***KesäHeinät vko 24***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (201)
Samoin kuin melballe, niin myös mulle tuli tuosta ellun jalkapohjien kutinasta hepatoosi mieleen. Mutta myös kova turvotus voi kutista. Olikos sulla ellu turvotuksia? Minähän jo kertaalleen kävin noissa hepatoosi verikokeissa, kun tuntuvat terkat ottavan nuo kutinat aika herkästi tosissaan. Eli onneksi helppo homma tarkistaa.
Kissantassuille lohdutuksen sanana sen verran, että mäkään en ole koskaan ollut mikään alapään parturoija :) Ihan saksilla lyhentänyt pisimpiä, mutta muuten luonnontilassa ollut. Tosin en ole muutenkaan mikään apinan sukulainen karvoineni, eli eipä ole kätilöiden tarvinnut säikkyä ;) Säärikarvat kyllä muistan hoitaa, ainakin kesäaikaan... Ai niin, se vielä, että olipa tosi harmi, että missasit tuon teidän valmennuksen kokonaan :(
Miehelle ostamisista olitte jutelleet. Minä päätin nyt ensimmäistä kertaa hankkia jotain pientä myös isälle. Ja kasasin siis itse pienen setin, josta löytyi pitkähihaista isälle, body vauvalle, jossa teksti " isin kulta" , isyydestä kertova kirja ja kaikkea pientä sälää lisäksi, mm. mtv3-kanavapaketin kortti kaapeliverkkoon, meillä kun mies katselee innolla formuloita, mutta ei vaan ollut vielä tullut hankituksi tuotakaan korttia. Mies oli ihan liikuttunut, kun eilen samaan aikaan, kun itse katselin ä-pakkausta, annoin tuon " i-pakkauksen" hänelle. Saattaa jonkun mielestä olla lapsellista, mutta kun en ole ennen mitään vastaavaa tehnyt, niin pitihän tuotakin kokeilla.
Peetta, oletko vielä kokeillut sitä " neljättä" ässää? Nimittäin Suklaata :)
Jos ei muuta aiheuta, niin tyytyväisen vauvan, kun suklaata syövien äitien vauvat ovat kuulemma onnellisempia kuin ei suklaata syövien. Mikähän meidän vauvasta tulee, mulle kun tuntuu maistuvan eniten nyt turkinpippurit :/
Nyt iltapalalle...
Minä jälleen
oon ollut niin äärettömän väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen niin en oo jaksanu tulla linjoille. En juurikaa osannu/pystynyt nukkumaan ku tuntu että supisteli koko ajan mut sit ne katos..
Selkäsärky on aikasta karsee, melkein koko aikasta. Supistelee enemmin kun nousee ylös ja alkaa liikkua. Sen vuoksi aattelin tässä vielä kohta lähtä lenkille jos tää tästä vaik lähtis(lääkärin veikkaus meni huti)..Päiväl kävin tossa Ikeassa kävelemässä ja ajattelin että olen hullu kun sinne yksin meen. mutta yksinhän siellä ei tarvitse olla (lukekaa...20m.kassajonot, no ehkä liiottelin mut ihan tarpeeks ois varmasti ollu apua tarjolla jos ois tarvinu).
Ja Nikki oli tainnut ostaa Triumphin (?) kaarituettomia luukku liivejä, samoja mäkin ostin. Oli ainut mistä löytyi koko..
Ja karvojen ajelusta..Hih..Mä en ees muista koska oisin ite ne ajanut viimeks...Meil mies hoitaa sen homman. ja just viikko sitten sain aikaseks pyydettyä siihen hommaan.
Fiikuksella on jännät paikat.
Ja hienoa..Palskin selvis häähumusta linjoille..
Mutta nyt tää väsynyt emäntä lähtee pikku lenkille..Sit suihkun kautta nukkumaan, toki ensin pitää kattoo 24 ku unohdin sen sunnuntaina..
Miiu + vaavikka 38+5
Minä olen täällä käynyt lueskelemassa, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa kun joskus ihan alkuraskaudessa.
LA 28.6 ja toinen tulossa, esikko nyt 2½ v.
Kutinasta, minäkin kävin hepatoosi verikokeessa kun yhdessä vaiheessa kutisi kädet ja jalkapohjat ihan älyttömästi. Eipä onneksi ollut. Terkkasi epäili syyksi parantunutta verenkiertoa, kuulema aika yleistä, varsin jos yleensä ääreisverenkierto huono.
Ja omaa napaa
Tähän mennessä vain yksittäisiä melko kivuliaita supistuksia, mutta viime yönä alkoi menkkamainen jomotus, oksettava olo ja kaikin puolinen epämukavuus. Tänään oli neuvola, jossa kaikki ok. Verenpaine noussut hieman verrattuna minun normaaleihin alhaisiin arvoihin, terkkarin mielestä saattaisi ennakoida lähestyvää synnytystä. Toivottavasti!
Esikoinen syntyi yliaikaisena käynnistyksellä, ihan suht nopea ja helppo synnytys silti, kivulias toki. Mutta koko esikoisen odotusaika ei tullut yhtään supparia, vasta lääkityksellä tuntui ekat. Nyt onkin ollut ihan outoa kun supistuksia ja muitakin epämukavia tuntemuksia tällä toisella kerralla. Yöt nukuttu jonkin aikaa huonosti.
Itse toivon syntyväksi juhannusviikolla, silloin olisi oman yritystoiminnan kannalta rauhallisin hetki, tuo LA päivä olisi kyllä ihan katastrofaalinen päivä syntyä, on nimittäin meillä muutenkin kesän kiireisin ja jos silloin syntyisi olisi minun lisäksi yritystoiminnasta pelistä pois mies mukana synnärillä ja mummo lapsenvahtina. Tulis ihan mikä muu päivä tahansa. Mies tosi toivoi, ettei ensi yönä, kun hänellä ajat sitten sovittu työkeikka aamusta.
Sairaalakassi ei ole pakattu, ehkä pitäisi, matkaa kuitenkin lähes 80 km ja aikaa menee matkaan melkein tunti. Suuri osa pienistä vaatteista vielä miehen siskolla, tuovat joku päivä (uskovat varmaan tämänkin menevän yli), mutta sen verran kuitenkin pestynä että alkuun päästään ihan mukavasti.
Jep, nyt lähden tarkistamaan, että hevosilla kaikki ok laitumella ja kävelyttämään koiran + ruokkimaan tallikissan.
Aamulla taas jännätään ketkä vielä linjoilla
Jiippi 37+5 ja mahafantti
Kiitoksia paljon tsemppauksistanne! tulevat kyllä tarpeeseen...
eli polilla kävin näytillä, lapsivettähän se on/oli -edelleen sitä lorisee. Kohdunsuu 2 cm auki ja kaikki ok eli sain tulla kotiin odottelemaan niitä puuttuvia supistuksia. Selkää särkee ja n. 10 min välein ottaa alavatsalta, mutta sellaisia kunnon supistetuksia ei kuulu. Huomenna aamulla osastolle tippaan ellei yöllä ala luonnollisesti. Eli pitäkää peukkuja että nukkuminen käynnistää supparit!!
Täsmällinen tämä kaveri on, huomenna tasan 38 :-)
t. Fiikus
Suklaatakin menee =) Turkinpippurit myös aikas nam...Jumppailin tuossa äsken, se sai ainakin tyypin hereille =)
Hieno kuulla Fiikus, että se on nyt sit menoa. Taidat sitten ehtiä ekana (jos ei Miiun lenkki auta).
Tohon kutinaan, ettei se nyt niiin pahaa ole, vasenta jalkaa lähinnä välillä raavitutta, mutta se voipi olla, että kun en ole sukkia nyt kolmeen päivään käyttänyt niin on ärtynytkin vaan jostain. Tai on kuiva, koska olen aika huonosti muistanut rasvailla (hyi minua).
Mutta, arvon tässä edelleen kahden vaiheilla, että soittaisko synnärille vai ei, kun tuota kirkasta vuotoa tulee edelleen jossa on mukana muutama tippa verta joka kerta. Julle on liikkunut jonkun verran, muttei mömmertänyt läheskään samaa tahtia kun normaalisti. Odottelen nyt vielä tunnin verran kyljellään ja kuulostelen, kun ei noita supistuksia kuitenkaan tule oikeasti ollenkaan (ei yhtään kivuliasta vielä). Ehkä tämä on vaan tätä ensikertalaisen stressaamista, eihän noita viikkojakaan ole vielä edes sitä 37ää.
Vielä kerran Fiikukselle ja Miiuelle tsemppiä (ja ehkä Palsille myös).
Muistakaa sit tulla laittamaan miten meni.
-E-
PS. Siistin karvoja vähän Veetillä, ei kyllä mitään maailman kauneinta jälkeä tullut, mutta ei ainakaan enää ole sellainen villipuska kun aiemmin.
Nyt lähen semmoselle lenkille, etten palaa ennen ku alkaa tapahtua.. :D alkaa rassata kun koskee ja oksettaa, mutta ei TARPEEKSI!! :)
Ajan ratoksi kamalia mahakuvia, herkkänahkaiset älkäätten katsoko.. En osannut nuita sumplia samaan kuvaan. Ja kattokeehan! Missä mulla vähiten päällä, pari pv sitten, maha huomattavasti isompi ku tänä aamuna 37+4!!
Rv 37+0 http://www.aijaa.com/v.php?i=644059.jpg
Rv 37+4 http://www.aijaa.com/v.php?i=644067.jpg
Rv 35 takaa http://www.aijaa.com/v.php?i=644079.jpg
Rv 35 eestä http://www.aijaa.com/v.php?i=644083.jpg
Rv 35 toi on vielä ihan surkee.. Eipä kovin iso nytkään..
Heräsin muuten aamulla maitoisena! Käsivarsi (!) ja toinen tissi kokonaan oli semmosessa kuivaneessa maidossa, kamalaa :D
-p lenkkeilee
Tsemppiä Fiikukselle, toivotaan että yöllä alkaa tapahtua!!! Ja kaikille muillekin joilla alkaa olla jo kovia suppareita ja merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.
Oisko sulla ElluP se verijuttu sitä limatulppaa joka tulee pikkuhiljaa? Tänään just kätilö sanoi perhevalmennuksessa, että se limatulppa voi tulla vähän nestemäisempänäkin ja että siitä voi mennä vielä viikkokin synnytykseen. Ja kätilön mukaan limatulpasta ei tartte lähteä, lapsivedestäkään ei tarttis heti lähteä ja kovia supisteluja pitäis kotona jaksaa vähintään 2h. Lapsivedestä kuulemma 12-24h kuluessa käynnistyy synnytys.
Sitten katottiin siellä Haikaranpesästä sellanen synnytysvideo, jossa näytti melko kepoisesti sujuvan naisella synnytys. Kummikätilö kertoi myös, että OYS:issa on nyt tosi paljon ruuhkaa. Kuusamossa on sairaala kesän suljettu, ja kaikki synnyttäjät sieltä tulee sitten ouluun synnyttämään. Että luvassa varmaan jotain käytäväpaikkoja ja muuta mukavaa...
Huomenna vois poltella levylle jotain musiikkia jota sit mahdollisesti kuuntelis synnytyksessä. Huomenna on myös neuvola ja illalla pääkirjastolla yleinen psykologin perhevalmennusluento. Mielenkiinnolla odotan. Alapään ajeluista sen verran, että mulla vielä luonnistuu ihan hyvin kun ei tuo maha ole niin pahasti tiellä. Vauva on tosi hassusti mun mahassa, painottunut oikealle puolelle!
Huomenna lisää. Elämme jännittäviä aikoja. ;) Pals, söpö masuhan sulla oli. Pitäis itsekin yrittää jotenkin noita kuvia laittaa johonkin...
-Veruska 37+4 & Sirriäinen-
Iltaa Veruska, ja kaikki :) Tietänettekö, että eihän tietty satu salissa olemaan stereoita? Että korvalapuilla musakkia? Vaiko? Koska oispa hieno keksintö jos siellä olis soitin, vois ihan hiljasella edes kuunnella omaa.. Koska tympiä yksin olla napit korvilla ja mies vieressä. Tai tiedä häntä, voi olla muut jutut sit mielessä.. No enivei, valistakaa tyhmää.
Pesin lakanoita ja oli aika mehukkaan olosia 20-vee vanhoja (ainaki) flanelleja ja harsoja, niistä saa kyllä huippuja vaippa-aineksia.
Eikun huomiseen ja helei, lenkki vaan tuntu hiljentävän supparit..
olenkin jo ollut klo 6.00 asti hereillä, ja niin pirtee olo ettei enää jaksanu sänkyyn jäädä.
nyt on supistelutkin rauhoittunu ja ajattelinkin lähtee ulos kastelemaan kukka istutuksia. siellä näyttää aurinkokin paistavan.
mieskin soitti illalla Kööpenhaminasta ja sanoi että siellä on 30' lämmintä, tuleekohan se lämpöaalto sieltä meille suomeenkin saakka ..
pals kyseli niistä stereoista..
aika yleisesti on synnytyssaleissa stereot, just sitä varten, että saa kuunnella omia levyjä.
mutta varmaan on poikkeuksiakin.
ekan synnytin tyksissä ja siellä ainakin kuunneltiin musiikkia ja toisen sitten naistenklinikalla,mutta silloin synnytys salissa olin vain noin 15 min ja tuskissani,ettei kerinny edes musiikkia miettiä,
ja sitten kun vauvan sai syliin, ei enää muuta musiikkia kaivannyt kuin oman vauvan tuhiseva ääni ja ihana hiljaisuus,
on se niin herkkä hetki!!
isot tsempitykset synnyttämään lähtiöille!
muistakaa ,että vaikka kipu on kuinka kamalaa (ehkäpä jopa kaikkein kovin kipu,mitä nainen joutuu elämässään kokemaan fyysisesti hetkenaikaa), niin se on ohimenevä juttu ja palkinto niin ihana että korvaa kivut tuhat kertasesti!
ehdotus: ottakaa puudutuksia,jos olette sitä miettineet , toki onhan niitä supernaisia jotka kestää kivut hymyssä suin.. kokemukseta tiedän etten itse kuulu heihin.
Olettekos muuten huomanneet ,että turvotusta on huomatavasti vähemmän nyt kun ilmatkin olleet pikkasen viileenpiä?
mulla on huomen aamulla neuvola ja saa nähdä kuinka paljon on paino noussu..on nimittäin ruoka maistunu yllättävän hyvin viikon verran ja jäätelöäkin kuluu kiitettävästi.
tähän messessä tullu yht 9kg. se on huomattavasti vähemmän kuin ed kerralla(18kg).
mutta silloin vetelinkin suklaata kaksi viimeistä viikkoa kun meni yliaikaiseksi. ja oli just joulun aika ja kaupat pursuili konvehtirasioita.. joku mainitsi,että suklaa tekis tyytyväisiä lapsi..nooh.. onhan tuo kakkonen kilttipoika, mutta en silti usko suklaan voimaan.
mutta söis kyllä joka päivä suklaavanukkaita useammankin jos vain antais,joten makuun kun on päässyt...
mukavaa ja jännittävää päivää kaikille..
Näyttäis joo tulevan aurinkoinen päivä. Ei siinä, ei täällä eilenkään satanut, vaikka kuin lupailtiin (oisin säästynyt tän päivän kukkien kastelulta, mut ei...)
Veruskalle: itsekin tuota limatulppaa epäilin. Eniten pisti seuraamaan se, kun siinä mukana tuli sitä verta. Vaikka vähän tulikin niin pistää se kattomaan ettei tulisi enempää. Mutta sekin sitten rauhottui tuossa illalla kymmenen jälkeen ja kun Jullekin hoiti iltajumpan, eli pepun pyöräytykset molempiin suuntiin niin kävin sitten nukkumaan. Yö menikin sitten tosi rauhallisesti, en herännyt kun miehen tuloon puolenyön jälkeen.
Tänään olenkin päiväksi sopinut lounastreffit duunikavereiden kanssa, että saa edes vähän älyllistä seuraa tällekin päivälle.
Nyt aamupalaa tekemään, kun sain käytyä eilen joogan jälkeen kaupassa ja tuolta jääkaapista löytyy taas suuhunpantavaakin. Jei.
-E-
Ihanaa, kun on heti aamusta luettavaa :)
Mulla oli nyt jo kolmas sellainen yö, että aamuyöstä kaikkosi uni ja olin ihan hereillä. Viiden jälkeen tartuin kirjaan ja aloin lukea, kun en vielä viitsinyt ylöskään nousta. Mies kun lähti puoli seiskan aikaan, nukahdin sitten vielä hetkeksi ennen kuin koira ja kaksi nuorinta tulivat herättelemään. Meillä koira ei normaalisti koskaan tule meidän sänkyyn, kun on niin esikoisen koira, mutta esikko oli viime yönä mummulla, niin johan kelpasi meidänkin seura :)
Fiikukselle vielä uudestaan tsemppiä, vaikka nyt oletkin jo varmaan mennyt.
Pals kyseli tuosta musiikista salissa. Mulla ei ole siihen oikein muuta kommentoitavaa kuin että muistan elävästi esikoisen synnytyksestä, kuinka radiosta tullut musiikki oli vain sellaista väpättävää, kun sitä ilokaasuhuurujeni läpi yritin kuunnella :) Ja masu sulla on ihana vauvamasu :) Meilläkin muuten 6v poika eilen totesi, että " äiti, sun maha on mun mielestä jo alkanut pienentyä." Eli alaspäin on valunut vaan vielä lisää.
Tälle päivälle ei meillä olekaan mitään erityisiä suunnitelmia, joten huomista neuvolaa odotellessa.
Misti rv 36+5
mutta nytpä onkin kerännyt taas pilvee. Ihan totta nyt on paljon " kevyempi" olo, ihan tuntuu masukin pienemmältä. Saapa nähdä onko sadepäivä tänäänkin. Hope not, pojalla olis´ illalla viimeset futistreenit ennen kesätaukoa.
Kivat masukuvat sulla, Pals. Kävin jo illalla (lue: yöllä) kattoon, mutten jaksanut kirjoittaa enää mitään. Siis, mä en kestä tätä unettomuutta, kun toisaalta kuitenkin väsyttää niin vietävästi. Onkohan tää nyt sitä valmentautumista tuleviin yövalvomisiin?
Palsin kuvista aktivoituneena mittailin omaakin vyötäröseutua; 96 taisi olla päivän lukemat. Tänään tuntuu, että vaavi olisi jälleen noussut takaisin ylemmäs, että eipä täällä mitään tule tapahtumaan pii-it-kiin aikoihin, harmi! Oottekos muut mittailleet?
Hei huomennahan meitä on monta neuvolakävijää! Mä en tosin ihan heti pääse raportoimaan tilastani. Sovittiin huomiselle yksi kyläpaikka samaan syssyyn, kun ollaan menossa ihmisten ilmoille muutoinkin...
Kyllä jonkinlainen soittopeli yleensä löytyy synnäriltä, Beseroko sitä tiedusteli. Mulla ei kuitenkaan ollut mitään tarvetta viimeksi - ei tullut aika pitkäksi ja niinpä kätilö kysyikin jossain vaiheessa, että saako viedä toiseen synnytyssaliin.
Jotain piti vielä Senniinalle, mutta... unohtu, tietenkin! Ja Veruskakin on jotain kirjoittanut, mihin piti kommenttia antaa, mutta tällasta tää nyt on sitten - aivot ihan sumeena! Parempi siis lopettaa tältä erää, hih ;D nikki
tai päivähän jo on, mut uni maittoi pitkästä aikaa ja pitkään kybään vetelin. Näin muuten unta et olin juoksee maratonia, synnytystähän verrataan maratonin juoksuun, oisko enne uni (hope so) et pian mennään. Pientä menkkakipuilua on johon myös heräsin, mut pientä vaan. Palsilla tosi söpö vauvamaha!! Fiikus on tainnut mennä, tsemppii kovasti! Aika erilaisia ohjeita terkkaritkin antaa, meillä tääl sanottiin et jos vedet tai edes osa vesistä menee, täytyy lähtee synnärille vaikka ei edes supistelis ja autossa täytyy sit istuu puoli-istuvassa asennossa. No tosin täältä on matkaa sen lähes sata synnyttää, et silläkin voi olla vaikutusta asiaan.
Juups mut palaillaan.
Peetta ja juuso 37+5
Yö oli tavanomainen, viideltä kans luulin että kello on ainakin kymmenen. Mutta sain vielä ihan kiitettävästi nukuttua, yhteentoista :D Mun aamu-unipätkä on aina parempi kun aiemmat.. Supisteli aina kun heräsin, mutta eipä mitään kummempaa. Lähen kaapunnille tappamaan aikaa ja rahaakin ehkä, hmm.. Oletteko muuten huomanneet, jotka shoppailleet olette, että ei oikein tuu ostettua mikään? Mihinkään ei jaksas keskittyä eikä mikään näytä kivalta. Mitään tarpeellisiakaan en saa hommattua.. Eilen hypistelin apteekissa niitä d-tippoja, mutta ei vaan tehnyt mieli ostaa :D Vaikka ilmeisesti nehän pitää alottaa sillon 2 viikon iässä? Vaiko?
