Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 24***

11.06.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (201)

Vierailija
81/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne kuoret. Täältä ne nimittäin saisi. Huomasitteko muuten, että oli yllättävän monta vaatetta, joissa pesu ainoastaan 40 asteessa? Oletteko silti uskaltaneet pistää kuuteenkymppiin? Ei meinaan välttämäti kaikki tahrat lähde vielä viileämmässä...

Mullakin on turvotukset helpottaneet viileämpien kelien myötä. Iltaa kohden tosin nilkoissa näkyy, mutta esim. kasvoissa ei ole oikeastaan mitään.

Ja uusille teretulemast joukkoon! Hyvä, että uusiakin ilmaantuu, ettei ala pino lyhentyä, kun mammat alkaa kilpajuoksun synnärille :) Mulla on itsellänikin välillä sellainen olo, että en ihan kuulu joukkoon, kun en alusta asti ole ollut kirjoittelemassa, mutta sitkeästi silti terrorisoin ;)

Nyt taitaisi alkaa olla jo iltapäiväkahvin aika, jotten ihan pystyyn nukahda. Lasten äänet kuuluu ikkunasta, joten taidanpa hipsiä keittiöön, kun nuo vielä malttavat olla pihalla :)

M

Vierailija
82/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tapahtunut viime käynnin jälkeen, fiikus lähti vauvapuuhiin ja miiulla ja muutamalla muullakkin tuntui olevan hyvin lähellä. Onnea kaikille!

Palsin masua kävin ihailemassa, joo joskus oli mullakkin tuollainen ;)

(.) pelkopoli käyty ja kasvukontrolli ja diabeteskontrolli.

Kasvua jälleen ihan normaalisti eli imeisesti vain mittaavan lääkärin " mittausmoka" , tosin vauva laskeutunut jo ja kuulemma sekin muuttaa mittauksia. Nyt kuitenkin oli tullut kasvua ihan ok ja vauvan arvioitu paino tasan kolme kiloa viikoilla 36+4, napanuoravirtaukset ja istukan toiminta ok ja sydänkäyrä ok. Kohdunsuu edelleen sormelle auki, sisäsuu kiinni. Supistelee vaihtelevasti. 27.6 katsotaan sitten käynnistyspäivää ja tilannetta tarkemmin.

Pelkopolilla aivan ihana kätilö ja sainkin omia huoliani purettua, tosin kun mun huolet eivät varsinaisesti liity synnytyspelkoon, niin hieman heilläkin sit ihmetystä mun suhteen, mutta " sopuun" päästiin ja helpotti.

Hieman jäi mietityttämään tuleva synnytys, kun tuo tays ei tunnut olevan kovin " aktiivisynnyttäjän" unelma paikka eli ei jakkaroita tms.(tai niitä ei kuulemma käytetä jos jossain on) eikä paljon vaihtoehtoja aktiiviseen liikkumiseen ja synnyttämiseen, enkä kovin tahtoisi maata sängyllä ihan vaan koko aikaa. Mutta katsotaan, rohkein ja avoimin mielin menen päämääränä vauvan synnyttäminen, joten eiköhän sen palkkioksi saa tapahtui homma miten tahansa.

Täytyykin lukea tarkemmin teidän kirjoituksia, en vielä ehtinyt kuin vilkaista, itselläni ollut todella suuri väsymyskausi ja nyt alkanut yöt mennä miten sattuu ja se verottaa olemista.

Sokrut pomppii hieman liian koholla ja sekin ottaa pannuun, kun yritän syödä kuitenkin hyvin pihisti.

Oikein mukavaa loppusuoraa kaikille :)

-s ja pampula 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois halukas :) Jos oot halukas niistä luopumaan, niin voinet mailata mulle: myway_550@hotmail.com

AJ

Vierailija
84/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi Allille tervetuloa joukkoon. Aina tänne mahtuu ja kuten Misti tuossa sanoikin, niin kun me aletaan tippumaan synnäreille niin on hyvä, että joku pitää jonoa pystyssä (vaikka Senniina se uhoaakin olevansa täällä vielä heinäkuun puolivälissäkin)...

Mittailin mahan tuossa aikani kuluksi, edelleen olen siellä Senniinan kanssa samoilla mitoilla, eli 117 näytti mittanauha. Ja muistan ajan kun oli tuollainen kroppa kun Palsilla, reidetkin mahtui housuihin ja takaa ei nähnyt mahaa. Taisin olla silloin 19-20, joten tsemiä Pals, kun pääset tänne lähemmän 30:ntä niin... (Pakko vähän pelotella). Mutta on toi sun maha ihanan muotoinen, onnea siitä.

Kävin työkavereiden kanssa lounaalla, teki kyllä tosi hyvää saada vähän älyllistä seuraa ja kuulla mitä duunipaikalle kuuluu. Ei sieltä tarvi kun sen kaksi viikkoa olla pois niin jo ehtii tapahtua. Tää meidän ala ei kyl anna anteeksi poissaoloja, joten onneksi on tää kone, että voi vähän seurata mitä tapahtuu äippärin aikana.

En muista kuka vinkkasi siitä huuto.netin kautta tilattavasta itsepainetusta paidasta, mutta tilasin sellaisen tulevalle isille (KIITOS SIIS ISOSTI VINKISTÄ). Kyseinen tyyppi tekee vielä mulle ihan erikseen, kun tarvin vähän isomman ja eri värillä kun mitä sillä oli valmiina. Tosi hieno palvelu, maalaa vielä käsin Iskä-tekstin päälle pienen vauvan kuvan! Lupas tehdä nopeasti, että saan sitten tuoreelle isille. Lisäksi posti toi tällaiset tänään, oli pakko hankkia kun oli niin päheet mun mielestä: http://sisukas.net/components/com_virtuemart/shop_image/product/f2dee2f…

http://sisukas.net/components/com_virtuemart/shop_image/product/e1cdde3…

Sen ihmeempiä lahjoja en ajatellut miehelle hankkia. Se on ihan saletti, että tämä mies ei osta mitään mulle. Hyvä, että muistaa edes syntymäpäivät tai joulun normaalisti itse.

Sitä limaista vuotoa on tullut vähän tänäänkin, ei sinällään ole kirkasta verta, enemmän sellaista vaaleanpunaista, että osaa arvata, että siellä tippa tai pari on joukossa. Muttei kyllä oikein ole ruskeaakaan. Tiedä häntä sitten. Julle on kuitenkin tänään ollut oma mömmertävä itsensä, joten eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Sais nyt vain pysyä sisällä ainakin lauantaihin asti, koska ne laatan saumaajat tulee vasta ma aamuna, joten ennen tiistaista meillä ei ole kylppäriä käytössä.

Tulihan taas tekstiä, nyt taidan lähteä katselemaan vaikka telkkaria.

Jokohan se Pals sai sen synnytyksen käyntiin ja mites Miiu?

-E-

Vierailija
85/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mies oli pois viikonlopun, maanantaina se teki töitä iltakasiin asti ja eilen ja tänään asiakkaiden kanssa ulkona. Ja aamuisin se on itse niin jumissa, ettei siltä saa sanaa suusta. Eli arvaa vaan miten paljon mä täällä tuhristan itkua itsekseni iltaisin. Varsinkin tässä kun on tota vuotoa tullut niin on niin yksinhuoltajaolo, kun ainoastaan teille voi purkaa tuntojaan ettei mitään rajaa. Just sellainen kukaan-ei-välitä-vaikka-mä-täällä-vuotaisin-kuiviin-martyyrifiilis.

