Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 24***

11.06.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ku en ilmottautunut illalla, luin kyllä! Meni kavereitten luona syömässä niin kauan, ja sitten oli kränää miehen kanssa.. Onneksi ei mitään vakavaa :)

Allille oikein paljon onnea rouvautumisesta! :) buumi tosissaan on!

Niin, ajattelin sen B:n muuten menemään tissirasvanakin, mutta jos se on niin erinomaista se Lansinoh niin sitä??

ÄÄk! Pakko piästä lähtemään! :D Oikein sydäntä väänsi ku sanoitte, että josko

oisin lähteny.. No toki en ;)

Vierailija
162/201 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Allille paljon onnee rouvautumisesta.

Alapäätä/vatsaa vihloo peevelisti, painetta tuntuu ihan kiitettävästi. Kumartelee en pystyny äsken ollenkaan. Nyt on sellanen olo et vois jotain yön aikana tapahtuuki, mut kuitenkin oon tääl aamulla ruikuttamassa kun ei tunnu enää mitää =D Noh, neljä viikkoo max...Mä en nyt pysty kauemmin istuu täs, sattuu... Huomisiin!

peetta&J 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja mie hullu jo tähän aikaan koneella ;) Ensin Allille onnea erittäin paljon akkautumisen johdosta :) En oo kerenny onnitteleen, ko oon ollu niin omanapainen tässä eilen...Ja niin oon nytkin muuten:

Tuli vaan sellanen olo, että tarttisin hieman jelppiä...taas! Mies ei oikein osanne mua just nyt auttaa omakohtasella kokemuksellaan, joten siksi tänne ;) Heräsin tossa puol 5 supistukseen ja sittenpä mulle iski armoton vessahätä, " se toinen" hätä. No eipä herunu paljon mitään, mutta supistellu on nyt parisen tuntia epäsäännöllisen säännöllisesti, kera menkkamaisten kipuilujen. Mutta ei mulla oo kuitenkaan mitään paineen tuntua tuolla alhaalla ja mietinkin tässä nyt, että josko neiti tunkee itteensä lähtötelineisiin ja sen takia aiheuttaa supistelua? En oikein usko, että vielä ois lähtö lähellä...

AJ *kiittää, kumartaa, tackaa ja pokkaa sekä poistuu...*

Vierailija
164/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kiitokset onnitteluista. Eipä tämä akkautuminen mun elämääni paljoa järisyttäny, mut kivaltahan tämä tuntuu.:) Onnittelut kaikille muille myös ketkä avioituneet täs raskauden aikana. Yö meni taas rauhallisesti. Poika antoi nukkua eikä vessaankaan tarvinu kesken unien herätä. En tiiä onko se hyvä merkki ettei vauva valvota vielä vai kostautuuko se syntymän jälkeen sit loputtomien unettomien öiden putkena.. Noista sairaalaan mukaan otettavista vaatteista,et ite en oo pakannu ku kotiuttamisvaatteet molemmille. Siis itelle ja vauvalle.Eihän ne sairaalavetimet kovin mukavat oo,mut kyllä niissä sen muutaman päivän voin olla.Säästyypä pyykiltä ainakin.;) Nyt lähettävä piha hommiin kun aurinko paistaa eikä kuumuus vielä ainakaan vaivaa. Palailemisiin..

Vierailija
165/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yhes koos =) pitkälle yöhön tyyppi mylläs, tökki päällään tonne alas ja vihlo. Mut supistuksia muutama vain. Nyt sama vihlonta jatkuu, kun ylös nousin ja painetta on. Seisaaltaan ja kävellessä vihloo enempi.

A-J: Yhden tuttavan synnytys alkoi just sillee, et heräs yöllä ja tuntu et on kova kakkoshätä, ja sit kai alko supistelee. Mutta kyllä mullakin välillä on tunne et pitäs mennä vessaan ja sit ei tuukkaan mitään, mutta painetta on. Ota näistä nyt sitten selvää =) Eiköhän se sieltä sitten kunnolla ilmota kun on tulossa, mut kaikesta aina jää miettii et jokohan nyt.

Pitäs keksii jotain kivaa tekemistä, nyt kun mieskin on kotona hela dagen, et veis vähän ajatuksii muualle tästä " jokohan pian saadaan lähtee" . Kun päässä ei tunnu pyörivän muuta kun, et jokohan tänään, alkokohan se tästä supistuksesta jne.Jeps, mut palaillaan myöhemmin.

peetta & J 38+1

Vierailija
166/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ettei kukaan kuvittele, että mä vaan pääsisin lähtemään täältä mihinkään =)

Multakin onnittelut Allille. Ja harmi, että Peetta ja Pals ei päässyt vieläkään lähtemään. Meillä supparit on taas rauhottuneet, viime yönä ei yhtään. Sitä odottaa jotenkin vielä enemmän kun ti ja ke tuli sitä limatulppaa ulos (tai ainakin epäilen vahvasti että se oli se). Mies edelleen toivoo ettei tulis ennen juhannusta.

Ajattelin käydä vähän kävelemässä ulkona tänään, jos se vaikka auttais ja illalla saa mennä uuteen saunaan jo =). Nyt kun kelikin näyttää hyvältä.

Noista sairaalavaatteista sen verran, että Haikaranpesässä ne kyllä sanoi, että isälle vaatteet mukaan, mutta äidin ei tarvi ja vauvalle ei mitään muuta kun kotiutumisvaatteet. Tutteja siellä ei edes saa käyttää, he ei suosittele ollenkaan, jotta imetys saadaan käyntiin kunnolla jo laitoksella. Mutta itselle pakkasin kuitenkin 4 alushousut, kahdet imetysliivit ja oloasun sekä ohuen kylpytakin. On se kivempi olla omissa kun niissä sairaalaan verkkohousuissa. Ja meidän kassi on sen verran iso (kun ei ole pienempääkään), että sinne mahtuu kevyesti.

Jaaha, Julle aloitti aamujumpan tonne alapäähän, joten juoksen tästä vessaan taas vaihteeksi.

Paljon avaavia supistuksia kaikille ja jaksamista odotuksen kanssa. On tää välillä tosi turhauttavaa.

-Ellu ja Julle 37+2-

Vierailija
167/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuttaren kyssärihin..

en käytä omia vaateita sairaalassa.

on niin helppo kun voi vaihtaa tarvittaessa aina puhtaat, eikä tarvi kantaa kotiin mitään likavaate kassia.

onhan niissä sairaalan vaatteissa jotain omaa hohtoakin...eipä tule muuten semmosia vermeitä pidettyä...

peräruisketta ei ole mulle annettu kummastakaan edellisestä..

mulla menee maha yleensä muutenkin tyhjäksi just suolen kautta kun synnytys lähestyy.

ja paljastanpa tässä yhden konstin siihen ..jotain ulostuslääkettä tai risiiniöljyä, niin ei tarvi sairaalassa peräruiskeenkanssa kärvistellä. kerron vaikka tästä lisää myöhemmin..

tutista.. tyksissä annettiin tutti (1997), mutta naistenklinikalla ei(2003) ja keittänyt olen niin tutit kuin tuttipullot aina ennen antamista ja jatkossa sitten muutamanpäivän välein...

ja mikä hauskaa niin 1.poikamme ei sitten tuttia suostunutkaan enää syömään kun laitokselta kotiin päästiin,

ja taas 2. poikamme söis tuttia varmaan vieläkin ,ellei oltais 2vuotiaana vieroitettu siitä.

Vierailija
168/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yövieraat lähti jo vähän aikaa sitten, väsymys on kova yö meni ihan puihin täälläkin närästi ja semmosta pomppimista esikoisen kanssa....No suonenvetoja on ollu täälläkin harvakseltaan kun vertaa viime raskauteen, mutta usein niissä parisen päivää menee että pohje palautuu.

Vähän sairaalahommeleista TAYS:ssa, viimeks sain peräruiskeen synnytysvastaanotolla ja en kokenut mitenkään pahaksi rastiksi, siellä on useampi vessa että pääsee sen puolen tunnin päästä kun se tehoo..

Muutenkin vietin siellä aikaa lämpimässä suihkussa avautumista odotellen viitisen tuntia, ennen siirtymistä synnytyssaliin.

Joo ja mielelläni olin kanssa sairaalan tamineissa kun hikoilu oli karmeaa ja sai sit vaihdella vaatteita kun siltä tuntu eikä se tuntunut vierailijoitakaan häiritsevän että laahusti niillä rytkyillä. Mutta oli silloinkin joillakin omia vaatteita mukana. Niitä imetysliivejä saattaa tarvita jos maito yleensä nousee ennen kotiinlähtöä, mulla nousi vasta kotona muutamien päivien päästä.

Vauvalle hoitajat antoivat tutin ja tuttipullolla syötettiin kyllä viikko ennenkuin se oma maito lähti nouseen. Silloin oli vielä niitä kolmen hengen huoneita ja kova ruuhka heinäkuun lopulla eli lähdin kotiin heti kun mahdollista, että sain nukuttua edes vähäsen (tulpat oli korvissa muttei auttanut). Nyt onneks on max kahden hengen huoneita, joihin ei vieraita saa viedä (paitsi perheenjäsenet) jos oikein nettisivuilta ymmärsin, joten ei ramppaa niitä vieraita koko huoneen täydeltä just silloin kun on ottamassa torkkuja.

Eli ei siinä mielessä kovin hemaisevia ole mun Taysin kokemukset, mutta hoitajista jäi mukava mieli, ne oli mukavia ja ymmärsi hormonimyrskyt ja itkeskelyt onnesta ja väsymyksestä...

Onnea täältäkin naineelle ja kaikille oireiden kestoon tsemppiä.

Muistakaa vaan että ylikin voi mennä, jota en tietenkään kenellekkään toivo.

Nyt ulkoileen tai lepään...

-joutur-

Vierailija
169/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hassu yö! Heräsin ekan kerran vasta kaheksalta, nukuin ihan sikeesti! Siitä vetelin vielä puol yhteen.. On levänny olo :) Tosin unet oli ihan kamalia, eläinrääkkäystä ja muuta mukavaa :(

A-J: Mulla oli illalla ihan samat tuntemukset! Just se hätä ja ei tuu, supisteli säännökkäästi ja menkkakipuinen selkä ja alavatsa. Puukkoo tuli tonne alas, lienekkö herranen poraillu kovastikki päällään vai mitä.. Mutta no, sit yö kun meni nukkuussa niin en ees huomannu että olis supistellut. Nyt jomottelee ja supistelee, muttei yhtään säännöllisesti.

Pitää vähän rauhottua tän hössäämisen kanssa, koska todellakin, kuten Joutur sanoit, voi mennä ylikin.. Aikaahan tässä vielä on, ja jos pienen parempi mahassa niin olkoot siellä :) Oon itekkin liikaa sortunut miettimään jokaista supistusta, ja heräämään aina yöunilta pettyneenä kun ei lähtöä tullutkaan vaikka illalla supisteli.. Siitä tulee vaan paha mieli!

Nyt kyllä ostamaan Lidlistä kirsikoita, suosittelen kaikille ;) Erittäin halpoja verrattuna toreilla oleviin.. Ja niiiiin HYVIÄ ja isoja. NAM!

-pals 38+1

Vierailija
170/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös täältä, kun en viikonloppuisin yleensä just kirjottele. Sairaalan tamineissa meinasin olla samoista syistä kuin muutkin. Täällä ei tuttia sairaalasta saa, kun ollaan niin imetysmyönteisiä. Samoin kuulosti erikoiselta, että d-vitamiinit sais neuvolasta. Täältä ei saa mitään ilmatteeksi ja muistan kyllä vitolikset hakeneeni itse apteekista, kun niitten aika tuli. Tai sit ukko haki..Peräruiskejuttuja en ole edes ajatellut. Ei sellaisesta ollu mitään puhetta esikoisen synnytyksessä eikä siinä asiassa tapahtunut mitään " vanhinkoa" . Täytyy kuulostella tilannetta tällä kertaa. Vinkkejä otetaan vastaan.

Synnyttämään ei ole kiire, eikä ole tuntemuksiakaan. Tänään siirrellään huonekalut makkarissa paikoilleen ja ukko rakentaa parhaillaan vaunuramppia takapihan portaisiin. Kitkeminen aiheutti vain huimausta, ei synnytystuntemuksia.

Jospa sitten jussin jälkeen innostuisin enemmän odottelemaan niitä suppareita ja muita. Poikakin tulee sunnuntaina vielä muutamaksi päiväksi tänne ennen mummolaan lähtöä. Nyt mennään tässä ihan näin päivä kerrallaan ja laitellaan kamoja valmiiksi. Onpahan sitten ainakin yksi kesäkuinen pitämässä seuraa heinäkuisille:-)

Ernestin mamma 38+3 (meinasin laittaa viikon liian vähän ekaks, heh)

Vierailija
171/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiin ylpeä ittestäni. Kolmas koneellinen pyykkiä menossa (nyt kun pääsi ekaan kertaan viikkoon pesemään) ja käytiin kaupassakin kävellen. Meni kyllä puolitoista tuntia 6 kilsan ees-taas matkaan, mutta kyllä oli hieno tunne tulla kotiin suihkuun uuteen kylppäriin sen jälkeen.

Julle on tietysti kostanut tuon lenkin kympillä, maha on näyttänyt kuin Mistin laittamassa videossa kun poika pitää bileitä yksiössään. Toivottavasti ovat läksiäisbileet, koska tuskat tuosta pyörimisestä ovat ihan kiitettävät. Tuolle pojalle ei mene siihen sen pieneen (toivottavasti siis pieneen) päähän, että siellä ei ole enää tilaa tanssia humppaa tai letkajenkkaa, jolta se välillä näyttää.

Nyt lounaalle alas, mies grillasi kanaa ja mä meen tekemään mehevän salaatin sen seuraksi.

Mutta ei niitä suppareita sit tälle päivälle ole vielä kuulunut vaikka tässä on touhunnut, ehkä illalla sitten. Saa kyl Julle olla ihan rauhassa ainakin jussiin asti, vaikka välillä oiskin kiva saada hänet ulos. Kerätkööt nyt sitä rasvaa mies niin ei ole sitten ihan hepponen.

-E ja tuleva tanssii tähtien kanssa stara-

Vierailija
172/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka useimmat meistä ilikin jo nähneet aiemmin - ja tulipa mieleeni kirjoittaa jotakin samalla. Ollaan taas shoppailtu aamupäivä, nyt lähinnä pikkukamaa; liivinsuojia, siteitä ym. ei niin suloisia asioita...

Vai ei se Pals vielä päässytkään tositoimiin. Kyllä mäkin jo haluaisin, mutta öitä pelkään minäkin. En haluaisi valjastaa koko porukkaa, hoitajia isoveikkaa ym. vaan toivon synnyttäväni " ihmisten aikaan" . Toisaalta tää on ollut kaikkinensa niin ihanaa aikaa, että sääli kyllä joutua luopumaan tästä vaiheesta.

Kiitti tuesta Veruskalle, illalla tunsin sitten viimein jo vaavin liikkeet. En jäänyt laskemaan kymmeneen, koska olin tyytyväinen liikkeisiin. Tänään vaavi on jälleen viettänyt hiljaiseloa, mutta voihan olla niinkin, etten tunne niitä ennenkuin itse rauhoitun.

Kuutarelle onnittelut, mistä olet saanut niin paljon ylimääräistä energiaa. Mulla jää kyllä leipomiset ja ruuanlaitot miesparalle, mutta saahan sitä kaupasta kaikenlaisia eineksiä, jos ihan kamala väsy iskee!

Mitäs teillä vielä oli jutussa... ai juu, mä oikein kirjoitin siihen sairaalan esitietolomakkeeseen haluavani suolityhjennyksen. Jouduin nimittäin viimeiksi " synnyttämään" ensin suolen sisällön ja sitten vasta vaavin. Mulla kun on tää taaksepäin kallistunut kohtu ja vauva majailee tuolla selkärangan puolella, niin onpi painanut muut sisäelimet jo pitemmän aikaan aivan lyttyyn. Kelläs niitä tyhjennysvinkkejä olikaan? Kiitokset vain jo ennalta, jos ehdit vastaileen...!

Sairaalavaategallupiin: aioin myös minä käyttää vaan niitä sairaalakamoja. Vuosin ja hikoilin ainakin viimeksi niin älyttömästi, että kivanpi kun saa vetää pakasta uudet. Ne verkkohousutkin oli toisaalta ihanat, kun ei kiristäny tms. - ja kaikki sai vaan heittää pyykkiin joka suihkun jälkeen, ylellistä! Imetysliivit toki otan omat mukaan, mutta muutoin vain itelle ja vauvalle kotiinlähtökamat.