Besero, minä jotenkin en ehkä vielä ajattele pelkääväni pelkkää kipua, ehkä koko pakettia :) Mutta en mitenkään ylivoimaisesti! Mutta ehdottomasti otan lievityksiä, jos vaan siltä tuntuu, ja varmasti tuntuu :D Toivottavasti joku puudutus toimisi kohdallani ok. Oon minä paljon yrittänyt lukee ja opiskella niistä, mutta saa sitten nähdä siinä tilanteessa, että miten käy..¨Mutta uskoisin että kätiöt auttaa ja neuvoo?
pals 37+5
Sinne se meni sitten fiikus, la-kamu ja mulla ei mitään tuntemuksia, paitsi huippas kaupassa.
Täällä on synnärillä jonkinlainen cd-soitin ja omaa musaa voi ottaa mukaan. Palsin missikuvia katsellessa melkein tulin ottaneeksi kuvia omasta " komeudestani" , mutta ujous iski. Katotaan, jos tässä innostun oikein kunnon selluloidiraskausarpiesittelyn tekemään, heh:-) Mittoja en ole nyt ottanut, mutta siellä yli 120cm se huitelee. Mullakin on maitoa valunut viime päivinä, mutta ajatus liivien kanssa nukkumisesta vielä tässä vaiheessa ahdistaa. Kyllä ne muuten kätilöt neuvoo vielä synnytysvaiheessakin, mikä piikki kannattais ottaa. Tietty se epiduraali kannattaa " tilata" etukäteen, niin tietävät olla varuillaan.
Ellulla oli jo limatulppaepäilyjä. Kannattaa varmaan tarkistuttaa tilanne, jos kirkasta verta alkaa tulla. Näin mulle ainakin neuvottiin. Limatulppaveri on yleensä sellasta ruskehtavaa. Kerran multa tuli kirkasta, mutta se tuli sitten numerosta 2..
Aamuyön unettomia on ollut. Mullahan se on ollut yleinen vaiva vuosikausia. Nyt viimeisimmät yöt menneet suht ok. Mua esikoinen tulee kuitenkin herättelemään viimeistään klo 7 eli kiva, jos on valvonut klo5 alkaen. Silloin on pakko vetää päikkärit tai muuten nukahdan pystyyn.
Syntyneistä vauvoista pitäis varmaan tehdä listaa, mutta pitäis etsiä Oonan ja Äp:n tiedot. Laiskottaa..Fiikus on varmaan sitten seuraava vauvallinen.
SjaE rv38 tasan
Ensiksi siis neuvolaterveiset:
-pissa puhdas
-verenpaine 109/69
-paino -88g/vko
-vauvan syke 150
Lisäksi vauva oli hyvin lähtökuopissaan eikä kuulemma edelleenkään oo enää kääntymässä. Mutta mistä senkin tietää! Sf-mitta oli nyt muka sen 30, mut en oikein usko, kun lääkäri saa aina paljon pienemmät mitat. Nyt th kyllä sanoi, että ei se enää edes mahdu kasvamaan ylöspäin kun olen aika lyhyt jne. Ja kun vauva on jo niin alhaalla ja mulla on ennemminkin leveä se kohtu kuin korkea. Ja lantiossa hyvin tilaa kun vauva on ollut niin kauan niin alhaalla.
Pals, OYS:iin saa ainakin ottaa omat cd:t mukaan, että stereot löytyy joka synnytyssalista. Silläpä mun pitäiskin nyt poltella joku levyllinen suht rauhallista musaa. Ajattelin Jamie Cullumia, Marvin Gayea, Rajatonta, Adiemusta, Coldplayta, ja sit ehkä Maaritia, RHCP:tä ja jotain Tervomaaltakin. :)
Ellu, siitä verestä vielä¿ Se kätilö sanoi, että pieni tiputtelu koko raskauden ajan on normaalia. Että sitten vasta jos kunnolla vuotaa niin, että tarttee siteen tai jos on ihan kirkasta ja käy kipeää johonkin, niin sitten vasta tarttis kenellekään ilmotella. Mutta tiedän kyllä itsestäni, että soittaisin heti johonkin jos ois vähänkään verta! ;)
@nikki kyseli vatsanympäryksistä. Eilen mitattiin ja tulokseksi saatiin 91cm. Maha ei varmaan enää kauheena kasva. Tää on nyt ihan kauheeta, kun osa on jo synnyttämässä ja sitten ite täällä kuitenkin kärvistelee vielä MONTA viikkoa. Välillä tuntuu, että kyllä se nyt jo kohta lähtö tulee, mutta sitten taas herää todellisuuteen, että ei ehkä ihan vielä kuitenkaan. Ää. Nää päivät menee NIIN hitaasti. Onneksi illaksi on vähän ohjelmaa, kun on se psykologin perhevalmennusluento¿
Kuulemisiin!