Että anna mennä vaan, kyllä se helpottaa. Ja tänne sitten loput =)

-E-

Vierailija
86/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alli 75 tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan!

tänne vaan kertoilemaan ja kyselemään asioita.

viimeviikolla vähän purnattiin, että porukka on hiljentynyt,mutta mahtavaa, nyt on kaikki piristyny (itseni mukaan lukien)kirjoittelemaan. on niin mukava käydä täällä lukemassa toisten tekstejä ,kun kaikilla samat tapahtumat kaivertaa mieltä.

kävin kastelemassa kaikki puutarhan pensaat ja kukkaistutukset ja enpäs malttanut olla nyppimättä myös muutamia rikkaruohoja..

ja tottakai supistelut taas alkoi ja sisälle tultua menin sänkyyn makaamaan,

no tulihan niitä alle 10min välein ,mutta sitten huomasinkin että suolihan se kouristaa ja eikun vessaan.. sitten menin takas lepäämään ja nyt on taas supparit rauhoittuneet.

tuntuu tyhmältä kun kokoajan yritän saada supistelut loppumaan, jos mies olis normaalisti suomessa niin tekisin kaikkeni,että supistukset vaan voimistuis ja alkais synnytys käynnistymään.

viikonloppuna olis hyväsauma lähtee synnyttämään,

mutta pelkäämpä,että ei onnistu silloin kun itelle sopisi..

menee tietty heinäkuun puolelle vielä tää munkin hätäily..

laitoin itelleni vaatepinonkin jo makkarin tuolille valmiiksi,jotka aijon vetasta päälleni kun lähtö tulee.

mulla nimittäin on aina kateissa joku paita tai tietyt pikkarit kun pitäis äkkii päästä lähtemään.( mies suositteli tätä mulle,on senverran montakertaa seurannu kun kiskon vaatteita kaapista ja hermoilen kun en löydä!)

kait pitäis kattoo pojillekkin jotkut kassit valmiiksi jossa olis varavaatteet, jos joutuu esim yöllä lähtee ja viedä pojat hoitoon.. niin sit olis kaikki ennakkotyö tehty,ehkä?

Kääk! mä mietin kokoajan synnyttämään lähtemistä (vaikka jo kolmas), kerkeeköhän tässsä vielä seota!!

olisko kohtalotovereilla samoja tuntemuksia.. vai osaatteko olla rauhassa asian suhteen?

ainakin senniina vaikuttaa niin levolliselta...?

Vierailija
87/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin mainita, että eilen illalla luin jostain alkuvuoden vauvalehdestä tai vastaavasta,

että laskettu aika on viitteellinen koska lasketaan edellisistä kuukautisista( kuten tiedättekin) ja katotaan siitä kiekosta... mutta jos oma kuukautis kierto on tavallista lyhyempi niin todellinen syntymäaikakin olisi mahdollisesti aikaisemmin ,

ja taas ,jos kierto on selvästi pidempi niin vastaavasti lapsi syntyy todennäköisesti vasta 40viikon jälkeen. voi olla, että moni teistä tiesikin tän jutun,mutta mulle tää oli uutta tietoa/tilastoa. ja siksi ajattelin kirjoittaa sen tänne.

eihän näiden paikkaansapitävyyttä voi tietää, mutta saa taas uutta ajateltavaa asian tiimoilta..

poistun taas vähäksi aikaa...

Vierailija
88/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain viimeisen toimistotyöpäivän lomasta, kohta koittaa lähtö Ahvenanmaalle ja sitten äitiysvapaa viimein!!!

Tervetuloa kovasti minunkin puolestani Alli ja Jiippi!

Melballa oli kaunis runo, unohdin sanoa eilen.

Lämmin kiitos Mistille myötätunnosta. Kieltämättä näin ensikertalaisena ei tunnu ihan hyvältä, olisin sitä synnytysvalmennusta kaivannut. Onneksi varmaan synnärillä voi kysellä jotakin.

Hyvää viikon jatkoa kaikille.

Vierailija
89/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki, uudet ja vanhat :) Ihanaa tosiaan kun paljon olette kirjotelleet!!

Tsemppiä paljon yksinolijoille, ja heille, joista siltä tuntuu vaikka mies onkin.. Voimia!!!

