Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät vko 24***

11.06.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]23.6.

[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebes on nykyään Kampin keskuksen kolmannessa (tai neljännessä) kerroksessa. Ajattelin itsekin ajella käymään imetyspaitaostoksilla siellä tällä viikolla.

Tänään jaksoin todellakin tasan silittää vauvelin vaatteet ja pakata mukaan kotiutumisvaatteet ja siinä kaikki. En edes kauppaan saanut aikaiseksi lähteä. Nyt torkuttaisi kovasti, mutta mies taitaa tulla kotiin puolen tunnin sisään niin jos yrittäis pysytellä hereillä ettei tarvi tulla väsyneen naisen luo.

-E-

Vierailija
22/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebes on nykyään Kampin keskuksen kolmannessa (tai neljännessä) kerroksessa. Ajattelin itsekin ajella käymään imetyspaitaostoksilla siellä tällä viikolla.

Tänään jaksoin todellakin tasan silittää vauvelin vaatteet ja pakata mukaan kotiutumisvaatteet ja siinä kaikki. En edes kauppaan saanut aikaiseksi lähteä. Nyt torkuttaisi kovasti, mutta mies taitaa tulla kotiin puolen tunnin sisään niin jos yrittäis pysytellä hereillä ettei tarvi tulla väsyneen naisen luo.

-E-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soon moro kaikki kesäheinät.

Ensin kommentteja ja lopussa oma napa.. =O) Pidän teitä jännityksessä..Hih.

Ellun neuvolareissu näytti sujuneen hyvin..Mitä nyt mies on ilmeisesti järkyttynyt mutta mutta..se kuuluu asiaan.

Besero..et oo ainut kellä mielialat vaihtelee, usko pois. Tääl on ainakin 1 kohtalontoveri.. Tulee päästettyä suusta vähän mitä sattuu ja sitten taas kun on yksin kotona (mies tekee töissä pitkää päivää) tulee mietittyä kaikenlaista..ja tätä on nyt ollut muutama viikko kun ei näitä juurikaan aikasemmin ole ollut.

Löllöriini..Mukava kuulla sinustakin muutama sana. Kuulostaa tutulta toi piti tehä yhtä sun toista ä-lomalla mutta... Ja luotetaan siihen että kaikki menee kaikkien osalta hyvin loppuun saakka.

Uudestaan Ellulle... Mä henk.koht.tykkään eniten tosta pingviinijutusta. =)

Mukavaa kun mistin ä-pakkaus vihdoinkin saapui postin kautta kotiin.

Ihan oli kuulla sinusta ÄP81. =) Mukava kuulla moisia uutisia. Onnea, koska sitä tarvitaan vieläkin.

Toi sykeasia on vähän sama kun se viiva mahassa...Eli viiva mahassahan viittaa poikaan mutta tyttöjä nää mun kavereiden viivalapset on..

Meillä alussa oli matalammat sykkeet(120-130) ja nyt korkeemmat (150-160) joten sitten sen näkee mikä sieltä noilla vaihtelevilla sykkeillä tulee..

Kiitos Melba tsempistä...Ja jos jotain positiivista hakee niin nyt se kasvu on aisoissa..Kerron kohta lisää. Mut toki aina sitä jännittää mikä jättiläinen sieltä on tulossa..Ja toivotaan että ymmärtää tulla sieltä ilman käsi ohilla ulos...Vähän alko kikatuttaa toi sun kommentti(onneks oon yksin kotona..mies vois muuten pitää hulluna kun rupee täs koneen ääres yksin rätkättää). Mutta eikhän tää tästä.

Kuutar..Mukavaa jos pelkopoli käynnistä oli hyötyä. erkä oo huono äiti jos et silitä...mäkin teen sitä vaan jos on pakko. Olin kyllä suunnitellut silittäväni vauvan vaatteet mutta se vaan jäi.

Ja sitten siihen kuuluisaan omaan napaan...

Lääkärireissu Kätilöopistolla ohi..ja n.40minuuttia istuin siellä Ktg-käyrässä..ja voin kertoa että mietin lähenkö kotiin vai jäänkö sinne... Kätilö käski kotiin kääntymään ainakin.

Aivan ihana (näiden kaikkien tapaamieni lääkäreiden joukossa ensimmäinen todella ihana ja mukava tapaus) lääkäri oli. Juteltiin niitä näitä ensin, sitten totes että pitää tutkia yms. Kohdunkaula oli käsittääkseni kokonaan hävinnyt(harmi kun en saanut vielä mukaan kertomusta kun se oli vasta sanelussa), auki sormelle ja kiinnittynyt hyvin. Alko heti supistelemaan kun täti vähän ronklas. Koneen mukaan tän hetken painoarvio 3.3 (kuten 2viikkoa sittenkin) ja lääkärin käteen 3.6kg. Pää on jo niin alhaalla ettei se kone ihan varmasti sitä osaa laskea. Lääkäriltä menin käyrään jossa istuin tovin. Vauva tais hiukan hermostua..Sykkeet huiteli suurimman osan ajasta 170-200 välillä, aika ajoin rauhottu 160..ja sit taas uudelleen kohos.

Ja..supistellut on siitä asti aika ajoin. No joo..Käynnistysaika ois sit ens ma ellei tuu aikasemmin. Lääkärin villi veikkaus oli että ens yönä mä siellä jo oisin...No saas nähdä.

Ainut pikku ongelma täs on että miehen yhtiökumppani on reissussa perheen kanssa..ja tulevat ilm.huomenna kotiin. Joten jos huono tuuri käy niin ei oo ketään huomenna avaamassa firmaa (mut eipähän oo mun ongelma. en ymmärrä miks piti lähteä kesälomareissulle kun tietävät meidän tilanteen..mutta..Koska heinäkuussa perheet lomailee ni me lomaillaan kesäkuussa oli vastaus kun asiasta kysyin..joten onneks toi on jonkun muun murhe kun mun). ja etenkin kun ovat tienneet alkuperäsen suunnitelman että saatetaan käynnistää jo viikolla 37..ja näillä viikoilla tää voi tulla ulos koska tahansa..

Joten...jos tän sais ulos vaik omilla keinoilla niin kai mun täytyy taas mennä lämmittää saunaa...ja sit siinä välissä lenkille..etenkin nyt kun ilmat on viilenneet nii tää " yritys" on mahdollista..

Niin joo ja verenpaine, pissa ja paino on ihan ok. Paino on noussut koko aikana 5.3kg (oli laskenu viikossa melkein kilon).

Mutta nyt tää poistuu takavasemmalle. ja tulee linjoille taas kun ehtii..

Miiu + vaavikka 38+4

Vierailija
24/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan esikoinen keksi tulla käsi ohimolla ja kun pää oli sen 38 cm, niin kätilö totes, et lääkäri ompelemaan... 6 viikkoa meni istumatta, mutta sen jälkeen kyllä paranin tosi hyvin eli kai se tuo pehmytkudos paranee aika hienosti.

Mä tulin kans just lääkäristä ja kuinkas ollakaan, niin poika on mun mittapuun mukaan pienen pieni vaikka joku kai sanois et normaali. Viikkoja siis nyt 36 ja painoarvio oli vain 2,7 kg ja epäili, et 3,6 kiloiseksi saattaa ennättää. Olen ihan järkyttynyt et miten mä nyt noin pientä kasvattelen, kun esikoinen oli tosiaan 4,2 kg ja yleensä toiset on isompia. Se mikä oli erikoista niin tää on taas isopäinen eli vaikka isäkin tuli vaihdettua monta senttiä pienipäisemmäksi (esikoisen isän hattumitta siro 62), niin ei auta näköjään sillä hattumitta oli tällä 38 viikkoa vastaava vaikka vartalon ympärys ja reisi oli viikkoa 34 vastaavat. Taitaa olla tosiaan fiksua pakata sinne sairaalakassiin ne 70 cm hatut, kun esikoinen näytti siellä laitoksella aika hassulta, kun ne sairaalassa olevat 50 ja 60 cm hatut ei mahtuneet päähän ja yksi oli siellä sitten joko liian pienessä hatussa tai oranssin irokeesinsä kanssa.

Niin ja mitään ei ollut tapahtunut tietystikään kohdun suulla, vain pehmentynyt vähän kuten kai toissynnyttäjillä aina tässä vaiheessa. Jotenkin lääkärin sanoista luin rivien välistä, että toivottavasti ei mene pahasti yliaikaiseksi ja että nyt saa kyllä ihan luvan kanssa kokeilla kaikkia mahdollisia tempauksia vauvan maailmaan saattamiseksi. Liekö tämäkin vähän sukuvika, sillä mä itse olen syntynyt pahasti yliaikaisena ja ei olisi poikakaan syntynyt varmasti niin hyvään aikaan, jollei vedet olisi menneet. Ukkosiakohan tässä pitää alkaa toivoa sillä sehän viimeiksi ainakin tuntui kaikilta vedet poksauttaneen ja mäkinhän synnytin naistenklinikalla jossain varastossa silloin, kun oli niin täyttä ;-)

Vierailija
25/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiulla on jännät paikat. Katotaan onko meillä huomenna yksi kesäheinä lisää.

Tiedoksi vaan, että kassiin meni sitten ne pingviinivaatteet.

Ja tosta silittämisestä, jos silittämättä jättäminen on huonoa äitiyttä niin täällä on sit kans yks. Mä en tasan silitä jos ei oo ihan pakko. Tänäänkin jaksoin tasan noin 50-60 senttiset silittää ja that was it.

Poitsu pyörii taas niin, ettei istumisesta meinaa tulla mitään.

Joten menenpä lepäilemään.

Vierailija
26/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan, yhtenä kappaleena toistaiseksi. Kaks päivää ollut vähän tuntemuksia. Ei siis paljoakaan kipeitä supistuksia, mutta koko ajan pientä menkkakipua selässä ja mahassa. Tänään vauva punkaillut ihan kiitettävästi, en tiiä reittiäkö raivaa, vai mitä =) ja maha ollut melkein taukoomatta ihan kivikova. Eilen vessassa kun kävin pyyhkiessä paperiin tuli sellanen pieni limaklöntsä. Mut ei ollu mitää viiruja, ihan aavistuksen sellasta vaaleenkeltasta, ihan ku räkä klimppi. Mut ei kyl ollu mitää valkovuotookaan. Neuvolassa kysyin tänään asiasta, et oisko voinu mahdollisesti olla limatulppaa. Th sano et saattaa olla, et sitä voi myös vähitellen irtoilla. Ärsyttävää, kun on kuitenkin aika tukala olo koko ajan, mut ei mitään selviä " oireita" , kuten kunnon supparit. Sanoinkin miehelle et toivottavasti pian tulee tai sit nää kipuilut taukoo, ei oo kiva jos monta viikkoo tällästä viheliäistä pientä. Niin ja eilen yritettiin taas vähä puuhastella niin sanotusti, niin mies siin sit totes jonkun ajan päästä, et ei tästä mitään nyt tuu, kun sun paikat on jotenkin niin täynnä et ihan ku seinä tulis vastaan. Ja mielestäni olin hyvin rennosti et ei ainaskaa siitä pitäs olla kii. Perjantaina viel onnistu ihan hyvin. Voisko olla et synnytyksen lähestyessä, vauvan ollessa alhaalla homma ei enää sen vuoksi onnaa???

Juuh, ja tuosta silittämisestä...mä en ikinä sitä mitään muuta kun pitkin hampain juhlavaatteet. Joten meidän vaavinkaan vaatteet ei oo silitetty. Enkä mä koe sitä hyvän äiteyden mittapuuna =) Pääasia kait et on ne vaatteet ja puhtaana =) Mutta siis hattua nostan niille jotka jaksaa silittää...

Valmennus ois täälläkin ohi, sairaalakassi valmiina, kaikki muutenkin ok, joten vaavi saa mun puolesta tulla kun siltä tuntuu =) Painoarviokin oli viikko sitten ultran mukaan 3.3kg et ihan ok sekin. Niin ja neuvolassa tänään kaikki ok. Tosin hb laskenut taas hieman joten palattiin maksimiannokseen Maltoferia, 80 tippaa pvässä. Mutta palaillaan, nyt on niin kova mylläys masussa käynnissä et huh huh, peppu heiluu (vaavilla).

peetta ja Juuso 37+3

Vierailija
27/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Miiu77, sullahan on jännät paikat! Mielenkiintoista katella, oletko huomenna täällä kirjoittamassa... Ja onkohan Pals viettämässä hääpäiväänsä, synnyttämässä vai molempia...?

Minun mielestäni kaikki kotiintulovaatteet olivat sieviä. Olen itse varmaan pukenut lapselleni vähemmän vaatetta kuin kaverit, mutta meillä heinäkuussa syntynyt esikoinen kotiutui ihan sisävaatteissa + puuvillanuttu, myssy ja tumput - ja oli hikinen! Pötkötteli kotona jo ihan pienenä lyhyitä aikoja lattialla nakuna (vain sukat, tumput ja lakki päässä), kun asunto oli helteillä kuin pätsi. Nytkin pakkasin sairaalakassiin vain potkupuvun, sukat, tumput, ohuen neuleen ja silkkimyssyn. Ohuen peiton aattelin pyytää miestä tuomaan, niin voidaan pitää sitä sen aikaa päällä, kun vauva kannetaan autoon.

Vaatteista vielä sen verran, että meidän huushollissa ei ole ikinä silitetty vauvan vaatteita eikä ylipäänsä muitakaan, paitsi juhlavaatteet, verhot ja liinat. Ihaniahan silitetyt vaatteet ovat, mutta olen yksinkertaisesti aivan liian LAISKA siihen... Pyykkiä on niin kovasti muutenkin, kun käytetään kestovaippoja. Kuinka moni teistä muuten kestoilee tai aikoo kokeilla sitä hommaa? Suosittelen! Säästää rahaa, ja on aika hauskaa hommaa, kun voi aina valita, minkä värisen vaipan laittaa, ja laittaa erikseen neuvolaan " söpöilyvaippoja" - vähän niin kuin vauvan alusvaatteiksi! Kertakäyttövaipat tuntuu aina vähän tylsiltä, mutta kyllä meillä niitäkin välillä käytetään.

Aika monella tuntuu paikat olevan jo aika kypsät. Itselläni oli vajaa kaksi viikkoa sitten vielä kaulaa 2 cm jäljellä. Auki tosin oli sentin ja ihan pehmeä, mutta vauva ei ole vieläkään laskeutunut saatikka kiinnittynyt. Itse asiassa mulla on epäilys, että hän on tänään pungannut itsensä poikkitilaan : / Harmittaa, jos tämä raskaus menee yliajalle, kun on suoraan sanottuna ollut melko raskas raskaus varhain alkaneiden kipeiden suppareiden vuoksi. Esikoinen syntyi armollisesti rv. 38+3, kun tiesi, että äiti on kärsimätön tyyppi : D Tosin se raskaus oli muutenkin aivan erilainen ja helppo kuin mikä.

Vaikka ei pitäis valittaa. Olo on ollut jo toista viikkoa melko hyvä (vain kaksi kipeää supistelupäivää puolessatoista viikossa), ja olen viimein pystynyt nauttimaan tästä raskaudesta. Silti kuitenkin haluaisin jo vauvan syliini...! Sanokaa mulle, ettei siihen enää kauan kestä...

anjuusa rv. 36+5

Vierailija
28/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne etelään luvattiin huomiseksi sade-/ukkoskuuroja, ettäpä hyvä shoppailupäivä taas tiedossa. Mä tiedän, että hetken päästä kadun syvästi tätä nukkumattomuuttani, mutta minkäs teet?! Varmaan nää hormoonit jotenkin saa aikaan tän ylipirteyden, en tiä...

Kuutarelle, ettei se vaateiden silitys ole mikään äitiyden itseisarvo. Mä vaan yksinkertaisesti rakastan silittämistä. Se on mulle ihan automaattinen juttu ja hermolepoa kuten esim. pihan haravointikin. Olen silittänyt esikoisenkin kaikki vaatteet tähän päivään saakka, niin miksen tämän tulokkaankin. Tosin huonolla omalla tunnolla, koska vain toiselta puolelta.

Niin ne muutoinkin tiukalla olevat hermot, ovat todella entistäkin kireemmällä. Tunteet ei kovin pinnassa noin muutoin, mutta viikonloppuna yllätin itseni järkytyksestä liikuttuneena, kun mies jotain tiuskaisi, niin itkuhan siinä pääsi...

Sänky viritettiin tänään ja muokattiin makkaria muutoinkin, että enää olisi se ällö pesuhuoneen siivous. Mun puolesta voisi jäädä ja mies hoitaisi sen sitten, kun mä olen synnärillä... Onkohan multa nyt jotain olennaista jäänyt huomioimatta, kun kaikki tuntuu jo niin valmiilta tässä vaiheessa? Tota vaatettamista olen " kauhulla" ajatellut, kun tosiaan esikolle sain oikein kunnolla pukea päälle talvivauva kun oli ja nyt tuleekin keskikesän lapsi.

Horoskoopeista on ollut puhetta myös aikaisemmin. Meidän sarjaan vesimies-äiti ja isä-skorpioni sopisi rapu, mutta esikoisen jousimiesluonteeseen sopisi ehkä paremmin kaksonen. Meillä mummo on kaksonen ja täti rapu, että kaikista on kyllä kokemuksia :)

Ukonilmaa ootellessa.... nikki

Vierailija
29/201 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks oo romanttinen hääyö, kun roikun vaan linjoilla ;) No ei, mies lähti koiran kanssa pikkulenkille ja polttaa ukkomiessikarin.

Päivä on ollut ihana ja kaunis. Olen onnellinen.

Viime yö oli erittäin supisteleva, nytkin kamalat menkkakivut, supistelee koko ajan ja meikäläisen naama on kun hangon keksi, koska nyt saa syntyä kun vihillekkin kerettiin :D Syntyisi vaan.. Beserolle kiitos lohdun sanoista ja aika-arviosta, olen innoissani! Jospa se pitäisi paikkansa!

Miiu, hurjaa! Kohta koitos edessä! Onnea!

Äp, oli mukavaa kuulla teistäkin! Perästä tullaan ;) Toivottavasti..

Tunteiden vuoristorataako muka.. No, ehkä tänään on ollut vähän aihettakin, mutta oon itkeä märistellyt useammin kuin kerran.. Mutta muutenkin viime viikot menneet ihan hassusti. Oon suoraan sanottuna aika kamala välillä, onneksi mies ymmärtää ja minä pyydän anteeksi.

Täällä ei silitetä.

Jotain piti vielä, unohdin, huomenna lisää. Tässä pikaisimmat.

Menen kärvistelemään näiden tuntemusten kanssa, ovat aika hurjia, jos ei yön aikana mitään niin huomenna shoppailemaan ;)

-pals 37+3

Vierailija
30/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin vielä kukutaan. Tykätään kattella leffoja ja lueskella näin iltaisin. Nythän se on hyvä kun ei vielä ole lasta... Tosiaan tuo pino kirjoja odottaa tuossa sängyn vieressä.

Palsille valtavasti onnea avioliittoon! Ihanaa että pääsit onnellisesti naimisiin ja vauva on vielä malttanut pysyä massussa. Mullakin on nyt parina iltana ollut noita menkkamaisia kipuja ja vauva " poraa" itseään tosi alhaalla. Ja kyllä mulla siis supisteleekin, mut ne ei oo yhtään kivuliaita supistuksia.

Äh, mitähän kaikkea sitä sitten oikeasti tarttee tohon sairaalakassiin? Jotkut jo laittelikin listaa, mut esim otatteko omia vaatteita minkä verran? Ja mistä ootte hankkinut imetysliivejä? Netistä, tavallisista kaupoista vai ihan rintsikkakaupoista?

