Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummojen violetit tukat - äimistelyä...

Vierailija
15.06.2007 |

Oon täs mietiny et eikö ne mummelit tajua kuinka kauheen värisiä niitten violetit permispehkot on..?! Tiedättehän siis ne?

Onkohan niitten mielestä se väri jotenkin IN... ei tajua...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siitä iästäkö alkaa mummous? Itselle ei tulisi mieleenkään alka mummotella ketään. Mummo on nainen, jolla on lapsenlapsia, ei haukkumasana yli 30-vuotiaille, niin kuin täällä kakarat kuvittelevat.

Vierailija
2/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoksi kutsuminen on kunnia, ei kaikki elä yhtä kauan ja pääse mummoikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo nyt niin kamalaa ole, jos joku mummottelee? En minäkään tädittelystä hikeenny, sitten vasta jos sanotaan, että olen tätimäinen.

Ja minustakin harmaa-violetti on ihan pirteä, kuitenkin hillityn tyylikäs. Parempi kuin santavuoren-punainen.

Vierailija
4/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhtään tykkää huonoa, vaikka sinusta puhutaan tätinä tai tanttana ihan vaan iän perusteella. Ottaako täti vielä lisää kahvia? Ja ihan kiva kun joku kirjoittelee netissä, että kyllä oli taas tädillä hurjan värinen tukka, taitaa olla ihan tätien muotiväri.

Vierailija
5/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä siitä pahastu.

Ja kun nyt olen jo 40nen, niin jos kuulisin teinien nimittävän minua tädiksi puheessaan, en ottaisi sitä henkilökohtaisesti.

TIetysti jos joku aikuinen kysyisi, että " ottaako täti kahvia" , olisin yllättynt, mutta lähinnä puhujan sosiaalisesta kömplelyydestä.

Tätimäinen - viittaa minusta tyyliin, enkä haluaisi olla tätimäinen

Tyttö en ainakaan ole enää.

Täti voin arkisessa kielessä olla. Onhan minua lapset sanoneet tädiksi jo 20v sitten ;o)

Vierailija
6/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoksi sanominen viittaa mummomaisuuteen, vanhuuteen. ihan yhtä paha asia kuin tätimäisyyteen viittaaminen. Minä olen mummo ja täti, mutta mummo vain lapsenlapsilleni ja täti sisarusteni lapsille. En ole edes niin iäkäs, että kuuluisin vielä yleisesti mummoteltaviin. Eikä ole violettia tukkaakaan. En itse sanoisi kenellekkään esim: Mummo on hyvä ja istuu tähän tyhjälle paikalle. Sivistymätöntä ja moukkamaista tuollainen leimaaminen.

Vierailija
7/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että aikuiset? ihmiset puhuu vanhoista rouvista ja neideistä mummoina. Törkeää.

Vierailija
8/26 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samallatavalla kuin 30-vuotias miniä?

Vierailija
9/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tukassa ainakin kolmea väriä tällä hetkellä. Vaihdan väriä melko usein. Olen mummo. Eikö olekkin kauheaa.

Vierailija
10/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin on pari kertaa huvittanut mummujen kampaukset :)

Vierailija
11/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne mummot tajua, että niiden pehko on violetti? Onko niillä niin paha kaihi etteivät ne näe?! Miksi ihmeessä joku hillitty, arvokas mummohenkilö haluaisi hiuksistaan VIOLETIT!?!?!??!

Vierailija
12/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet joilla on viikset (siis sellaiset kunnon mursuviikset ilman partaa) ovat kasvattaneet ne itselleen vain ja ainoastaan ärsyttääkseen vaimoaan.

KUKAAN ei voi kuvitella että näyttää hyvälle viiksekkäänä...

Vierailija
13/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menevätkö ne kampaajalle ja sanovat " hei, vedetään se entinen violetti" ?! Vai sanovatko ne " hei, laitetaan kauniin kastanjanruskea väri niinku miul oli nuoruusvuosina" , ja lopputulos on jostain kumman syystä pirkkoliinamaa.

Vierailija
14/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miehet joilla on viikset (siis sellaiset kunnon mursuviikset ilman partaa) ovat kasvattaneet ne itselleen vain ja ainoastaan ärsyttääkseen vaimoaan.

KUKAAN ei voi kuvitella että näyttää hyvälle viiksekkäänä...

Älä muuta sano.

Vierailija
15/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mummot ihan tarkoituksella pyytää tukkaansa sen violetin vivahteen. Toinen, joka on paljon käytössä on sellanen jännä vihreeseen vivahtava sävy. Ei siis tule ainakaan meidän talon kampaamosta vahingossa vaan ihan tarkotuksella ne sävyt. Me ei ehkä ymmärretä mitä mummot siinä värissä näkee, mutta ei mummotkaan varmaan kaikkia nuorempien muotivillityksiä ymmärrä.

Vierailija
16/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki iäkkäät ihmiset ole mummoja, eivätkä kaikki mummot ole iäkkäitä.

Vierailija
17/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ollaan niin hillittyjä ja hallittuja ja konservatiivisia ja pukeudutaan beigeen puolihameeseen, mutta jostain helvetin syystä värjätään tukka siniseksi =O

Ihan oikeastiko ne katselee värikarttaa kampaajalla ja valitsee sieltä, että " onpas tuossa oikein kaunis sininen sävy" .

Vierailija
18/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläni on pitkä tukka ja hänelle on nyt jo useampi ihmetellyt, miksi pitää pitkää tukkaa " tuossa iässä" .

Vierailija
19/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mummoilla on usein niin monenkirjavaa vaatetta päällä? esim. sinivalkokukallinen pusero yhdistettynä raidallisiin housuihin joissa liian lyhyet lahkeet ja punakeltakukallinen jakkutakki yms. epäsopivaa.

Vierailija
20/26 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Pirkko Liinamaa?? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme