***Heinähelistimet viikkoon 24***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10469774&p=3&mpage=4&tmod…
linkki ed.keskusteluun...
Ajattelin tässä pyöriessäni aloitella huomisen pinon...niin eipähän unohdu!
Onkohan kukaan meistä jo tositouhuissa/saanut vauvaa tässä lähiaikoina...??
Gallup. vauvan tavaroiden+tarvikkeiden+vaatteiden laitosta?
Eli oletteko laittaneet vauvan kamat paikoilleen?
Meidän esikoinen lähti serkkuilemaan 5päivää...ikävä jo nyt!!:(
Ajattelin käyttää yksinoloni hyväksi ja käydä kaapit läpi ja siivoilla ja LAITTAA VAUVAN TAVARAT PAIKOILLEEN! Pesin tänään kantorepun... Vaatteet ovat pestyinä ... Kaukalo,vaunut,sitteri,pikkulelut pitää vielä ukkilasta hakea ja putsata.
G.Oletteko tehneet liikeseurantaa? JA kuinka aktiivisia liikkujia pienet heiniksemme ovat?
Miulla ei oikein ole ollut intoa tehdä liikelaskuja... Tietty päivän mittaan kuuntelen kehoa ja vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu olevan aktiivisempia päiviä ja välillä hiljaisempia! Aikasta saman verran tuntuu liikkuvan kuin esikoinenkin!
No mies lopettelee telkkarin katsomista ja formuloiden kisalähetystä...Huhu huh..olipa kisa!
Mutta nyt nukkumaan..väsyttää!!!
Hyvää VIIKKOA KAIKILLE JA yrittäkäähän jaksaa... JA nauttia masuista ja masuasukeista!KOHTA SE ON OHI!!!!
t.sadetar ja eppuli peppuli 34+3 (taitaa jo osa heiniksistä olla jo " täysiaikaisia" (rv37+))??
Kommentit (67)
Saimmekin raikkaan sateen yöksi, jo olikin niin painostava helle että hyvää tekee raikas sadesää taas väliin.
Olo on ollut oikein hyvä ja energiaa piisannut, paitsi kotitöihin, jotka ei nyt jostakin syystä jaksaisi kiinnostaa yhtään.... onneksi vauvaa varten olen innoissani saanut kaikki jo valmiiksi paikoilleen, minä nyt vaunut on edelleen hakematta ja pikkuiset petivaatteet pesemättä, mutta muuten kaikki kivalla mallilla.
Liikkeitä tämän veijarin kanssa ei tarvitse miettiä, tämä liikkuu ihan kokoajan ja maha heiluu niin että ihan ventovieraatkin jäävät sitä seuraamaan mm kaupan jonossa.... ei meillä edellisetkään lapset mitään rauhallisia ole olleet, ei masussa eikä sen jälkeen, mutta tämä tuntuu olevan kaikista vilkkain.
Ensi perjantaina olisi ultra ja innolla jo odottelenkin sitä, siitä onkin pitkä tovi kun on viimeeksi päässyt pikkuistamme kurkistamaan.
Tosi jännää kyllä, että pian me alamme jakaantua.
Aamulla kävimme juuri ihastelemassa tuttavan muutaman tunnin ikäistä hevosvauvaa, pikkuinen varsa oli syntynyt yöllä ja siellä se huterasti käveli ja ihmetteli meitä pällistelijöitä =) On nuo eläimet ihmeellisiä kun samantien nousee jaloilleen ja tepastelee itsekseen. Kyllä meidän tytöt olivat ihmeissään =)
Mukavaa alkavaa viikkoa ja nautinnollisia masupäiviä, toden totta, pian tämä on taas ohi ja ikävähän tätä masua taas tulee, olen ihan varma =) Nyt nautitaan!!!
Duracel rv 33+3
Heissulivei,
Uusi viikko ja toivottavasti kuten luvattiin viileämpi. Missä päin Suomea jo satoi yöllä? Ihanaa, toivon tänne pk-seudulle sitä samaa.
Liikeg: Täällä samaa kuin Duracel sanoi, meillä liikutaan todella reippaasti ja olen päivitellyt kun se myös sattuu. Kysympä siis uudelleen, sattuu vauvan möyrintä muilla? Edellisistä ei tuntunut liikkeet ilkeeltä ja ei tosi olleet näin kovia menemäänkään. Odotan kauhulla paheneeko vaan kavun myötä vai rauhoittaako ahtaus.
Tänään lähdetään lasten kanssa retkelle ja sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa. En ole paljastanut minne ollaan edes menossa, mutta lautalla joutuu menemään ja picnic tiedossa, tytöt rakastaa yllätyksiä:)
Mulla on alkanut tulemaan kuukautiskipujen tyylisiä kipuja, mutta en tunne mahan kovettumista samaan aikaan. Voiko olla silti supistuksia vai jotain muuta kipua? Viime yönä sattui aika kivasti, ihan heräsin siihen. Onko muilla vastaavaa?
