Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimet viikkoon 24***

10.06.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10469774&p=3&mpage=4&tmod…

linkki ed.keskusteluun...

Ajattelin tässä pyöriessäni aloitella huomisen pinon...niin eipähän unohdu!

Onkohan kukaan meistä jo tositouhuissa/saanut vauvaa tässä lähiaikoina...??

Gallup. vauvan tavaroiden+tarvikkeiden+vaatteiden laitosta?

Eli oletteko laittaneet vauvan kamat paikoilleen?

Meidän esikoinen lähti serkkuilemaan 5päivää...ikävä jo nyt!!:(

Ajattelin käyttää yksinoloni hyväksi ja käydä kaapit läpi ja siivoilla ja LAITTAA VAUVAN TAVARAT PAIKOILLEEN! Pesin tänään kantorepun... Vaatteet ovat pestyinä ... Kaukalo,vaunut,sitteri,pikkulelut pitää vielä ukkilasta hakea ja putsata.

G.Oletteko tehneet liikeseurantaa? JA kuinka aktiivisia liikkujia pienet heiniksemme ovat?

Miulla ei oikein ole ollut intoa tehdä liikelaskuja... Tietty päivän mittaan kuuntelen kehoa ja vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu olevan aktiivisempia päiviä ja välillä hiljaisempia! Aikasta saman verran tuntuu liikkuvan kuin esikoinenkin!

No mies lopettelee telkkarin katsomista ja formuloiden kisalähetystä...Huhu huh..olipa kisa!

Mutta nyt nukkumaan..väsyttää!!!

Hyvää VIIKKOA KAIKILLE JA yrittäkäähän jaksaa... JA nauttia masuista ja masuasukeista!KOHTA SE ON OHI!!!!

t.sadetar ja eppuli peppuli 34+3 (taitaa jo osa heiniksistä olla jo " täysiaikaisia" (rv37+))??

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORASA: sinuna minäkin soittaisin uudelleen ja vaatisin päästä tarkempiin tutkimuksiin oman mielenrauhan takia!! Aika huonoa asiakaspalvelua? jos eivät ota tosissaan! Kovasti jaksuhaleja! Kyllä siellä naperolla varmasti kaikki hyvin on! Kerää voimia siihen kun saapuu maailmaan ;)

Nyt on sitten sänkykin vaaville laitettu valmiiksi =) odottaa kylläkin tilavaatteita vielä, mutta kasattuna meidän sängyn jalkopäässä! Meillä neiti ihastui siihen ja uhkasi nukkua siinnä =)

Nyt jatkan siivoilua!

Vierailija
22/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä marssit suoraa päätä äippäpolille tutkimuksiin, ihme touhua jos eivät tosiaankaan ota huoltasi tosissaan. Kun kerran puhelimessa päivittelevät vaan ja pyytävät seuraamaan niin mene ihmeessä suoraan paikan päälle. Kumma juttu!

Toivottavasti kaikki hyvin. Itseäkin ihmetyttää tuo kommentointi masustasi, ja heti tuli mieleen minullekin lapsiveden vähyys.

Eiköhän siellä teidänkin pallerolla ole kaikki kunnossa, mutta kivahan se olisi kun kaikki olisi selvää ja saisit sinäkin huokaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sf-mitta on kehittynyt? Onko siinä masun pieneneminen näkynyt? Kyllä sinun kannattaa vaatia edelleen tutkimuksiin pääsyä, koska asia sinua huolestuttaa ja asia kuulostaa huolestumisen arvoiselta. Olet kyllä harvinaisen surkeaa " palvelua" saanut. Varmaankin pikkuisella kaikki ok... on vain vaisumpi kausi menossa tai potkii selkärankaan päin etkä tunne sitä tms., mutta asia pitää varmistaa. Voimia palvelun vaatimiseen kunnes sellaista saat!

Itselläkin on suht. pieni ja kiinteä masu verrattuna perhevalmennuksessa käyviin, joilla samoihin aikoihin la... mutta sf menee kyllä yläkäyrillä.

Juttelug: Höpöttelen päivittäin. Mm. kehun liikkeitä ja välillä valittelen, jos ne liian äkkinäisiä.

Työ: Tällä hetkellä hahmottelen palaavani töihin elo-syyskuussa 2008, mutta tuo ehtiipi muuttua moneen kertaan... :)

Tänään kiertelin keskustassa kaupoissa nelisen tuntia. Tuli tassuteltua kohtuulliset kilometrit huomaamatta... ostoksia en ihme kyllä juurikaan tehnyt.

t. Newbie

Vierailija
24/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viime käynnillä kasvanut 4 vko.ssa 5 senttiä alakäyriltä yläkäyrille.

sitä th ihmeeteli ja mittaili ja mittaili ja sai kireällä mitalla sentin pienemmäksi. ja mietti et laittaako tarkastus käynnin viikon pähän, mut ei sittenkään kun hän jäi kesälomalle, ja ei ole tuuraajaa ja muilla ajat niin täynnä =(

tässä pari tuntia tuskan hikeä pyyhkinyt ja kävelly ja maannu ja istunut,

supistelee aika napakasti, muttei tarpeeksi.

eikä vielä haluais lähtee, sais kasvaa vielä viikkoja!

joo, sitähän ne vaan sanoi noista liikeistä kun mulla on istukka etuseinässä, vauva aina jalat selkääni päin, ja esim sydän äänet vaikea saada kun mun omat on aina edessä. niin siksi en tunne niitä mutta käskettiin seuraa liikkeitä.

kyllä mä uskon et vaavilla kaikki on hyvin, ei sillein huoleta, aika rennosti kaikkiin asioihin suhtaudun, enkä pienistä hetkahda, mutta se tuntuu sitten pahalta kun asiasta joka tosiaan huolestuttaa niin siihen suhtaudutaan epäillen.

mutta lähden puuskuttaa ja toivon että tämä loppuu ja rentoituis keho

Vierailija
25/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korasa: Ei tarkoitus ole tulla tontille, mutta kommentoisin tuota etuseinässä olevaa istukkaa. Minullakin on tällä hetkellä sama tilanne ja myös edellisillä kerroilla oli, eikä ole lieventänyt tuntemuksia. Tunnen potkut aivan liiankin hyvin ja kantapää tulee melkein läpi masusta.

Totta on, että kyllä äiti tuntee kun kaikki on hyvin, turha hysterisoida, mutta jos asia mietityttää niin painut vaan polille ja vaadit tutkimuksia. Varsinkin jos supistaakin kovasti, vauvahan rauhottuu kun äiti supistelee kovasti.

Toivottavasti tilanne rauhoittuu pian!

Juttelug: En juurikaan juttele vauvalle, lapset halii masua ja juttelee, mies höpöttelee aina iltaisin. Vaikka masussa onkin elämää, en silti oikein ole sisäistänyt sitä, että meille tulee lisää lapsia, vaikka haaveilin tästä vauvasta kauiten. Ehkä tämän kolmannen kanssa pelkää eniten ja suojelee itseään pitämällä vauvan pimennossa kunnes asia konkretisoituu. Tiedä tuota...

Sadetta odotellen...

Lumituuli

Vierailija
26/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työG: Olen ollut nyt nykyisessä työpaikassani 10 vuotta. Että parikymppisenä oon siellä aloittanut. Ja tykkään kovasti työstäni, mutta kyllä tämä vaihtelu arkeen tuntuu tervetulleelta. Äippälomahan loppuu joskus heinäkuussa ja siihen vielä pitämättömät pari kuukautta lomia päälle. Mutta kyllä mullakin on ainakin nyt ajatuksena, että palaisin töihin vasta ehkä syyskuun alusta 2008.

Liipe: Kiva että on muitakin, jotka ei pese kaikkia uusia vaatteita. Oon tässä kyselly kavereiltanikin, että ovatko pesseet. Ja suurinosa ei ollut. Ei kenelläkään ainakaan ollut tullut mitään ongelmia siitä. Ymmärrän toki, kun itsekin työskentelen vaatetusalalla, että uusissa vaatteissa on varmasti värijäänteitä ja jopa " säilöntä" /" hyönteismyrkkyjäkin" jos tulevat jostakin ulkomailta esim. kaukoidästä.

Ajattelin just kysyä, että millaisilla vaatteilla meinaatte heinäkuisen pikkuisen kotiuttaa. Mutta joku oli just ajatellu samaa! Mulla kun on esikoinen tulossa, ei oikein osaa edes ajatella mitä laittaa päälle vauvalle. Vaikka on lämmin pikkuinen tarvitsee silti varmaan aika paljon päällensä. Neuvokaas vähän tietämätöntä :)

Varasin tänään ajan tutustumiskäynnille synnärille. Otin ensi viikolle. kaipa tässä alkaa olla jo viime hetket enää tutustumaan, kun lähtö voi periaatteessa tulla koska vain. Niin täällä on sellainen käytäntö, että parit itse varaavat ajan, eikä mennä esim. neuvolan kautta.

Huomenna olis hengitys ja rentoutumis harjoittelua synnytysvalmennuksessa. Ja torstaina lääkärineuvoa, että ohjelmaa piisaa tälle viikolle kovin.

Vierailija
27/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työg: Voi olla, että meillä roolijako menee ylösalaisin ja isä hoitaa vauvaa jonkin aikaa. Mutta nää on tämmösiä mitä on riippuvaisia monesta tekijästä, mutta ideaalitilanteessa teemme niin.

Sairaalasta kotiin vaatetus: Jaa-a riippuu säästä. Oletan, että on lämmin ja silloin mahdollisimman ohut potkari ja body, vastasyntynythän kaipaa päälleen vaatetta ihan turvallisuudentunteen takia. Niskasta sitten voi tsekkailla onko liian kuuma.

Jep, nyt jätän teidät rauhaan...

Vierailija
28/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se varmaan olisi viisainta käydä saikulla tutkimuksissa... Tosin kyllä äidillä on hyvät vaistot vauvansa parhaasta!

Korasa: Tuntuuko se vauva hyvin sieltä kohdusta, esim tunnetko miten hän on siellä, tarkasti?

Ajattelin vaan että jos vauva tuntuu tod.tarkasti masussa, se kertoo lapsiveden vähyydestä...

Toivottavasti asia selviää ja vauvalle vointeja !!!

t.sadetar ja eppu 34+4

Vierailija
29/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumituuli: mulle tämä etuseinässä oleva istukka on uusi juttu, kaksi aikasempaa olleet takana ja niiltä liikkeet tuntunut hyvin.

tämän kohdalla liikeet tunsin eka kerran vain 22vkolla, aika myöhään aikaisempiin kertoihin, tosin joka raskaus on erilainen.

neuvolassa on tosiaan täti aina hiljaa ja silmät pyöreenä kun ei saa vauvan sydän ääniä, ja kun saa niin mun navan kohdalta heikosti. ja selittelee ympäri pyöreitä mistä ei saa selvää että jää epävarma olo sekä mulle että sille. ja tosiaan aina sanoo kun mainitsen että liikkeet on heikot ja vähän että kun se istukka on edessä, tiedä sitten.

sadetar: vauvasta en esim osaa tunnustella missä jalka on, tai minne potkut tuntuu kun en tunne niitä. en erota niitä. joskus ehkä tunnen pyllyn nousevan , kai se pylly on? kolmeviikkoa sitten tunsin kantapään, mutten enää. maha ei paina kylkiluihin enää viimeseen neljään viikkoon, oisko siten laskeutunut. th pään tuntenut aina alas päin.

kun kukka penkkiin törötän ja kyykin ei mikään maha estä tekemästä sitä.

tuossa kome varttia tuli saunottua, se rentouttaa mukavasti.

et ei ainakan laskettuna aikana varmaan sauna saa synnytystä käyntiin

kun siellä joka ilta istun lähes tunnin ja kovassa löylyssä vesi pullon kanssa.

tää palsta alkaa ola joka päivästä luettavaa, mukava huomata että täällä juttua riittää, toinen lapsi syntyi 2004, ja silloin kans viihdyin varsinkin loppu ajasta lukemassa täällä.

huomenna soitan uudestaan äippäpolille, mitähän ne sanoo. ei saanut sauna sitä liikkeelle, siellä kun se viimeistään ilmottelee itsestään

Vierailija
30/67 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä sitä löytää nykyisin itsensä pitkin päivää ja iltaa ;)

koiratkin jo kattoo siihen malliin jotta taas se meni tuohon istumaan eikä meille ruokaa laita (on meinaan niiden ruoka aika).

Aksu20: mä tein myös (näin kolmatta odottavana) listan mitä puuttu, kun on paljon helpompi hahmottaa ja vetää yli sitten mitä on ostanut. No nyt ne rupee olemaan hankittu, mutta eipä jäänyt istten puutteita kun oli luntti lappu

Rv 36 jälkeen pitäs alkaa käynnit viikon välein!!!

työG: mä sanoin heti työnantajalle että tulen varmaan elokuussa 2009, mutta jos vain itse saan päättää niin samaan työpaikkaan en kyllä ole enää menossa, niin ikävää kohtelua sain varsinkin loppuraskaudesta. opiskelemaan pitäs mennä mutta en tiedä mitä ja en tiedä onko siihen rahaa, mutta ainakin sitten pitäisi hakea uutta työpaikkaa.

Gsairaalasta tulovaatteet: Mä en itekään oikein ole varma mitä pitäs olla.. en ole kesävauvaa tuonut kotiin, mutta jotkut potkrit varmaan ja pitkähihainen body ja joku lakki, mietin vin jotta pitäskö olla joku kevyt toppis ai joku ohut puku vielä kun eutossa kuitenkin ilmastointi.

Me oltiin kaupassa ja kun kaupan oville päästiikova kipu iski selkään ja mahaa niin jotta pakko pysähtyä ja kumrtua yms..ihan kuin siis kunnon supistu mutta ilman jotta maha supistui... niitä tuli koko kauppa reissun ajan, jossain vaiheessa tajusin jotta tulivat aalloittain niin kuin siis supistukset.. helpottivat kun pääsin autoon istumaan.. nyt paikat kipeinä..saa nähä milloin meillä jo synnytään... tosi kipeää teki.

Liipe ja prinsessa rv 35+5 edelleen

Vierailija
31/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti käynnistynyt se odotteluvaihe, vai?!

Hakuvaategallup: Mä pakkasin tytölle sukkikset, sukat, pitkähihaisen bodyn ja sellasen mekkosysteemin, käsiin puvillatumput ja päähän ohut lakki. Jos on kylmä, puen vielä ulkohaalarin. Pojalle on samantyyppinen vaatetus, body, puolipotkarit, (gollarihousut), sukat, lakki, tumput ja haalari tarvittaessa. Kaukalon suojaan harsolla ulkona ollessa.

