengittelemään joogahengitystä sitten tosi paikan tullen. Toivottavasti pystyy/muistaa, ettei jännityksissään vaan ihan hartioihin hengitä.

No eipä tässä nyt sen suurempia. Ihan jokaiselle kesikselle jaksuja ja uusille tervetuloa!

-Veruska 38+4 & Sirriäinen-

Vierailija
89/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tommosia missä toisessa lapussa lukee Prorap classic, new born, toi on kuori.. Ja sitten samanmerkkinen ja kokoinen AIO. Mites ton kuoren kanssa, voiko siihen ihan pienelle taitella vaikka vaan harson sisään? Entäs toi AIO, sitä vaan semmosenaan? Ne on niin pikkaraisia että ei varmaan mahdu edes niin kauan, että tulis kovin paljon tavaraa :)

-p

Vierailija
90/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä sinne kuoreen voi ihan harsonkin taitella. Eikä tartte sitten kun vaihtaa aina se harso sinne. Siis en nyt sitten tiedä niistä kuorista että kuinka usein se pitää vaihtaa ja pestä. Ja siihen harsoon on sellasia käteviä taittelumalleja, löytisköhän varmaan netistäkin. Ja sit se kiinnitetään sellaisellä näpsyllä. Ja siis varmasti alussa menee vain se harso, mut sit jo vähän ajan päästä tarvii jotain extraimua sinne.

Ja se aio meinaa all-in-one, eli sitä voi käyttää sen yhen kerran ja sitten pitää taas pestä. Eli niitä pitäis olla tosi monta jos niillä vain meinaisi mennä. Ja ne on kalleimpia vaippoja käsittääkseni. Ja sitten vielä se, että menee kauimmin kuivua. Mutta ne on helpoimpia ja lähimpänä tavallista kertakäyttövaippaa, siis helppoudessaan.

Tuossa jotain, ei niin välttämättä oikeaakaan tietoa, kun ei kokemusta ole!

-V-

Vierailija
91/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten niin mitään asiaa, kunhan aikani kuluksi jorisen :) Väsyttää, kun aamulla tosiaan heräsin niin aikaisin. Välissä olikin jo pari parempaa yötä. Mä olen illasta ihan zombie, kun päivälläkään ei tietty saa nukahdettua. Onneksi tiedossa kolmen päivän vapaa miehellä viikonloppuna, niin silloin voi päivälläkin paremmin lepäillä. Onkos teillä muilla muuten otain juhannussuunnitelmia? Me ollaan kyllä kiltisti ihan vaan kotona.

Palsille jaksuja, mahtaa olla oikeasti väsyttävää, kun ensin lupaa ja sitten ei kuitenkaan :( Mutta kyllä se sieltä tulee, usko pois :)

Täällä on vauva kääntänyt kylkeä taas ja välillä venyttää niin vietävästi mahanahkaa :/ Äskenkin ihan kramppiin meni joku lihas, kun tein jonkun väärän liikkeen. Pää taitaa sentään olla kuitenkin alas päin.

Vauvauutisia odotellessa,

M taas

Vierailija
92/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kipuilut jatkuu...Samaa rataa kuin jo monta päivää. Tos päivällä puol kahen pintaan sattu ihan älyttömästi alavatsaan ja selkään. Meinasin jo pyytää et mies ei lähtis töihin, mut meni sitten kuitenkin. Ja vessassa käynnin jälkeen helpotti. Maha on kovana koko ajan, ihan on hellänä koko vatsa tuosta kovettumisesta.

Neuvolassakin kävin, kaikki ok, hb noussut huimasti viikossa nyt 131. Kaveri ei ollut vielä edes kiinnittynyt, pää liikkui vielä =( Tosin mua kyllä valistettiin ettei se välttämättä kaikilla kiinnitykkään ennen synnytystä, vet inte. Terkkari sano et sä taidatkin synnyttää vasta kun mun loma alkaa (sanoi lomansa alkavan 9.7). Mä niin toivon sen olevan väärässä. En usko et sekää sitä pystyy ennustaa yhtään sen paremmin kuin kukaan muukaa. Voi mennä päivä tai sit se kolme viikkoo. Mutta eipä tässä sen kummempia...huomiseen!