No, kuvissa ehkä saattaa näyttää ihan kivalta, mutta kyllähän selluliitti ja suonkohjut tässä iässä tuntuu välillä hassulta. Mutta minulle ei oo niin väliä, ja luultavasti tästä 10, 20, 30 vuotta tekee ihmeitä, eikä hyvällä. Mutta ihanpa tuo on sama.

Kävin kaupungilla, tuli kamalan heikko olo. Hassua, vähän samanlainen kun joskus alkuraskaudesta kun meinasi aina pyörtyä kauppaan.. Lisäks Panu potki mua ainakin tunnin ihan mielettömällä tarmolla, sattui kamalasti kylkiin ja ylämahaan, mutta ei siinä mittään.. Joku hätkähti kun kattoi mahaani, ja se heilahteli oikein kunnolla ja jalka suurinpiirtein näkyi läpi :D

Ruppeen päiväunille..

Vierailija
90/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisithan kysäistä suoraan sairaalasta, olisiko mahdollista päästä katsomaan paikkoja ihan livenä, koska sinusta riippumattomista syistä valmennus meni ohi ? Toki uskon että kaikki selviää sitten myös ihan paikan päällä,mutta kyllä se ensisynnyttäjää kuitenkin helpottaa nähdä ja kuulla paikan päällä asiat.

Ja oikein hyvää lomaa :) nauti olostasi, itsellä ainakin jo hieman haikeakin olo välillä kun miettii että kohta tämä masun kannattelu on ohi :( ja minulla vielä ihan lopullisesti...nyyh

Niin ja tervetuloa uusille, aina on mukava saada uutta porukkaa ja lukemista, paljon vaan kirjoituksia ja kuulumisia, mikään ei ole turhaa tekstiä!

Vierailija
91/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavahan tänne on liittyä joukkoonne ja varsinkin kun meitä kaikkia yhdistää tämä sama onnellinen asia.:) Raskaus siis loppumetreillä ja mielessä kieltämättä tuleva synnytys. Edellisestä kulunu jo 6 vuotta. Mutta mitäpä sitä etukäteen miettimään,eiköhän kaikki etene omalla painollaan. Takana kaksi aivan erilaista synnytystä joten tämäkin varmasti omanlaisensa ja tuskin paljoa suunniteltavissa.. No nähtäväksi jää. Nyt laittamaan muksuille iltasapuskaa ja saunan lämmitykseen.Palailemisiin..

Vierailija
92/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä mukavaa ässää ja johan on mylläys käyny. Kaupassa kävelin ku ois ollut housut täynnä tavaraa, vihlo alapäätä kivasti. Juuso poraa päätään alaspäin jatkuvasti ja tuntuu ottavan vauhtii kylkiluista. Supistele ei sen kummemmin, mut hieman olen toiveekkaampi, et jospa tää tästä pikku hiljaa. Lenkille vois mennä jahka tuo sade taukoais. Munkin puolesta uusille tervetuloa poppooseen =)

peetta

Vierailija
93/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sättäys käy:-) Kivaa, kun tulee tekstiä. Mittailin pitkästä aikaa mahaakin, kun esikoinen tarjos mittanauhaa spagettina mulle äsken. Komeet 127cm navan kohdalta. Se täytyy kyllä erikseen mainita, että mulle ei ole tullut suonikohjuja (vielä)!! Siskolla ja äidillä on, joten oletin saavani niitä viimeistään nyt. Raskausarpia tuli jo teininä takapuoleen ja reisiin. Elämisen jälkiä sanoisin:-) Äsken kävi kaveri, joka odottaa kolmatta rv30 tienoossa ja aika muhkeissa mitoissa oli hänkin!

Tervetuloa muuten uusillekin. Mullakin on 7v. edellisestä ja toistaiseksi ainoasta synnytyksestä, joten kyllähän tässä vähän on niinkuin ekaa odottelis. Isäkin kun on eri, niin samalla lailla sitä miettii lapsen ulkonäköä kuin esikoisenkin aikaan.

