Sain pomoltani sähköpostin, että haisen - taas!
En tiedä muistaako joku, mutta viime keväänä täällä ihmettelin pomoni viestiä minusta lähtevästä epämiellyttävästä hajusta. Päivien pähkäilyjen jälkeen hajun syyksi selvisi työssäkäyttämäni kengät, joihin oli tuttavani kissa pissannut. No nyt sain pomoltani taas viestin, että hajustani on hänelle huomautettu, että "tiedoksi". Alkaa jo rassaamaan tämä jatkuva hajun kyttäys. :(
Kommentit (212)
... ja aina vaihdan vaatteet ym.Tällä palstalla ei ole hajua mukana :) joten usko niitä ihmisiä, jotka ovat sinua lähellä joka päivä ja kärsivät. Yksinkertaista!
Varaa aika terkkarille, hän on neutraali ihminen ja tottunut paljon epämukavampiin asioihin.
haiset? teillä on hometta ja myös haiset sille!
minäkin veikkaisin hometta.
t. hajuttomassa hometalossa asunut
hometalossa ja sen kyllä haistoin itsekin ja tein kaikkeni etten olisi töissä haissut. suoraan pesukoneesta pyykit ulos ja aamulla hain narulta just ennen töihin lähtöä etten haisis.
parhaiten ja näin saat selville haisetko talosi takia. pakkaa tavaroita laukkuun ja mene kylään. ole siellä kolme tuntia. juuri ennen lähtöä ota vaatteet ulos kassista ja haista. jos ne haisee raikkaalle niin syy ei ainakaan ole home. tämän voit tehdä myös kolmen tunnin ulkoilun jälkeen. heitä vaikka kassi autoon jossa vaatteita ja ulkoilun jälkeen menet autoon ja haistat vaatteita. sen voit tehdä vaikka tänään. mutta älä siis käy välissä sisällä. nämä siis ihan asiantuntijoiden vinkkeinä.
Mulla on ongelmana työkaveri, joka haisee ihan karsealle hielle! Hän ei itse todellakaan sitä tajua eikä haista... kauhea ristiriita, kun nainen meikkaa, pukeutuu, huolehtii ulkonäöstään, mutta haisee ihan järkyttävän pahalle. Ihmettelee kun ei flaxi käy ravintolassa =(
Olen yrittänyt vaivihkaa vihjata, että kyllä aikuisen ihmisen on käytävä joka päivä suihkussa. Mutta on ihan ÄLYTTÖMÄN vaikeaa mennä sanomaan toiselle, että hei sä haiset pahalle loukkaamatta toista, joten tavallaan ymmärrän tuon sähköpostinkin käytön, kun laitan itseni sanojan asemaan.
Onko sulla aavistustakaan kuka se voisi olla? Pakostakin alkaa miettimään, että ´haisetko sä edes, vai onko jollain jotain sua vastaan, tai mielsterveysongelmia?
Oikeesti, ajatelkaapa jotain ap:n työkaveria, joka ramppaa pomon luona vinkumassa, että "maija" haisee..?! Onko sekään normaalia, mioksei voi vaan tulla itselle sanomaan jotenkin nätisti?
Kyllä ne vaatteet alkavat töissä kaapissa haista, jollet niitä väh joka toinen päivä vie pesuun.
Olen minäkin sitä mieltä, että varmasti haiset, jos joku asiasto on kehdannut valittaa (kynnys on varmasti korkea). Ja varmaan pomosikin sen on haistanut, kun sinulle viestiä laittoi.
Tosiaan, haiseeko hengityksesi? Käy hammaslääkärissä - ientulehdus / tulehdus suussa saattaa haista.
Ja ne vaateet joita säilytät töissä - kuinka usein peset niitä?
Ja kyllä itse käyn suihkussa kerran / kaksi päivässä ja sitten rasvaan ihoni. Yök jos en käy.. vaikka en haisisikaan tulee itselleni "kutiseva olo".
Myös minulla on ollut työtoveri useita vuosia ja kuvotti aina, kun jouduin menemään hänen työhuoneeseensa. En vaan kehdannut sanoa mitään..