Täälläkin tosiaan sataa jo... Ei niistä silityksistä kenenkään tartte huonoja omiatuntoja ottaa. Meillä sattui äiti tulemaan silittämään, muuten ois varmaan jäänyt silittämättä. Meillä ei todellakaan silitetä mitään muuta pyykkiä koskaan. Nyt nuo vauvanvaatteet mutta epäilenpä että jatkossa niitäkään tulee silitettyä.

Maha ois vähän sekaisin... Toivottavasti ei nyt ihan vielä synnytystä enteile. Minä mielelläni pitäisin vielä vähän aikaa vaavia masussa vaikka ollaankin jo hyvillä viikoilla. Toki haluan jo kovasti pikkuisen syliini, mutta hänestä kun on veikattu pienikokoista niin oishan se hyvä vielä viikko, pari kasvaa.

Hyvät yöt ja huomenna uudet kujeet!

-Veruska 37+4 & Sirriäinen-

Vierailija
31/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi Palsille kovasti onnea akkautumisen johdosta. Ja kiva, että pienokainen malttoi äitin ja isin mennä vihille ennen tuloa.

Veruskalle sen verran, että ostin Lindexiltä kahdet imetysliivit viime viikolla sairaalakassiin pakattavaksi. En mitään hyviä (eli kalliita) vielä viitsi ostaa kun haluan ensin nähdä millaiseksi nämä tissit turpoaa että saan sitten oikean kokoiset.

Jokohan se Miiu lähti laitokselle....

Itsellä eilisen neuvolalääkärin jälkeen alkanut tuntumaan selvempiä supistuksen oireita. Ei tainnut tykätä kun siellä sorkittiin. Illalla meni pitkään ennenkuin sain nukahdetuksi, mutta kyllä sitten sain nukuttua koko yön, vaikka vähän levotonta olikin. Julle sais kyllä ainakin viikonloppuun asti pysyä sisäpuolella.

YITn laatoittaja ei ole vieläkään tullut. Annan aikaa kymmeneen asti ja jos ei sittenkään ole tullut niin nousee huuto täältä päästä. Varsinkin nyt kun toi synnytys tuntuu olevan aika lähellä niin.....

Innostuin ostamaan eilen huuto.netistä hieman lisää kestoja taas, lähinnä tasku ja kuorivaippoja. Pitäisi noita imuja vaan vielä hankkia, mutta ehtiihän sitä.

Nii joo ja yritin etsiä sellaista isukki-vaavi paita-bodysettiä, mutten löytänyt mistään. Ainoat oli se isäpakkauksen mukana tuleva tai sitten sellainen faija-skidi paitayhdistelmä. Muistaako kukaan kuka sitä isukki-vaavi-settiä myy?

-Ellu ja Julle 36+5-

Vierailija
32/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, ko ilma raikastunut sateiden myötä - sitä nukkuukin heti paljon paremmin, ko on satanut. Ainoa riesa on vaan se, että itikat sikiää oikein urakalla sateen ansiosta...

Pals: Erittäin supermegasuuret onnittelut akkautumisen johdosta :) Nyt ei tartte vaavin tulla " susiparin" perheeseen *vitsi*

Piti kysymäni noista villahousuista, joita käytetään kestoillessa. Muistaakseni ainakin Veruska taisi omistaa niitä?! Eli mistä oot hankkinut niitä vai ootko tehnyt ite? Meillä meinataan kestoilla, mutta noita villiksiä ei vielä oo, ko en kehtaa alkaa ite niitä kutomaan. Osaisitko suositella jotain tiettyä? Ja kesällähän ne on kuulemma viileet, oonkos oikeessa?

Jotenkin on nyt nuppi jumissa :) Ai juu, ipana on vissiin nyt vihdoin ja viimein tehnyt sukellusoperaation oikeinpäin ja toivottavasti pysyy :D Onkin ollu pari päivää normaalia hiljasempaa ja aamulla kaveri hikkaili " tuolla jossain alhaalla"

Tänään ois tarkotus mennä ostaan ns. viimeiset hankinnat - vauvalle sellanen ns.välipuku, jolla voi kotiutua, paatipunkka, rintsikat itelle ja kaikkea muuta pikku sälää.

Ja Ellulle vielä, joku tais täällä palstalla mainostaa niitä settejä nyt löytyvän huuto.netistä, tosin en tiiä millasia ovat, ko en oo käyny ite kattomassa, mutta tossa linkki siihen viestiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10525333&p=2&tm…

AJ

Vierailija
33/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen onnittelut palsille siviilisäädyn vaihtumisen johdosta! Ehditte sentään :)

Silityksestä sen verran, että ennen esikoista minä silitin ihan kaiken. Vuosien varrella homma on muuntunut niin, että silitän oikeastaan vain miehen kauluspaitoja ja juhlavaatteet. Vauvan vaatteet silitän alkuun, mutta en sitten enää myöhemmin. Mutta toisaalta mä sitten lotraan kyllä ihan kiitettävästi huuhteluaineen kanssa, joten pyykit on aika pehmeitä ja helppoja viikata :)

Veruska kyseli imetysliiveistä. Ja samoin kuin ellu, niin minäkin olen ostanut Lindexiltä kahdet liivit ja tilasin yhdet H&M:n netistä. Ostan sitten lisää, kun tosiaan näkee sen, millaisiksi dolly partoneiksi nää maitolaitokset tästä taas muodostuu :)

( .) mulla on nyt kahtena yönä ollut myös kamalaa menkkajomotusta, joka johtaa aamulla siihen, että vessaan on suorastaan kiire. No, eipähän ole ainakaan ummetusta :) Ihan kiva, jos nuo tuntemukset kypsyttelisi jo paikkoja, mutta kurjaa, kun ei sitten saa yöllä nukuttua.