Peetta

Vierailija
93/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja nyt jaksaa taas valvoa kahvin kittaamisen jälkeen. Oli muuten pakko sanoa miehelle, että voitaisko lähteä kotiin, ko mun maha meni todella kovaksi siellä ja oli kovana sen viimisen tunnin, mitä sielä oltiin. Nytkin se on sellanen puolikova/kova ja viittä vaille menkkakipuinen, että voi zii, ko osaa olla rasittavaa tämä jaappaminen :/ Eli samaa on täällä ilmassa, ko Palsilla ja Löllöriinillä. Ei oikein osaa suhtautua niihin, ko ei tiiä onko siitä mitään apua esmes kohdunsuulle...Sisäreidet on nyt taas sen tuntuset, että tuntuu siltä, että oisin ratsastanut hevosella sata tuntia putkeen. Huoh!

Veruska: Tilasitteko te ne vaunut muuten netin kautta vai ostitteko ihan jostain liikkeestä? Kattelin aikasemmin netistä niitä ja huomasin, että Saksasta suoraan tilattuna hintaero oli jopa useamman satasen!!! Ai juu...Mitä kaikkea sait irti siitä liinailusta? Ite oon miettiny asiaa, mutta vielä en oo menny ostamaan liinaa - vaihtoehtoja on liian paljon ja vielähän ei tiiä, millanen taapero täältä masusta tuleekaan :)

Pals: Mun ymmärtääkseni siihen kuoreen saa laitettua vaikka harson ja/tai nirunaru/nauha-vaipan ja/tai sitte sellasen imun...Ääh, ko mie en millään muista sitä nimeä, mutta meän lipastosta niitä löytyy - ne on sellasia flanellisia? tarravaippoja tai jotain. Sori, mie oon niin vihree vielä tässä kestovaippamaailmassa ;) Meillä ei oo yhtään noita aio-vaippoja, vaikka ns. helpoimmat ovatkin ja kalleimmat! :)

Peetta: Sullahan taitaa alkaa pikkuhiljaa lähtölaskenta noitten sun oireilujen perusteella :)

Meinasin muuten siellä synttäreillä mennä pomppimaan trampoliinilla, jotta alkais jotain tapahtuun, mutta jätin sitten väliin. Aattelin, että saattais olla melkosta sokkihoitoa neitille mahassa ja ko siitä taas tiiä, miten päin se tuola on, välistä hikka on ylävattalla ja välistä monotus on navan yläpuolella. Tykkää vissiin jo pienestä pitäen pitää äitiänsä jännityksessä...Hih!

Taijanpa alkaa vahtaan sitä nelosen dokkaria, ko ei tuu muutakaan viisasta töllöstä tänään.

AJ

Vierailija
94/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis sinne kuoreen voi myös laittaa muotoonommellun sisävaipan, joita sitten onkin jo paljon erilaisia. Mutta se harso on siis se edullisin vaihtoehto.

Sitten liinailusta. No kyllä minä taas jotain sain irti, mut oon myös aikasemmin ottanut jotain selvää. Eli musta tuntuu, että paras vastasyntyneelle on puuvillatrikoinen pitkä liina. Mulla on se hug-a-bub, joka siis on juuri sellainen. Tää esittelijäkin suositteli. Mutta niitä on siis monia eri merkkisiäkin kuin vain huggis. Eli pitkä trikooliina. Siihen saa esimerkiksi yhteen sidontaan vastasyntyneenkin kahdella eri tavalla. Ja se on paras aloittelijalle joustavuutensa ja ohuutensa takia. Saa pienet solmut ja on näppärä käyttää. Ja kesällä viilein.

Sitten kun lapsi on jo isompi ja kantaja kokeneempi, voi siirtyä kudottuun liinaan, joka siis on kaikin puolin tukevampi ja kestää suurempaa painoa. Mutta voi toki aloittaakin kudotulla. Vaikka mulla on siskolta lainassa kudottu Didymos, niin ostin silti sen huggiksen juuri alkua varten.