Jos et muuta keksi kun täällä kysellä syitä niin mene työterveydenhuoltoon, jos siellä ongelma haistettaisiin...
Vielä - syötkö jotain haisevaa / teetkö ruokaa - joka jää haisemaan sinuun / vaatteisiisi. Home, ummehtuneen hajuiset säilytystilat vaatteilla.. lika, pissa... lista on loputon..
tai shampoo millä olet pessyt hiukset, huuhteluaine vaatteissa.
Haiseeko henkesi ? Pese varmuuden vuoksi aamulla hampaat ja purskuta jollain suu vedellä.
Oma ongelmani on hikoilevat jalat ja kengäni haisee pahalle, juuri tuollaiselle pistävälle. Onko työkengät erikseen ?
Joidenkin luona pyyheliinat haisevat todella pahalle. En tiedä eivätkö vaihda niitä tarpeeksi usein vai mikä mättää. Se haju tarttuu myös ihoon, ällöttävää. Joskus myös näiden ihmisten vaatteet haisevat sille samalle pinttyneelle, yök. Mietittiin miehen kanssa että voisiko haju johtua siitä etteivät kuivaa pyykkiä ihan kuivaksi ennen kuin laittavat kaappiin.
Haju on oikein pistävä, oikein siisti ihminen muuten on, olen ihmetellyt, että eikö itse huomaa tuota hajua.
Kannattaa pestä ja ajella kainalot ja ostaa jotakin hyvää dödöä vaikka apteekista ja kokeilla, jos se auttaisi
Jotkut tekukuituiset vaatteet, jotka kerran hikeentyneet eivät lähde puhtaaksi pesemälläkään. Haju voi olla poissa peusn jälkeen, mutta kun lämpenee ihoa vasten hien haju taas pukkaa esiin. Väärä dödö, voi myös haista pistävälle, meillä jokaisellahan on eri kemia ihossa. Syötkö paljon mausteita, valkosipulia, tai muuta joka erittyy ihon läpi? Ientulehdus, kurkussa niitä valkoisia möykkyjä (pulppeja?)? Tupakoitko ja haju tarttuu hiuksiin?
itse nuorempana hikoilin ihan kamalasti eikä siihen auttanu mikään. Suihku 2x vrk, kunnon dödöt ja puhtaat vaatteet ja aina vaan paidat vyötärölle asti märät ja tuoksu sen mukainen jos tekokuituvaatteet
syötkö jotain lääkkeitä jotka voivat vaikuttaa hien hajuun?
tai jos vain hikesi haju on voimakas?
Jopa oli kysymyksiä, yritän vastata kaikkiin, jotka muistan. Kiitos kun yritätte auttaa! Täällä on taas haisteltu urakalla koko ilta ja haju on edelleen mysteeri. Mutta niihin kysymyksiin.
-en tupakoi,
-meillä ei ole eläimiä,
-pyykit kuivataan kuivurissa,
-hammaslääkärillä kävin pari kuukautta sitten -> kaikki kunnossa,
-työterveyslääkärillä kävin viime episodin ollessa päällä -> lääkäri ei haistanut minussa mitään erikoista,
-työvaatteet vien kerran viikossa kotiin pesuun perjantaisin, mutta kaapissa on pari kolme työasua,
-pyyhkeet saattaa joskus haista (todella satunnaisesti, ja silloin pesuun saman tien)
-Jaan työtilani kahden työtoverin kanssa, mutta yksikössä meitä on kaiken kaikkiaan kymmenkunta -> toisen työtoverin kanssa juttelin viime episodin ollessa päällä ja hän myönsi hajun, mutta ei vaikuttanut siltä, että olisi "kantelija". Kantelija voi olla kyllä kuka tahansa 10:stä (tai vaikka useampikin :() sillä teemme paljon yhteistyötä keskenämme.
-uudet kengät (siis viime episodin jälkeen ostetut), ei pitäisi haista.
