Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako tampereella yli 40v. odottaja lapsivesitutkimuksen!

06.03.2008 |

olen tällä hetkellä 42v. ja toivoisimme vielä kolmatta lasta. ennen sai yli 40v. lapsivesitutkimuksen, mutta mitenkä on nykyisin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa hakemassa noita papereita. 40 vuotta täyttänyt pääsee Tampereella halutessaan suoraan istukkatutkimukseen (vk 11-13), tai sitten seerumiseulaan (n. vk 14-17) ja lapsivesitutkimukseen (vk 15-17).

Jos haluaa tuohon istukkatutkimukseen, niin pitää olla laskettu aika selvillä, ja kun sen saa tavallisesti np-ultrasta vk 13, niin tulee kiire, ellei sitten mene ensin yksityiselle ultraan. Itse innostuin ajatuksesta mennä heti ultraan, on niin vaikea uskoa, että sisällä on todella joku :-) Väestöliitolla omavastuu on kuulemma n. 70 ¿.

Vierailija
2/6 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa joka paikassa. Vuodenvaihteessa muuttui että Hus:sin alueella tehdään ensin ultra+seerumiseula ja vasta jos siinä on jotain poikkeavaa pääsee jatkotutkimuksiin. Tästä ei ole äänen puhuttu, on vaan toitotettu sitä että nyt kaikilta otetaan seerumiseula. Mikä on hieno juttu, mutta yli nelikymppisten joilla riskiä on enemmän etuudet huononevivat. Varmaan suurin osa suunnistaa yksityiselle ja se ei ole ihan halpa juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisemme on kehitysvammainen. ikää hänellä on 6v. kuopus on 4v.

kuopuksen synnytin 38v. ja en päässyt lapsivesitutkimukseen, vaikka olisin halunnut.

toista kehitysvammasta en jaksa, enkä halua. esikoinen on rakas, mutta meille riittää yksi tuen tarpeessa oleva lapsi.

kolmatta lasta ei pitänyt koskaan tulla, mutta nyt kauhea vauvakuume. nyt pitää kuntoilla ja laihtua. syksyllä sit toivotaan, että raskautuisin, jos en niin sitten meillä on kaksi lasta.

jotenkin vain hävettää ruveta tekemään lasta tällä iällä. sukulaiset, eikä äitinikään halua meidän perheeseen enään yhtään lasta.

Vierailija
4/6 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa asiaan.

Vierailija
5/6 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, älä sitä mieti mitä muut ajattelevat, minä olen 44-v ja toinen nyt tulossa, esikoinen 3-v. Saahan tästä iästä vähän kuulla, välillä ärsyttää enemmän, välillä vähemmän. Onnea yritykseen!

Vierailija
6/6 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esikoisellanne sellainen vamma, joka pystyttäisiin istukkanäytteestä/lapsivesinäytteestä tutkimaan? Meillä kahdella vanhimmalla on perinnöllinen sairaus, joka pystytään istukkanäytteestä toteamaan ja minä kyllä pääsin sillä perusteella ilman mukinoita tutkimuksiin, vaikkei ikää ole " kuin" 37. Samalla tutkittiin kromosomitkin.