Raskaista töistä: Mä olen tehny tähän asti raskaita töitä, mut nyt kolmeen päivään en, kun maha kipeytyi ja on supistellu aika reippaasti. Nyt taas rauhoittunu, joten jotain vois yrittää. Mun raskaat työt on siis puutarhatöitä, mullan lapiointia jne. Sisätöitä kuten imurointia en laske raskaaksi, kaupassakäynti on paljon raskaampaa, kun joutuu kantamaan raskaita kauppakasseja ja kävelemään pitkästi.

tavaraG. Eilen keitin tutit yms. ja hokasin, et tuttipullot on yhtä lukunottamatta niin kuluneita, et ne joutaa heittää roskiin. Vaikka imetän, aion varalta ostaa pari pulloa, et mies pärjää tarvittaessa vauvan kanssa kotona. Ja mistä sitä tietää, et riittääkö mun maito. Myös rintapumpun tiiviste oli menettäny kimmoisuutensa, joten täytyy käydä hakee uus apteekista. Muut tavarat on laitettuna.

kantoliinoista: Mä ostin tuttavalta sen vauva-lehden tilaajalahjana tulleen liinan ja eilen sita aloin kokeilla. Moni sidonta oli sellainen, et se liina on mulle ihan hirveen pitkä. Yritin tehdä ohjeen mukaan ristisidonnan, mut en osannu. Aattelin sit, et hommaan trikooliinan tai rengasliinan alkuun, se ois ohkasempi ja pehmeempi. Mut pitäis päästä jonekkin kokeilee niitä ennen ostoa. Mulla siis aiemmin kokemusta vaan neliöliinasta, mikä on tosi helppo ja ohkanen mut ei mene vastasyntyneellä.

Jaksuja kaikille!

" Maieli rv huomenna 34"

Vierailija
32/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas tulla tänne norkoilemaan...Tyttö kun on sukuloimassa, niin on aikaa täällä olla...tosin siivous hommat ja ompelukset kesken!

Korasa: Juu voihan se hyvinkin olla että pienoinen on jo laskeutunut niin alas, niin sitten ylämaha lörpöttää... Ja eikös ne vauvan liikkeetkin loppuun mennessä vähene, ainakin joillakin.

MEidän eppu ei mahdu laskeutumaan vaan pää pyörii tuolla alhaalla miten sattuu, ja pylly alkaa tunkee jo kylkiluista ylöspäin!Todella ahdasta alkaa olla. Eilen illalla vauva kiepsahti toiselle puolelle(yleensä viihtynyt oik.puolella) niin jumatskuta kun oli kipee vasen kyki ja alapäässä hän viuhtoi ja käänteli päätään niin kaamee kipu!!!

No sain onneksi unesta kiinni ja aamulla vauveli oli taas siirtynyt loossiinsa!

Nytkin pylly vaan heiluu tuossa tissien alapuolellla vinhaa vauhtia!

Mie tunnen jalkapohjan, mutten super tarkasti...Silleesti että semmoinen n. 5cm pituinen " kapula" (vaikea kuvailla) siellä menee masua pitkin.

Kotiin tulovaateg. Mie ajattelin ottaa mukaan, kitaisupaidan, housut, sukat, tumput, ja semmoisen trikoohaalarin ja tietty hatun, pipon. Ja se harso turvakaukalon päälle on hyvä juttu!

Tein eilen illalla puutoslistaa, johon tuli vauvalle, kynsisakset, sukkia, tumppuja, potkareita, vaippoja, tuttelia ja tutti.

Olen jo ostellut vanut, vanutikut, kosteuspyyhkeet yms...

Ke haetaan vaunut, kaukalo, sitteri ja muutama lelu valmiiksi...Sitten alkaa kaikki olla kasassa...

Ai niin saan yhdeltä kaverin kaverilta ilmaisella sen vauvalehden kantoliinan, ei ole hänellä ollut käyttöä sille...En vain ole koskaan käyttänyt tai nähnyt kuinka ne solmitaan...Tietääkö kukaan esim. onko netissä sivuja mistä löytyy sitomisneuvoja??

No eipäs muuta kuin hyvää päivänjatkoa ja KORASALLE tsemppiä lääkärikäyntiin!

Heather on varmasti jo synnyttämässä....

t.sadetar ja eppuli peppuli 34+5

Vierailija
33/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on nykyään niin vilskettä!

