Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 24***

11.06.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkamaista jomotusta kestänyt nyt 2 päivää ja ikävältä tuntuu, menkat kun yleensäkin hankalat. Selkää ja lantiota särkee ja joka paikasta vihloo ja jomottaa. Nukkuminen tosin onnistuu paremmin ja viime yön nukuin mahallani, kun siten löytyi mukava asento. Kivuliaita, mutta yksittäisiä suppareita esiintyy pitkin päivää.

Juuri katselin esikoisen aikaista äitiyskorttia ja kyllä on mennyt tosi samalla lailla, nyt on tullut kilo enemmän painoa ja hb pikkasen matalampi, mutta yhäkin 125 ilman lisä rautaa.

Vähän on yritetty taloa siivota, mutta esikoinen sotkenut vähintään samaa vauhtia. Firman asioita järkännyt siihen kuntoo, että jos lähtö tulee, muut selviävät ja kovasti on yrityksen pyykkejä pesty ja mankeloitu.

Esikoisella oli taas tänään fysioterapia ja huomenissa alkaa puheterapia - hänelle siis vaikeahoitoinen epilepsia ja kehityksen viivästymää.

Mies ja esikoinen jakavat meidän sängyn, minä olen siirtynyt muualle nukkumaan, kun poika häiriintyi minun levottomista öistä. Poika (huomenna 2½ v) nukkuu yhä meidän sängyssä kun epikohtaukset tulevat aina nukkumisen yhteydessä ja sen takia vaatii valvontaa.

Tänään lämmitettiin rantasauna ja kävin jopa uimassa. Nyt on varsin hyvä olo eikä juurikaan koske mihinkään.

Joku kirjoitti mahaviirusta, minulle ei sitä ole kummassakaan raskaudessa tullut, eikä muuten raskausarpiakaan, vaikka painoa tullut nytkin lähemmäs 20 kiloa. Eikä ole lainkaan turvotusta, vaikka syön melkein mitä sattuu mieli tekemään.

Nyt jos menisi sänkyyn lukemaan, siksi aikaa kunnes maha-asukki taasen rauhottuisi ja sitten toivottavasti unten maille, tosin sairaalaan lähtökin kelpaisi

Jiippi, tunnin päästä tasan 38

Vierailija
102/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että ollaan saatu uusia keskustelijoita. Tervetuloa vain munkin puolestani. Enää ei kesäheinät vietä hiljaiseloa.

Mitä ihmettä sä Misti höpäjät, ihan vakijäsenhän sä olet täällä ollut - miten niin ulkopuolinen?!

Tassuille auvoisia äippälomapäiviä - alkoihan se sullakin lopulta!

Mulle tuli mieleeni ne kaksi kommenttia, jotka viimeksi unohtui, mutten millään meinannut saada näitä sivuja vörkkimään... Ihme juttu, kesti varmaan puoli tuntia, mutta periksi ei anneta - mä kun olen tullut aivan riippuvaiseksi tästä palstasta =D. Esikon aikana kirjoittelin paljon harvemmin ja odotusaikana tuskin ollenkaan. Niihn aikoihin nää sivut jotenkin muuttui ja piti ottaa joku vakikäyttis. Siitähän mä ton nikin keksin, kun paniikki iski. Olinpahan unohtanut salasanani, niin piti ottaa tuo ät-merkki mukaan. Niin mielikuvitukseton olento täällä on...

Asiaan (enneku taas unohtuu)...

Veruska kertoili kohtunsa mallista tuolla aikaisemmin - ja täällä toinen samanmoinen. Mullakin koko ajan on täällä oikealla puolella enemmän vaavia kuin vasemmalla ja muutoinkin tää on niinku ylöspäin suippo, alhaalta leveempi. Vyötärökin erottuu vielä ihan hyvin ja yksi ystävätär sanoi tässä taannoin kauppareissulla, ett` jos mä en kävelisi niin hassusti, niin takaapäin ei kyllä tietäisi, että oon raskaana. Hienoo, siitä varmaan johtuikin viikonloppuna, kun yksi ukko kiilas` mun eteen liukuportaissa ja sanoi, sori mutt` mulla on vähän kiire. Miten kehtaski viimeisillään raskaana olevaa lähtee " tönimään" ?!

Senniinalla oli ikäviä kokemuksia edellisen synnytyksen ompeluvaiheessa. Muakin kätilö joutui vähän parturoimaan ennen epparia - tai miten niin vähän. Meillä ei mies ole mitenkään puuttunut tai vielä vähemmän osallistunut parturointipuuhiin. Ihan ite oon` saanu selvitä - ja nytku tää maha on jo näin alhaalla ja kova ja tiellä, niin en tiedä minäkään, minkälaisena lähden sinne synnärille. Viimeksi olen ajellut itseeni ennen sitä viimeistä lekuria ts. 30.5. (piti oikein tarkistaa neuvolakortista) viikolla 36+2.