Jep, nyt valmistautumaan. Mukavaa viikonalkua!
Lumituuli ja poju rv33+2
Olen ollut nyt joka aamu hereillä kun mies on lähtenyt töihin, onneksi tänään heräsi " vasta" kuuden jälkeen niin itsekin nukuin sitten tunnin pidempään kun normaalisti. Tosin olenkin sitten ottanut aamu-unet kun olen viideltä jo kukkunut ylhäällä.
Tavarat ovat pikkuhiljaa löytäneet paikkansa, se äitiyspakkaus ei ole vielä tullut ja petivaatteita sieltä odottelen sekä muutamaa pientä vaatetta pestäväksi. Huomenna haetaan kaappi että vaatteet saisi muovipusseista pois. Muuten tärkeimmät jutut on laitettu, vihdoin viimein.
Minäkään en ole liikelaskentaa joutunut koskaan tekemään. Lapset ovat olleet mahassa sekä sen ulkopuolella sellaista sorttia että paikallaan ei juuri olla, eikä tämä poikkea edellisistä. Eipä siinä paljon tarvitse laskea kun maha poukkoilee puolelta toiselle kuin maanjäristyksen kourissa =) Kehen lie lapset tulleet =)
Tämä on viimeinen viikko " jalat ristissä" sitten pari viikkoa vielä ollaan maltillisesti (ehkä) ja sitten alkaa se eiks-se-jo-vois-syntyä-odotus.
Magdaleen@ 36 viikkoa tasan
kun olit kirjoittanut samaan aikaan niin en ehtinyt lukea.
Eli minulla on ollut kuukautiskivun tyylisiä kipuja, sekä supistusten kanssa että ilman. Varsinkin seksin jälkeen ja tässä on nyt vähän jouduttu rauhoittelemaan menoa, että saataisi nuo viikot täydeksi. Viimeinen viikko rauhallista menoa, sitten onkin täydet viikot.
Ja tämä vauveli tosiaan möyrii siihen malliin että kyllä se sattuukin välillä. Erityisesti se koskee kun vauva työntää itseään alaspäin ja puskee päällään jonnekin kohdunkaulan seutuville. Se tosiaan vihloo pahasti ja saa aina kyllä ääntelemäänkin, sen verran ikävältä tuntuu.
tavaragallup: Mulla alkaa olla kaikki laitettuna ja pestynä. Tutit ja rintapumppu pitää sterilisoida ja vauvan hakuvaatteet pakata kassiin. Vaunut, hoitoalusta, kehto, sitteri, kaukalo jne. on hankittu/pesty, mut olen suojannu ne vielä ja ne ei ole paikoillaan pölyttymässä vielä. Mun pitäs alkaa harjoittelee pitkän kantoliinan käyttöä, aikaisemmin olen käyttäny vaan neliöliinaa.
liikkeidenlaskentaa: ei ole ollu toistaiseksi tarvetta, neuvolasta antoivat viime kerralla siihen kyllä ohjeet. Tää asukki on aika rauhallista sorttia, ei ole koko aikana heittäny kuperkeikkaa, mut potkii ja hikottelee. Silleen aika verkkaseen liikuskelee, jos vertaa esim. toisen lapsen odotukseen. Sillon meni sisälmyksetki nurin ja kantapäästä sai kiinni, kun yritti kyljestä työntää läpi.
oma napa: Nyt on alkanu supistelee aika reippaasti ja alamaha on jatkuvasti kipeä. Eilen illalla aloin tunnustelee vauvan asentoa, kun liikkeet tunttuivat niin omituisilta. Olen 99% varma, et tää istuu nyt. Pää on vasemman kylkikaaren alla, olkapää túntuu navan kohdalla ja kantapäillä antaa mojovia tujauksia kohdunsuulle/peräsuoleen. Mikä muu tollasen vois selittää? Jos pää ois alhaalla, eikai ne kädet voi olla pään yläpuolella, kun kuitenkin vauva on niin alhaalla, et pepun (pään?) tuntee häpyluun alla. Ensi viikon keskiviikkona on neuvola, jossa terkkari kattoo kohdunsuun ja vauvan asennon, kun se ei viime viikollakaan ollu varma vauvan asennosta. sanoi, et laittaa sit ajan lääkärille. Meidän kunnassa kun ei ole enää 30 viikon jälkeen lääkärikäyntiä uudelleensynnyttäjille, jos ei ole jotain häikkää.
Sais kyllä sataa kunnolla, meillä piha pölisee ihan hirveesti, kun on sen laitto vielä kesken ja toi pöly kantautuu sit sisällekki.