Toivon voivani kotiutua sieltä suht` pian, mutta viimeksi ne ei päästänyt ennenkuin suoli alkoi pelaamaan. Poikaahan ne ei olis´ muutoinkaan päästänyt, kun sille piti antaa sitä sokeria ja seurata painoo ja muuta olotilaa pikaksen normaalia enemmän, kun rassukka oli niin pikkuinen. Mä en tiedä, miksi mun istukka oli jo lähtenyt rappeutumaan ennen synnytystä ja ilmeisesti siitä johtuen ravintoaineet ei oikeen ollut siirtyneet lapseen.

Niin taas tuli tekstiä oikeen urakalla. Pojat lähti käymään iltalenkillä ja mä tulin tänne oottelee sixaikaa. Eiku aurinkoista viikonloppua vain meille kaikille... ja formulaleskille, että muistakaa sitten olla huomenna synnyttämättä kisojen aikaan, hih mäkin yritän! =D nikki

Vierailija
173/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltu päivä liikenteessä, molemmissa mummoloissa kyläilty.

Juups, kyllä täälläkin tiedostetaan et ihan hyvin voi mennä yli ja reippaasti, mut niin kovasti odotellaan jo et koita siinä sit ajatella järkevästi. Aina vaan aattelee et jos vaikka jo pian...että pitkät on viikot tiedos, jos yli mennään. Edelleen vauva punkaa alaspäin jatkuvasti, maha kivikovana jatkuvasti, mut vaan muutama kipeempi suppari ja menkkakipuja vaan välillä vähän.

Että semmosta... Jokos sille A-J:lle tuli lähtö, en muistaakseni nähny aamun jälkeen tekstii...??

peetta & J 38+1

Vierailija
174/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon touhunnut koko päivän talonyhtiön pihatalkoissa. Tai vajaa kaks tuntia hommia ja sitten ihan hirveetä mättömeininkiä. Ruokaa oli tarjolla niin että pöydät notku! Ja juomaa toki, mutta niihin kajosi vain mies ja sekin vain kolmen siiderin verran. Tultiin sitten jo sisälle kun porukka alkoi tuossa jo ihan kivasti humaltumaan... Huh huh.

Viime yö oli outo. Tuskaisena pyörin ja pyörin ja sitten kun kolmelta nousin niin hirvee kakkoshätä jonka jälkeen oksensin. Sitten sain taas unen päästä kiinni kunnes harakka alkoi pitää meteliä varaston katolla klo 5.00. Aamulla ei ollut enää huono olo tai mitään, että en usko että oksennustautia ois ollut. Jotain tällasia raskauoireita sekin varmaan.

Hauska tosiaan kun ei ole aiemmin tullu noihin naapureihin tutustuttua, niin nyt kyllä kaikki viimeistään tietää meidän lasketun ajan ja ihan kiitettävästi sateli neuvojakin niin synnytykseen kuin vauva-aikaan! Hauskoja tyyppejä.

Juu itse ajattelin jotkut kotiutumisvaatteet ottaa itselleni sairaalaan ja sitten varmaan jotkut löysät housut ja paitulin jos välillä huvittas omia pitää. En kyllä tiedä miten sitten käytäntö. Toivottavasti OYS:issa annettais se peräruiske! Ei siitä oo mitään ainakaan puhuttu missään... Saas nähdä.

Nyt vois vähän ottaa rennosti tän yhen masumyllertäjän kanssa ja painua sohvalle. Eikös sieltä justiinsa ala joku Yhdeksän kuukautta-elokuva. Vois kattoo. Terkut kaikille!

-Veruska 38+1 & Sirriäinen-

Vierailija
175/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensin onnittelut allille. =) Meitä loppu vaiheen rouviintuneita alkaa riittämään. Mutta kuten totesit..syntyypä muksu ainakin avioliittoon (ja säästyy isyydentunnustamis viidakolta..)

Paljon on ollu lukemista. Mutta en muista juurikaan mihin pitäis kommentoida.

Ellu mainitsikin että Kättärin Haikaranpesässä ollaan imetysmyönteisiä ja tutit on pannassa..No..Ei mennä Haikaranpesään mutta Kättärille kuitenkin (koko talossa sama homma) joten pakkasin oman tutit pakasterasiassa mukaan (keitetty on..) että annan sen jos tarve vaatii.

Sitten..Vaikken voikkaa työni puolesta niitä sairaalan ryysyjä sietää niin aion niitä silti siellä ollessa käyttää. Kotiutumisvaatteet mulla on imetysliivien lisäks mukana..

ja vauva tarvii vaan kotiutumisvaatteet mukaansa jotka mä jätin miehen tuotavaks kun hakee meidät(viritin ne yx päivä turvavöillä kaukaloon kiinni jotta varmasti tulee mukaan).

Ellu..sitä mun pitikin kysymän että mitä vikaa siinä laatotuksessa oli (kun en ainakaan muista onko ollut puhetta asiasta) kun se tehtiin uudelleen? Juu ja hokasin asian (kuivuminen) tosiaan kun vastasit että se vedettiin vanhan päälle..

Ja Senniina...Ceridal on hyvä öljy kuivalle iholle. Kaveri vaan varotteli että se pilaa muovisen vauvanhoitoalustan jos ei siinä välissä oo harsoa tms.eli kovettaa muovin. En tietty ite oo viel asiaa kokenut mutta eikhän se niin sitten mee..

Sitten omaan napaan. Illalla taas supisteli aikasta lailla...mut yö meni rauhassa(vaan 1 veskireissu..WAU!). Aamusta oli karsee olo mutta se johtukin todella matalista sokereista..

Nyt odottelen ma aamua. Pitää soittaa osastolle 7.30 ja kysyä monelta saa mennä sinne. Vähän jo alkaa jänskäämään..

Likkakaveri vaan eilen kuittas että muista että ensisynnyttäjien käynnistykset usein kestää (oho, en tiennytkään.. ;-) ..) ja varaudu että oot juhannuksen sairaalassa.Toki siihenkin pitää varautua mut jos kaikki menee hyvin niin toivotaan että kotona ollaan (ihmettelen suuresti noita kommentteja kun hän kuitenkin kovasti odottaa meidän vauvaa saapuvaksi..)

Tänää tehtii ulkohommia ja alkaa talon ulkokuori vihdoinkin näyttää hyvältä..Pari hassuu lautaa pitää viel maalata.

niin..ja sitten käytii tilaamassa mun vihkisormus..sitä kun ei jostain kumman syystä aikasemmin oltu keretty hankkimaan..mutta nyt tulee semmonen kun halusinkin..ja vielä oman maun mukaan.

Mutta...kai nää oman navan jutut ois lopetettava..lakanat odottaa laittajaa, sekä sauna lämmittäjää.. Joten..

Ai niin, pitääkö nimilistaan tehä korjailuja?? jos niin vinkkaatteko ketä jne.pitää lisätä..Voisin yrittää tehä sen ma aamusta. (kun kärvistelen kotona ennen sairaalaan menoa ja ennen kun mun " nettiyhteydet" loppuu hetkex..) Ja SENNIINA..Anna muutama vinkki siihen kopiointi hommaan, eli mitä piti poistaa että tulee suoralla tekstillä... Kiitos.

Miiu + " pave/pike" 39+2

Vierailija
176/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että on viikonloppu, kun porukka on kaikki jossain. Vaikka niinhän sitä on itsekin ollut touhussa koko päivän. Aamupäivästä leivoin kakkuja ja sitten käytiin Ideaparkissa kaupoilla. Äskettäin innostuin vielä siivoamaan kuistia ja pesemään myös kuistin ikkunat.

Ostin tänään sen Lansinoh-voiteen valmiiksi, joten apteekkiostokset on nyt sitten hoidossa :) Hyttysverkon huomasin vielä vaunuista puuttuvan, joten sellainen on sitten hankintalistalla. Se on kuitenkin hyvä olla, että pääsee sitten heti ulos vauvan kanssa.

Yli menemisestä oli juttua. Meillä mies on ihan vakuuttunut, että kauaa ei enää mene, mutta minä en oikein tiedä, mitä ajattelisin. Meillä kun yksikään ei vielä ole mennyt yli, niin vaikeaa olisi ajatella nytkään käynnistykseen tms. joutuvansa, mutta maailma on ihmeitä täynnä.