Viikonloppuna aion sitten laittaa loput kamat kuntoon. Sanokaa sitten hyihyi, jos nolona ilmoitan maanantaina, etten saanut mitään aikaiseksi.

Vierailija
94/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs ovat Kihara ja Cityäippä??

Vierailija
95/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Ei ollut apua eilisestä lenkistä eikä siitä yhdestä ässästäkään... ;-)

Joten tänää oon siivonnut yläkerran, kasannut vaipparoskiksen (ompa ihme vekotin mutta kun sen sai kaupanpäälliseks ni yritetään käyttää), tutkaillu vaunuja, tein ohi mennessä kutsukortit (mitä nyt sisäteksti puuttuu sattuneesta syystä) ja kai se ois taas koht lähettävä ulkoilemaan(ennen ku alkaa satamaan) jos siitä ois jotain hyötyä.. Selkäsärky ei ota kadotakseen.. ja aika ajoin supistelee hyvin muttei kuitenkaan säännöllisesti.

Mutta jos mikään ei auta ni odotellaan sitten maanantaita.

Uusille tervetuloa mukaan.

Misti, kyl mä taisin ne pakkauksen vaatteet pestä kuudessa kympissä.. Eikä niille mitään käynyt.

On se hyvä etten ole ainut kenestä tuntuu että on jo valmiiks yksinhuoltaja.. Meil mies lähteny tän viikon töihin 6.30 ja tulee usein illal 8maissa kotiin. Toki noita pitkiä päiviä kertyy senkin takia ettei se työkaveri perheineen oo vielkään tullut lomalta. että sillee.

Mutta...pakko mennä. Tää koneella istuminen tuottaa tuskaa..

Joten kertoilen taas jossain vaiheessa jotain.

Miiu + vekara 38+6

Vierailija
96/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo vissiin live-elämää, ko täälä vaan jatkuvasti luuhaan. Nooh, sen siitä saa, ko on yksin kotona ;) Vaan pittäähän se nyt vähintään 100:n viestin raja rikkoa ja tätä vauhtia muuten menee varmaan sunnuntaihin mennessä 200 tai 300 :)

Ellu: Ollos hööl linkkivinkistä ja olipas muuten ihania nuo Sisukas.net vaatteet, toi tutti taiskin olla jossain vauva/ootuslehessä jokin aika sitten ja mun mielestä on aivan valloittava :) Ja mukavaa tietää, etten oo ainoa, joka kokee olevansa ns. yksinoottaja/huoltaja muulle perheelle...Mutta tää on ollut tiedossa meillä aina siitä asti, ko päätettiin alkaa raksaprossuun, mutta silti se aina vaan niin kirpasee näissä mielentiloissa.

Saria: Hyvä, ko sullakin oli apua tosta pelkopolista :)

Alli 75: Teretulemasta joukkoon!

Besero: Mie tunnustan olevani kohta hermoraunio ton synnytyksen kans, ko en tiiä meneekö sektioon vaiko normiin, ennenko huomenna. Aina mie keksin uusia pelkäämisen aiheita ja hermoilen sitten urakalla. Ja varsinkin, ko tieto lisää tuskaa - ei pitis olla niin utelias kaiken saatavilla olevan tiedon suhteen ;)

Pals: Nyt on muuten keskiviikko ;) Onhan?! Ei, kyllä tässä alkaa meneen jo päivät sekasin ite kullakin. Piti ihan kalenterista itekki kattoa :D

Misti: Laitoin sulle mailia takasin :)

Senniinalla tais olla 7 vee edellisestä synnytyksestä...Mulla tulee väliksi melkein 11 vuotta! Oispa itellä vieläkin sellanen samanlainen lapsellinen suhtautuminen verrattuna nykyseen ootukseen, ko tulee kaikenlaisia kauhutarinoita mieleen ja sitä myötä pelot ja muut. Silloin ootus meni siinä sivussa, ko nyt se tuntuu olevan maailman tärkein asia :)

AJ mittaustuloksellaan 114 senttiä! Ja nyt hus pois , ainaki toviksi!

Vierailija
97/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne hävis vihlonnat sun muut....ei auta ku lenkille ja saunaan =) Tyyppi taitaa kyllä tulla tasan tarkkaan just sitten ku sille itelle sopii. Toivottavasti sille sopis pikkasen aikasemmin ku vast neljän viikon päästä, jollon se sit tod.näk. laitetaan tulemaan. Äippä ja iskä ovat hieman kärsimättömiä =D

Vierailija
98/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällähän on käynyt melkoinen vilske! Ja synnyttämäänkin asti jo ehditty lähteä :)

Saria; kyllä siellä Taysissa jakkaratkin käytössä ovat, ainakin niistä mulle kätilö kertoi. Mutta joka huoneessa niitä ei vakiona näköjään ole, koska siinä salissa, jossa me käytiin, sitä ei ollut. Ajattelin sitä jakkaraa itsekin kokeilla.

Misti; mua ihmetytti siinä pakkauksen ohjeistuslapussa se, että kaikki vaatteet olis sen mukaan saanut pestä 60 asteessa, mutta vaatteissa itsessään oli osassa 40 astetta. Laitoin sitten sen vaatteen oman pesuohjeen mukaan.

Musiikista; mä ajattelin muutamia cd-levyjä ottaa mukaan synnyttykseen. Mies kyllä meinasi, että olis parempi olla ottamatta, mutta minunhan se on pakerrettava siellä... Vielä en tosin tiedä, mitä ottaisin.

Tajusin vasta myöhemmin, että ed. viestiin tuli moka sen kolmannen s:n kohdalle, siitä on siis yli 10kk aikaa, eikä suinkaan 9kk... Hapertuneet aivot... Ei kai kukaan siitä 9kk:sta mitään olis edes ihmetellyt, raskauden kestoon nähden...

Piti mulla kauheestikin kommentoida, mutta nyt unohtui sitten taas kaikki :O

Eilen olin neuvolassa, kaikki ok. Mun alat-arvo on tosin hieman koholla, 57, muttei se nlatädin mukaan ole hälyyttävää. Sanoi, että arvelisi meidän pojun olevan ehkä alle 3,5kiloinen kaveri, se oliskin kiva =)

Ens ke on se lääkäri sitten vihdoin ja viimein. Terkka sanoi, että jos paikat on pehminneet ja auki, niin hyvinkin saattaa se ronklaaminen käynnistää synnytyksen. Että sitä olis sitten ennen jussia jo tositoimissa... Hui!

Tänään on ollut menkkamaista jomotusta alamahassa/-selässä jonkin verran jaa kivuttomia suppareitakin. Mies on koko ajan, että jokohan se nyt syntyy.. Ollaan menossa mun siskolle viikonlopuksi, saa nähdä, onnistuuko reissu. Onneksi Tyksissäkin voi synnyttää, jos pakko on. Olis kyllä tosi kiva päästä lähtemään sinne vielä - Turkuun siis. Kaipa sitä voi jomotella päiviä/viikkojakin ilman että syntyis justiinsa...??!

Pari kyssäriä teiltä, jotka olette jo aiemmin olleet tositoimissa:

- oletteko käyttäneet ammetta synnytyksen aikana..? Kauanko siellä tavallisesti lillutaan..? Pelkopolilla kätilö suositteli sitä salia mulle, jos vain on mahd. saada se, jos meinaan kerran pärjätä ilman sen suurempia kivunlievityksiä.. Mutta kun mulla on sellainen iho, joka kutiaa helposti ja mietin, että noinkohan se kestäis sen ammeen.. Toisaalta jos se auttais niin se ihon kutiaminen vois olla pientä sen rinnalla..