Viihdykkeistä synnytyksessä onkin jo ollut paljon kommentteja. Siitä kylvystä jäi mulle ainakin mielikuva, että rentoutti vähän liikaakin. Mulla ei siellä ollessa synnytys edennyt mitenkään, mutta en tiedä olisiko samassa ajassa muutoinkaan tapahtunut mitään uutta. Kipuja se kyllä lievitti, mutta luomusti en kyllä tätä toistakaan haluaisi punkea. Toivottavasti ehtii saada jonkun puudutteen, ekassakin ihan viime hetkillä se nukkumatti ehti käymään, kun epiduraaliin (kuten spinaaliinkin) tarvitaan anestesialekuri.

Nythän ei mulla mitään valmennusta tai tutustumista ollutkaan, mutta ekasta jäi mieleeni, kuinka valmennuksessa oli korostettu, ettei yhtään ylimääräistä kipua tarvii kokea synnytyksen jälkeen esim. pyytäkää puudute, jos joudutte tikattavaksi. No, mulle se kätilö vaan totesi, ettei tässä enää mitää puuduteta, tää on ihan kohta valmis koko tavara.

No, sitten oli vielä kommentteja iän tuomista elämisen jäljistä. Mulla ei ole raskausarpia (toivottavasti ei enää ehdi tullakaan), mutta tuo jo ekasta pullahtanut vasemman pohkeen kohju on kyllä saanut kivasti kavereita. Mä kävin sitä sillon viimeksi " itkeen" lekurissa, joka totesi, ettei kannata leikata, jos rouva vielä aikoo lapsia ja painon nousun myötä niitä tulee sitten lisää. Että tässäpä nyt ollaan, seuraavana suonikohjun poistoon ja sitten sterilointi - kohta kun on tuo nel´kyt´vee mittarissa.

Jotenkin kyllä tää raskaus on ollut mukavampi ja ihan oikeesti on osannut nauttia joka hetkestä, vaikka näitä kipukokemuksia ja muita kremppoja onkin paljon enemmän kuin kuusi (tai seitsemän vuotta) sitten. Alkuajan pahoinvoinninkin sain sitten vielä kokea; ekat kolme kuukautta oli todella mielenkiintoiset - taisin laihtuu jotain 6-7 kiloo. Ekassahan tunsin olevani elämäni kunnossa. Fillaroin duuniin aina lokakuulle saakka ja heinäkuun paahteessa vietettiin kaupunkilomaa Firenzessä, kun poitsu syntyi joulukuun alussa. Tästä kakkosesta hyppiminen ja muukin vähänkään reippaampi liikunta rupes´ tekeen jo liian pahaa, että joulutauon jälkeen kävin enää joogassa. Niin, kaipa nää kaikki löystymiset ym. on myös näitä ikään kuuluvia, en tiä - tai sitten meille tulee tyttö! Kansanviisauden mukaanhan " poika tekee äidilleen hyvää ja tyttö vie kaiken kauneuden" ... No, tätä asiaahan ei kauaa tarvii enää pohtia, kun kohta sen voi itse todeta.

Eiku nyt jo hyvät yöt (mä olen taas vaan niin pirtee!) ja sori tää romaani... nikki ;O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi sitten laatoitus tänään. Tarkoittaa sitä, että mä en koneella paljon aikaa vietä ainakaan ennen iltaa. Yritän ainakin antaa poikien tehdä rauhassa työnsä.

Yö meni taas rauhassa, jos mikään viisaus pitää paikkansa niin tästä poitsusta tulee hyvä nukkuja. Ei ole koko raskauden aikana herättänyt kertaakaan yöllä. Suppareita tuli illalla jonkun verran, mutta nekin rauhottui yöksi. Ihan hyvä sinänsä, koska edelleen parempi, että menis vielä ainakin maanantaille, että tulis ulos tää. Me ollaan siis vkonloppu ilman suihkua ja maanantaina vasta saumataan, joten aikaisintaan tiistaina suihkuun. Joten jos sairaalaan lauantaina ja tiistaina kotiin, niin se käy, mutta mielellään ei aiemmin =)

Tänään suunnitelmissa on lähteä viettämään serkun ja sen 5kk Pihlatytön kanssa Pihlan päivää keskustaan ja tottakai just tänään sataa. Mutta kyllä se silti kotona olon voittaa, varsinkaan kun ei pysty kuitenkaan mitään tekemään auttaakseen laatoittajia.

Kaikille siis hyvää päivänjatkoa, palailen linjoille sitten myöhemmin.

