***KesäHeinät vko 24***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (201)
Minunkin ois tarkoitus käydä tänään pitkän ostoslistan kanssa kaupungilla... Mitä nyt noista apteekkitarvikkeista tähän hätään tulee mieleen niin:
- sidetaitoksia 5x5cm
- kuumemittari
- sinkkivoide
- pitkävartisia pumpulipuikkoja (me otetaan puuvartisia)
- niistäjä
- keittosuolaliuos
- d-vitamiinitipat
- cuplaton
- suppoja
- maitohappobakteereja (?) Eli en tiiä millaisena on vauvalle...
- bebanthen
Nuo tuli nyt mieleen.
-V-
muistin nyt soittaa sinne kelaan vihdoinkin( on jo viikko pitäny soittaa), elikkäs laki on muuttunut niin ,että
-isyysloman saa aloittaa vasta kun lapsi ON syntynyt.
eli jos menee yliaikaiseksi niin isukki vaan tekee töitä kunnes vauva päättää syntyä.
mutta jos haluu esim aloittaa kesäloman laskettuna päivänä
ja katkasta kesäloma siihen kun isyysloman saa aloittaa( eli kun lapsi syntyy), ja isyysloman jälkeen jatkaa suoraan loput kesälomasta, niin se käy kelalle.
asiasta tulee kuitenkin sopia vielä miehen työnantajan kanssa erikseen ja varmistaa ,että tällainen käytäntö käy heille..
saitteko selvän?
osanottoni suonenvetoon..se on järkyttävää, mutta jos jotain positiivista siitä hakee,niin se valmentaa meitä synnytyskipuun..
Voisiko joku teistä kysäistä, saako Lansihoh-voidetta vielä? Kun muistelen, että joku joskus tällä palstalla kirjoitti, että sen valmistus lopetetaan :/ Se on siis loistava voide kipeytyville/rikkinäisille rinnanpäille imetyksen alkuun. Kallista, mutta toimii :) Ja tietty voin itsekin asiaa tiedustella, mutta tänään en ole menossa apteekkiin, ja ehkä tässä olisi vinkiksi muillekin :)
http://www.lansinoh.fi/tuote.php?id=1
Tuommoinen löytyi. Eli tuon mukaan pitäisi saada hyvinvarustelluista apteekeista...
-V-
Heippa.
Joku tuolla totes että odottavan aika on pitkä niin en voi muuta kun yhtyä samaan lauseeseen.
Näköjää on enemmänkin noita persiilleen menneitä yöunia täällä harrastettu. Olin illalla sairaan väsynyt mutta sit jäin miettimään synnytystä sun muuta ni ei auttanut kun kaivaa kirja esiin ja käydä lukemaan rakkaushömpää(" roskaromaania" siis).. Ja sit heräsin aamulla veskireissuun, luin taas hetken lisää ja nukahdin uudelleen. Joten saas nähdä kuin tää päivä tästä käynnistyy...
Mutta onneks se maanantai tulee nopeammin kun arvaattekaan kun mun tuuril ei täs tapahdu viikonloppuna mitään.
Ellu..Hienoa et remppa alkaa olla ohi. Millähän aineilla se YIT oli niitä laattahommia tekemässä koska meil vasta viime kesänä tehtii sauna/kylppäriremppa ni ei niiden kuivumiseen kyllä vuorokausia mennyt..No joo. Toki paremmat aineet maksaa laatotuksessakin..
Misti..Anoppilassa oli tuota kakkua..Olivat vieraat sitä mieltä (en maistanut) että enemmin ois voinut olla mausteita..ja potkua siihen ois antanut esim.metwursti tms. Joten kokeile ohjeella ensin ja sävellä sitten seuraavaa oman mielen mukaan. ;-)
Apteekkilistasta.. Hyvä lista mutta..Mä laittaisin ton sinkkivoiteen pannaan ihan työkokemuksen perusteella. Eli kyllä se mummojen ja pappojen takapuoli hoituu kuntoon paremmin Bepanthenilla. Mutta jokainen testaa sitä mitä haluaa vai leikö meillä sairaalassa jotain extra järkkyä sinkkivoidetta sitten..