- mihin se sairaalakassi laitetaan synnytyksen ajaksi..? Ts. tuleeko se mukaan sinne saliin? Mietin vain, että laittaako sitä evästystä johonkin muuhun kassiin ja ne musiikit jne.. Ja kuinkahan ison säkin kanssa sinne kehtaa mennä ;)

- mihin tulee se muovitettu frotee, joka on ä-pakkauksessa..? Ts. pidetäänkö sitä aina sängyssä lakanan alla, vaunuissa jne? Pitäis toi E-L:n sänky pedata, enkä tiedä, laitanko sitä froteeta sinne...

Olen kyllä tosiaan kaikkien viestit lukenut, mutta unohtuipa taas kaikki.. Ai niin, uusille tervetuloa =) Josko jossain vaiheessa muistuis loputkin mieleen...

Kuutar ja E-L. 38+1

Vierailija
99/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkikaa mua välillä jo pois :)

Peetta, pitäisköhän sun kokeilla ihan täydellistä rentoutumista? Kun joskus se onkin se, mikä käynnistää synnytyksen. Otat sellasen 24h täyslevon, makaat ja syöt sitä suklaata ;)

Kuuttaren kyssäreihin se, mitä minä tiedän: Eli ammeessahan saa olla mun käsittääkseni niin kauan kuin kalvot on ehjät. Ts. jos vedet on menneet, niin ammeeseen ei päästetä. Veteen ei kai tays:ssa synnytetä? Eli ponnistamaan olis noustava kuivalle maalle. Ja kun otat kunnon rasvat mukaan, joilla jälkeen päin rasvailet, niin eiköhän se ihokin sen kestä :)

Sairaalakassin saat ottaa saliin mukaan, eli miehen -ja omat- eväät voi olla samassa kassissa. Ja kyllä mulla ainakin aina on ihan kunnon kokoinen laukku/kassi ollut mukana, kerran oli reppu. Kätilöä vähän hymyilytti, kun vauvan synnyttyä oli kamera ihan siellä alimmaisena ja koko laukku piti purkaa, että saatiin kuvia otettua. Meillä oli siihen aikaan sellainen isossa boxissa kulkeva järjestelmäkamera :)

Ja sitä muovitettua froteeta minä olen ainakin pitänyt aina juuri siellä lakanan alla, jos sattuu vaikka vaippa falskaamaan.

Minä olen tänään myös puuhaillut jos jonkinnäköstä hommaa. Pyykkikone on taas laulanut useamman kerran, lasten sänkyvaatteita vaihtelin, silitin vauvan vaatteita, roikuin koneella jne. :) Kumma kuinka sitä virtaa jostain löytyy, vaikka yöt on, mitä on. Ja olis ihan mielenkiintoista tietää, montako porrasta sitä tulee päivän aikana kuljettua, kun talo on kolmessa kerroksessa ja pihallakin rappuja :) Ja silti tuo paino vaan kipuaa ylös päin :/

Juups, nyt häivyn, taas...

Vierailija
100/201 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin monet mukavat hetket kun saa tiedän kuulumisia lueskella!!

Unohdinkin jo mitä piti kaikille kommentoida.. Paitsi CÄ:tä ja Kiharaa olen miettinyt itsekkin, että missä lienevät...?

Kaikki S:t paitsi sauna kokeiltu taas tänään, ja alanpa lepäilyvaihteelle minäkin.. Yritän nauttia näistä hetkistä miehen kanssa kahden, koska seuraava mahdollisuus siihen voi olla joskus keski-ikäisenä... Koska tuleehan se vauva kun on tullakseen. Minä vaan innostuin niistä moniöisistä suppareista niin paljon, kun tajusi että tässähän voi kohta päästä tositoimiin!

Aamuun, ystäväiset.

-pals 37+5

ps. A-J, niin onkin keskiviikko :D Mulla on ollut eilen ja tänään totaalinen kadotus viikonpäivien suhteen.. Mieheltä kysyin äskenkin taas että mikä päivä nyt olikaan, ja käytiinkös me tänään siellä ja siellä vai oliko se eilen.. Vai käytiinkö ollenkaan. Hmm.

pps. Veruskalla ihanat musiikkivalinnat <3