" Maieli rv kohta 34"
Ja taas on uusi viikko aluillaan!
tavaraG: Vaunut, turvakaukalo ja sänky on valmiina. Hoitopöytää vielä odottelen kaverilta lainaksi. Eilen sain vaatteet viikattua kaappiin ja samalla purettua koko äitiyspakkauksen. Mä oon kyllä varmaan ihan kauhee tyyppi, mutta en ole ajatellut pestä uusia vaatteita ennen käyttöä. Petivaatteen kyllä heitin pesuun. Ajattelin ettei ne kuitenkaan ne vaatteet ehdi kauaa olla päällä ennen ku menevät pesuun. Kuluvat vaan turhaan. Onko muita näin ajattelijoita. Tai onko jollain kokemusta, että pesemättömistä vaatteista olis tullu esim ihottumaa?
liikeG: Meidän vauveli on ilmeisesti aika rauhallinen. Liikkeitä kyllä tietysti päivittäin tunnen, mutta mielestäni aika rauhallinen on. Mitään varsinaisia liikelaskentoja en oo tehny, vaikka niistä kovin neuvolassa höpötetään. Kun kuitenkin päivittäin liikkeitä huomaan. Virkeimmillään on n klo 22 aikoihin. Silloin maha muljahtelee komeesti.
Kyllä kelpaa lomailla kun sää suosii. Eilen tehtiin koko päivä pihahommia. Illalla olinkin sitte jo ihan zippi. En tiedä tuleeko vähän liikaakiin rehkittyä. Naapurit varmaan katsoo, että onpa tuo hullu. Mutta olo on mitä mainioin. Maha nyt on vähän tiellä rikkaruohoja nyppiessä, mutta pitää kehitellä uusia asentoja. Vieläkö muut teette paljon raskaita töitä? Huilata ja levätä vissiin pitäis tuleva synnytystä varten, mutta toisaalta kaipa sitä on hyvässä fyysisessä kunnossa, kun jaksaa loppuun asti touhuilla. Ja mä oon sellanen tyyppi etten viihdy yhtään esim. auringossa löhöillen tai kirjaa lukien. Aina pitää tehdä jotain. kaipa se on tämä yrittäjä suku!
Mutta iloista, aurinkoista päivää kaikille!
beebebeebe 36+2
Vihdoinkin alkoi LOMA =) tässä ois viikko kesistä ja sitten ma vp ja tiistaina alkaa mammis!! Kovin on äkkiä aika mennyt!!
Illalla meinasi täällä Hämeessä sataa, mutta yritykseksi jäi. mutta viilensi kummasti yöilmaa, ei ollut ollenkaan niin tuskaista nukkua kuin edellisinä öinä! On kyllä aivan ihanat kelit olleet, ikävä vaan kun ke-la olin 7-15 töissä niin silloin ei niistä päässyt nauttimaan!! Eilen kyllä heti aamusta (11 aikaan ;) ) raahauduin lasten kanssa takapihalle ja otin aurinkoa =) olen nyt vanhemmiten oppinut vasta auringossa löhöilemään, aiemmin on aina tullut heti pahaolo auringossa maatessa!
KamaG: mulla vaatteet on ollut pestynä jo monta viikkoa, sänky odottaa kasaamista ja tutit ja pikkuvaipat ovat vielä kaupan hyllyllä, taidan ne ostaa loppukuusta. Hoitopöytää en ajatellut hommata, edellisten vaipat vaihdettu pakastimen päällä, nyt taitaa se homma olla tehtävissä sängyn päällä, koska pakastin on ulkovarastossa ;) Vaunut ja sitteri odottelevat tulokasta. Istuin saadaan lainaksi kun tarvis vaatii. Omaa ei viitsi ostaa kun ei sille enää ole käyttäjää tän jälkeen...
LiikelaskentaG: Ei onneksi ole tarvinnut tehdä on pörriäinen sen verran paljon liikenteessä etten ole huolissani ollut! Ja jos on pidempi tauko liikkumatta, mamma yrittää toista herätellä ja saada liikkeelle ;) Meillä poitsu ei paljoa varsinaisesti ole koko aikana potkinut vaan möyryää tuolla masussa! Liikkeet ei satu paitsi jos olen kyljelläni ja kaverilla tukalat oltavat ja monottaa patjaa vasten olevaan kylkeen!
G: JUTTELETTEKO PALJON MASUKILLE?? Minä toisinaan höpöttelen, varsinkin jos alkaa liiaksi riekkasemaan masussa =) Mies onkin naureksinut että aika hullulle kuulostaa kun yks puhisee välistä et no rauhotuppas nyt, jalat alas, yms. Voisi joku ulkopuolinen luulla hulluksi ;)
Nyt mennä nauttimaan aamupalaa ja pesemään typsyn pyllyn! Oppi tyttö reilu viikko sitten päiväkuivaksi, yöllä ja toisinaan p-unilla vaippa käytössä ja tietty autoreissuilla ja kaupassa, kun siitä ei heti kommotakka pisulle lähimpään vessaan. tytöllä ikää 2,4v.
Aurinkoisia päiviä heinikseille!
pian saadaankin tosiaan rueta arvailemaan milloinkas poksuu ja kuka poksuu =) Olen kaverille antanut luvan tulla ajoissa ulos ;) saa näin ollen viettää vähän pidemmän aikaa hänen kanssaan ennen töihin paluuta..