Ja maitohappobakteereista.. Vanhakoulukaverini vinkkasi seuraavaa: Reladropstipat apteekista. Max.annos 5tippa/vrk. Jos tuntuu että kerralla annettuna huono juttu niin käski antaa aamulla esim.3 ja illalla 2 tippaa. Hänellä elokussa 1v.täyttävä muksu ja on toiminut hänen lapsellaan hyvin. Noi on muuten ainoat tipan muodossa olevat maitohappobakt.(tarkistin yliopiston apteekin sivuilta..)
Ehkäsystäkin täällä on puhuttu. Me ei olla asiaa vielä sen suuremmin mietitty..Mä haluaisin toisen muksun tähän aika perään mutta saas nyt sit nähdä..
Ja nyt...tää yrittää lopettaa tarinoinnin ja siirtyy aamupalalle (kahvia on jo kyl mennyt...) ja sitten lähtee käymää etsimässä yhtä lipastoa eteiseen..
Niin joo..Pakko viel tää kertoo. Varasin ristiäiskirkon ja ajan jo 14.5.. Meillä kun ei kellee tuntunut mikään päivä käyvän. Soitti pappi eilen.. Olivat sitten buukanneet siihen meidän ajan päälle toisen..tai ei nyt ihan. mut kun ajateltii et kahvitellaan kirkolla (ni ei tarvi tulla rempan keskelle kotiin yms.ja muutenkin 20henkee..kun tilat on pienet) ja meil on sovittu kasteaika klo 14..ni eikös siihen oltu annettu seuraava aika klo16..Eli meil ois reilu tunti aikaa kastaa, (mahd.siunata avioliitto), juoda kahvit ja siivota sekä olla ulkona klo 15.30..Kiirettä siis pitää. Saas nyt sit nähdä kuin käy.
Tää miks sen jo varasin johtuu siitä että meil yht.4sisarusta joilla kauheesti ohjelmaa kesän ajan sekä vanhemmilla 3eri taloutta...sekä kummien menot. Ärsyttävää...
Mut nyt tää menee..ja ilmaantuu taas kun kerkee...
*Miiu & eka vekara 39+1*
Tossa on kato sellainen tilanne, että kun se on korjaustyö eli tehdään vanhan laatan päälle uusi laatta niin sen takia sen kuivuminenkin kestää. Jos siis tehtäisiin ihan betonin ja vesieristeen päälle niin ei menisikään kauan. Näähän vielä käytti pikalaastia, muute ois mennyt kuivumiseen kolme päivää :S
Nyt on lattiassa siis saumat ja sit se on siinä. Maanantaina enää uusi kynnys. Sanoinkin pojille, et toivotaan et saatte tehdä rauhassa maanantaina, jos mä vaikka olisin laitoksella. Mun säkällä kyllä ei.
Taas on supparit selkeästi rauhottuneet, välillä tulee sellaista kovaa puukoniskua alapäähän, mutta on aika harvinaista kuitenkin. Kuten muutkin on sanoneen niin odottavan aika on pitkä. Mies kyllä toivois ettei ennen juhannusta tulis....
En vielä sinne apteekkiinkaan päässyt, ehkä jätän senkin huomiseen, saa nyt nähdä.
Nyt jos menis vaikka lepäileen ja katteleen eilisen Sinkkuelämän, niin eiköhän se tääkin päivä tässä taas ohi mene.
-E-
Just tuota mä tarkotin. Eiköhän sitä sitten saa edelleen.
Ja tosiaan, ihan googlella vois välillä selvitä monesta ongelmasta :)
Täällä poksuu, mutta vain viikot, 38 jippii!! Aamulla ihan megakouristukset mahassa, ihan pisti huutamaan. Mutta en sit tiiä oliks vaan pieru niin sanotusti hukassa. Ei pystyny liikkuu yhtään (istuin) suuntaan eikä toiseen.