Voi, että kun nukuin huonosti. Taisi oikein supistella kunnolla. Muutamia kertoja heräilin, kun maha veti ihan kovaksi ja sattuikin eri lailla kun ennen. Mietin jo että tuleeko se lähtö nyt.

Yöllä satoi oikein reippaasti. Teki varmaan oikein hyvää kuivalle ympäristölle.

Mitäs sitä tänään tekis... Jos vaikka pesis spinnasängyn ja laittais sen valmiiksi paikoilleen ja silittäis petivaatteet. Olis taas yksi asia tehty.

Nyt pitää alkaa pian vääntää miehelle ruokaa. Se käy nykyään kotona ruokkiksella, kun mä oon alkanu tälläseks kotirouvaksi. Ennen en oo paljo ehtiny sapuskoja vääntämään.

Joo, mäkin mietiskelin että missäs heather luuraa. Kirjoitteli ainakin ennen kovin aktiivisesti. Oliskos sitten jo vaavia hakemassa tai lähtenyt johonkin kesäretkelle.

Iloa päivään!

Vierailija
34/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs ruveta tekemään vähitellen päiväpinot ja esim sitten viikonloppupino kun meillä tätä juttua rupeaa tulemaan vähitellen aikas paljon.

KANTOLIINOISTA: mulla myös se vauvalehden lahjaliina, mutta kerran tai kaksi olen sitä yrittänyt sitoa mutta en oikein osaa,kyllä nuo trikoiset on helpompia.

sidonta ohjeita löytyy ainakin http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/sidontoja/sidontojaX.html

siellä on ihan videot niistä mutta kaikki ei tainnut toimia.

Nyt menen rakentelemaan kotisivujamme.

liipe ja prinsessa rv35+6

Vierailija
35/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana vesi sade. tulee köllöttely päivä.

soitin neuvolaan sieltä käskettiin soittaa äippäpolille ja äippäpolilta neuvolaan. eli pompotusta. äippäpolille on kuulemma kiire nyt. ja neuvolassa ei aikoja. ja neuvolassa että kai nyt vielä voit oottaa kun reilun viikon päästä on lääkäri aika mulle että sit vasta tulen.

karjasin ja aika lujaa siihen puhelimeen.

soittavat nyt sitten jos johonkin aikaan pääsis?

viime yö tuli nukuttua kuin tukki. ei mikään ahistanut ja ollut tiellä, aamulaa tosin mies herätteli kun olin nukkunu niin pitkään mahallaan että käännäppä kylkeä että vaavi litisty.

vaatteet on pesty ja laitettu kaappiin. muuta ei sitten olekaan.

mies tuo sitten hakiessaan vaaville vaatteet ilmojen mukaan. se on ottanut nyt sen niin omaksi tehtäväkseen.

tutti ja tutti pullot on hankkimatta. tosin siskon tytöltä jäi lähes käyttämättä jääneet pullot että ne saan ja niihin ostan vain uudet tuttipäät. ja kaippa sitä vaippapakettikin ois hyvä kaappiin ostaa ettei heti tarvii kauppaan laitokselta mennä.

vähän kyllä on outo olo kun siis unohdan että meille on tulossa kolmas lapsi. ehkä tää johtuu siitä että tämä on sinnikäs kun on kierukka raskaus, eli ei kauheasti suunniteltu.

jotenkin vaan koko ajan ajatellut että nuo kaksi tyttöä tuossa ja niiden kans eletään et ei tähän enää kukaan tule. on niin epä todellinen olo, ja neuvolassa sanonutkin että en odota odottamalla tätä. että tietävät sen ja ehkä tajuavat kysellä vaavin syntymän jälkeen miten menee ja kiinnittää huomiota siihen miten pärjään itse henkisesti. kun tuntuu että tämä nykyinen perhe on sitä mitä haluaa. mut eiköhän ne äidin vaistot tule kun rinnalle vaavin saa. mutta kyllä kieltämättä on ristiriitaisat tunteet, ja se ehkä pelottaa että mitåä jos en tunnekaan niin positiivisesti kuin aikaisempia kohtaan.