Tulikohan siinä kaikki? No muita en nyt tähän hätään muista. No nyt illalla saattaa vähän hiki tuoksahtaa, mutta eikö se nyt ole kuitenkin normaalia jo tähän aikaan päivän touhujen jälkeen? Päivällä en kuitenkaan ole huomannut haisevani. Alennuin tänään jopa vessassa haistelemaan tämän tästä. Taisivat työtoverit ihmetellä minkä takia laukkasin vessassa vähän väliä.
ap
tai sitten laitat pomolle meiliä. "Hei pomo, yritän tehdä tälle hajuongelmalle jotain, mutta se on todella vaikeaa, sillä A) en tiedä miltä haisen ja B) en tiedä, mistä haju lähtee. Olisin kiitollinen, jos joku sanoisi tarkemmin mkä minussa haisee.
Ystävällisin terveisin
Ilmeisesti Haisuli"
Mä miettisin kanssa sitä, onko pukuhuoneessa sun kaapissa joku tunkkainen haju ja voisiko esim. sun toimistotuolin kangas haista. Joskus olen saanut käytetyn konttorituolin ja aina kun siihen istahti, tuli paha löyhähdys, ihan alapään haju. Vaadin itselleni puhtaan, käyttämättömän tuolin.
Kysy tosiaan myös joltain ystävältä/siskolta tm. että haistelisi.
Että oma esimieheni lähestyisi minua sähköpostilla ja ihmettelisi hajuani :´D
Tuoli on nahkaverhoiltu eikä mielestäni haise muulle kuin no nahkalle. Pakko kai se on jo kohta pomolle postia laittaa kun ei tästä tule mitään jos ei syytä löydy ja työtovereiden työnteko häiriintyy.
ap
jaksamista sinulle. Luin koko ketjun. Uskon että haiset. En ymmärrä mikset laita joka aamu päällesi tuoretta pestyä vaatekertaa. Lopeta se vaatteiden säilöminen kaappiin. Kiinnitin huomiota tuohon lauseesi että olet uusinut kenkäsi edellisen episodin jälkeen. Käytätkö siis yksiä kenkiä töissä - jos nyt käytät samoja kenkiä vaikka joka työpäivä puolivuotta niin huh huh . Nuhjaat ilmeisesti myös samoilla vaatteilla. Kyllä tekstiilit kuluvat. Ihmettelen ihmisiä jotka käyttävät vuosikausia samoja vaatteita.
Osta itsellesi esim puuvillaisia (esim gantin) trikoisia kauluspaitoja. Pese ne joka päivän jälkeen. Jos hikoilet ja sullot vaatteesi johonkin kaappiin, niin siinö voi olla hajun lähde,
Itselläni on aina n 10 kengät joita käytän ristiin. Lisäksi laitan aina aamulla puhtaat vaatteet. Farkkuja voin pitää pari-kolme kertaa jos muuten puhtaat. villakangashousuja kannattaa tuulettaa. Älä osta halpoja tekokuituvaatteita, vaali merkkejä niin saat kunnon materiaalit.
Tämän lisäksi kallistun myös homeeseen. Vaatteet ym haisevat hometalosta aivan järkylle. Tähtihome esim...
Eli vaikka olin selin oveen päin, niin haistoin kun Pirkko (nimi muutettu :) tuli huoneeseen. Ihan päivänselvä asia, että sinä haiset hielle ja muulle lialle. Tällä Pirkolla oli vielä koira, joka kuulemma oksenteli, että sitä hajua oli mukana. Mutta pointti on se, että tällainen asia on aina vaikea ottaa puheeksi, koska sinä itse et sitä todennäköisesti huomaa. Muutenhan et haisisi. Joten please USKO pomoasi ja ala käyttää väljenpiä vaatteita kainaloiden kohdalta ja vaihda vaatteesi JOKA päivä. Eli usko pomoasi ja muita työkavereitasi. Ihan sama kun Idols tuomarit sanoo jollekin, että sä et osaa laulaa ja tyyppi kävelee ulos huoneesta ja sanoo, että ensi vuonna uudestaan !! Ei ensi vuonna uudestaan, koska SÄ ET OSAA LAULAA JA PISTE. Joskus on vaan uskottava.