Meikäläinen on nukahtanut vasta joskus puol kolme yöllä...ja sit heräilin vessaan ja naapuri alko naulailee n. 7.00 et hyvät unet... vähä väsy...
ja ahkerasti ollaan yritetty käynnistellä synnytystä, et ei jää ainakaan siitä kii =)
Mäkin työkokemuksesta vannon ton bepanthenin nimeen, mut sinkkivoidekin on hommattuna. Ainun sinkkivoide, en tiiä sit erooko apteekin sinkkiin. Ja talkki on kans et eiköhän noilla pärjää =)
Jeps mut palaillaan...
Missäs muuten pals, synnärillä??
peetta ja Juuso 38 tasan =D
Misti: mä oon ainakin just parisen viikkoa sitten ostanut Lansinohia apteekista :) On kyllä niin äärimmäisen pieni putkilo (10g) että huh! Mutta toivottavasti riittoisaa?!
Tosta apteekin ostoslistasta... En ainakaan vielä ole noita kaikkia hommannut, kun en tiedä, että tartteeko niitä, mm. keittosuolaliuosta ei oo, ja eikös d-vitamiinitippoja tuo sitten neuvolatäti kotikäynnillä..?
Sinkkivoidetta jos ostan, ostan Ainun ja sitä nyt saapi " joka" paikasta.
Cuplatonista en tiedä, että tarttisko..?! Maitohappobakteereja - en oo kuullutkaan että tarttis.
Kuumemittari, se tarttis kyllä ostaa! Mutta suppojakin saa sitten kyllä kun tarve vaatii, viitti niitäkään ostaa varastoon - saakos niitä ihan pienelle ilman " lupaa" antaa?
Bepanthenea löytyy kyllä ;) Sitä menee koko ajan itsellekin...
Jonkinmoinen niistäjä meillä onkin (sellainen millä imetään sen letkun kanssa), muttei sitä ostettu apteekista..
Mun yks kaveri sanoi, että apteekissa on sellaista voidetta, joka sitten iholla muuttuu talkiksi, sitä vois ostaa, jos talkin kanssa läträäminen on hankalaa.. Mulla on nyt vaan ihan sellaista perusvauvarasvaa sen Bepanthenen lisäksi..
Ehkäisystä.. Tosiaan kun meillä ei oikeen oo tota seksielämääkään, niin aajattelin kyllä nauraa nille päin naamaa jälkitarkastuksessa kun alkavat siitä puhua! Ja kun tää nykyinenkin möngertäjä on kerran IVF-vauva, niin saattaa olla kaukaa haettua että luomuna onnistuttais. Tosin tarkoitus on kyllä yrittää kotikonsteinkin, jahka nyt alkaa ne menkatkin sitten, mun kaveri on synnyttänyt vuosi sitten eikä hällä oo menkkoja vieläkään alkanut! Meillä on viisi alkiota Taysissa pakastimessa, imetyksen pitää olla loppunut ja menkkojen säännölliset että voidaan niillä yrittää, eli niiden kanssa periaatteessa vuoden päästä vois kokeilla. Mutta haluaisin toisen pienemmällä ikäerolla ja siksi kokeillaan sitten kotikonstein.. Siltä ainakin nyt tässä vaiheessa tuntuu :)
Ei maar, kello onkin jo noin.. Mun piti hetki huilata, kun sain leivottua, nyt on mennyt jo pisempi tovi.. Jos nyt keittäis kaffetta ja sen jälkeen vähän siivoilis, huomenna ollaan kerran sinne Turkuun lähdös, ei viitti jättää kämppää ihan kauheaan kuntoon, JOS sattuu, etttä tarttee jäädä Tyksiin synnyttämään ;)
Miksen mä edelleenkään muista niitä asioita, joita on pitänyt kommentoida..?! Mrr! Oon kyllä kans lukenut jokaisen kirjoituksen tässä ketjussa, siitä ei ole kyse, mutten vain ehdi/muista niitä kommentointeja ikinä...