-E-

Vierailija
104/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveiset neuvolasta. Kaikki oli taas kerran hyvin. Painoa tullu viikossa 500g lisää, paineet 111/73,pissa puhdas,sf oli 35 ja pää alaspäin keikkuupi hän yksiössään. Vauvan syke oli 138-140 ja liikkeet hyvät. Hyvillä mielin siis saan odotella taas ens viikon neuvolaa. Nyt ois ohjelmassa siivousta. Sopivan viilee ilma moiseen touhuun ja vanhemmat muksut meni mummilaan päiväks joten eiku siivoomaan. Palailemisiin!

Vierailija
105/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti juttu ei mene taas bittiavaruuteen. Pitäis käyttää tekstinkäsittelyohjelmaa, mutta kun ei viitsi. Jotain häikkää ollut viime aikoina sivuissa, kun on niin hidasta ja noita katoamisia tapahtuu:-(

Misti, kyllähän mustakin välillä tuntuu, että kirjoitan näkymättömällä musteella:-) Kirjoitanpahan kuitenkin, kun tänne avautuminen helpottaa monissa asioissa. Tiedän, että tyylini on omanapainen ja joskus vähän kärkäs..Toivottavasti en kuitenkaan pahoita kenenkään mieltä näpäytyksilläni, koska se ei missään nimessä ole tarkoitus!!

Kyllähän ne raskausarvet ja kohjujutut ovat perinnnöllisiä ja mulla niitä perintötekijöitä on. Kohjuja ei tosin vielä ole, mutta ehtiihän noita:-) Sit eletään niitten kanssa tai puukotetaan, jos sellaseksi menee. Toiv. ei tulis kuitenkaan alapäähän, kun niitä voi kai tulla sinnekin..

Viime yö meni persiilleen, kun heräsin klo4:n maissa pissalle. Sitten ukko pieras niin kovaa, että meinas tapetit irrota seinistä ja sen jälkeen lensi räksä ikkunaan. Että sellasta yöelämää meillä. Aamulla poika herätti 6.40 ja olin aivan tillin tallin. Näin vielä unta palstalaisten tapaamisesta ja joku meistä teki jo kolmatta lasta ja mulla oli ernesti edelleen mahassa. Tänään on siis tiedossa päivä, jolloin saa kamppailla unta vastaan ja toiv. saan pienet tirsat jossain vaiheessa vetää. Olen tosi kiva väsyneenä.

Tottasesti se vau-kirjan hehkutus " tee mitä tykkäät" on ihan naurettavaa. Ei tartte olla kuin yksi lapsi, niin mites nukut silloin kun haluat tai muutakaan. Tommonen kirja olis kuitenkin tarpeen, kun mullakin on raskaudesta niin kauan. Myös parisuhteen hoitamiseen tarviin varmaan vinkkejä, koska eka liitto alkoi levitä lapsen syntymän jälkeen ja miehellä sama juttu.

Täällä on vesiamme ja koko huone niin pieni, että ei houkuttele mennä. En usko, että tykkäisin muutenkaan. Tiiä häntä. Kassi jäi viimeeksi jonnekin kaappiin kai, mutta ei mulla ruoka ollutkaan mielessä. Täytyy nyt katsoa, että ukko huolehtii kameran ja sellaset. Muovitettua froteeta olen käyttänyt patjan suojina sängyssä ja vaunuissa, kun helpompi pestä niitä kuin patjoja. Vaipat joskus falskaa ja esikoinen yrjös ihan hirveesti.

Tässä aamun löpinät..jatketaan päivemmällä. Ei suppareita tms. tuntemuksia. Siivottu on ja saunottu, seksiä jos viikonloppuna sais harrastettua. Yritetään nyt kumota tämä meikäläisen skeptisyys;-)

Vierailija
106/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aamulla siis neuvolakäynnillä.

kaikki hyvin!

-painoa tullut 100g, vaikka epäilin toista kun ruoka on maistunut niin hyvin viikon verran, mutta onneksi ei enempää tullut.

-hemppaa ei otettu, syön rautaa kuitenkin loppuun asti kun taipumus siihen että laskee.

-sf 34cm

-paineet 116/59

-pissa puhdas

-vauvan pää tosi syvällä ja alhaalla

-sykkeet 140-150

ja supistelee päivittäin, välillä kovemminkin, muuten olo yllättävän pirteä!!

arvioi vauvan kokoa mahan päältä ja sanoi noin 3200-3500, mutta ei lähellekkään 4kg, no sehän sopii mulle. ja nyhän se vauvan kasvukin alkaa hidastumaan.

käski tarkkailla liikkeitä päivittäin, laskee onko tunnissa vähintään 10 liikettä ja jos ei niin sitten suoraan sairaalaaan tarkistuttamaan tilanne. alkaa lapsivesikin vähetä näin viimeisten viikkojen aikaan ja jos sitä alkaa olla liian vähän, niin vauvakaan ei voi hyvin.

mieskin ilmoitti,että saanut 4 ranneketta lintsille sunnuntaipäiväksi, joten jos pysyn kasassa lähetään sinne siis kokopäiväksi.

