***KesäHeinät vko 24***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Kommentit (201)
netistä löytyy sellainen puoti kuin taikapilvi.com, mistä saa tilattua niitä carriwellin liivejä, toimittavat tosi nopsaan. Itse kanssa tykkään noista sporttimallin liiveistä, tilasin myös yhdet luukulliset odottamaan.
Palaan jaksavammalla ajankohdalla, nyt on vähän niin ja näin tää kirjoitteluinto :(
tsemppiä kaikille ja onnea avioituneille :)
jokohan tästä sitten joutui hommiin... istuskelen pyyhkeen päällä kun jotain nestettä lorisee - taitaa olla sitä lapsivettä. Ja kassit on kaikki pakkaamatta. Täytyy kai lähteä näytille sinne polille, mutta eikös sieltä pääse vielä kotiin odottelemaan, kun ei supistele??
t. Fiikus (37+6)
Mun varmaan kannattaakin sitten suunnata tonne Taikapilveen liivejen ostoon, se kun on Oulussa! Sieltä ostin myös niitä harsoja yms kestoilukamaa... Niin ja kantoliinan. Siellä on tosi mukava henkilökunta. Näyttivät oikein kädestä pitäen kaikki harsojen taittelut ja liinojen sidonnat.
Fiikus... onneksi olkoon, se on nyt menoa! Mä sanoisin, että pakkaa vaan nyt kamat ja sitten vähin erin sinne polille. Supistukset voi alkaa äkkiäkin ja vaikka mulla eivät edes alkaneet vaikka vedet kerralla lorahtikin, niin en mä kotiin enää päässyt vaan ottivat sisälle.
Ihanhan täällä liikutuin, kun luin, että olet jo lähdössä :) Onnea hurjasti koitokseen! Meillä kaksi ensimmäistä lähti vesien menolla ja supistuksia saatiinkin sitten muutama tunti odotella. Ilmaantuivat kyllä sitten onneksi itsekseen.
Tänne iski joku sadepäivän väsymys. Leuat meinaa sijoiltaan mennä, kun haukottaa vaan.
M taas
En ollut nähnyt sun viestiä ennen kuin kirjoitin... Valtavasti tsemppiä sulle koitokseen! Kyllä se nyt taitaa olla menoa. Ihanaa. Miten tää onkin näin herkkää?! Saitko kassit pakattua vai joko oot mennyt..? Hurjaa.
Hengessä mukana,
Vera
taitaa fiikuksen vauvan eräpäivä olla nyt!!
jos lapsivesi tulee, niin enpä usko että lähettävät enää kotiin.
onhan synnytys jo käynnistynyt.. joten onnea matkaan!
tärkeintä on ottaa neuvolakortti mukaan ja ehkäpä se kamera, niin saa ikuistettua vauvan ensi hetket. loput kamat voi tuoda joku jälkeenkinpäin.
olenkin tässä lähes koko aamun istunut puhelimessa, kun kaikki sukulaiset ja muut kaverit vuoronperään soittavat ja kysyvät vointiani, kun tietää ette mies matkoilla. onhan se kivaa kun pitävät huolta. vaikka olen kyllä varoitellut ,että jos alkaa yliaikaiseksi mennä niin sitten en jaksa vastailla kysymyksiin..eikö vielä oo syntyny??? koskahan se alkaa syntyä??( senkun tietäiskin etukäteen niin ei tarttis pähkäillä)
vaikka onhan se olennainen osa tätä raskautta tää loppuaika, kun joutuu/saa kuunnella kehonsa jokaista viestiä, että mitäköhän ne kaikki tarkoittaa..
olikos se senniina kun kyseli lääkärikäynneistä..
ei mullakaan ole ollu viikon36 jälkeen sisätutkimusta, eikä norm neuvolakäynnillä sitä tehdä, joten aika harmillista kun ei tiedä onko tapahtunu mitään muutoksia, kun silloin oli paikat vielä kiinni ja kaulaa 2cm jäljellä..
mutta onneksi mulla on se äippäpoli käynti ensviikon keskiviikkona ja tekevät sen synnytystapa arvion.. niin saadaan vielä yksi sisätutkimus (..ennen, ehkä tulevaa yliaika kontrollikäyntiä).
meilläkin muuten esikoinen syntyi kuin supermies , toinen käsi sujahti ulos heti kun päätä oli vähän syntynyt, ja auts!! paikat repes pahasti aina peräsuoleen saakka. sitä sitten ommeltiin aika kauan ja lääkärikin kävi tarkistamassa ,että ei ole umpeentikattu.. ja voitte ehkä kuvitella, että ensimmäisessä kakkaprojektissa näkyi koko tähtitaivas!!! mutta pakko oli saada tuotosta, koska halusivat tarkistaa myös ,että toimii ennen kuin päästivät kotiin sairaalasta.
ja taas puhelin soi.. heips
liivikauppavinkistä S@ri@lle, suunnistankin sinne surffailemaan.