Tälle päivälle olisi tiedossa kuopuksen hammashoitajalla käyntiä ja ä-pakkauksen vaatteiden pesua. Onneksi on kuivauskaappi, niin saa kuivaksikin, sateesta huolimatta.

Nyt hommiin!

misti ja masu rv 36+4

Vierailija
34/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivää! Hyväähän tuo vesi tekee, mutta esikoisen kanssa pitäis keksiä jotain sisäpuuhaa. Taitaa tulla dvd-päivä..

Onko teillä lääkäri- tai pklkäyntejä tässä loppvaiheessa miten paljon? Mulla viimenen lääkäri oli jo 30.5. ja selväähän se oli, että sillon vielä paikat tiukasti kiinni (rv36). Kaikki tuntuu olevan niin selvillä kohdunsuun ja -kaulan tilanteesta ja mä ihan pihalla. Seuraava neuvola on 21.6. ja saa nähdä ehtiikö sitä seuraavaa tulemaankaan..Pkl-käyntejä tuskin nyt tuleekaan, kun kaikki on mennyt niin hyvin.

Ei ole munkaan sairaalakassissa vielä mitään ja muutenkin ihan vaiheessaan vielä kaikki, vaikka uhosin tuossa joku aika sitten skarpata. Tilipäivä on pe, joten sinne asti pitäs ainakin pärjätä. Ostamatta on kaikki vauvan vaipat, apteekkijutut, kannellinen roskis, oravasuoja vaunuihin (meidän piha on niitten valtakuntaa) ja muutakin. Vaatetta on kai riittämiin enkä mäkään niitä alkuinnostuksen jälkeen enää silitä. Veikkaan, että kovin moni meistä ei silitä niitä enää tämän eka kerran jälkeen. Kone meinaan pyörii aika tiiviiseen tahtiin..

Makkaria meilläkin sentään vähän laitettu ja yksi kaappi siirretty sieltä eteiseen. Vauvalla on siellä oma sänky ja yritän nukuttaa häntä siinä. Meidän sänky kun ei ole mikään vauvaystävällinen.

Jos tulevana viikonloppuna sitten saisi loput asiat suht kuntoon, kun mieskin on kotona. Tekis mieli itse vähän siirellä noita huonekaluja, mutta pitäis malttaa..

Esikoiselta ei ollut merkattu sydänäänten nopeutta korttiin ollenkaan, oli vaan +, jos oli kuulunut. En muista kuollaksenikaan minkälaisia lukemia hän sai (poika siis). Mulla on myös himmeä viiva navasta ylöspäin, mitä en esikoiselta muista. Jospa Ernesti yllättääkin;-)

Miiulla alkaa olla jo jännät paikat ja Palsillakin suppareita jo kovasti:-) Minä lupaan notkua täällä vielä jussin jälkeen yhtenä kappaleena..

Sadepäivän jatkoja,

S ja E rv37+6

Vierailija
35/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Palsille!

Kyllähän sitä kunnon palstailijan pitää hääyön kesken tänne raportoida ;-) Ei vaan tuli mieleen viimekesäiset jotkut satuhäät, joissa isäntä vuokratussa limousinessa läppäriä näpytteli, muistaako joku? Voipi olla, että meillä jopa minä olisin hivenen ihmetellyt, että jos mies olisi läppärin häihin ottanut mukaan, heh.

Ellulta kysyisin, et mitä kestoja huutonetistä ostit ja mitä niistä jouduit maksamaan? Mä oon itse ostanut nyt kaikki vaipat uutena, mitä nyt yhden äitiyspakkausvaipan kirpputorilta, mut sekin oli käyttämätön. Rahaa mulla on palanut ihan sievoisesti, mutta uskon, että niistä saa myös myydessä jotain pois. Mä sain vielä anopin saumureineen ompelemaan ensimmäiselle lapsenlapselle imuja. Ostin tämmöisen näköisiin imuihin kankaat: http://dreamnappy.com/index.php?cPath=24_59 (törkeää plagiointia siis)

Täytyy sanoa, että itseäkin ihmetytti kun olin noita trikoo-osia kangaskaupassa ostamassa, että ihan oikeastiko mulla heittää päässä noin paljon, että ostelen mitä hienoimpia trikoita vaippoja varten... Ihan kun vanhat trikoopaidan kappaleet ei vaan nyt olis riittäneet vaan piti saada palloa ja raitaa ja onhan ne varmaan sitten sööttejä pyykkinarulla, onhan? (ja anoppi jatkaa varmaan pähkäilyä, että hulluja nuo kaupunkilaiset...) Itse imeväksi osaksi tilasin netistä puolen metrin pätkät erilaisia bambu- ja hamppukankaita ja hyvältä ne vaikutti.