neuvolasta varotettiin vaan ,ettei parane mennä mihinkään laitteisiin..noh ei tulis mieleenkään. ja jos synnytys lähtee käyntiin niin sitten vaan ensin naistenklinikalle ja tarkastavat tilanteeni, että synnytänkö sielä vai siirtävätkö vielä hyvinkäälle..

myöhemmin lisää, tänään kun on vesisadepäivä niin onkin kokopäivä aikaa istuskella koneen äärellä..

besero 38+2

Vierailija
107/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikas samansuuntaisia neuvolaterveisiä kuin beserolla:

SF 33.5

RR 129/84 (täytynee mittailla nyt vähän useammin, kun oli vähän noussut, mutta mulla siis mittari kotona ja arvo meikäläiselle ihan hyvä)

Hb 137 (ilman lisärautaa, kyllä tekee mustaherukkamehu näköjään hyvää ;) !)

Painoa 0 g lisää, mutta viimeviikolla olikin tullut 900g. Nyt tullut yhteensä 10kg.

Ilmarin syke 130-150, pää on ihan kiinnittynyt ja poika tosi alhaalla. Vettä kuitenkin ihan kiitettävästi, joten voi kuulemma viihtyä masussa vielä pitkäänkin... Huoh, tulis jo, odotan ihan malttamattomana!!!!

Hyvin on aika kulunut, kun katsoin DVD:ltä 2 ekaa tuotantokautta Greyn anatomiaa! Mahtava sarja, en ollut katsonut yhtään jaksoa ennen tätä DVD-maratonia. Ja tietty on tullut pestyä (ja vähän silitettyäkin) pieniä vaatteita ja juostua kaupoilla.

Uusille tervetuloa ja mukavaa kun porukka kirjoittaa paljon! Itse oon vähän tälläinen laiskimus, tekstiä on tullut vaan harvakseltaan. Mutta muiden jutut onkin kiinnostavampia kuin omat ;)

Fiikukselle peukutukset, onkohan vaavi jo maailmassa?

Terkkuja kaikille,

Koala ja Ilmari (rv 38+1) (esittelystä poiketen la on 27.6. ja ikääkin jo 35v... mitään tarvetta korjaamiselle ei oo ;)!!!)

Vierailija
108/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikasesti vaan ilmottaudun. Täytyypi vissiin sit kokeilla seuraavaksi sitä täys rentoutumista. Muutamat kipeet supistukset siellä täällä vaan. Musta tuntuu et mahakin ois jotenkin pienentynyt, en tiiä onko vaan vainoharhaa. Jospa poitsu kuitenkin on jo nii jossain tuol uumenis...Tänään ois tutustuminen synnäriin, lähetään sinne ajelee. Voisin kyllä jo jäädä =) Juhannuksena en kuitenkaan haluais sairaalassa olla et joko niin ennen sitä, et pääsee pois tai sit jussin jälkeen. Jeps, mut palaillaan!

peetta ja Juuso 37+6

Vierailija
109/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa minunkin puolestani, kiva kun linjat pysyy kuumina! =) Ja minäkin mietin että mitä se Misti höpäjää, kuulut vakiovarustukseen. Ja Senniinankin on turha murehtia etteikö sun juttuja noteerattais. Musta tuntuu että meistä jokaisesta tuntuu aika ajoin siltä kuin kukaan ei ¿kuuntelisi¿¿ Mutta uskon että ihan turhaan sellainen pyörii päässä.

Kiva oli kuulla neuvolaterkkuja. Peetta, sulla on varmaan poitsu laskeutunut jo niin hyvin, että tuntuu sen takia että maha ois pienentynyt! Ammeista oli myös puhetta. OYS:issa ei saa synnyttää ammeeseen, mutta muuten saa käyttää avautumisvaiheessa rentoutumiseen. Minä ehkä voisin olla halukas kokeilemaan, toivottavasti on vapaita ammeita.

@nikki, joo ei muakaan silleen esim. kaupungilla noteerata raskaana olevaksi. Tai busseissa. Ei varmasti kukaan anna paikkaa jos on täyttä. Tuntuu että kaikki aattelee, että mitä tuokin tuota mahaa pitää tuossa, varmaan kuudennella kuulla vasta ja on niin raskaana niin raskaana¿ Hehee. Ja aina jos ostan pikkuiselle vaatetta niin kysytään että ¿Tulihan lahjaksi?¿ tai ¿Pistänkö lahjapakettiin?¿ Että semmosta.