Josta tulikin mieleen : MILLOS OLETTE AJATELLEET PALATA TYÖ/KOULU ELÄMÄÄN?? Me laskeskellaan raha tilanne sit mammaloman jälkeen onka varaa jäädä kotiin vähän pidemmäksi aikaa, mutta nyt olen haaveillut olevani ainaskin ensi kesä-heinäkuun kotona! sit uudet mietinnät.
Tirppis ja Pörri 33+5
ihan silläkin että yöllä satoi reilusti vettä ja ukkosti että ilma raitistui. ja eiliset krapulaiset lähteneet pois, ei ne oli kivaa siskon porukkaa ja minä sain olla lapsen likkana yksi vuotiaalle. ihana neiti =)
Liikkeistä ollut puhetta. itse soittelin perjantaina neuvolaan että onko tää nyt ihan ok kun en tunne liikkeitä enää samalla tavalla kuin aikaisemmin ja esim illalla jolloin ollut vilkas ei enää sitä ole. liikkeitä siis ihan etsin ja yritän maha asukki herätellä, mitään ei tunnu. yksi hyvä on ollut että illalla saunassa se alkaa liikkua, mut nyt viikonlopun aikana ei sieläkään. toki on ainakin kerran päivässä saanu kokea pienen liikkeen että ilmoittaa olevansa siellä. mut neuvolasa vaan sanottiin että se 10krt tunnissa tarkastele iltaisin, ja kerroin että olen laskeskellut niin eipä se täyty millään. no ei sillä sitten mitään siihen ollut sanottavaa. eli ole vaan kotona ja seuraile, jotenkin oli turha soitto, kun sen takia huolestuneena sinne soittelin niin ei mielenrauhaa saanut.
nyt viikonloppuna markkinoilla kävellessä tuttuja näkyi ja pari kysyi että onneksi olkoon, kumman olet saanut? minä vaan taputtelin mahaa että kyllä täällä repussa vielä mukana kulkee. nimittäin siskokin ihmetteli miten mahani on niin pieni. ja sitä ihmettelen itsekin. ihan saa navasta ylös päin painella niin tyhjää löysää vaan ei mitään tunnu siellä olevan ja sitten nuo liikeiden vähyys mietityttää. voiko se olla muka niin laskeutnut?
tätä en ole kokenut aikaisemmissa raskauksissa. mutta tuo mun neuvola on sen verran aikaan saamaton ja sieltäei apua saa =(
yöt valvon kun asioita mietin.
mutta nyt pyykin pesuun ja maidon ostoon.
korasa rv 34+5
Kirjoittelen ensin ja luen sitten... Täytyy kohta kiiruhtaa neuvolaan.
Pe mulla diagnosoitiin lääkärissä raskausajan turvotus. Katsottiin napavirtaukset ja istukantoiminta. Hyviä olivat. Lääkäri oli sitä mieltä kun kysyin että jos hän olisi hoitava lääkäri hän käynnistäisi synnytyksen ensi viikolla. Turvotus on niin hirvittävää ja vauvasta on tulossa taas ison kokoinen. Mutta hoitava lääkäri sen Tyksissä sitten päättää.
Tavarag: Tavarat ovat suht hyvin paikoillaan. Vaatteet pestynä, vauvan kotiintulo vaatteet katsottuna mutta ei vielä pakattuna. Kestovaipat pesty. (harsot tarttis vielä taitella, isännällä on suuria epäilyksiä kestovaippojen suhteen, joten teen homman hiukan helpommaksi).
Liikeg: En suuremmin ole seurannut vauvan liikkeitä ku ei tarvitse. Nytkin liikkuu niin että tyrät rytkyy... *Tule jo ulos pallosta!*
Isäntä on vielä tämän viikon töissä ja sitten hällä alkaa kesäloma. Ihanaa!
Mutta nyt lähden liikkeelle...
Hemppu, Nappi 01/04 ja KainoVieno 37+1
Ihana uusi vähän viileämpi aurinkoinen päivä alkanut. Mutta ensin noihin kysymyksiin...
G: vauvan tavarat laitettu, muuten mutta pari vauvan pyyhettä pitäs ostaa ja kehtoon patja, sitten olisi kaikki valmiina. sairaala kassiin voisi laittaa valmiiksi tulo vaatteet.