Vierailija
36/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä. Noihin liiveihin sen verran, että alkuun ei tosiaan kannata hankkia monia kalliita luukkuliivejä tms. Sitä ei tiedä, minkälaisiksi tissit muototutuu ja se megavaihekin tasoittuu eli jos ostaa jotkut jätesäkin kokoset, niin pian ne ovat isot. Yhdet luukkuliivit olen ostanut ja jotain sporttiliivejä pitäis hommata vielä. Luukulliset liivit eivät musta ole käteviä, kun niitä pitää kaksin käsin näpertää auki. Tai mun ainakin piti. Parhaita oli sellaset kaarituettomat ja hakasettomat, joista tissin sai esille vaan liiviä nostamalla. Yksi imetyspaita mulla on, kun kaverilta sain. Muuten aion suosia väljiä trikoopaitoja ja imettää sieltä paidan ali. Julkisillakin paikoilla saa vauvan sinne alle sopivasti piiloon. Netistä tilaisin mielelläni liivit, mutta en nyt löytänyt kohtuuhintaisia luukuttomia. Touhutoukassa oli kivat, mutta tulee kalliiksi lähteä niitä täältä asti hakemaan..Nettimyyntiä ei näyttäis olevan. Nämä nyt on taas näitä mun jupinoita, jotka voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
37/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se sitten alkoi ,miehen 4pv kestävä ulkomaan työmatka.

jotenkin hirvittää, että tietysti vauva alkaa nyt syntymään.

En haluu lähtee yksin, joten toivokaa että pysyis viikonloppuun saakka sisällä.

mutta tietenkin kuin tilauksesta..eilen illalla alkoi 22 aikaan supistelemaan ja tuntui niitä menkkamaisia kipuja ja ala selkää kutittamaan( joku outo juttu,mutta aina ennen kuin menkat alkaa mun ala selkä kutisee), meinas iskee paniikki,ei kai nyt!!

menin makoilemaan ,ensin sohvalla ja sit sänkyyn ja toivoin,että rauhoittuis. kolmen aikaan yöllä rauhoittui ja sain nukuttuakin oudon hyvin. vain 2 kertaa piti nousta vessaan.

mutta kyllä tuli mieleen ,että alkoiko vauva siivoilemaan paikkoja lähtökuntoon ,kun sellanenkin kaivaminen ja vääntely tuntui..

nyt sitten aamulla oli mahakin sekaisin ja onhan tuo masu aika supistelu herkkäkin.

kerroin pojillekkin, että tänään äiti ottaa kokopäivän levon kannalta, ettei vauva lähtis vielä syntymään. vaan kerkeis isäkin kotiin . ulkonakin sataa, joten pleikkapelit ja dvd:t on tänään kovassa käytössä.

olis kyllä ihanaa mennä vielä jalkahoitoonkin ja laitatuttaa ripset ja kulmat kuntoon kosmetologilla.

menen sitten ensviikolla jos vielä ehdin.

jalkahoitoa tein viikko sitten kotona ja voi ähky, oli se hankalaa..aina maha tiellä ja kun en muutenkaan ole mikään notkeuden prinsessa niin jos joku olis ollu näkemässä touhujani, olis nauranu itsensä tukehduksiin.

eilen sit vielä päätin, että on pakko myös siistiä tuota alapäätä karvoista (älä lue jos inhottaa),

just joo, mitenkähän sinne näkis??

onneks vessan oven saa lukkoon ja peili on keksitty, kaikkea sitä nainen joutuukin tekemään, mutta lopputulos oli tyydyttävä.

nyt kehtaa mennä synnyttämään, kun alapääkään ei rehota kuin amatzonin sademetsä.

ja onhan se sitten synnytyksen jälkeenkin kivempi kun paikat siistit, ja hygienia helpompaa.. että tämmöstä, anteeksi!

mukavaa sadepäivää! palailen myöhemmin..

ainiin ,palssille onnittelut naimakaupoista!!

besero 38

Vierailija
38/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ahdistaa. Kävi sitten laattamiehet katsomassa. Totes vaan et aijaa tää onkin iso homma, no ei me sitten aleta tekeen ennen ens viikkoa. Odottelen, että niitten mestari soittaa, koska sitten repee tää maailma. Itsellä on olo, että tää poitsu ei enää kauaa täällä mahassa pysy, joten ihan turha edes kuvitella jättävänsä ensi viikkoon tota hommaa. Kuulemma vaikka alottais samantien niin vkonloppuna ei pääse vielä suihkuun. Kihisen raivosta täällä!

Melballe sen verran, että olen kaikki ostanut huuto.netistä tähän asti. Muutama aio-vaippa, 7 kpl taskuvaippoja, jotka eräs käsityönopettajaksi lukeva tyttö oli tehnyt puhdetyönä, joitakin imuja ja pari kuorivaippaa sekä pari sisävaippaa. Kaikki on maksanut jotain 2¿ ja 15¿ väliltä kappale. Kalleimmat oli tietty noi AIO vaipat. Sitten tietysti on tuo äitiyspakkauksen kesto ja siskolta sain toisen sellaisen. Olen tarkoituksella ostanut erilaisia, jotta pääsen kokeilemaan mikä on mulle paras. AIOja otin sen takia, että olisi alussa helpompaa, taskuvaipat tuntui muuten vaan jotenkin käteviltä. Mutta saa nyt nähdä, en ota stressiä noista. Kävin hakemassa myös newboarn kokoisia pamperseja pienen paketin, ettei heti kotiin tultua tarvi miettiä noita.