Tänään sitten oiskin luvassa ikkunoiden pesua ja mattojakin pitäis jynssätä. Kylppäri saa kelvata pesupaikaksi, mattolaiturille en jaksa lähteä. Ai niin, eilen oli se psykologin perhevalmennus. Reilun tunnin puhui kaupungin kirjastolla kaikista ongelmista mitä vauvan kanssa voi tulla. Tuntuu vain että tuota samaa on kuullut jo niin monesta tuutista, että! Mutta on se varmasti monelle hyödyllistä kuulla imetyksen ongelmista, synnytyksen jälkeisestä masennuksesta jne. Jotenkin ois kiva kuitenkin, että sellaista positiivisuuttakin löytyisi noihin valmennuksiin. En osaa selittää¿

Mulla vähäisimmätkin ¿menkkakiputuntemukset¿ hävinneet, joten jatketaan normaalia eloa ja yritetään olla ihan silleen että ei tässä vielä aikoihin olla synnyttämään menossa. Vaikeaa olla ajattelematta synnytystä! Kyllä se jo aika lailla jännittää ja pyörii koko ajan mielessä. Terveiset kaikille!

-Veruska 37+6 (huomenna paukkuu viikot!) & Sirriäinen-

Vierailija
110/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä kaikki ihan ok.

pissa: puhdas

paineet: 118/72

sf: 30,5 (jotenkin tuntuu tosi pieneltä, mitäs muilla on ollut?)

hemppa: 120

syke: 136-141

paino: lisääntynyt :)

Vauva täälläkin jo tosi alhaalla ja liki kiinnittynyt. Ei kuulemma pää pahemmin enää liikahtanut. Veikkaili terkka, että ei kamalan isoa vauvaa ole odotettavissa, n. 3500g laskettuna aikana. Mutta mä en aina luota noihin arvioihin, mä uskon vasta, kun näen :)

Ja se mun ulkopuolisuuskommentti oli lähinnä siitä johtuva, että mähän liityin porukkaan vasta jossain raskauden puolessa välissä, enkä siksi tiedä jengistä ihan sillain kuin ne, jotka on alusta asti olleet mukana. Mutta te kyllä taidatte tietää musta jo ihan tarpeeksi ;)

(. ) aamulla rävähti silmät auki taas klo 5, eikä naurattanut yhtään. Joskus ennen seiskaa nukahdin vielä hetkeks, mutta sitten soittikin jo kello, että kerittiin sinne neuvolaan. Ja samoin kuin Senniina, mä olen välillä aika mielenkiintoinen ihminen väsyneenä :( Eli toivottavasti ehtis jossain välissä heittää edes hetkeks pitkälleen. Kurkku tuntuu myös olevan tulossa kipeeksi, mikä sopis kyllä hyvin, kun sunnuntaina meillä olis ne kolmen lapsen yhteissynttärit.

Kuuttarelle piti vielä muuten lisätä sen verran, että vaikka et sitä amme salia saisikaan, niin kuumassa suihkussa saat kyllä lotrata niin paljon kuin sielu sietää:)

Nyt jos lähtis ruoan laittoon.

Palailen myöhemmin, kuinkas muuten :)

Misti ja masu rv 36+6 (huomenna jo täysaikainen!)

Vierailija
111/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Besero ja muutkin; ihanko joka tunnille se 10 liikettä pitäs laskee..?! Siellä pelkopolilla sain kätilöltä kanssa mielestäni ohjeen noin, kun liikkeistä kyselin, mutta nlassa ohjeena on se, että jos ei päivän aikana kauheasti ole liikkeitä tuntunut, niin sitten laskea illalla.. Nlatädin mukaan SVO olis täynnä huolestuneita mameja, jos joka tunnissa niitä laskis...

Mutta kääks...! Eihän toi meitin vauveli ainakaan koko päivää möngerrä! Kyllä sieltä aika ajoin liikkeitä tuntuu, mutta eniten sitten iltaa/yöaikaan..

Misti, juu, ei ammeeseen Taysissa saa synnyttää. Mulle on vaan monet sanoneet, ettei se suihku auta mitään.. Ja kastuupi se iho siinäkin ;) Toisaalta saattaahaan olla, ettei se ammehuone oo vapaanakaan. No meillä on parasta aikaa järkkärikamera, että sekin vie tilaa ihaan kauhiasti, toisekseen tajusin, että mun on pakko ottaa sellanen pienehkö urheilukassi mukaan, kun reppuun ei just toi kamera sovi ainakaan... No naurakoon sitten sille kassin koolle...

Sf-mitta mulla oli rv36+1 33 ja nyt rv38 33.5.

Mulla muuten ei oo hb:ta mitattu sitten rv30:n! Sillon se oli 128, ilmeisesti siksi..?!

Heh, en vieläkään muista niitä kommentointeja..

Mulle on nyt parin päivän aikana tullut etukäteis ikävä tota masumöngerrystä.. Kun minusta se on mukavaa :) Niin miten sitä sitten tulee toimeen ilman, että siellä joku elämöi :( Toisaalta en epäile yhtään, etteikö sitten olis hommaa yllin kyllin alussa ainakin, kun kaikki on uutta, mutta varmaan sitä jossain vaiheessa masuaankin kaipaa.. Mitenkäs muut..?