Kuutar ja E-L. 38+3
Kiitos suonenvetovinkeistänne :) Pohje on edelleen kosketusarkana ja hellänä, tuntee oikein hyvin portaita kiikkuessa. Mie yritin sitä pohjetta aamulla singutella, venytellä ja vanutella, mutta ilmeisesti en tehny sitä tarpeeksi. Tiiän kyllä tehä niin ens kerralla, ko/jos sellanen tulee. Iso kiitos: Senniina, Misti! Ja muut, joita en enää muista, sori :) Aikasemmin mulla ei noita suonenvetoja oo ollu, vaikka aktiiviurheilijan elämää vietin aikoinaan useita vuosia...Ja tosta sormi/käsihommasta, voiskohan se olla sitä rannekanavaoireyhtymää, jota ilmenee ootuksen aikana...?
Palaten aiheisiin mistä ootte turisseet täällä...
Ehkäisystä: Apua! En kyllä ees tiiä, mitä eteen ehkäsyn saralla - varmaan menee pillerilinjalle, luulisin. Toiveena on vielä yks muksu tän jälkeen, jonka jälkeen sitten piuhat kiinni, ko meän lapsimäärä sitte ois varmasti täynnä. Meillähän muksut ns. kahessa sarjassa - vanhemmat on 7 (jolle oon äitipuoli) ja 10 veet sekä nyt tää tuleva + yks vielä pilkkeenä silmäkulmassa ;)
Joku puhu noista maitohapoista - sain aikoinaan eräältä äidiltä neuvon, että niitä on hyvä antaa vauvalle melkein syntymästä asti (mm. vähentää vattavaivoja) ja mie oon itekkin syönyt niitä nyt loppuraskauden ajan. Jossain ootuslehessäkin oli jokin aika sitte artikkeli maitohappojen positiivisesta vaikutuksesta - vähentää myös korvatulehuksia (pitänee kaivaa se lehti jostain, nii saan kertoa mistä se löytyy, jos joku haluaa tutustua siihen). Ite oon ostanu apteekista Rela-tippoja, joita otetaan esmes veden kera 5 tippaa/päivässä. 10 ml pikkupullo maksaa vajaat 20 euroa, mutta on erittäin riittoisaa. Katotaan nyt onko niistä taikaa :)
Moni teistä on ollut todella ahkera leipomisten osalta...Täytyy nyt tunnustaa, että mie en oo leiponut vieläkään! yhtään mitään pakastimeen. Meillä nuo miespuoliset tyhjentäis varmaan pakastimen heti, ko mie oon laitoksella - aivan mahottomia herkkupeppuja ovat. Jos mie vetelisin samaan tahtiin herkkuja, ko nekin, niin mie oisin varmaan norsux2, mutta nuo meän ukot on sellasia rimppakinttuja, että!
Ja täällä on kans kaikki maholliset oireet muuttaneet muualle - ei suppareita, ei jomotuksia, ei mitään! Raksalla sain sen verran aikaseksi, että vähän tuntu pientä " survomista" tuolla alhaalla, mutta siihen se sitten jäikin.
Nyt pitää lähteä synttärilahjakauppaan, ko iltasella meno sukulaispojan 6 vee synttäreille.
AJ
on kauppareissu tehty ja pienet unetkin vetäsin, kun poika pelas tietsikkaa. Jospa sitten ravinteliin jaksais illalla:-)
Ostelin kans sellasia perustarvikkeita ja haetutan ukolla sitten, jos jotain suppoja tai muuta tarttee. Cuplatonista ei ollut esikoiselle mitään apua, joten en osta niitä nyt. Maitohappobakteereista en myöskään ole kuullut, joten hyllyyn jäävät. Haetaan sitten myöhemmin, jos tarvis tulee.