No sitten on vielä rengasliinoja ja kantopusseja yms, mutta itse oon sen pitkän liinan kannalla kaiken kaikkiaan, siinä lapsen paino jakautuu tasaisesti kantajan keholle. Mutta noin niinku ylipäätään se kantamisen filosofia... Kannetut lapset ovat tyytyväisempiä ja rauhallisempia. Saavat olla lähellä äidin (tai isän) sydäntä ja tuntevat olonsa turvalliseksi. Liinassa voi imettääkin. Lisäksi saa kädet vapaiksi ja voi esim pestä pyykkiä ja touhuilla muuta, lapsi tyytyväisenä liinassa. Kaikin puolin hyvä juttu!

Sitten vielä niistä vaunuista. Kyllä mekin ekaksi mietittiin sitä tilaamista, mutta siinä vois tulla ongelmia esim takuiden sun muiden kanssa. Lisäksi noissa Gessleineissa on FIN-mallit, jotka siis ovat suunniteltu juuri Suomen oloihin. En nyt muista että oliko renkaissa sitten jotain eroa ja pussi siinä lämpimämpi, mutta jotenkin ne oli Suomen oloihin jees. Eli me ostettiin just tuolta BabyStylesta, jonka sivuilta se linkkikin oli. Se on Oulussa. Ovat viime vuoden mallia, eli siitä tuli reilu alennus.

Tässäpä turinoita kestoista, liinoista ja vaunuista.

-V-

Vierailija
95/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne kuin eilenkin eli ei ole ainakaan vielä yhtään mitään viitteitäkään, että synnytys olis tulossakaan.

Kestovaipoista olitte jutelleet.

AIO on tosiaan se all-in-one ja ihanan helppo vaikka " miestä" varten, mutta tuskaisen hidas kuivumaan. Vuorokausi voi hyvinkin mennä.

Sitten on taskuvaippoja, joita kaikki ovat ainakin kehuneet tosi paljon. Se siis sellainen, johon voi laittaa sisään jonkun imun, vaikka harsoa, flanellia, froteeta, bambua, hamppua tms. Näissä se hyvä puoli, että kun rakentaa valmiiksi eli sujauttaa sen imun sinne sisään, niin on ihan yhtä helppo kuin AIO, mutta kuivuu paljon nopeammin, kun ei ole sitten niin paksu kuivuessaan.

Niin ja sitten on olemassa niitä erilaisia kuoria ja niiden kanssa käytettäviä sisävaippoja tai imuja, joita tuossa yllä luettelinkin. Sen verran olen tässä kestoilua nyt netin kautta tuijotellut, että sitten jos tuntuu, että harsot ei pidä, niin on syytä katsoa myös sitä harsoa. Ilmeisesti äitiyspakkauksen harsot on aika yhtä tyhjän kanssa imuteholtaan, kun taas sitten monet sellaiset luomupuuvillaiset on ihan mainioita imemään.

Niin ja kaikissa olisi kyllä kätevä, jos ihoa vasten jäisi joku pintakuiva kerros. Se voi olla vaikka miten hieno mikrokuituliinaa muistuttava kuivaliina tai sitten kertakäyttöinen kuituliina, jonka voi heittää kakkoineen kerralla roskikseen. Sen verran vinkkinä, että fleece tuntuu olevan kyllä ihan kätevä materiaali sen itse valmistaimiseenkin - siinä kun ei tartte edes ompelukonetta, sen kun leikkaa kankaan, niin se ei purkaannu. Oli vaan täällä meidän kangaskaupassa aika paksua fleeceä tarjolla, mikrofleece olisi ollut kivempaa.

No, mut mulla sama vika, et nää on paljolti vielä vaan luettua tietoa eikä käytännön kokemuksen tuomaa ääntä. Esikoisella käytin kyllä aikanaan osa-aikaisesti kestoja, mutta ne olivat kyllä lähinnä alkukantaisia siihen verrattuna mitä nuo nykyihanuudet ovat. Perussääntö kyllä edelleen varmasti se sama, että vaipassa on oltava jossain muodossa kuori, imuosa ja mielellään se kuivan tuntuisena pitävä sisimmäinen kerros. Ja mikä sopii yhdelle, niin ei välttämättä sovi toiselle ja lisäksi varmaan ajan myötäkin saattaa vauvan ruumiinrakenne muuttua niin, että aikaisemmat hyvät muuttuukin huonoiksi.