Nyt muuten sitten ihan tyhmä kysymys: miten päin se muovitettu frotee tonne sänkyyn tulee..?! Siis pitkittäin koko patjan mitalle vai poikittain sinne keskelle/alapäähän sänkyä..? Oonkohan mä jotenkin tyhmä vai...

Nyt on pakko saada muutama homma tehdyksi, että tosta " pakko tehdä" asialistalta katoais muutamia kohtia..

Kuutar ja E-L. 38+2

Vierailija
112/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä...

En tiiä yhtään, minkäkokonen se pakkauksen frotee on, mutta laittaisin sen poikittain niin, että suojaa tulee siihen suun ja pepun kohdalle. Ja et menis patjan reunojen alle. Vauvahan ei alkuun liiku, mutta pysyy frotee ainakin paikallaan, jos sitä tunkee reunojen alle.

Olen väsystä huolimatta saanut vähän laiteltua Ernestin vaatteita ja kätköistä löytyi vielä joitakin alkuun käyttökelpoisia. Mukavaa. Viikonlopuksi pitää tehdä ihan kunnon kauppalista ja hoitaa hommat loppuun. Ens viikolla, kun poika lähtee äitini luokse, niin voisin vähän ommella ja keskittyä nukkumiseen silloin kun nukuttaa..

Mulla oli sf-mitta viimeeksi 34,5 eli menen siinä yläkäyrän alapuolella hieman. Esikoiselta olin tässä vaiheessa jo 36. Poika syntyi ihan tavallisen kokoisena eli jotenkin liittyy tuo mahan koko mun rakenteeseen.

Vierailija
113/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen täällä.

Suppareita liikkeellä ollessa riittävästi muttei levossa juuri ollenkaan. PYH. Tylsää.

heräsin vessareissuun aamulla klo4..söin sitten 5maissa aamupalaa ja kömmin takas nukkumaan klo 6. Parin tunnin lisäunien jälkeen oon vihdoinkin ylhäällä..Selkäsärky jyllää aika ajoin.

Ammeesta oli puhetta..Kätilöopistolla se kätilö totes että jos haluaa ja tietää haluavansa puudutteen nopeasti niin on turha mennä ammehuoneeseen. Muuta se ei siitä huoneesta edes maininnut.

Ompas muuten aktiivista porukkaa tällä viikolla, mutta tosi kiva juttu.

Froteesta..Mä laitoin pakkauksen muovifroteen vaunuihin lakanan alle ja ostin sänkyyn erikseen muovifroteeta palan lakanan alle (meillä kun " erikoispatja" -ostin etolasta lastenpatjan johon virittelin päälle yhen vanhan pussilakanan(se oli vaan pelkkä patja), muovifroteen ja aluslakanan..monimutkasta juu)

Ellu..Koita kestää remppahommia.

Ai niin..On kiva lukea kaikkien omia " ongelmia" ja toki kommentteja niihin. Ei täällä kukaan " seinille puhu" vaikka siltä tuntuisikin.. Uskotaan siihen että näitä juttuja luetaan ja kommentoidaan jos jaksetaan.

Sen verran vielä omaan napaan. Tästä miehen työkaverista..EN muista kerroinko kun vaimoke totes ma iltana että pidä vauva mahassa vielä pari pv..ja sen mies oli todennut mun miehelle että varaatkoon ajan synnärille perjantaiks..Äsken tuli just viesti että ootko vielä yhessä kasassa...Voitte kuvitella vasta kommentin..Että voi ärsyttää tommonen. Tää sais tulla ulos vaikka heti mun puolesta mutta ei... Kaveri on sinnikäs ja viihtyy hyvin yksiössään...

Mutta se siitä omasta navasta.

Ja neuvolauutisiahan mulla ei ole kun oon ä-polilla käynyt niin usein että tuplakäynnit on turhia. Viimeks kävin neuvolassa 4.6 ja sitten mennää vauvan kanssa..

mutta tää lähtee päivän postin ja lounaan kimppuun. Sen jälkeen kahville kaverin luokse kuuntelemaan neuvolauutisia.

Miiu + vekara 39 (Jee, ei ois maanantaihin montaa päivää enää jos ei tää ennen sitä osaa tietänsä ulos)

Ps:Senniinalle. Mullakin katoaa juttu joskus bittiavaruuteen(josta olen yrittänyt ottaa opiksi..) Mut tää vinkiks...Maalaa teksti ja kopioi ennen lähetystä ja jos teksti katoaa, meet ottaa uuden vastauksen ja liität sen vanhan tekstin siihen..toki otsikko pitää aina kirjottaa uudelleen mutta paljon pienempi vaiva kun jos työn alla oli pirun pitkä romaani..

