Olin Särkänniemessä ja huomasin heti, ketkä perheet ovat maalta. :)
Yleensä näiden perheiden isillä oli lököfarkut, tuulitakki ja lippis. Äideillä oli trikoot ja raidallinen t-paita. Poikalapset seurasivat tyylissä täysin isäänsä. Tytöissä oli enemmän vaihtelua.
Ei kannata muuten vetää hernettä nenään, sillä tiedän, että poikkeuksiakin on. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että tämä on yleinen suuntaus. Ei tarvitse kuin mennä pienelle maalaispaikkakunnalle, ja lähes säännönmukaisesti ihmiset pukeutuvat juuri noin! :)
Kommentit (72)
Ollaan virallisesti maalta, käytännössä kaupungista (15km isomman kaupungin keskustaan, taajama-alue, ei lainkaan maaseutumaista). Emme varmaankaan osanneet pukeutua maalais-koodin mukaan... Minulla ei raitapaitoja ole kuin kotivaatteena, trikoita never. Isäntä ei käytä lököttäviä farkkuja eikä lippistä. Takki siltä löytyy, mutta onkohan se tuulitakki?
Hitsi, emmä muista. No, tiedänpä mitä laittaa tänä vuonna päälle, ku tullaan. Varokee maalaset tulloo!
Vierailija:
Yleensä näiden perheiden isillä oli lököfarkut, tuulitakki ja lippis. Äideillä oli trikoot ja raidallinen t-paita. Poikalapset seurasivat tyylissä täysin isäänsä. Tytöissä oli enemmän vaihtelua.Ei kannata muuten vetää hernettä nenään, sillä tiedän, että poikkeuksiakin on. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että tämä on yleinen suuntaus. Ei tarvitse kuin mennä pienelle maalaispaikkakunnalle, ja lähes säännönmukaisesti ihmiset pukeutuvat juuri noin! :)
Niin niin, mut oonkin ikäni asunut huvipuistojen läheisyydessä.
Vierailija:
Jotkut oikeasti kulkee ihmisten ilmoilla tollaisissa, vaikka muhn mielöestä ne käy lähinnä joksikin maalausvaatteiksi, jotka voi sitten huoletta heitää roskiin...
Useimmat naiset näyttivät pukeutuneen esim. rentoihin caprihousuihin, istuvaan t-paitaan tai toppiin ja pistokkaisiin tai sporttisandaleihin.
Ihan ok, nätti, tilanteeseen sopiva ja ehdottomasti mukava vaatetus. Mukavien ja rentojen vaatteiden ei tarvitse olla kulahtanutta " mitä sattuu" -kamaa (kuten ne Velj. Keskisen alerekistä napatut trikoot ja raitapaita).
ap
huvittelua ihmisten kustannuksella..? Ilmeisesti myös sitä.
Kyllä näitä rumasti pukeutuvia löytää myös joka kaupungin lähiöistä aika lailla, oikeastaan ihan mistä vaan. Minä en ole kovin tarkka siitä, mitä muilla on päällä, mutta kieltämättä joskus käy mielessä, eikö sitä nyt vähän voisi kiinnittää huomiota myös estetiikkaan. Mistä ap muuten tiestit, että kyseessä oli aina maalaiset?
Toivoisin, että ihmiset huomioisivat, että sanat " tamperelainen" ja " helsinkiläinen" jne. kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Sanahan ei ole siinä tapauksessa mikään nimi, joka pitäisi kirjoittaa isolla, vaan viittaa ihmiseen.
Vierailija:
Useimmat naiset näyttivät pukeutuneen esim. rentoihin caprihousuihin, istuvaan t-paitaan tai toppiin ja pistokkaisiin tai sporttisandaleihin.Ihan ok, nätti, tilanteeseen sopiva ja ehdottomasti mukava vaatetus. Mukavien ja rentojen vaatteiden ei tarvitse olla kulahtanutta " mitä sattuu" -kamaa (kuten ne Velj. Keskisen alerekistä napatut trikoot ja raitapaita).
ap
onko maalainen vai kaupunkilainen, etelästä vai pohjoisesta. Mulla on ei-suomalaisen-väriset lapset ja möllötyksen määrä yleensä korreloi suoraan siihen, missä ja kenen kanssa ollaan.