-Veruska 37+5 & Sirriäinen-
Ekaa kertaa tänne kirjotan, mut aktiivisesti oon käyny lukemassa viestejänne. Tässä pieni esittely näin aluks.Elikkäs,oon 32v ja odotan kolmatta lasta.Entuudestaan meillä on poika -00 ja tyttö -01.Nyt odotan omien tuntemuksien ja ultran mukaan poikaa syntyväksi. Vaikka eihän tuohon ultraan oo 100% luottaminen..LA ois 9.7 mut vahva epäily et tulee jo aikasemmin. Odotus sujunu hyvin.Painoa kertyny tähän mennessä 10kg eikä turvotuskaan oo haitannu. Vauvalle kaikki jo valmiina,vain vauva puuttuu. Mitään suuria hankintoja ei jouduttu tekemään sillä olin säästäny melkein kaiken edellisistä odotusajoista.Turvaistuin ostettiin uusi ja lisäksi otin äitiyspakkauksen. Nyt viikkoja 36+2 ja aamulla neuvolaan taas kuulemaan väliaikatietoja. Tässäpä näin aluks,päivän jatkoja kaikille kanssasisarille.:)
Vau...Fiikus taitaa olla sitten nyt tositoimissa, tsemppiä sinne :)
Kissantassuille piti sanomani, että: taisinpa nuolasta, ennenko tipahti...Meinaan tossa joku aika sitte yksiön asukki alko hikkailemaan ja missä se tuntu?!? Ylävattalla, navan yläpuolella!!! Tais olla vaan suurta toiveajattelua, että ipana ois kääntynyt, plääääh, istuu taas mokoma. Sinnikko taitaa tulla, mutta huomenna se selviää sitten kunnolla, ko meen synnytystapa-arvioon...
Ja nyt se tapahtu sitten tääläkin...Itku tuli kesken sapuskanlaiton - täysin varoittamatta eli takavasemmalta yllätti totaalisesti. Miehen piti tulla aikasemmin raksalta kotiin ennen töihinmenoa, lupas näin aamulla (oltais saatu olla hetki kaksin) ja tulihan se sieltä, mutta vasta tippaa vaille ennen töihin menoa eli hyvät suunnitelmat meni mettään. Söi ja lähti. Ja mies tietää tasan tarkkaan, että mulle pitää lupaukset pitää, koska oon niin tiukka kaikkien lupausten suhteen, myös omalla kohallani. No juu, kyllähän se raksalla aina väistämättä hommat venyy, mutta hormoonien alettu mellastamaan, nii se on pois alta kaikki ja männynkävyt...Siinähän tuli sitten fiilis, ettei musta ja mun tunteistani kukaan välitä jne jne jne...Byääääh! En sanonu sanaakaan miehelle, ko nii möksähin. Nooh, tietänee sitä, että mie oon illalla varmaan huonolla kiirillä miehen tullessa töistä :/
Oijoi, mutta tekipä hyvää saaha vähän purettua itteä täälä, koittakaas kestää...
AJ, joka hipsii takaviistoon....
Eikä mitään... Mä taidan lopettaa saunomisen, siivoomisen ja sekstailun, koska sillon tuntemuksia oli enempi =) Mä taidan pysyä koossa sen 4 viikkoo vielä...Mä olisin mielummin tälläsellä sateisella viikolla siellä sairaalassa kuin helle viikolla. Kyllä mäkin jaksan ruikuttaa, anteeksi..Mä just miehelle puhelimessa sanoin, et tällänen 9 kk:n odottelu ei sovi mun " kaikki tänne heti" -luonteelle ollenkaan =D Sitä kun osais ajatella jotain muuta, mut synnytys ja se et millon se alkaa pyörii taukoomatta mielessä, vaikka kuinka yrittäs ettei.
peetta