Vierailija
114/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ihan normaalisti, ja mikä ihmetytti, niin hemppa noussu 111 vaikka en oo syönyt edes rautaa! Ihan mainiota.. :) Painoo +400g, verenpaineet normaalit ja laps alhaalla, sf 33,5.

Täti jo sanoi, että et sinä tänne enää ens viikolla tuu.. Kunpa ei tarttis mennä :) Tylsyys.. Aika kovaa supistellut taas tänään, mutta ei säännöllisesti, damn..

Oikeesti, vaikka teistä tuntus että kirjottelisitte näkymättömällä musteella, niin älkää huoliko, ei se niin ole! Vaikka itse oon huono kommentoimaan kelleen hlökohtasesti, niin iloa teidän kaikkien jutut tuottaa!! Joka sana luetaan ja niin :) Veruskakin sanoi, kaikista varmaan tuntuu siltä ettei kukaan huomaa..

Voi harmi ku oon niin ärsyyntynyt koko ajan. Ärsyttää raha-asiat, ärsyttää KAIKKI.. Mies ressu, kamalan vaimon sai! Yritän olla nallekarhutuulellakin välillä mutta on se niin vaikeeta.. Iltasin varsinkin oon mielettömän kärtty :(((

No, jospa se tästä. Pääsis jo synnyttääääääää.....

pals 37+6

Vierailija
115/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ensiksi täsmennän niitä liikelaskentoja.

eli yleensä kerran päivässä riittää kun tarkkailee sen tunnin.

ja jos tekee sen pian ruokailun jälkeen,silloin yleensä vauva hereillä ja reakoi(kun ruokaakin saanu),

mutta jos tunnissa tulee esim 5 liikettä,niin sitten pitäis heti perään kattoo toinen tunti ja jos ei vieläkään tule kymmentä liikettä niin silloin pitää lähteä näytille. voi olla jotain mikä vaatii toimenpiteitä tai tarkkailua ja ennen kaikkea saa oman mielenrauhan.. ja tiedon onko vauvalla kaikki hyvin.

sitten siihen amme/ suihkutteluun.

En ole koskaan ammeessa köllötelly ja musta tuntuu,etten pitäskään siitä selkävikani takia.

suihkuttelua on kyllä kokeiltu,mutta en koe saavani siitäkään mitään rentoutumis apua, enemmänkin vaan palelee ja ja paikat jännittyy. kaiken lisäksi silloin tyksissä joudui jonnekkin käytävällä olevaan suihkuun joka oli aivan jääkylmä..inhottava muisto.

mutta olen kyllä kuullu, että monille suihku on hyvä paikka..

nyt pieni tauko...

Vierailija
116/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa vaan, oonko saanut jotain ikkunoita tai mattoja pestyä! Hah, nukkunut minä oon! Ja möksänny miehelle kun ei jaksanut seksiä... Niin siis meillä mies ei oo töissä tai mitään, lukee vain kesätentteihin. Ja kesätöihin museolle menee ens viikon alusta kuukaudeksi. Eli just siihen saumaan kun vauva syntyy. Ärsyttää sekin, vaikka tietty pitää olla onnellinen että ees jotain töitä on.

Kuutar, kyllä mulle kans tulee varmasti tän masun elämää ikävä. Se tuntuu niin hassulta, kun kyllähän se vauva on sitten kuitenkin olemassa. Mutta on nää liikkeet niin ihania. Siskokin sanoi, että joka kerta on tullut ikävä.

Niin ja muovitetusta froteesta sen verran, että mun mielestäni se ei ole mikään kovin iso se äp:n. Eli itse laitoin sen pitkittäin pinnasänkyyn, niin että se vauva kun kuitenkin liikkuu siellä niin tulee isommalle alueelle sitä alustaa. Ja sisko kyllä suositteli ostamaan paljon isommat palat kangaskaupasta. Just että sais ihan kauttaaltaan käännettyä patjan alle. Ja minä ostan senkin takia, että saa meidän sänkyyn laitettua kun vaavi kuitenkin nukkuu vieressäkin paljon.

Senniina, mullakin on jo valmiina pitkä lista kaikkea pientä mitä on jäänyt ostamatta. Siis vaikka kaikki peruskamat on, niin silti niistä apteekkijutuista ja monesta muusta kertyi ihan tosi pitkä lista. Eli toivotaan, että huomenna rapsahtaa viimeinen palkka tilille ja pääsen viikonloppuna haalimaan loppuja tarvikkeita.

Mies lähti nyt maton pesuun, joten kai mun täytyy yrittää hyökkiä noiden ikkunoiden kimppuun. Tylsyyttä. En oo mikään kovin innokas siivoojaihminen!