Jouturille vielä sen verran niistä taysin osastoista, että kai siellä vielä on niitä remontoimattomiakin muinaisjäännös-osastoja jäljellä? Mun mielestä kaikkia ei ole vielä rempattu :/ Eli sattumaa on, pääseekö sitä sitten sinne kahden hengen majoitukseen :) Mä ajattelin kyllä " varata" huoneen sieltä luxus-puolelta, kun jo kolmesti olen kokenut ne yhteissuihkut sun muut ;)

Nyt jos ottais hetken levon kannalta ja katsois, tuleeko telkasta mitään hyvää.

Misti rv 37+1

Vierailija
177/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa,

Miiu: meillä oli kodinhoitohuoneen puolen kaivon kaadot päin seiniä, oli selkeä kuoppa lattiassa. Ja koska kodinhoitohuone, pesuhuone ja sauna on samaa tilaa, ilman kynnyksiä niin piti kaikki laatottaa uudelleen. Tuli halvaksi rakennusfirmalle sekin moka.

Täällä ei edelleenkään suurempia supistuksia. Mutta mulla on myös ollut paha olo, muistaakseni sanoivat valmennuksessa, että se on hyvin normaalia lähellä synnytystä. Monet kuulemma oksenta useasti just ennenku alkaa syntymään. Mä nyt en sentään ole oksentanut vielä.

No joo, taidan tästä lähteä sängynpohjalle pyörimään minäkin. Ei oikein jaksa enää kukkua iltaisin vaan uni on kiva juttu =)

Huomenna taas.

-E-

Vierailija
178/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulosti Veruska noi teidän pihahommelit :)

Misti oli reipas kaupoilla käynyt..

Meidän päivä mennyt aika rauhaksiin, kateltu telkkaria, lenkkeilty koiran kanssa, mies laitteli pyykkejä ja minä ruokaa. Oon syönyt melkein 2 kg kirsikoita, olo äärimmäisen kamala :D Oon nimittäin NIIN täynnä..

Huomaa tosiaan viikonlopun, aika rauhallista täällä.

MIIU! Kohta sulla on jännät paikat :) Mieti, enää huominen ja sitten jos alkais tapahtua..! Mulle voisit listaan laittaa iäksi 19 kun se sieltä puuttuupi :)

Eipä kai tässä kummempia.. Huomenna jos vaikka olis rantakeli niin kiva!

-pals 38+1

ainiin Peetta, mulla ihan samat oireet kun sullakin, tai siis suppareita joo, sillon tällön menkkakipuja.. Jospa se tästä lähtis kohta :)

Vierailija
179/201 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiu

Itsellä käynnistettiin esikoinen yliaikaisena + vähäisen lapsiveden takia 41 + 5 muistaakseni. Käynnistyi heti ekalla tabulla ja koko synnytys kesti kaikkineen vajaa 8 h (ponnistus 5 min/3 yritystä), eli ihan inhimillisesti meni.

Meillä tuntuisi olevan pientä toivoa, ettei tällä kertaa välttämättä yli menisi, kun päivittäin supistelee joskus ihan reippaastikin, mutta varautunut olen siihen, että vielä pitkälle heinäkuussakin täällä saatetaan roikkua ja valittaa. Eilen illalla joutui ekan kerran vähän miettimään pitäisikö lähteä sairaalaan, mutta sitten loppuivat supistukset. Matkaan menee kuitenkin se tunti, joten ihan viime tippaan ei uskalla jättää.

Muistelisin, ettei apteekit saa nykyään edes myydä risiiniöljyä raskaana oleville, kun voi aiheuttaa liian voimakkaita supistuksia ja paikkojen hajoamista.

Samalla tavalla tuntuu tänään käyvän kuin eilenkin, eli illalla supisteli säännöllisesti ja kivuliaasti, nyt tuntuvat loppuvan eli suihkun kautta nukkumaan.

Jiippi 38+2

Vierailija
180/201 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kaksi tuntia sitten todella koviin menkkamaisiin kipuihin, ja maha oli kova koko ajan.. Torkahtelin puol 7 asti ja nousin sitten. Nyt taas vaan maha kova välillä, muttei muuta.. Krääh >:( Nyt oli nimittäin niin kovat, että vähän säikähin ku heräsin niihin, ja ei enää asennon vaihtaminen helpottanut. Toiveikas meikäläinen.. No, lähen takasi sänkyyn ku ei jaksa pyörii tähän aikaan sunnuntaina :D

38+2