Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimet viikkoon 24***

10.06.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10469774&p=3&mpage=4&tmod…

linkki ed.keskusteluun...

Ajattelin tässä pyöriessäni aloitella huomisen pinon...niin eipähän unohdu!

Onkohan kukaan meistä jo tositouhuissa/saanut vauvaa tässä lähiaikoina...??

Gallup. vauvan tavaroiden+tarvikkeiden+vaatteiden laitosta?

Eli oletteko laittaneet vauvan kamat paikoilleen?

Meidän esikoinen lähti serkkuilemaan 5päivää...ikävä jo nyt!!:(

Ajattelin käyttää yksinoloni hyväksi ja käydä kaapit läpi ja siivoilla ja LAITTAA VAUVAN TAVARAT PAIKOILLEEN! Pesin tänään kantorepun... Vaatteet ovat pestyinä ... Kaukalo,vaunut,sitteri,pikkulelut pitää vielä ukkilasta hakea ja putsata.

G.Oletteko tehneet liikeseurantaa? JA kuinka aktiivisia liikkujia pienet heiniksemme ovat?

Miulla ei oikein ole ollut intoa tehdä liikelaskuja... Tietty päivän mittaan kuuntelen kehoa ja vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu olevan aktiivisempia päiviä ja välillä hiljaisempia! Aikasta saman verran tuntuu liikkuvan kuin esikoinenkin!

No mies lopettelee telkkarin katsomista ja formuloiden kisalähetystä...Huhu huh..olipa kisa!

Mutta nyt nukkumaan..väsyttää!!!

Hyvää VIIKKOA KAIKILLE JA yrittäkäähän jaksaa... JA nauttia masuista ja masuasukeista!KOHTA SE ON OHI!!!!

t.sadetar ja eppuli peppuli 34+3 (taitaa jo osa heiniksistä olla jo " täysiaikaisia" (rv37+))??

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jännää lukea Marrasfantin suppareista, todentuu taas vähän enemmän se, että heinä-mammat synnyttävät kohta.

Vaikka itsellä tosin edelleen " epätoivon" tunnelmia ajankulun suhteen (kuten kirjoitin edellisessä viestissä), tuntuu kuin olisi jämähtänyt nyt näihin viikkoihin.

Jotain kirjoiteltiin selällään nukkumisesta. Minä herään koko ajan yöllä siihen, että nukun selälläni. Ei kai se muuten minua haittaa, eikä tunnu pahalta, mutta syy heräämiseen taitaa olla psykologinen johtuen varoitteluistä liittyen selällään nukkumiseen. Turha kai tuota on alkaa varomaan, jos kerran pystyn siinä asennossa ihan hyvin nukkumaan?

Gaia rv 33+1

Vierailija
62/67 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas äippälomapäivä lähes pulkassa ja pahasti näyttää siltä, että lounaan jälkeen on tullut jo tavaksi ottaa tunnin tirsat... heh!

Vatsan toiminnasta sen verran vielä, että minulla on myös yleensä taipumusta ummetukseen, jota oli alkuraskaudessa. Nyt loppupuoliskolla on vatsa ihmeekseni ollut lähinnä löysä... johtuneeko obsidanista tms.?

Minulta ovat kyllä menneet täysin ohi varoittelut selällään nukkumisesta. Neuvollassakin olen useamman kerran mainninnut nukkuvani joko selälläni tai kyljelläni eikä th ole siihen puuttunut. Perinteisesti nukun vatsallani, mitä en ole voinut tehdä abouttiraallaa rv 10-12 jälkeen, jolloin kupu alkoi pullottaa häiritsevästi.

Perhevalmennukset nyt istuttu... vielä NKL:n " valmennus-/tutustumistilaisuudet" jäljellä. Menoa riittääkin perjantaista juhannustorstaihin... kun on lisäksi neuvolalääkäriä ja synnytystapa-arviota.

t. Newbie & napero 35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaia: minustakin on tuntunut jo jonkin aikaa, että aika on jämähtänyt näihin viikkoihin. Tuntuu että olisin ollut näillä 30-35 viikoilla jo monen monta kuukautta..... Mitenhän nuo viimeiset viikot, ne kun ovat madelleet ennenkin kaikista hitaimmin...

Toisaalta olen koittanut vikoille viikoille keksiä tekemistä ja ennen olen kärvistellyt reilusti yli lasketun ajan, mutta nyt minut leikataan ennen laskettua aikaa, joten jospa ne menevätkin tällä kertaa hujahtaen. Raskaus muuten on mennyt nopeasti, hidastuminen tapahtui tossa kuukausi sitten ja aika ikään kuin seisahtui.

Täälläkin vatsa on löysällä, toimii vähän liiankin hyvin ja varsinkin lenkkipoluilta olen saanut viime päivinä juosta kotiin kun on tullut niin yllättävä hätä.... miehellä ollut hauskaa kun mahani kanssa pingon kotiin kiireellä =D

Mulla vatsa aina toiminut hyvin ja nyt sitten meneekin vähän liiallisuuksiin tuon toiminnan kanssa.

Jännää, miten täällä toisilla alkaa olla jo merkkejä synnytyksestä, itsellä ei vielä mitään. Samoja supistuksia on jatkunut alkuraskaudesta saakka, eivätkä ole tehneet mitään muutosta kohdunsuulle tai -kaulalle, mutta minun tulisikin kestää tuonne lähelle la:ta, jolloin saamme isovanhemmat tänne isompia lapsia hoitamaan, eli reilu viisi viikkoa nautitaan aj toisinaan malttamattomina kärvistellään vielä!

Eihän se paljoa ole!!

Nyt ulkoilemaan.

Duracel

Vierailija
64/67 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli ok vaavilla, tuossa aikasemminkun kirjotellu et ei liiku tai en tuntenut liikkeitä. vähä liikkeinen se sieläkin oli mut kaikki virtaukset ok.

mut hyvä kun kävin ja sanoi lääkäri että aihetta olikin koska tosi vähä liikkeinen siellä ollessakin oli.

tiukasti oli lähtökuopissa, selkä mun mahaa vasten ja jalat selkääni päin eli potkii sisuksiin =)

paikat pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt 2 cm ja kahdelle sormelle auki. sanoi ettei välttämättä kauaa enää mene kun syntyy niin tokaisin siihen vaan että korkeintaan 7 viikkooa ja sit kai käynnistetään.

aikaisemmat syntyneet 41+3 ja 40+1. ja ajatelen et la yli mennään niin ei turhaa odottele ja pitkisty. asenne kysymyshän se on mutta mitäpä sitä itseään kiusaa ja joka päivä odotella sen syntymä, kyllähän ne sieltä tulee, ja sit ne pysyykin.

toinen mikä on alkanut suunnattomasti ärsyttää on ihmisten jatkuva voitottelu että kuuma kesä tulossa on se niin hankalaa sullakin odottaa. mikä on hankalaa, sekin on asenteesta kiinni. jos on kuuma niin on kuuma, minkä sille voi on siellä missä hyvältä tuntuu. eihän sitä tarvii paahteessa väkisin olla. mut me ollaan niiin erilaisia.

viime yö meni parin tunnin unilla. vessassa juoksin kun maha on löysällä siinä välissä supisteli niin että selkää jomotti ja jalat tärisi, mulla kun aikaisemmissa ei ole tuntunut mahassa vaan selässä.

mut olipa taas oma napa..

mut hyvä että vauvalla oli ultrassa kaikki ok. pieni kokoinen oli, en muista paino arvioo. ja ihmetteli lääkärikin mun kadonnutta mahaani

korasa rv jo huimat 35+1

Vierailija
65/67 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korasa: hyvä kuulla että teillä kaikki hyvin.

oma napa: Aamuyö meni taas supistusten kanssa kärvistellessä. Pitäis malttaa ottaa rauhallisemmin ja levätä enemmän. Yöllä alkoi jo hirvittämään että nyt taitaa tulla lähtö synnärille, mutta onneksi ei kuitenkaan.

Aikeissa oli lähteä tänään shoppailemaan vauvatarvikkeita, mutta pitänee odotella ensin vähän aikaa mihin tämä olotila kehittyy.

Ummetuksesta: välillä ummetus vaivaa, nyt muutaman päivän saanut juosta vessassa vähän turhankin tiheään. Hyvä kotikonsti jota itse olen käyttänyt on juoda pieni kahvikupillinen keitettyä kuumaa vettä tyhjään vatsaan ennen aamiaista. Ja muutenkin nauttia paljon juomisia ennen ateriaa. Ainakin itselläni toimii kaikkein tehokkaimmin.

TyöntekoG: Teen aika raskaitakin hommia. Pitäisi varmaan hillitä itseä ja keventää ettei tulis noita suppareita niin paljon. Mies ei kiinnitä huomiota tekemisiini millään lailla, ei ole tarjoutunut kantamaan painavia kauppakasseja, siirtelemään sohvia siivotessani tai hoitamaan esikoista jos minä yritän levätä sohvalla tms. Olen vähän kade teille joilla mies suhtautuu suojelevaisesti raskaana olevaan vaimoon. Oma äiti ja isä taas vähän hyssyttelee ettei sais tehdä niin paljon ja niin raskaita hommia.

Töihin paluusta olen ajatellut että jään joksikin aikaa hoitovapaalle jos vain talous sen sallii.

Jännää, muutamilla heiniksillä alkaa olla jo aika hyvin viikkoja kasassa. Jännä seurata kuka meistä saa ensimmäisenä vauvan syliinsä. :) Pitäiskö pistää leikkimielinen veikkaus/arvaus pystyyn? :)

Itseä kiinnostaisi kans vauvan painoarvio, mutta täällä meilläpäin sellaisia ei ilmeisesti tehdä. Itse veikkaan ettei mikään jättiläinen ole tulossa, kun sf-mitta kulkee nykyään keskiarvokäyrän alapuolella, sf oli 30 viime mittauksessa.

Mukavaa odotusta kaikille!

Vauva77 rv 35+1

Vierailija
66/67 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Neuvolassa ja lääkärillä käyty. Kaikki muuten hyvin, mutta paino vaan nousee vähän liikaakin. Noh alukshan se vaan tippukii ja nyt taitaa sit tulla siitäkii eestä takas.

Rv 36+5

RR 116/81 eli laskee vaan loppuu kohden

Turvotus ++ ja siltä kyllä tuntuukin jaloissa

Pissa puhdas

Sf 35 eli yläkäyrällä ollaan ja toivotaan ettei pahemmin menis yli aikaa

lapsivettä normaalisti

liikkeet normaalit js sydänäänet kuulu hienosti

RT ja on mielestäni ollu jo viimesen kuukauden siinä asennossa

painoo taas tullu viikossa huimat 1633g HUH, HUH!!!

kohdun suu kiinni, mutta vähän pehmeä ja lyhentynyt

->> sain lähetteen paastosokeriin ja PVK:n tarkistuksen vuoks

Eli sellasta kuuluu tähän pakettiin tällä kertaa. Ihanaa oli neuvolallekii kävellä pikku sateessa kun oli niin viileetä. Oikein nautin ku jakso ja pysty ihan reippaasti liikkuu pitkästä aikaa.

Tänään lähetään sit ajelee kohti Liperii (n.450km). Näkee vähän mitä siellä raksalla on tapahtunu ja pääsee hoitelee niitäkii hommeleita. Saa ajatukset hetkeks pois tästä keskivartalostaan. Tervettä taitas olla ;o) Nooh onhan siellä meijän ihka ihana kummityttö 1v8kk joka varmaan tykkää tätin isosta mahasta.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!

Sonteri ja juniori 36+5

Vierailija
67/67 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korasa: olipas ihana lukea että kaikki pienellä hyvin! Minuakin ärsyttää tuttujen kommentit kun tulossa kuuma kesä ja olen raskaana!! Ihan samallalailla kärvistelisin ton kuumuuden kanssa ilman maahaakin =) Ja mistäs sitä edes tietää tuleeko edes helle kesä??!

käytin eilen tytsyä lääkärillä, kun itkuskeli edellisenä iltana kovasti ja piti korvaansa, muttei ollut tulehdusta. piti huuhdella korva kun oli niin paljon vaikkua! s-hoitaja oli kyllä sitä mieltä ettei noin pienillä huuhdella, vaan lekuri ottaa imulla, mutta tehdään kuten lääkäri määrää! sit lääkäri viel kahtoi, sano et punoittaa ja sumea, mutta johtuu kai huuhtelusta! tai on vasta tulehtumassa, anto onneks kuurin valmiiksi jos kovin itkustaa niin saa aloittaa kuurin!

Ihana, meillä on vesikatkos tänään 8-20 =( Olivat ilmoituksen eilen jättänyt tohon aamulehti laatikkoon..Arvatkaapas tuleeko meille aamulehti?? eli sain aamulla tietää 8.45 kun herättiin et vattu sentäs meill ei tuu vettä tänään!! Onneks sitä nyt ei tarvi muuhun kun veskireissuun, juotavaks on vichyä yms. Mutta eipään isolla hädällä voi käydä koko päivänä kun ei voi vetää vessaa!! =/ Hoitotädille nauroinkin kun vein tytsyn hoitoon et tänään voi olla hyvillään että kärsii ummetuksesta ;)

Eli täällä yksi joka kärsii kovasta vatsasta, tulee millon tulee! Toisinaan sattuu ihan sikana vatsaan kun ei ole moneen päivään hädällä käynyt!!! Levolacia kokeillu, mut en huomannu mitään hyötyä! Meillä tuo kyllä varmaan ihan perinnöllisä?(voiko olla?) kun mun isälläkin aika huono suolentoiminta! ja meiän tytsyllä sama vaiva =(

Jeps, nyt mentävä salkkareiden pariin =) nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta, tyttö hoidossa ja poika läks jaliskouluun =) isäntä nukkuu yövuoron jäljiltä!

Jaksuja kaikille mammoille!!!

Tirppis ja pörri 34+1