G:Meillä ei erityisen aktiivinen liikkuja ole ollut ja välillä ollaan kättärillä asti oltu liikkeitä seuraamassa kun neuvolassakaan ei ole yhtään liikettä saatu aikaiseksi. Nyt kuitenkin parempaan päin, eniten liikkuu illal 22-00, tai mihin aikaan satun sänkyyn menemään. mYös päivän myöten möyrii minkä kerkee, mutta potkujahan ei tule ja edes ultrassa(tosi vanha laite) ei jalkoja löytynyt jotenka on varmaan sellaisessa asennossa jotta jalat menee selkärankaan päin.
lumituuli: Mulla ainakin liikkeet sattuu tosi usein. varsinkin silloin illalla. saatan oikeesti kiljaista kun niin kovasti tuntuu, varsinkin kun mulla noita supistuksia ja jos sen aikana liikkuu niin sattuu. mistä lie johtuu, ei ole ollut edellisten kanssa.
ja mulla myös noita kk kipujen tapaisia kipuiluja. alaselkää juilii ja häpyluuta, vatsaa yms, mulla niitä on supistuksien kanssa ja ilman.
beebebeebe: Minä laitoin myös uudet vaatteet kaappiin suoraan, en pessyt. psin vain noi jotka otin kellarista kun olivat siellä olleet niin kauan. Eipä ainakaan edellisille ole mitään allergioita tullut vaikka esikoisella muutoin onkin herkkä iho.
ja noista raskaista töistä..mikä nyt raskaaksi lasketaan mutta meijän hurjan suuren takapihan nurmikkoa leikkaan käsin ja nypin rikkaruohoja kukkapenkeistä yms mutta hirveesti olen joutunut jättämään hommia kun selkä tulee niin kipeäksi ja supistaa. kyykyssä oleminen saa myös alapäähän hirmuisen paineen aikaseksi. jopa autolla ajaminen on hankalaa kun painaa kylkiluihin inhottavasti tuo vauva jos istun edes melkeen kunnolla, jos taas laitan penkin takakenoon niin en meinaa enää ylettyä rattiin. ja koiraharrastuksista ei tule enää mitään.. oikein mistään.. mettä lenkeillä toki vielä käyn ja siellä kallio kiipeily vielä sujuu, mutta välillä menee jalat alta.
Eli meillä minä lähinnä siivoilen ja makaan ja luen kirjaa. pesen pyykit ja teen ruan...siinäpä sitä on. kyllä rupee toivoo jotta vauva jo tulisi kun en jaksa tosiaan maata ja lukea kirjaa taukoomatta.
Ylihuomiseen pitäs vielä oottaa niin päästään neuvola lääkärille ja torstain on sitten se kääntöyritys...
hauskaa viikon alkua heiniksille!
Liipe ja prinsessa rv 35+5
Työpäivät senkun vähenee. Viime viikolla oli 3pv saikulla kun jalat ja selkä oli niin kipeät. Nyt on viileämpää, niin katson miten nämä 11pv vielä jaksan.
tavaraG: Mä sain tossa saikulla pestyä. Tai pesin vain ekan 3kk vaatteet. Mulla on aivan liikaa vaatteita! Mutta ainakaan ei tarvi joka päivä pestä pyykkiä. Kesävaatteita on myös jonkin verran. Toivottavasti elokuussa on vielä lämmintä. Multa puuttuu vielä sitteri. olen yrittänyt saada lainaan, mutta voi olla, et ostan jostain käytetyn. Sänky on vielä varastossa ja hoitopöytä palasina. Petivaatteita en myöskään ole pessyt. Mä luotan siihen, että aikaa on ainakin 6 viikkoa vielä :)
Liikkeet: joka päivä poika potkii ihan kunnolla. Enemmän silloin kun iskee kokis-himo:)
Nukkuminen on jotenkin tukalaa. Tai oikean asennon löytäminen. Yöllä heräsin ukkoseen ja sit kukuin vaikka kuinka kauan. Ja heräsin aamulla ennen herätyskelloakin. Eilen taas heräsin klo 4. On vaan vaikeeta löytää hyvää asentoa ja unet jää tosi vajaiksi.
Mua huolestuttaa toi mun sf-mitta. Rv on 32 ja mitta 25. neuvolassa sanottiin taas, et katsotaan sit ens kerralla. Oli kuitenkin kasvanut viime kerrasta. Viimeksi rv29 oli 22. Joten onhan se 3 viikon aikana kasvanut sen 3cm. Mutta silti olis kiva tietää, et kaikki on kunnossa.
Jalat väsyy tosi helposti. Jo tunnin kävely ruokakaupassa, ja saan pitää istumistauon :-S. Kai tää kuumuus ja paino sen tekevät. En ole sitten ikinä painanut näin paljoa.
oasis 32+5
Kyllä tuntus ilma vähän villenneen, IHANAA!!! Onkii tässä ollu aika tuskasta ku on ollut niin hellettä. Jalat turvoksissa ja mitään ei oo oikeen jaksanu tehhä muuta ku hikoilla.
TavaraG: Meillä kaikki tärkeimmät jo kunnossa. Vaunut ja kaukalo on uudet. Sänky ja hoitopöytä ostettiin käytettyinä. Eilen viriteltiin sänkyyn pinnasuojukset (mummon tekemät). Vaatteetki on laiteltu jo laatikoihin ja pesty. Samoin parvekevaunujen (kaverilta) päälliset. Täällä ois hyvin pitkälti kaikki valmista tulokasta varten, jopa tuleva äippäkii alkas jo olla kypsä tähän isoon mahaan.
