Olin Särkänniemessä ja huomasin heti, ketkä perheet ovat maalta. :)
Yleensä näiden perheiden isillä oli lököfarkut, tuulitakki ja lippis. Äideillä oli trikoot ja raidallinen t-paita. Poikalapset seurasivat tyylissä täysin isäänsä. Tytöissä oli enemmän vaihtelua.
Ei kannata muuten vetää hernettä nenään, sillä tiedän, että poikkeuksiakin on. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että tämä on yleinen suuntaus. Ei tarvitse kuin mennä pienelle maalaispaikkakunnalle, ja lähes säännönmukaisesti ihmiset pukeutuvat juuri noin! :)
Kommentit (72)
Kävin lasteni ja mieheni kanssa huvittelemassa Särkänniemessä. Aina välillä huomasin, että jotkin tyypit jähmettyivät paikoilleen ja alkoivat tuijottamaan meitä. Niiden silmät pullistuivat ulos ja suu oli silleen idioottimaisesti auki. Niillä tyypeillä oli samanlainen pukukoodi: beigeä, mustaa ja valkoista - tiukkaa ja niukkaa. Hiukset oli nutturalla ja aurinkolasit otalla.
Tosi kiusallista se tuijotus. Mietin jo, että mitä tässä vielä tapahtuu. Että onko ne hullut päässeet terapia tarkoituksessa ihan Särkänniemeen.
Nyt selvisi, että ne oli vaan niitä kaupunkilaisia...
ne vaatteilla koreilee!
pukeentukoon kukin miten tykkää. tai aletaan sit vääntää et minkä mittanen se hame saa olla ja saako se tissien vako näkyä sieltä topista/t-paidasta!!!
annetaan toisille ees oikeus pukeentua.
ihminenhän kertoo itsestään pukeutumisella! eli luokittelen nämä kaksi tyyppiä näin.
´nämä maalaiset: eivät yritä olla mitään kummempaa kuin ovat. tykkäävät itsestä ja muista vaikka ei olekkaan muotikuteita. ottavat muut ihmiset huomioon muilla (järkevimmillä) asioilla kuin pukeutuminen.
kaapunkilaaset: ovat hyvin pinnallisia ja miellyttävät toisia vaatteilla kun eivät näköjaan muuten osaa. eivät voi mennä täysillä lasten leikkeihin mukaan kun vaatteet ei saa pilaantua. jutellaan vaatteista vaan. ihmisen arvon voi päätellä vaatteista. nappiverkkari akka on täys homssu ja pillifarkut omaava kunnollinen mimmi.
Kun yleiskuva vilinästä on tiukkaa ja niukkaa =D
Vierailija:
Vai eivätkö maalaiset koskaan käy häissä/hautajaisissa/suurissa juhlissa? Ja Särkänniemeen tuskin ihan juhlavaatteita tarvitsee laittaa :) Ellei sitten siistit kaupunkivaatteet = juhlavaatteet jonkun mielestä. Ja jos näin ajatellaan, niin pieni tapakurssi olisi paikallaan.
Eli meno on ihan eri.
Itse junnuna useamman kesän huvipuistossa työskennelleenä voin kertoa että siellä ei ollut asiakkaille mitään pukeutumiskoodia... Kiitos kun luitte kirjoitukseni... Nyt voitte jatkaa jälleen oman napanne ympärillä pyörimistä...
Lomalla siis ei laiteta siistejä vaatteita päälle? Niitä siistejä vaatteita käytetään siis vain silloin kun tehdään maatalon hommia? :)
Mutta onneksi maalaiset ovat avarkatseisia, lupsakoita ja rentoja, toisin kuin me takakireät niuhot ja sisäisesti rumat helsinkiläiset.
Voi niitä pikkusieluja, jotka kuvittelette kaikkien olevan maalta, jotka eivät " osaa" pukeutua. Entäpä jos ne ihmiset tykkäävät pukeutua sellaisiin vaatteisiin tai ei ole varaa muuhun?
Itse pukeudun muodikkaasti ja olen kaupungista, mutta ystäväpiiriini kuuluu sekä kaupunkilaisia että maalaisia, jotka kaikki pukeutuvat yhtä " muodikkaasti" .
Kyllä me vähän naureskeltiin siellä joittenkin asiakkaitten ulkonäölle, erityisesti näille minihame+10 cm:n korkokengät-naisille (erittäin käytännöllinen asu huvipuistossa) sekä pyöräilyshortseihin ja Emäntä-tekstillä varustettuun jätti-T-paitaan sonnustautuneille tyypeille. Pahimmilla oli vielä joku karjakkohuivi päässä:)
Vierailija:
Itse junnuna useamman kesän huvipuistossa työskennelleenä voin kertoa että siellä ei ollut asiakkaille mitään pukeutumiskoodia... Kiitos kun luitte kirjoitukseni... Nyt voitte jatkaa jälleen oman napanne ympärillä pyörimistä...
meidän perhekin on maalta, mut selvyyden vuoksi me liimataan ottaan sellaset " olen maalta" tarrat aina kun eksytään suureen kaupunkiin!
eipä tarvii kenenkään arvailla.......
Vierailija:
Lomalla siis ei laiteta siistejä vaatteita päälle? Niitä siistejä vaatteita käytetään siis vain silloin kun tehdään maatalon hommia? :)Mutta onneksi maalaiset ovat avarkatseisia, lupsakoita ja rentoja, toisin kuin me takakireät niuhot ja sisäisesti rumat helsinkiläiset.
Eri asia istua autossa kun mennään juhliin tai ollaan lomalla.
Kyllä sitä hiukan fiinimmin varoo vaatteitaan ja muutakin tekemistään.
Ai niin, mutta ethän voi tietää kun sulla on jakkupuku lomallakin =D
Ihme vaahtoamista taas. Miksi teille mukava tarkoittaa rumaa ja nätti pukeutuminen jotain tiukkaa ja epämukavaa? Kaupunkiin muutettuani huomasin, että vaatteet voivat olla myös mukavia JA nättejä. Maalla ei saa pukeutua nätisti tai katsotaan kieroon. Tuulipukumuoti aloitetaan jo parikymppisinä. Tämän huomasin viimeeksi kotipaikkakunnalla käydessäni.
Ja vielä tuohon maalaisten " rentouteen" . He ovat rentoja tasan niin kauan, kun asut samassa kunnassa ja pukeudut vanhoihin verkkareihin tai olet kesäasukas.
Ennnenkuin kukaan vetää palkokasvit nenään, lisään loppuun. Tämä on minun mielipiteeni ja poikkeuksiakin varmasti on.
Vai eivätkö maalaiset koskaan käy häissä/hautajaisissa/suurissa juhlissa? Ja Särkänniemeen tuskin ihan juhlavaatteita tarvitsee laittaa :) Ellei sitten siistit kaupunkivaatteet = juhlavaatteet jonkun mielestä. Ja jos näin ajatellaan, niin pieni tapakurssi olisi paikallaan.