Esikoisen pylly oli koko ajan niin hyvässä kunnossa, ettei just tarvinnut rasvaillakaan. Jospa tälläkin olis. Ostin kuitenkin perusvoidetta. Bebanthenia on ennestään ja Ceridalia (niinköhän se nimi oli..) voi käyttää tisseihin. Tutit ja rintakumit jätin edelleen ostamatta. Vaipatkin ostin jo sekä vauvalle että itselle:-) Jälkivuoto oli esikoiselta tosi runsasta ja kesti monta viikkoa, toiv. nyt pääsis vähemmällä.
Mullakaan ei muuten ole mikään kiire vielä synnärille. Toivon, että menis sinne la:han. Välillä on kauhea ikävä Ernestiä, välillä tulee olo että mitä h:ttiä mä oikein olen tekemässä..Ailahtelu kai kuuluu asiaan.
Mitään suppareita ei ole ja miehen veikkaus syntymäpäiväksi on 4.7., poika sanoi 30.6. Luulen, että jompikumpi on oikeessa:-)
Tulihan repästyä ja käytyä aamupäivällä maistraatissa. Minä,joka aina sanonu etten mee naimisiin ni sanoin tahdon ihanalle miehelleni. Oli tästä puhuttu jo pitkään mut nyt laitettiin asioihin vauhtia. Ja syntyypähän tämä mukelo edes avioliitossa.. Että sellasta. Masussa kaikki hyvin,villisti hyörii ja potkii vauva. Mitään tuntemuksia supistelujen lisäks ei ole joten rauhallisin mielin edetään ja odotellaan. Nyt nauttimaan loppupäivästä tuoreen aviomiehen kera. Sekä tietty lapsien.Palailemisiin..
palssista ei tosiaan ole kuulunut kokopäivänä mitään,
vai olenkos hukannut jotain...
siksipä tässä ihmettelen, koska muuten hän on ollu niin aktiivinen kirjoittelija.. oliskohan lähtö laitokselle tullu??? i
hanaa mullakin tulee mies kotiin muutaman tunnin kuluttua ja voi ottaa taas rennosti tän masun kanssa, tietenkin loppuu kaikki supistelutkin kun ei tarvi enää jännittää..
... ja tietty tulin tänne roikkuun! Poika lähti naapuriin joskus puolilta päivin ja mä jatkoin kamojen raivaamista täällä kämpässä. Pikkukakkonen on viettänyt hiljaiseloa - ihan pelottaa, vaikka olen hääräillyt monta tuntia... No, täytyy illalla sitten häiritä häntä, jollei masussa muuten tunnu mitään liikettä.
Kiitokset Beserolle Kela-terkuista, että täytyypi munkin ukkoraasun sopia sitä kesälomaa sitten tähän alkuun, jollei tilanne edisty.
Allille onnittelut rouvasäätyyn siirtymisen johdosta.
Palsista ei ole tosiaankaan kuulunut, oiskohan hän viimein päässyt synnyttään? Mun oireet on kyllä kanssa aivan häipyneet - ja nyt rupee kaverit soittelee, että onko jo uutisia. Mulla kun oli niin satavarma olo, että ennen la:ta pääsee synnärille. No, oikeestihan se la on vasta juhannuksen jälkeen, mutta kun se lekurikin niin lupaili, että edistystä on tapahtunut. Mä olen varmaan viettänyt liian rauhallista elämää nää viime päivät...
Parturoin paikatkin tässä eilenä, että olisi vähän siistimpi kuin viimeksi. Onkos kellään vinkkiä, millä saisi ihoärsytystä hillittyä. Mulla on niin ohut nahka suhteessa karvojen karheuteen, että hetken päästä olen ihan kirjavana. Kiitti etukäteen ja nyt laittaan ruokaa perheelle - palataan!
eihän se Pals niin kauaa ole ollut " uutisopimennossa" eilen puoli kahen aikaan viimeksi oli kirjoitellut. Tosin siinä viestissään kertoili jo suppailevansa (muttei säännöllisesti)! Jännäähän tää on - ottaisiko joku nettivirtuoosi sitten huolekseen alkaa päivitellä niitä meille syntyneitä. Mä kun olen niin surkee näissä nykytekniikan hommissa, ettei multa ainakaan onnistu...
t.blondi taas tässäkin asiassa eli ;) nikki
No minä kävin kaupungilla kahvittelemassa ja juttua riitti tämän raskaana olevan tuttavan kanssa. Olipa mukava vaihtaa kuulumisia!