LiikeG: Joo en oo kertaakaan varmaan tehny liikelaskentaa ehkä muutaman kerran yrittäny. Vaikka tää on kii meijän esikko niin en oikeestaan oo ollu huolissani kun tää pikku kaveri kyllä yleensä päivän mittaan sen verran elämöi, et ei jää epäselväks et hengissä ollaan. Meillä ei kans niinkään kauheesti potkita, mut muuten hyöritään ja pyöritään. Välistä tuntuu kyllä ilkeelle kun tuntuu et pylly tai pää yrittää väkin tulla jostain kohasta ulos.
JutteluG: Joo aina välistä tulee pikkuselle huomautettuu, et voitko nyt asettuu äipästä ei oikein tunnu kivalle. Tai kyseltyy mitäs siellä nyt puuhataan tai on keksitty. Jotenki se vaan tuntuu kuuluvan asiaan, et me " keskutellaan" ja tutustutaan silleen toisiimme. Ollaan jo vähän sit tuttuja kun se sieltä ulos tulee.
Työelämään palaamista ajattelen sitten joskus. Ei tunnu nyt ajankohtaiselta. Lisäks ku yö nyt rakennetaan ja sit vuoden päästä muutetaan sinne Liperiin niin uus työpaikka on muuteskii hakusessa sitten. Opiskella tosin meinaan taas syksyllä Avoimessa Yliopistossa kun alotin tässä 2006-2007 lukuvuonna. Mut ne onkii sellasia työnohessa opiskeltavaks räätälöityjä opintoja eli iltaisin ja viikonloppuisin. Isukki voi hoidella meijjän pientä sit sillon ku mie oon opiskelee.
Vointi on jalkonjen turvotusta lukuunottamatta hyvä. Liikkuu jaksaa mitä jaksaa ja näillä helteillä aika huonosti. Meillä ois neuvolalääkäri torstaina niin sit tietää mikä tilanne tuolla on. Sen perusteella sit päätän lähenkö miehen mukaan Liperiin viikonlopuks meijän talohommeleita seuraa. Ois nimittäin reilu 400km ajomatkaa. Mut tekis niin kovasti mieli lähtee. Mites muut ootteko reissannu tai meinaatteko vielä pitemmällä käydä näin loppusuoralla??
Viileämpää viikonalkua!!!
Sonteri ja juniori 36+2
beebeebee: Kyllä mä suosittelen että peset vauvan vaatteet ennen käyttöä. Pakkaus ja väripölyä niissä on ihan tuhottomasti. ystäväni vauva sai valtavan ihottuman kun oli käyttänyt uusia pesemättömiä vaatteita. Mä pesin kaikki äippäpakkauksen vaatteet (paitsi ne isot ja talvivaatteet, ne pesen myöhemmin).
hemppu
Täälläkin liikkeet sattuvat aikalailla ja usein.
Vauvalle juttelen usein. Meillä lääkärini aina sanoo että niin minun kuin miehenikin pitää päivittäin jutella vauvalle ja silitellä vatsaa ja näin me ollaan toimittu =)
Vaatteita mä pesen, mutta vain ihoa vasten tuelvat, eli alusvaatteet, en suotta pese mitään päällysvaatteita.
Kuka kirjoittelikaan(anteeksi kun nikit taas hukasa), että liikkeitä ei oikein tunnu ja mahakin on pieni. Outoa ettei teillä oteta sinua tarkempiin tutkimuksiin, oman mielenrauhan vuoksi kyllä pitäisi päästä tutkituttamaan tilanne. Toivottavasti kaikki hyvin ja teillä vain rauhallinen ja alas laskeutunut vauva!
Meillä kyllä täällä tutkitaan liiankin tarkasti jos jokin häiritsee mieltä,lääkärit aina sanovatkin ettei mikään käynti ole turhaa jos vaan äiti saa siitä mielenrauhan ja näin se minustakin on. Ei sitä kenenkään tarvitisi liikaa joutua miettimään ja menettämään yöuniaan jos asian voisi aika vaivattomasti tarkistaakin.
Itse olen vielä tehnyt pihatöitä ja samoin sisällä siivoillut, meillä on paljon rappuja ja tuntuu että päivittäin kannan jotakin ylös ja alas ja aika rankkoja töitä siis tulee edelleen tehtyä. Eilen kyllä kun mies kantoi halkoja oli itse pakko lähteä lenkille etten olisi itsekin alkanut kantamaan niitä... sitten olisi illan supistellut ja koskenut mahaan.
Kuukautiskipumaisia tuntemuksia on täälläkin, niin supistusten aikaan kuin ilmankin.
Mutta nyt ulkoilemaan.
Duracel rv 33+4
Hiukka viileämpää täälläkin ja se sopii... Olo alkanu käydä aikasta tukalaksi ja varsinki iltaisin on takki totaalisen tyhjä...