En mäkään niitä sporttiliivejä heti alusta käyttänyt, vaan vasta sitten kun maidontuotanto oli tasottunut. Sellasia joustavia mukavia monen tilanteen liivejä yritän etsiä.
Fiikus, ei sun vielä pitänyt lähteä, kun meidän piti mennä samana päivänä!!! Mun esikon synnytys alkoi lapsiveden liruttelulla ja pienehköillä suppareilla. En ottanu edes kassia mukaan, kun luulin tulevani takaisin kotiin supistelemaan..Olin 3cm auki ja sinne jäin ja ei kun ukko kassia hakemaan:-) Tsemppiä, jos vielä luet pinoa!!
...otin tunnin päikkärit ja johan täällä alettiin synnyttämään....
Tsemppiä Fiikukselle, eiköhän se oo menoa sitten. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Jokohan se Pals meni myös, kun ei ole kuulunut hetkeen mitään?
Mä taidan yrittää vääntäytyä tästä joogaan joka alkaisi puoli neljä. En ole jaksanut edes kaupassa käydä tällä viikolla (tai vkonloppuna) ja jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Ja koska mies on kaksi päivää asiakkaiden kanssa ulkona niin siitä ei kaupassa kävijäksi ole. Pakko se on kait yrittää jaksaa vääntäytyä ylös, ulos ja joogan kautta kauppaan.
Vielä kerran tsemiä Fiikukselle jos vielä lukee pinoa!
-E-
Fiikus: Mahtavaa, sie taijatkin sitten aloittaa Kesäheinien ulosmarssin ensimmäisenä :) Tsemppiä roppakaupalla! Täällä jännätään ja ollaan henkisenä tukena.
Amalia-Joel 36+4
Pysyit siis kasassa vihkipäivään saakka, onnea uuteen liittoonne ja tervetuloa rouvasäätyyn täältäkin suunnalta! Jännät paikat sulla, jokohan ootte lähteneet?
Fiikus nyt ainakin on häipynyt, voimia hänellekin - ja mä kun luulin olevani eka. No, näillä " oireilla" ei kyllä oikeesti mitään synnytetä - sen tietää blondimpikin nikki ;O
Eiku ihan oikeesti mietin aikoinani pitkään, että kehtaanko kirjoitella teidän kanssa vai olisko parempi jatkaa siellä kesäkuisissa, mutta alussa tää porukka oli aktiivisempaa, joten jäin sitten tänne...
Imetysliiveistä; mulla kahet Triumphit kaarituettomat, ei topautut imetysliivit luukulla - suosittelen, on pehmeet ja joustavat. Enpä minäkään enempää tässä vaiheessa ole hankkimassa, kun täytyy katella minkäkokoiset näistä tisuista oikeesti muodostuu, jos tuo maitotuotanto tässä käynnistyy jossain kohtaa...
Kiva oli viettää taas sadepäivää kauppoja kierrellen. Ihme, kun nyt olisi kaikkee kivaa ostettavaa itelle, muttei tosiaankaan viitti enää tässä vaiheessa -- ja sitten mä olen täällä vielä heinäkuussakin yhtenä kappaleena (Senniinan tavoin)!
Nytpä taitaa ukkokulta tulla kotiin, että ruokaa olis` seuraavana ohjelmassa, tauko tässä kohtaa, ciao!!!
HURJAA!! Onnea!!! Oon ihan äimänä täällä..
Kiitos kaikille ihan mielettömästi onnitteluista :) On tämä rouvan elämä nyt ihanaa :D
Koko viime yön olin ihan kova. Ihan tuli takavuosien tuskalliset menkkahelvetit mieleen, niihin ei auttanut sillon muu kun 4 x burana 800mg/pv, eli aika kärsimykset oli aikoinaan.. No, yöllä tuntu ihan samalta. Ja semmonen oksettava kipu valtaa aina välistä.. Alkais jo tapahtua!! Oon täällä imuroinut, pessyt pyykkiä, vessaa, istuttanut kukkia, järjestellyt, ommellut.. :D Eli tuskassa yrittänyt saada jotain aikaan..
Yritin aamupäivän ettii semmosta ohutta haalaria kaupungilta, eikä missään mitään!! Uskomatonta! Pelkkiä ihan pieniä kesävaatteita vauvoillekkin, ihmeellistä.. No, mies lähti hakemaan mummolasta laatikkoa, joka täynnä hänen vauvavaatteitaan, villapukuja ja muita, niin eiköhän niistä sopivat löydy! :)
Puhe oli karvoista, erittäin vaikeaa muuten tehdä niille mitään :D Meillä toi parempi puolisko on hoitanut sen homman, koska en vaan kestä niin karvoja.
Nyt lähen istumaan kyykkyyn ja jumppaamaan.. Aamulla tuli jotain limaakin..
-pals 37+4
ps. Hävettää täällä käydä kun merkit on jo semmoset, että kaikki odottaa minun olevan synnärillä.. Varmasti olen kaikesta huolimatta viimeinen kesäheinä :D Kissanviikset..
Eli Onnea täältäkin viime hetkillä avioituneille ja toivon että Fiikuksellakin kaikki menis putkeen synnärillä....
Sitten omaa napaa.. itselläni on ollut lääkäri viimeksi kuukausi sitten eli rv 32+5 äippäpolilla ja nyt ei sit olekkaan (sillon cx 3cm sulki).
Olin tänään normaali terkkakäynnillä ja fundus on 31cm painoa +300g mutta koko raskausaikana vasta 1,3kg eli raskausdiabetes ruokavalio + esikoisen perässä juoksu on auttanut. Tosin muuten olen ollutkin ylipainoinen. Harmittaa kun mistään muusta avautumisesta yms ei sit olekkaan mitään tietoa. Sykkeet vauvalla oli 150 hujakoilla, jota muistelen että esikoistytöstäkin oli. Tosin en tiedä kumpi nytkään on tulossa enkä luota mihinkään arvailuihin, viimeks oli se viivakin koko mahan halki, mutta nyt ei ole näkynyt. Vauva on ollut alhaalla raivotarjonnassa jo kuukausitolkulla (kuten viimeraskaudessakin oli, sillä seurauksella että esikoisella oli pahka päässä kun tuli pihalle eli semmonen patti pään päällä, tosin sitä ei sen paksun mustan kiharan tukan alta silloin paljoo erottanut ja äkkiä se muotoutu normaaliksi).
Imetysliivit on mullakin yhdet lindexin halpikset luukulliset ilman kaaritukia, mutta viimeksi kun imetys meni vähän pipariksi, niin en osta uusia ennen kun tiedän että tarviin niitä.
Niin ja alapään siistimisestä, olen suurimmaksi osaksi summa mutikassa siistinyt itse, mutta viimeks mies jaksoi siistiä kunnolla.
Mielestäni on kanssa kiva kun on siisti jo mennessä polille, ja tosiaan synnärin jälkeinen alapesu sujuu kivemmin kun ei oo viidakkoa.
No tulipas pitkästi omia juttuja, voimia ja lepuutusta vielä ennen h-hetkeä kaikille.
-joutur 36+6
Fiikus on tainnut päästä tosi toimiin ¤vihreä kateudesta¤...Mulla olis kans niin kova hinku saada tää poju täältä masusta syliin. Ei malttais odottaa, kyllä käy odottelu niin pitkäks tälle flikalle, jos yli menee. Ja sss-touhuista ei tunnu olevan mitään hyötyä. Saunottu, sekstailtu ja siivottu on ja ei mitää mullistavaa. Supistus siellä, supistus täällä ja muuten sellasta pientä vaan koko ajan. Maha kova koko ajan, mut ei satu. Vauva kyllä myllää ihan kiitettävästi, poraa päätä alaspäin ja niitä sukkapuikkoja alapäässä...Sitä limaakaan ei oo enempää tullut, joten en sit tiiä oliko limatulppaa vai jotain muuta.
Mies oli eilen ihan ekstaasissa, kun kuuli mun mahan päältä Juuson sydänäänet. Kokeili viel mun pulssii ja sano et kyllä ne on vauvan, kun mun pulssi oli ihan erilainen.Kerrankin oli sellanen juttu jonka vaan se voi kokea, mun korva ei oikein taivu tuonna alavatsalle =D
Mulla oli viimeviikolla lääkäri ( sillon 36 ja risat) ja en tiiä onko enää...Neuvola käynnit kerran viikossa loppu ajan. Kohdunsuun tilanteesta tiedän sen verran et viimeks oli pehmentynyt, ulkosuu himpun verran auki, sisäsuu kii, kaulaa jäljellä. Ois kyllä kiva saada tietää joka viikko tilanne, mut minkäs teet.
Mahaviivasta...Mulla on ihan selkee viiva alhaalta ihan rintojen väliin saakka. Ja ultran mukaan siis poika, mut en sit tiiä voiko tuosta viivasta sukupuolta ennustaa sen kummemmin kuin mahan muodosta yms.
Ja mua on kans pikku hiljaa alkanut ärsyttää voinnin kyselyt ja äiti kyselee joko supistaa, isä ennustaa et kyllä se ennen juhannusta syntyy. Anoppilassa taas tulee kommenttia, että et vaan oo malttanut mahasta vielä luopua. Siis ihan harmittomiahan nuo on ja hyvää tarkottaa. Kärsimättöminä myös odottavat pientä. Ei vaan aina jaksais.
Mieskin kysyy joka kerta kun mä irvistän vähä enempi, et joko lähetään synnyttää. Tiedän et se osittain myös leikillään kysyy. Totean sit vaan et kyllä mä sit ilmotan aivan varmasti kun lähdetään.
Mutta mä taidan mennä saunaan, kun on tylsä keli, tv:stä ei tuu viel mitään ja mies töissä eikä jaksa lähtee kyläilemäänkään.
Supistusten toivossa peetta ja Juuso 37+4
osanottoni. Meinasin kans parturoida pahimmat:-) Sattu nimittäin helvetisti, kun esikoiselta välilihaa kursittiin umpeen ja perskarvat jäi väliin. Muutenkin on siistimpää peseytyä ym. jos ei niin rehottais. Kyllä siihen varmaan apua tarttee, kun ei peilin avullakaan meinaa taipua..
Hih, kaikkea sitä tulee täällä juteltua;-)
Tämmöisen löysin tänään netistä ja ajattelin laittaa tänne, että voitte muutkin lukaista, jos ei ole entuudestaan tuttu.
ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI
Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.
En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Eikä mitään sen ihmeempää, pientä supistelua, mutta ei sen enempää. Ja siellähän kyykitään putkeen se puoltoistatuntia, että luulis et paikat alkais aukeamaan. No joo, pysykööt nyt sisällä sen viikon verran vielä tuo meidän Julle.
Noista karvoista, itse ajattelin tän illan aikana myös yrittää päästä ainakin osasta eroon. Itse tykkään alapäähän käyttää Veetiä, kun mun iho sen hyvin kestää. Varsinkin tässä tilassa se on ihan kätevä, niin ei tarvi summanmutikassa terällä vedellä. Eihän siitä yleensä yhtä tarkka tule kun terällä, mutta toisaalta tässä tilassa ei niin väliksikään. Jos sit vetelis samalla jalat sileiksi.
Ihmettelin muuten tota Senniinan neuvolakäyntien väliä, siinähän on ihan mielettömän pitkä aika. Mulla siis oli viimeinen lääkäri maanantaina (36+4) ja sitten seuraava neuvola on tiistaina eli 37+5 viikolla. Ja siitä eteenpäin sitten viikon välein jos vielä tää on sisällä.
Jotenkin on kyllä sen eilisen lääkärin ja tän päivän jälkeen sellainen tunne, että jos viikonlopun yli selvitään niin ihme on.
Kutisiko jollakin muullakin jalat? Mä olen raapinut jalkapohjia kun viimeistä päivää koko päivän ja eilisen illan, en jaksa uskoa, että olisi hyttysenpistojakaan kun ei ole mitään patteja.
Nyt tekemään ruokaa ja sit niihin parturoimishommiin.
-E-
PS. Pals, tsemiä, kyl se sieltä vielä tulee =)
Kävin eilen illalla kurkkimassa tänne, mutta olin niin poikki etten jaksanutkaan kirjoittaa kommentteja, oli sivujakin ilmestynyt jo päivässä 3 (hienoa!), ja nyt lisää.
Palsille ensin onnittelut vihkimisen johdosta! Ja Fiikus, et ole tätä enää lukemassa, mutta tsemppiä, ja kerro sitten kaikki ;)! Miiu, Peetta ja AJ, näinköhän teillä kohta on sama edessä (no, meillä kaikilla tietysti :) mutta teillä jo vähän sellaisia merkkejä, että lienettekö seuraavat). Tosi hyvä, että AJ:llakin vaavi viimein kääntyi. Ja ihanaa kuulla, että Äp81:n pikkuisella kaikki hyvin ja kasvaa kohisten.
Ellulle jaksamista kylppäriremontin kouriin, se on viheliäistä puuhaa. Toivottavasti ei nyt viivästy pahasti aikataulusta. Olet tainnut jo päätöksen tehdä, mutta jos vielä voi äänestykseen vaikuttaa, niin täältä myös ääni pinguille, vaikka kaikki vaatteet olivat kivoja. Olipas mukavaa, kun Löllöriinikin ilmaantui pitkästä aikaa langoille. Täällä on meillä monilla noita samoja pelkoja, itselläni myös kovasti. Ei auta kuin uskoa & toivoa vaan.
Misti, sain kyllä samalla päivällä päivätyn ä-pakkauspäätöksen, mutta pakettikorttia ei ole vielä kuulunut :(. Toivottavasti pian. Kuuttarella on tosi myöhään lääkäri, aika omituista! " Lohdutukseksi" voin kertoa, että meillä taas sitä keskiraskauden lääkäriä ei edes ollut. Olen viimeksi tavannut lekurin rv 14 ja nyt tulossa kohta rv 36. Senniinalla myös vielä lopussakin käsittämättömän harvoin käyntejä, taitaa teillä todella olla säästökuuri, ja Jouturillakin oli peruttu viimeinen lääkäri, jopas nyt?! Jo meitä kesällä synnyttäviä kohdellaan, ei ole kesällä tutustumisia eikä lääkäreitä, edes pelkopolilla (Kuutar). Pitäisiköhän soittaa NKL:lle ja kysyä, voiko sinne edes tulla synnyttämään kesällä...?
Veruska on onnekas, kun saa nukkua yöt, minä juoksen 5-6 kertaa yössä pissalla eikä vauva ole vielä edes laskeutunut. Melban synnytyskokemus varastoineen ja 6 viikon istumalakkoineen kuulosti huimalta, toiv. ei satu omalle kohdalle... jos saa toivomuksia esittää ;).
Besero, en ole hoksannut edes miettiä ostavani miehelle jotain, ajattelin että meillä voisi mennä toisin päin :D :D. No ei vaan, katsotaan jos keksin jotain. Besero kyseli myös mielialavaihteluista ja kyllä, niitä on huomattu täälläkin. En enää jaksa esim. töissä samanlaista painetta kuin ennen, jatkuva hälinä ja koko ajan muuttuvat tilanteet ottavat kupoliin ihan toisella tapaa nykyään. Itkuherkkä olen myös, tänään vollotin ainakin 15 min työpaikan vessassa kun NKL:lta sanoivat että ovat lopettaneet kesäksi nämä lapsivuodeosastojen tutustumiskäynnit. Eilen itkin kun bussi jätti pysäkille. Että sellaista...
Silittämisestä oli vielä juttua, minäkään en ikinä silitä mitään mitä ei ole ihan pakko, eli vauvan vaatteet jäävät. Tiedän tosiaan ihmisiä, jotka kuten Nikkikin kertoi, rentoutuvat silittäessään, mutta minulle se on jostain syystä aina ollut pakkopullaa. Ja karvoitustani en myöskään ole ikinä jaksanut ajella, kamalaa kun kaikki muut on hirveissä parturointitalkoissa, pitääköhän minunkin? Katsovat varmaan siellä sairaalassa, että mikä luolanainen tämä on, eihän tällaisia ole enää olemassakaan...
Anjuusa kyseli kestovaipoista, ja minä aion ainakin yrittää niiden kanssa, on jo pinkka hankittuna. Ostin kyllä varulta yhden paketin kertiksiä kaappiin, että jos olen sairaalasta palattuani niin puhki ettei pyykkiä hirveästi jaksa pestä, niin saan " armeliaan alun" . AJ, meillä myös Disanan villavaippahousuja, itse ostin Me&Mamasta, mutta niitä tuntuu myyvän moni muukin. Disanat on vähän edullisempia kuin esim. joku Ruskovilla.
Lopuksi vielä (.) eli neuvolakuulumisia. Hb oli laskenut, kun olin edelliskerran lukemien innoittamana vähentänyt lisärautaa. Taas siis otettava reilummin. RR hyvä, paino edelleen suht sama (-6,5 kg lähtölukemista), pissa puhdas. Sf-mitta jo yläkäyrän yläpuolella, joskin terkka lohdutti, ettei se välttämättä ennusta isoa vauvaa, vaan riippuu monesta asiasta.