-Veruska 37+6 & Sirri-

Vierailija
117/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoukset saatu päätökseen ja muksutkin tässä välissä kotiin haettu. Vettä hiljaksiin satelee joten loppupäiväkin menee sisällä. Masuasukkikin heränny nokosiltaan ja tasanen potkujen sarja rummuttaa vatsaa. Ikävähän näitä potkuja tulee,se on varma. Terkkarin mukaan ois hyvä jos vielä parisen viikkoa pysyisi masussa ja niin siinä varmasti tulee käymäänkin. Edelliset syntyneet 39+6 ja 39+1 joten eiköhän samoille mene tämäkin.. Tuntuu jotenkin oudolta et pian tätä masua ei olekaan enää. Ei ainakaan näin muhkeena.. Nyt täytyy alkaa ruuan tekoon ennen ku syvällisemmäks alan. Palailemisiin..

Vierailija
118/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa kaikki siivoilla:-) Onkohan tämä lopunajan alkua, kun itseäkin ketuttaa tämä ainainen sotku ihan hirveesti? räyhään pojalle, kun hän levittää koko ajan kaikki romut olkkariin eikä korjaa mitään..Yleensä en ole niin turhan tarkka tuon siivon suhteen, mutta nyt on sellanen " menkkojenalusfiilis" . Äsken sain onneksi pienet unet otettua. 15min:kin auttaa.

Allin luona sataa. Täällä ei ole satanut vielä koko päivänä, mutta aika vilposalta tuntuu. Kävin pihalla tarkastamassa tiluksia ja kasvimaa odottaa kitkemistä. Se ois mun homma, kun ukko nyppis kuitenkin väärät. Jospa näin viileellä ei huippais niin paljoa.

Kyllä munkin näitä potkuja ja mylläämisiä ikävä tulee. Sitä kun ei tiedä, saadaanko lapsia enää. Ikä painaa ja muutakin pulmaa on ollut. Ehkäisyä en kuitenkaan ota käyttöön, kun en sitä 14 vuoteen ole muutenkaan tarvinnut. Mites muut meinaa? Sterilisaatioon oli menossa joku meistä " ikäneidoista" , sori unohdin kuka..

Jaahas, jos pesis koneellisen ja silittämistäkin riitäis.

Vierailija
119/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ehkäisyä miettiny itekin kovin. En haluis käyttää mitään mutten haluis heti uudestaan raskaaksikaan. Kahden ensimmäisen ikäero on vuosi joten kokemusta raskaudesta raskauden perään löytyy.. Vaihtoehtoja olis monia mut mikä sopivin ni siinäpä pulma. No sekin asia varmasti järjestyy siihen mennessä kun on tarvis.Toivottavasti.:)

Vierailija
120/201 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee nyt sitten vettä kunnolla. Laitoin just makkarakastikkeen tulemaan, en ole vielä ehtinyt syömään. Serkkutyttö perui lounas/ipkahvitreffit kun on vaavi ollut vähän nuhainen, joten vietin sitten koko päivän laattamiesten kanssa. Tän kylppäriremontin kanssa näyttäis sittenkin käyvän hyvin. Olin vissiin YITn pelotellut niin hienosti, että oli niiden mestari käskenyt käyttää pikalaastia, joten pääsevät jo huomenna saumaamaan ja koko homma pitäisi olla viiteen mennessä huomenna kunnossa. Eli lauantaina sitten saunaa, JEI!

Nyt siis täällä yksi onnellinen tuleva mamma, suuri kivi putosi sydämeltä kun noi laattamiehet tuli ja alkoi kertomaan oikeaa tilannetta. Ja ovat tehneet tosi hyvää työtä, saumat on suorassa ja uusi laattakin lattiassa todela hyvän näköistä.

Julle on aika hiljaiseloa viettänyt tänään, varmaan johtuu osittain siitä, että olen kokoajan jotain pukslaillut. Mutta kunhan saan syötyä, niin lösähdän tuohon sohvalle ja annan pojankin myllertää taas kunnolla. Suppareita on tullut koko päivä tasaisesti, mutta ne on tosi pieniä vielä. Katsotaan sitten illalla. Sais nyt kuitenkin vielä huomiseen ainakin pysyä herra yksiössään. Vaikka tänään kyllä tuli se 37vko täyteen, joten nyt pääsee haikaranpesäänkin sisään jos on tullakseen (heillä kun on toi vko 37-41 rajat siellä ehtona).

Mutta nyt kattomaan kastiketta, syömään ja sitten lepäileen.

Ja Senniina yms, täällä ei tasan siivoilla, se on varma! Ei siitä mitään hyötyä ois kuitenkaan, kun noilla pojilla on työt kesken. Mutta jos vkonloppuna olen vielä kasassa niin sitten vois kyl viimeiset pyykit pestä ja vähän siivota, onneksi siivooja tulee tiistaina joka tapauksessa.

Myöhemmin siis taas.

-E-

PS. Mietin itsekin sitä CÄtä, että onkohan sille lähtö tullut.