Vierailija
96/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aivan kaamee ja niinpä ajattelin tässä samalla käydä lukasemassa tän´ päivän kirjoitukset.

Uusille vain tervetuloa - tänne mahtuu turisemaan!

Pals; älä huoli, kyllähän mullakin oli sillon helleviikolla niin vahva tunne, että tää on nyt sitä ja lekurikin sanoi, että edistystä oli jo tapahtunut - mutta niinpä vaan täällä vielä roikutaan odotuspuolella (kohta 39+3 puolentoista tunnin päästä!).

Vyöhyketerapialla yksi ystävätär kertoi olleen hänelle synnytystä edistävä vaikutus. Hän oli saanut sitä vielä synnärilläkin ja koki sen myös kipua lievittävänä. Itse oli silloin vasta kolmannella kuulla raskaana ja mua hän varoitteli kuulleensa, että voipi aikaansaada ennenaikaisen synnytyksen, tiedä sitten?!

No, noista masuliikkeistä mullakin on tällä hetkellä kaamee ahdistus, kun liikkeitä ei millään meinaa tuntea. Torstaina vasta seuraava neuvola, huh-huh! Sitten kun nää muutkin oireet on taas kadonnu jonnekin ja kaverit toteaa, ettei se vauva sinne jää, niin ajatukset senkun vaan pahenee. Mitäs jos se jääkin, eikä synnykään elävänä? Siis aivan kamalia ajatuksia pyörii päässä. Olen kyllä kuullut samaa, että synnytyksen lähestyessä vauva alkaa keräilee voimia ja eihän sillä ole tietty tilaakaan enää niin paljoa asentoa vaihdella, mutta siitä huolimatta olen TAAS hirveän huolissani. Johan tässä pari viikkoa menikin ilman kuolemanpelkoa...

Ihme kyllä mä en tunne olevani väsynyt ollenkaan, vaikken unta saakaan. Yleensä olen nukahtanut sohvalle muka jotain ohjelmaa kattoon, sitten herännyt pissahätään ja sen jälkeen pyörinyt sängyssä useamman tunnin. Miehellä soikin kello viiden pintaan, jonka jälkeen olen sitten jonkinlaisessa unessa, kunnes poitsu herää seiskan maissa...

Kaipa sitä vaan on nyt jämähtänyt niin tänne kotinurkkiin, ettei lupaustakaan suppareista ole saanut aikaan. Tosin, eipä se esikkokaan itsestään mitään etukäteismerkkejä antanut. Tänäänkin kauppakierroksen jälkeen vielä keitin raparperia ja silitin pyykkejä, mutta ainut seuraus on jalkapohjien kihelmöinti, kun olin koko päivän ollut liikkellä. Syömässä käytiin ja siitä noustessa mulla vihloi taas nivusia, niin ettei heti tehnyt mieli jalkaa siirtää. Jokuhan täällä kertoi kokevansa samanlaista sisäreisissä, mulla ehkä enemmän tuolla lonkassa. Niitä kipuja on ollut tässä useamminkin ja ystävätterelle totesin, että mun supparit taitaa tulla jalkoihin - outo juttu, jotain liitoskipujahan ne on ja aiheutuu siitä, että vaavi on jo niin alhaalla, mutta miten alas sen täytyy kaivaa tiensä, ennenku jotain oikeesti alkaa tapahtuu???

:)päätän raporttini tälläerää tähän, kyllähän tätä tajunnan virtaa suoltaisi vaikka aamuun saakka, muttei kukaan varmaan jaksaisi sitä lukea (jos tätäkään vuodatusta?!)

Nikki

Vierailija
97/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä kaikilla muillakin supparia ja kipuilua jo :) Voimia kaikille, oli sitten kipuja tai ei!!!