Sitten ostin vaaville sellaisen ruskovillan silkkimyssyn jonka pitäis mennä 0-3kk ikäiselle. Lämmittää viileällä ja viilentää lämpimällä... Mutta sai siitä pulittaakin sen 25 e. Mutta onneksi menee varmasti sitten muillekin tuleville lapsillemme.
Apteekista sain haalittua monenlaista. Kuutar, ei niitä tosiaan niitä suppoja saa kuulemma antaa kuin vasta 3kk eteenpäin, joten hyllyyn jäi. Cuplatonia en vielä ostanut ja tavallinen digitaalinen kuumemittarikin maksoi lähes 20 euroa, niin en raskinut vielä ostaa. Maitohappobakteereja suositteli neuvolantäti, niin että minunkin pitäisi jo alkaa syömään niitä jne. En usko että täällä neuvolasta tuodaan d-vitskuja, joten ostin niitä valmiiksi. Sinkkivoidetta se apteekintäti vähän ihmetteli, ei kuulemma mee enää sitä kauheena. Sisko sitten sanoikin, että tuo vauvallemme jotain Weledan hyvää voidetta.
Imetysliivejä myös metsästin. Löysin stockalta sellaiset kivat vaaleanpunaiset triumphit. Niissä se d-kupillinen vaan oli vähän nafti, joten piti käydä rintsikkaliikkeessä tilaamassa e:t. Kokeilin valkoisia samanlaisia ja istuvuus oli myyjänkin mielestä tosi jees. Tuntuikin hyviltä, vaikkei ollut edes kaaritukia! Sitten ostan jotkut ihan tavikset yöliiveiksi, niitä en vain löytänyt vielä mistään...
Allille suur' onnittelut! Täällähän on aivan avioliittobuumi! ;)
Toivottavasti nikin vaavi on illalla vilkkaammalla tuulella, ettei äiti vallan huolestu! Ja pals, et kai sä vain nyt pelleile meidän kanssa?! ;) Ei vaan, hienoa jos oot päässyt viimein laitokselle!
Kuulemisiin,
-Veruska 38 & Sirriäinen-
alli-75: Onnea rouvalle =)
Veruska: Mun mielestä neuvolan valmennuksessa sanottiin, että ne d-vitamiinit saa sitten sieltä.. Mutta se oli jotain sellasta merkkiä, joka ei sitten ehkä vastasyntyneelle oo parasta, että monet ostavat ekaksi apteekista jotain muuta ja sitten käyttävät ne neuvolasta saadut.. Mutta voi toki olla kuntakohtaisia eroja asiassa, en tiedä!
Pari kyssäriä taas...
Tartteekos niitä omia vaatteita kuin vasta kotiin lähtiessä..? Samaten tartteeko vauvalle mitään vaatetta olla sairaalassa..? Kun ei mahtuis tohon kasiin nimittäin :O aattelin jos mies tois sitten ne vasta tullessaan..
Taysissa synnyttäneet, annetaanko se peräruiske siellä SVO:lla vai sitten vasta synnytyssalissa vai missä..? Mä vaan kun siinä SVO:lla on niin kauhiasti porukkaa, että kiva se siellä on rynniä vessaan :=O
Mitenkäs tutti..? Sitä ei mahda saada sairaalasta..? Pitääkö uudet tutit keittää ennen kuin ne laittaa vauvan suuhun..??