Kysyin sitten neuvolassa myös, että koskas niitä synnytysvalmennuksia on. Kävi ilmi, että minulle on unohdettu kertoa koko jutusta. Meidän terveysasemamme/neuvolamme kesä- ja heinäkuun ainoa valmennus oli viime viikolla. Se siitä.
Sain sentään numeron sinne NKL:n perhevalmennukseen, vaikka se on vain joku tunnin juttu, niin kuulee sentään edes jotain synnytyksestäkin. Täytyy yrittää kysyä jos olisi vaikka joku synnytysvideo lainattavaksi.
Loppuviikon olenkin työmatkalla; jos en ehdi huomenna piipahtaa, niin mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille.
ElluP:
Kutisiko jollakin muullakin jalat? Mä olen raapinut jalkapohjia kun viimeistä päivää koko päivän ja eilisen illan, en jaksa uskoa, että olisi hyttysenpistojakaan kun ei ole mitään patteja.
Tuosta jalkapohjasta tuli kyllä mieleen raskaushepatoosi...
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Ellulle.
Uskon, että ottaa kupoliin. Meillä kävi tässä kerrostalossa samassa rapussa, mut onneksi toisessa päässä paha vesivahinko ja kiitos sen olen nyt kuunnellut jo monta päivää remonttiääniä ja ei ne tule tuosta varmaan hyvään toviin helpottamaan. Kuivaukset kesti varmaan kuukauden ja nyt vasta työt alkoi. Inhottavinta on vaan, että aloittavat seitsemältä aamulla, kun mua kiinnostais vielä nukkua. Tuo mahan asukki kun kukkuu kevyesti tuonne kahteen tai neljään, niin ei pitkäksi yöunet jää, kun nuo jo poraa ja hioo ja ties mitä tekee tuolla. Mut siitä olen kyllä iloinen, että ihan salamana ja hirmu asiallisesti on tässä hoidettu noita juttuja.
Noista vaipoista jos jauhetaan vielä, niin mä olen ostellut kans tarkoituksella mahdollisimman paljon erilaisia, että sit selviää, et mitä haluan käyttää ja mitkä pojalle sopii. Ihan pienissä on mulla kaksi AIO:a eli Popoliinin ja Kushiesin, mut kun niitä pesin, niin huomasin, et ongelmahan siitä kuivamisesta tulee, kun meillä ei ole kuivausrumpua eikä sellaista tulekaan, niin kuivavat varmaan vuorokauden. Niin ja sitten on kaksi pientä taskua eli FuzziBunz ja Myllymuksujen. Ne uskon kyllä käteviksi ja täytettä voi vaihdella. Toiseen survoin vain mikroinsertin sisään kokeeksi ja toiseen ihan harson. Niin ja viidentenä pienenä on Popoliinin se vanhan äitiyspakkauksen kombo. Noilla on nyt tarkoitus aloittaa ja lisänä meillä kans odottamassa tuolla Pamperseja ja Liberoita (riippuu niin vauvan mallista et kumpi istuu ja missäkin iässä, näin oli ainakin esikoisen kanssa). Isommassa koossa mulla on odottamassa sitten ne eilen ostetut Popoliinin kombot, Imse Vimsen kuorivaippa ja samoin PopoRap sekä Swaddlebeesin sisävaippa niin ja kaksi FuzziBunzia on kans. Eli ainakaan merkkiuskollisuudesta mua ei voi syyttää ;-)
Ja kukas se niistä imetysliiveistä puhukaan...
Mitä noihin imetysliiveihin tulee, niin mä taas en olis pystynyt imettämään millään urheiluliiveillä, kun mun oli ihan pakko saada se maidonkerääjä sinne toiseen liiviin paikoilleen ja välillä ei se maidonkerääjäkään riittänyt... eli piti juottaa sitten siitä maidonkerääjästä maitoa vauvalle kesken ruokailun ettei holahtaisi joka paikkaan maitoa. Mä olen ostanut ihan marketista ja Lindexiltä Triumphin imetysliivejä ja Anttilasta vielä parit halvat. Luuttomat toimii täälläkin - mä en uskalla laittaa luullisia pesukoneeseen ja käsinhän mä en kyllä pese vauvan kanssa mitään... Koko voi tosiaan imetyksen aikana hivenen muuttua, mutta mulla kyllä alkuimetyksen viimeiksi meni ihan hyvin ne, mitkä oli ostettu ihan loppuraskaudesta.