Saatiin tänään rintareppu, sitteri ja lelukaari lattialle.. Reppua ei varmaan kamalasti tuu käytettyä, jos liinaa meinaa enemmän (mulla on trikoinen ja kudottu, ja saadaan rengasliinakin lainaan) käyttää mutta toi on niin helppo laittaa päällekkii, niin voihan sitä ehdottomasti kokeilla! Täällä on tarkotus pitää vauvaa niin paljon lähellä kun vaan haluaa olla, sitä vartenhan minä ja mies ollaan. Tuntuu pahalle ajatus, että sitten tulevien lasten kohdalla ei oo mahdollista pitää heitä ehkä samalla lailla, tosin liinathan helpottaa siinäkin aika lailla :) Onneksi. Ja voihan olla, että beibi viihtyy kovastikkin lattialla tutkiskellen tavaroita ja koiraa :)

Jep, meillä on nyt pari taskuvaippaa lainassa, ä-paketin kamat ja nyt toi kuori ja aio. Niillä varmaan alkuun, sitten myöhemmin lisää.. Paljon mulla on harsoja, imuja froteesta ja flanellista, niitä saa lisää kun leikkaa vaan kangasta :D Sit pari 80-lukusta neulottua jonkinlaista härpäkettä, jostain mummolan vintiltä, enkä yhtään tiedä kuin niitä käytetään!

Oikeesti, tsemppiä ja voimia kaikille! Tämä mamma lähtee nyt piiiitkälle lenkille..

-palma

Vierailija
98/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitään uutta, paitsi hermostuin miehelle tänään ihan tosissani. Eilen pääsin pitkästä aikaan nukkumaan jo 11 aikaan kun supistukset ja maharumba loppui ja haaveilin jo hyvistä unista. No uni tulikin, mutta klo 1 heräsin kun esikoinen itki kovin sydäntäsärkevästi, mies rontti oli toiselle vaan selkänsä kääntänyt, vaikka toisella ääni ihan maassa ja kovin lohduton ja kipeä. Annoin särkylääkkeen ja yritetttiin sitten nukkua yhdessä minun sängyssä että mies saisi pitkän päivän jälkeen nukuttua kunnolla. Eihän siitä mitään tullut 80 cm leveässä sängyssä, minä ison mahan kanssa ja poika pyöri ja huiski koko ajan unissaan. Valvoin siis 3 asti ja palautin pojan isin viereen nukkumaan. Heräsin vielä 4 kun pojalla oli epikohtaus, mutta annoin miehen hoitaa lääkityksen, että tiedän varmasti että pärjäävät myös minun poissaolessa. Ja klo 6 tuo miehen roikale tulee ilmoittamaan, että hän lähtee nyt sitten raksalle ja tulee joskus illalla. Vähän keitti yli..

Ukko ihan ihmeissään miksi hermostuin, kun pitäähän hänen päästä rakentamaan (talkoilla, ei siis työkseen).

Tästä sisuuntuneena päätin pitää suursiivouspäivän, kun talo jäänyt töiden takia siivoomatta. Siirtelin mm. jumalattoman painavan graniittipöydän + kulmasohvan, että pääsi luuttuamaan kaikki nurkatkin. Poitsun sain mummolla hoitoon, kun ei tuon vikkelän vekaran kanssa hommista tule yhtään mitään. Heti jos selkänsä kääntää, ehtii keksimään jotain tosi kivaan. Eilisen saldoa: tuhkat käsin pois pesästä, käsien pesu wc pöntössä, kylppärin viemärikaivon kävi myös tarkistamassa ja mankelista veti lakanan pois + tietysti pariin kertaan ruokailuvälineet pois laatikosta ja pari sanomalehteä silpuksi ja silput mm. patterin väliin ja kaikkiin pieniin rakosiin. Uskomattoman vikkelä ja kekseliäs kaveri.

Eilen olin myös auttamassa pariin otteeseen ystävääni, jonka tamma varsoi, mutta varsalla ongelmia. Ruiskulla syöteltiin ja tänään jo osasi ainakin hieman imeä, mutta klinikalle täytyy viedä ja tarkistuttaa onko siitä eläjäksi. Tosi harmi jos joudutaan lopettamaan, on niin pirteä, nätti ja ihmisrakas varsuli.

Jotenkin kammoksuttaa tämä tapaus, sillä oma eka hevoseni jouduttiin lopettamaan esikoisen syntymää edeltävänä iltana. Ja nyt on kaverin hevosen tilanne tämä. Enkö minä voi synnyttää lasta, ilman jonkun hevosen kuolemaa?

Jep jep, vähän synkissä mietteissä tänään

Jiippi 38+5

Vierailija
99/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua. Nyt se poika taas käänty! Viime viikon maanantaista poika on ollut pää alaspäin, mut nyt on poikittain taas. Mitähän tästä vielä seuraa, kun herra kieppuaa. Pikkuisen jo koskeekin, kun kehtaa ruveta tuolla tavalla poikittain konttaamaan tuolla...

Pitäisiköhän tässä reagoida asiaan jotenkin? Sen päätin, että jos vedet menee nyt, niin toissynnyttäjänä tilaan kyllä ambulanssin ja menen makuuasennossa sairaalaan.

melba + poika 37+4

Vierailija
100/250 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöhyketerapiasta vielä: joo, kyllä sillä on/voi olla synnytystä edistävä vaikutus. Ainakin kyseinen terapeutti kertoi, ettei suostu tekemään hoitoa, jos tietää jonkun olevan raskauden alkuvaiheessa, eli jos kuukausia alle kolme ettei ainakaan mitään ennenaikaista aiheudu. Täällä Tyksissä on kuulema joitain kätilöitä, jotka terapian hallitsee eli täytyy toivoa, että sellainen sattuu työvuoroon ;) Nyt kun jo positiivinen kokemus on. Akupunktion taitavat kai lähes kaikki, mutta se ei tunnu yhtä houkuttelevalta neuloineen..onko jollain kokemusta?

Jonkinasteista, toistaiseksi hallinnassa olevaa, synnytyspelkoa oon pyrkinyt myös lieventämään viime päivinä raahaamalla erinäisiä opuksia kirjastosta. Yllättävän vähän synnytysvalmennuksissa on saanut tietoa vauvan tulolle edukkaista asennoista, hengityksestä tai siitä, mitä paikkoja etukäteen ois syytä venyttää ja vanuttaa. Kokemattomuudesta huolimatta tuntuis siltä, että fyysisenä tapahtumana synnytyksessä vois olla hyötyä myös jonkinlaisesta fyysisestä treenauksesta; kuten valmennuksissa joskus aikanaan painotettiin. Mutta te aiemmin lasta pukertaneet tietänette paremmin.

No joo, joogathan on, mutta olivat täällä jo täynnä tai sit olin liian laiska ottaakseni kunnolla selvää.

Vaunuista oli puhe. Harkittiin täälläkin - yllätys yllätys - Saksasta tilaamista, mutta vertailujen jälkeen päädyttiin ostamaan kotomaasta. Yhtenä syynä takuukysymys ja toisena se, että hintaero olis kaikki kulut yhteenlaskettuna ollut yllättävän pieni. Tammi-helmikuun aleista ostettiin Teutonia Spiritin viime vuoden malli ja hyviltä vaikuttavat, ainakin näin kuivaharjoittelussa ;) Sisko on ollut kovin kiintynyt Teutoniaan ja kevyiltä tosiaan tuntuvat.

Kovasti yrittelen täällä saada suppareihin vauhtia, ajatuksen voimalla ja kävelyllä ym. puuhailulla. Liikettä ja möngerrystä on, kupu koko ajan niiiiin kovana. Kyllästyttää jo tää ensisynnyttäjillä menee aina yli- veisu, jota kuulee joka paikassa. Ei kai nyt niinkään.

Möngerryksestä huolimatta nyt nukkumaan - ainakin yrittämään;) Unettomuutta täälläkin ilmassa. Toivotan siis kaikille levollista ensi yötä.

claudiina 39+4