Mä oon tänään leiponut ja siivonnut niin että nyt oon AIVAN poikki!! Mulla on muuten nyt ruokaakin noin kolmeksi viikoksi pakastimessa.. Ja leipomuksia on niin, että sais tulla sukulaiset pariinkin otteeseen =) Mutta eipähän heti tartte kokata/leipoa.
Nyt pitäis mennä suihkuun...
Eihän täällä nyt toki niin onnekkaasti, että vielä lähtö olis tullut :D Mutta on vaan ollu NIIN kiire päivä.. Yö täälläkin ihan penkin alle. Sain unta vasta kolmen jälkeen oltuani 3 h sängyssä, sitten tunnin välein heräily.. Aamulla nousin sitten 10 maissa. Käytiin asioilla, kaikki mahdolliset paperihommat..Kela, pankki, vakuutusyhtiö, kaapeliyhtiö, katsastusasema..Ruokakauppa.. Sitten pyöräytin mansikkakakun, kaveri kävi kahvilla ja " oikeisiin" töihin, tein pari tukkaväriä ja hiustenleikkuun.. Huoh. No, nyt on takana :)
Yön supisteli kunnolla, ja nyt päivälläkin ollut menkkakipuja koko ajan. JOSPA se KOHTA tästä ;)
Ehkäsystä.. Pillerit on kaameita päänsekottajia täälläkin! Rengas oli ihan ok aikoinaan, mut sitä kai ei voi imettäessä..? Että oisko sitten minipilleri. Kumit on kamalia. Toinen ipanuus olis ihana, mutta ei ihan heti perään! 3 v lasten välillä olis ihana, jos näin saa itse suunnitella.
Apteekkikamoista: Ostin Bebanthenia, sinkkivoidetta en osta jos ei tilanne sitä vaadi (B ajaa varmaan saman asian), talkiksi käy perunajauho (millon talkkia edes laitetaan?), sidetaitokset.. Käykö vanulaput? Ainakin mun logiikalla. Tosin näkee sitten, voin olla väärässäkin :) Vanupuikkoja on aina muutenkin, d-tipat tuo vissiin terkkari, maitohappoja sun muita ostan jos tarvitsee. Suppoja ei kuitenkaan saa antaa alle 3 kk, ellei lääkäri määrää.. Kuumemittari on. Jos nyt jotain on jäänyt, niin lähellä tuo onneksi meillä on :)
A-J: Mulla ollu kans tommosia kamalia kramppeja tässä raskaudessa 4.. Ihan kamalia, pahimmillaan se 3 pv kipee sen jälkeen :( Koita kestää! Se on kamalaa! Ja tsemppiä ranteen ja sormien kanssa, kohta se toivottavasti helpottaa syntymän myötä :)
Kiva kun Ellun remppa edistyy kunnolla!
Ääh, lähen nyt lukemaan jutut, olitte kirjottanneet niin huimasti että en kerenny ees kaikkia vielä käydä läpi :)
Viikot paukkuloi!! 38
Ja allille suuret onnittelut rouvautumisen johdosta täältäkin!
Mulla on ollut ihan väsy iltapäivä. Leivoin sen snellmanin kakun ja uusiks meni :/ Ei kypsynyt sitten millään, mutta luulisin, että syy oli vuoassa. Paistoin sen nimittäin tupperin silikonivuoalla ja se ei varmaan ollut hyvä. Kokeilen huomenna uudelleen ja paistan ihan perinteisessä vuoassa. Mutta siis loppu illan olen vaan ollut ja ihmetellyt.
Mutta missäs tosiaan on pals?? Jokohan seuraavaksi kuullaan vauvauutisia?
Onko nikin vauva jo virkistynyt?
Minä en myöskään ole koskaan ostanut apteekista oikein mitään valmiiksi. Kuumemittareita meiltä löytyy useampikin ja pumpulipuikot ja sinkkivoiteen ostin ihan marketin hyllyltä. Ne maitohapot ja cuplatonitkin on saaneet toistaiseksi olla rauhassa, mutta eihän sitä tiedä, jos nyt tuleekin masuvaivainen vauva. Sitä Lansinohia ostin viimeksi kotiutumisen jälkeen, mutta sitä voisin kyllä nyt hakea jo etukäteen.