Minäkin käyn kaikissa laitteissa, syön jäätelöä ja hattaraa jne. huvipuistoissa, mutta yhdetkään vaatteet ei ole koskaan mennyt pilalle. Meillä on pesukone.
Eihän noilla perusteilla juuri missään voisi kulkea muuten kuin rönttövaatteissa...
Ja hei, ainakin meidän perheessä kaikilta löytyy vaatteita, jotka ovat mukavia JA nättejä.
siellähän sitä oltiin eilen, oikein linja-autollinen maalaisia.
Oli raitaa ja ruutua, kukkaa ja palloa.
Ja meillä kaikilla oli niiiin muukaavaa...
Itse huolehdin siitä, että päällä on käytännöllistä ja puhdasta kun mennään ihmisten ilmoille. Lisäksi huolehdin siitäkin, että lapseni eivät koskaanKOSKAAN arvostele toisten ihmisten vaatteita, ulkonäköä tms.
Kun jokaisella on oikeus pukeutua niinkuin haluaa. Käytös on tärkeämpää ja sisäinen kauneus.
Kaupunkilaislapset ryntäili päälle. Kiroili ja etuili. Haukkui jonossa toisten kengät ja lippalakit... enää en ihmettele lasten käytöstä niinkään.. jos aikuinen ihminenkin on käyttänyt päivänsä moiseen..
Vierailija:
onko maalainen vai kaupunkilainen, etelästä vai pohjoisesta. Mulla on ei-suomalaisen-väriset lapset ja möllötyksen määrä yleensä korreloi suoraan siihen, missä ja kenen kanssa ollaan.
ap
Kiitos ap, teitte sen taas!
PS. en edes muistaisi mitä tyäkaverini eilen piti yllään. Mulla on omakin elämä!
siellä näet oikein manselaisia kaupungista nääs: niillä on juuri kuvailemasi kaltaiset vaatteet päällä. Ei voi olla maalaisia, eihän ne ehtis perjantai-iltapäiväksi Tampereelle kauppaan ;b...
Olen itse tamperelainen ja vuosia pääkaupunkiseudulla asuneena voin heti kylmiltään sanoakin, että tamperelaiset ovat ihanan maalaisia. Täällä on maaseutu ihan oven takana. Itse asun 8 km:n päässä Tampereen keskustasta ja maitoautohan tuosta pyyhkäiseen joka päivä lähitilalta maitoa hakemaan.
Pääkaupunkiseudulla mua hirvitti ihmisten kylmyys ja sellainen ihmeellinen tylyys ja tympeys. En olisi voinut kuvitellakaan hankkivani siellä lapsia.
Kyllä stadilaiset tunnistaa Särkässä ainakin juuri niistä happamista ilmeistä, pahantuulisuudesta, tekohienoudesta...iloiset, rennot ja välittömät ihmiset ovat usein maalta. Se on tietty oma valinta millaisia juonteita kasvoihinsa hankkii...alaspäin kääntyvät suupielet vai rypyt silmäkulmissa.
Vierailija:
Kun jokaisella on oikeus pukeutua niinkuin haluaa. Käytös on tärkeämpää ja sisäinen kauneus.
Sitähän minä juuri tarkoitin.
*Mikä logiikka*
ap
Mutta vastaa nyt suoraan tähän kysymykseen: Miksi aloit yhtäkkiä puhua niin päin, että osaavathan maalaisetkin pukeutua hyvin jne. kun kuitenkin aloituksesi aihe oli, että tunnistat (huonosti pukeutuvat) maalaiset (hyvin pukeutuvien) kaupunkilaisten joukosta?
Vierailija:
Mutta vastaa nyt suoraan tähän kysymykseen: Miksi aloit yhtäkkiä puhua niin päin, että osaavathan maalaisetkin pukeutua hyvin jne. kun kuitenkin aloituksesi aihe oli, että tunnistat (huonosti pukeutuvat) maalaiset (hyvin pukeutuvien) kaupunkilaisten joukosta?
Tarkoitin, että on myös hyvin pukeutuvia maalaisia ja huonosti pukeutuvia kaupunkilaisia. Kyllähän nyt jokainen toimivilla aivoilla varustettu tämän tajuaa.
Mutta yleinen linja on se mikä on.
ap
Jotkut oikeasti kulkee ihmisten ilmoilla tollaisissa, vaikka muhn mielöestä ne käy lähinnä joksikin maalausvaatteiksi, jotka voi sitten huoletta heitää roskiin...