Viime viikolla rv 36 lääkärissä totesi kohdunkaulan hävinneen jo kokonaan ja ulkosuua uki siohen malliin että ennusti pian alkavan olemaan päivät vähissä.. Supistukset ovat aikasta napakoita ja limaista, verensekaista (ei kirkasta) vuotoakin tulee-- onkohan se sitä limatulppaa ihmettelee hän? En vielä toivoisi vauvan syntyvän koska minulla kohtua operoita ja ilmeisesti siksi kasvavat hitaanlaisesti joten toivoisin mahdollisimman täysiä viikkoja että vauva olisi valmis maailmaan.. vaan eipä tuota taideta minun toiveita kuunnella.
LiikeG: Kyllä päivitääin tunnustelen liikkeet ja täm vauva onkin liikkuvainen verrattuna esikkoon jonka aikaan kävin varmaan toistakymmentä kertaa äitipolilla ktg-seurannassa koska oli niin verkkainen.
TavaraG: Vaatteet pesty ja kaapissa mutta kaikki muu tykötarve hankkimatta. Vaunut varastossa, sänky kokoamatta jne.
Korasa: Soittele ihmeessä äitipolille noista liikkeiden vähäisyydestä. Jo ihan oman mielenrauhan takia ja tietenkin vauvan hyvi´nvoinnin vuokis ottavat varmasti sinut näytille. Itselläni esikon aikaan tosiaan välillä jouduin 2 tuntiakin olemaan käyrällä kun liikkeitä ei vaan ollut tarpeeksi. Myös minulla maha oli pieni ja vauvakin oli pieni, rv 37+3 2700g. Myös kasvua seurattiin tarkoin kun huomattiin olevan hidasta. Terve lapsi tuli joten ei tarvitse tarkoittaa mitään pahaa mutta ellei liikkeitä tarpeeksi nniin seurantaa vaatii..
Odotellaan tässä esikon kanssa kesävieraita saapuvaksi joten kiirettä viikkoa pukkaa. Juuri eilen edellsiet lähtivät. Kiva muuten tavata sukulaisia mutta oma vointi ei ole hirveän vahva. Synnytyskin on alkanu jännittämään; ei niinkään kivut vaan se ponnistusvaihe oli niin kova urakka että pelkään etten selviä siitä toistamiseen..
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille toivoo persilja rv 36+5
minä tuossa ainakin aamulla valittelin kun ei vauva liiku.
juuri kävin lähi kaupassa maidot kantaa kotia niin tuttu myyjä siinä kysyi, että taitaa olla nyytti jo kotona?!?!?
näytän siltä kuin vauva ois syntynyt ja löysää vaan jääny. ei siis enää ranta palloa edessä. siinä sitten kaikkilee selitellä että se nyt vaan on hävinny olemattomiin ja vauvaa ei kyllä kotona vielä näy.
joo, ei meillä täällä jyväs seudulla paljon " turhia" lääkäri reissuja tehdä!
mun hb on 98, eikä tarvii rautaa syödä, neuvolan mukaan. mutta syön kyllä vaikka ei heidän mukaan tarvii, on muuten sen verran heikko olo.
Kun reilu kuukausi sitten kävin äitipolilla verenvuodon takia, sieltäkin toisellla kertaa vaan tuumattiin että ei haittaa vaikka vuotaa kun viikkoja oli 30 ja painu töihin joka on seisoma työtä jne..
hain toiselta lääkäriltä saikun loppuajaksi kun supisteluja alkoi ole ja verta tihkutti.
tämä on nyt kolmas paikkakunta missä odotan, aikaisemmat saanut pohjoisessa, tätä kun täällä odottanut huomannut että tuumataan vaan että kun nyt on säästö ohjelma ja säästöohjelma...
mutta näin
korasa
Jotain ihme järjestelmävirhettä taas minulla herjaa nämä sivut, mutta yritettään :)
TavaraG: Meillä on siis kaukalo, hoitotaso pinnikseen ja pinnasänky valmiina. Vaunut odottaa Lastentarvikkeessa sitä päivää kun mummu ne kehtaisi lähteä sieltä hakemaan kerta on luvannut ne ostaa :) Vielä itsellä tehtäviä suurempia hakintoja on amme+jalka, sitteri ja iso lipasto makuuhuoneeseen mihin sitten laitan vauvan vaatteet + muut tavarat. Tuntuu että se lipasto pitäis saada justiinsa hommattua, ku en osaa muuten alottaa tuota vaatteiden pesua ja silitystä. On sitten kivampi ku on jemma mihin laittaa ne heti :) Minusta tuntuu että pitäis tehdä semmonen lista pienemmistä tavaroista mitä pitää hankkia, koska minä ensisynnyttäjänä en ainaskaan hoksaa lähellekkään kaikkia juttuja.
LiikeG: Liikelaskentaa en ole tehnyt. Poika on rauhallinen, mutta mielestäni liikkuu kuitenki tarpeeksi, kun joka päivä monet kerrat tunnen ku se möyryääpi. Tämäkään ei muutes niin potkiskele, enemmän tuntuu just tuota myllerrystä ja sellaista jänskää :)
TyöG: Mulla haluttais ihan kympillä opiskelemaan lisää. Jouluna -05 valmistuin lähihoitajaksi, ja nyt jo tymmii koko ala vaikka en kerenny ku vuoden tekemään niitä hommia!! Ajattelin että jos ensi keväänä hakisin ammattikorkeeseen kulttuurialalle, tai muulle alalle. Ja sehän toki täytyy laskea että pärjätäänkö me sitten jos lähen kouluun...
Meilläkin sateita kaivattais, vaikka ihan pikkusen vaan. On ollu kyllä niin kuumaa ja kuivaa että huhhui. Alasti kait sitä saa nukkua nykyään kun meinaa tukehtua joka vaatteeseen. Oltiin viikonloppuna kesälomareissulla ja oli kivvaa! Kiva oli sitten tulla kotiinkin. Ja reissu meni hyvin mahan kanssa. Ei mitään " järjestelyjä" joutunu tekemään sen takia. Vielä jos kävis tämän kuun puolella pari pienempää reissua, ni alkas olee sitte reissut heitetty ennen synnytystä.
Huomenna on neuvola, pitää sitten tulla kertomaan latest news kun saa ne itekkin kuulla :)
Miten muuten, miltä viikolta lähtien sitä ruukataan alkaa käymään viikon välein neukussa?
Aurinkoisia päiviä kaikille, toivoo:
Annemari ja minimutti 33+6
niin kun tuossa päivän päivitelly niitä liikkeitä ja sitä kun moni luulee jo mun synnyttäneen...
ja soitto äippäpolille oli ihan huuhaata.
seuraa liikkeitä (kolmatta odottaessa jo tajunnu itse seurailla entisen kaavan mukaan) ja jos se nyt vaan on rauhallinen, soittele parin päivän päästä jos ei liiku. katsotaan sitten jospa lääkäri vois katsoo.
että kiva, näin mua rauhoiteltiin.
että näin..
KORASA:!!!Minusta siun kannattaa kyllä vielä soittaa sinne saikulle ja VAATIMALLA vaatia pääsyä lisätutkimuksiin....
Minua ihmetyttää lähinnä tuo ihmisten ihmettely mahastasi, kuin olisit synnyttänyt jo... Onkohan lapsivettä normaalisti, vai onko ehkä siinä vähyyttä jos maha kerran ei enää" pallota" ????
JA liikkeet tietty.
Sanot niille että miehän tulen sinne, että et saa mielenrauhaa muuten, enenkuin on tutkittu!!!!
Hei muut...Oletteko huomanneet että onko heather ollut pitkään aikaan linjoilla?
Onkohan hän jo jakautunut???
Semmoinen gallup että mitäs vaatetta olette ajatelleet laittaa pienokaiselle sairaalasta kotiin????
Kivaa kun on aktiivista porukkaa....
t.sadetar (joka sai laitettua hoitotason paikoilleen)ja eppuli 34+4
Ilma on raikastunut mukavasti... gallupeihin.
Tavarag: Sänky vielä tilaamatta ja rattaiden haku varmaankin ensiviikolla. Plus rintapumppu ym. tarvikeostokset tekemättä ja kestovaippoja tilaamatta... ehkä nyt äippälomalla saan asioita kuntoon. Eli tällä hetkellä asiat retuperällä... :o)
Liikeg: Tilittelenkin toisessa otsikossa liikkeiden vaihtelevuudesta/vähäisyydestä. Varsinaista liikeseurantaa en tee, jos sillä tarkoitetaan sitä, että seurataan liikkuuko vauveli esim. 10 krt tunnissa... mutta muutenkin kyllä liikkeitä kuulostelen.
Toisina päivinä liikehdintää on kivasti, toisina taas hyvä, jos muutama hikkauskerta ja asennonvaihto. Asia alkaa vaivaamaan erityisesti, jos on muutama hiljainen päivä peräkkäin. Muutenkin kyllä tuntuu, ettei vauveli ole kaikkein liikkuvimmasta päästä... tai sitten liikkeet ovat sellaisia, ettei niitä tunne johtuen mm. etuseinäistukasta tai vauvelin asennosta. Tuo liikkeiden paljous/vähyys on varmaankin osittain subjektiivista...
Mitään ongelmaa ei neuvolakäyntien ym. perusteella pitäisi olla ja liikkeitä olen tuntenut joka päivä (välillä tosin niitä on pitänyt provosoida :o))... hormonit tms. kai tässä vievät aina välillä voiton, koska tulee epätoivon hetkiä helposti. Viikon päästä oleva synnytystapa-arvio poistanee epävarmuutta, kun näkee vauvelin pitkästä aikaa ultrassa...
t. oma napainen Newbie :\ & flegmaattinen piltti 34+5
PS. Forkka-kisa oli tosiaan melkoisen dramaattinen, sen vähän perusteella mitä tuli itse katsottua....