Ja taas vastailen Kuuttaren kyssäreihin :) Toivottavasti et jo luule, että mä luulen olevani joku besserwisser, mutta kun olen taysissa jo monta kertaa ollut, niin.... No, vaatteista sen verran, että minä en ole koskaan nähnyt kenenkään pitävän muita kuin sairaalan vaatteita. Tietty en tiedä liiveistä ja alushousuista, niitä varmaan voi olla omiakin jengillä :) Mä olen käyttänyt niidenkin kohdalla pääasiassa sairaalan karmeita vermeitä ihan siitä syystä, että niitä ekoina päivina tosiaan kuluu. Jälkivuoto, hikoilu ja maidontulo kun saattavat joskus yllättää. Eli siis kotiinlähtiessä vasta olen kiskonut omat vaatteet päälleni. Tällä kerralla tosin laukusta löytyy jo lähteissä omat liivit ja muutamat pöksyt :) Mutta millään aamutakilla tai pyjamalla en laukkuani täyttäisi. Ja voihan se isukki sitten sellasiakin tuoda, jos alkaa sairaalan kamppeet ahistaa.
Peräruiske on mulle annettu aina SVO:lla, joten kaiketi se aina siinä annetaan. Oon onneksi ehtinyt hyvin vessaan :)
Tutin saat vauvalle sairaalassaolo ajaksi sairaalasta. Ainakin ennen on ollut näin. Mutta jos haluatte omaa käyttä jo laitoksella, niin keitettynä mukaan. Meillä ei ole lapsille tutti kelvannut, joten ei ole siitä ongelmaa tullut.
No juu, joku muu voi olla asioista toista mieltä, joten nää taas mun henk.koht. mielipiteitä/tietoja.
Hassu juttu muuten, mutta moni tuntuu iltaa kohden aina toivovan, että josko jo tänä yönä lähtö tulisi. Mulla taas on ihan päinvastoin. Mä aina illalla toivon, että kun ei vaan tarvis yöllä lähteä, mielellään kyllä sitten heti aamusta :)
Mutta nyt taidan siirtyä taas sohvaperunaksi :)
M
Tai päivä se taitaa melkein olla, kun on herännyt jo seiskalta. Täällä on jo leivottu pullaa pakkaseen ja juotettu remppamiehille aamukahvit. Nyt ne saumaa tuolla lattiaa, joten iltapäivällä päästään laittamaan kamat paikalleen ja huomenna suihkuun. Jippii.
Yö oli aika sekava, sain unta vasta yhden maissa supisteluiden takia (mikä on mulle hyvin harvinaista, ku yleensä nukun kymmeneen mennessä). Sitten heräsin puoli kuudelta vessaan vielä. Nyt ei suppareita aamulla ole tullut. Ajattelin tässä käydä naapurissa suihkussa ja sitten lähteä tuhlaamaan tiliä kuten Senniinakin.
Mäkään en ole mitään apteekista vielä ostanut, mitä kaikkea sitä tarvikaan?!?!
Meidän Jullekaan ei ihan noin paha oo kun Mistin videossa, mutta ei välillä kaukaa käytä. Nyt viime viikon se on ollut kiltimpi, taitaa tila alkaa käymään vähiin.
AJlle sen verran, että yhdyn senniinaan siitä, että kyllä se on vaan pakko venyttää suoraksi. Se sattuu hetken ihan helvetillisesti, mutta helpottaa sitten. Olen koko ikäni kärsinyt noista vasemmassa pohkeessa vanhan urheiluvamman takia ja tiedän tasan sen kivun kun siihen herää. Toivottavasti sulle ei tule useammin.
Nyt meen valvomaan taas meidän laattamiehiä ja sitten naapurille suihkuun. Olen leipomisen jäljiltä ihan jauhoissa edelleen.
-E ja J-