Tänään on tullut ekstrapaljon valkovuotoa aamusta ja mukana oli muutama ihan pieni tippa verta. Tuli tuossa mieleen, että olisiko mukana jo vähän lapsivettäkin. Pitää jatkaa seuraamista, en tuosta verestä ole huolissani, koska oli todellakin vain ihan pari pientä tippaa. Julle on kyllä viettänyt kohtalaisen rauhallista päivää masussa, muutaman kerran kääntänyt kylkeä, muttei muuta. Saas nährä tuleeko tässä mullekin lähtö. Sais kyllä viikonloppuun pysyä tämäkin, jo ihan tuon kylppäritilanteenkin takia.

Jänniä aikoja elämme kaikki.

-E-

Vierailija
39/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina noita miehiä saa ottaa ;) Ei pääse liikenteeseen, ennenko mies tulee teekoosta pojan kipsinpoistoreissulta, joten hyvää aikaa maleksia täällä :)

Beserolle kommenttia (muitten ei tartte lukea, jos ällöttää)...Juuh, on muuten todella vaikeeta tän mahan kans raakailla alapäätänsä, mutta hätä keinot keksii ;) Välillä se pitää vejellä summan mutikassa ja välillä sihtailla peilin kera - melkosta taiteilemista kieltämättä aina välillä, mutta naisen on tehtävä mitä on tehtävä :D Varmaan akrobatian mestaruus irtoais helposti :D Sillon viimeksi, ko olin synnyttämässä esikkoa (kohta 11 vee sitten), nii synnärillä raakattiin alapää ylimääräsistä karvoista, en tiiä millanen käytäntö on nykysin. Ite oon raakaillu jo vuosia ja en mielellään anna kenenkään muun raakata mun " vehkeitä" ;) Koitamma kestää vielä tovin tätä mahakkuuttamme.

Jahhans, nyt menoksi....

AJ

Vierailija
40/201 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J:lle villiksistä sen verran, että meidän äiti on nyt neulonut kolmet ja tekee lisääkin. Kahdet ihan pienet ja sitten yhdet vähän isommat. Kaksinkertaista hahtuvalankaa on käyttänyt. Minähän olen aina ollut koulussa puutöissä/teknisessä, joten puikot ei hyppysissäni pysy. Onneksi äitiltä luonnistuu. Alla aiotaan käyttää aluksi luomupuuvillaisia harsoja. Sitten kun pissaa (ja kakkaa) tulee enempi, niin sinne voi laittaa harson lisäksi jonkun lisäimun. Villahousut pesin käyttöön villanpesuaineella ja lanoliinitin yön yli jotta pitävät pissaa. Nämähän ovat siitä käteviä, että ei tarvitse kuin tuulettaa käyttöjen välissä, sillä villan ominaisuudet puhdistavat itse itseään. Pesu sitten 2-4vkon välein. Ja villa myös pitää viileänäkin, toisin kuin monet ajattelevat. Mutta kesällä kyllä moni saattaa pitää yksinkertaisesta hahtuvasta neulottuja, etteivät ihan niin paksut olisi. Mutta meillä nyt mennään noilla kaksinkertaisilla.

Mutta en kyllä itsekään tiedä näistä jutuista vielä paljoakaan, joten kokeilumeiningillä ja vakaa tarkoitus on oppia ja onnistua kestoilussa. Mutta ei sitä alussa kannata stressiä repiä jos ei onnaa, eli kyllä mekin kertiksiä ostetaan varastoon. Sitten ostin yhden luomupuuvillaisen sisävaipan, sellaisen ihan halvan jossa ei oo niitä tarroja. Sitäkin voi ilmeisesti käyttää villisten kanssa. Ja äiti ainakin innoissaan haluaa kokeilla niiden sisävaippojen ompelemistakin, niin se on vähän niin kuin mallikappale. Mutta ei me vielä valmiiksi tehdä mitään, katsellaan ajan kanssa. Ja pari nauhavaippaakin olen vertailumielessä ostanut.

ElluP, minä ajattelin ettei niitä isukki-vaaviyhdistelmiä saa kuin sen isyyspakkauksen mukana. Tiedä sitten¿ Ja ainahan sitä voi mennä paitapainoon ja painattaa just sellaiset kuin haluaa, eikä kyllä oo mitenkään kallistakaan!

Meidän monen oireethan alkaa kuulostaa jo melkoisen samoilta. On menkkamaista kipua ja mahaa sekaisin¿ Kyllä nää nyt taitaa enteillä jotain! Aurinko paistaa ja mieli on hyvä! Terveiset kaikille!

-Veruska 37+4 & Sirriäinen-