mutta tästä olen tutuille ja neuvolassa avoimesti kertonut, niin moni tietää että jos alku on hankalaa saan ja haen apua.

ja nuo liikkeiden olemattomuus on juuri sitä että se ei ole niin mun päivissä mukana, joskus vähäm hämmästynyt ilme kun joku onnitellu raskaudesta, ai että mistä..

kantoliinasta ollu puhetta. siskolta sain tuon vauva lehden kantoliinan ja voi olla että tuo veljen perheeltä saatu 5m pitkä ja joustava liiina tulee enemmän käyttöön. käytin sitä edelliselläkin ja oli minusta hyvä. oiskohan se jollain x-sidonta mitä käytin kun oli jo vähän isompi ja toimi hyvin, ei painanut selkään ja lapsi viihtyi. rintareppukin oli mutta jäi käyttämättä kun pienoinen heilui laidalta toiselle eikä saanut käsiä vapaaksi itse kun piti tukea. mutta kantoliina tulee taas käyttöön.

kestovaippailu kiinnostaa, pari vaipaa saanut jo.

saa nähdä miten käy.

miehellä kun joku fobia että ne muka haisee. oiskohan sillä jäänyt 15 vuotta nuoremman veljen ajalta joku haju kammo =)

mut, tässä soitelen taas kohta neuvolaan. ei tänään vielä mitään liikettä.

korasa 34+6

Vierailija
36/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinag: Minäkin sain tilaajalahjana vauva-lehden kantoliinan. En ole siitä mitenkään erityisen innostunut. Todennäköisesti, jos näen tarpeelliseksi, ostan BabyBjörnin rintarepun...

Kotiintulovaatetusg: En ole vielä asiaa pohtinut, mutta teiltä muilta saanut hyviä vinkkejä... :)

GALLUPia vatsanympäryksestä. Minulla komeat 100 cm, jos seison tavallisesti suorana ja taas jos annan vatsan repsottaa mahdollisimman paljon kunnioitettavat 105 cm.

Mies tuossa tuskailee, etten osaa olla tekemättä mitään... mikä kieltämäti on minulle vaikeaa. Hirveää holhoamista välillä mieheltä... älä tee sitä, äläkä sitä, anna kun minä! Huoh! :\ En mä täysin avuton ole, vaikka kylläkin kömpelömpi ja raskausdementiasta osittain kärsivä. :)

Mukavaa päivänjatkoa!

t. Newbie

Vierailija
37/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lomailtu nyt viikko Lapista täällä Etelä-Suomessa ja kyllä on ollut upeat säät. Tänään sitten vähän viileämpää ja sateista. Hyvä niin, ettei tarvi kukkia kastella :-)

KamaG: mulla ei ole vielä mitään valmiina tai olen pari puuttuvaa kamaa ostanut (pehmeä kantokoppa lainakaksostenvaunuihin), vauvakirja ja maskottisynnärikärryihin. Kun täältä ennen juhannusta palataan niin alan tavaroiden " asennus&pesuhommat" . Niin ja onhan äitiyspakkaus tilattu ja ehkä minua odottamassa.

PesuG: aika erilaisia käytäntöjä ihmisillä. Minä pesen ja silitän (ennen vauvan syntymää) vaatteet. Kaveri sanoi, ettei pese 2-v sitten käytettyjä esikon vaatteita. Meillä ne 2v2kk sitten käytetyt vaatteet tarvii kyllä varaston jälkeen pestä. Pesen myös uudet vaatteet. Useimmissahan vielä lukee, että pese ennen ekaa käyttöä (tämä pesu kiinnittää vaatteen värin ja pesee ylimääräisen pois, siksi erityisen tärkeää noudattaa oikeaa pesulämpötilaa)

LiikelaskentaG: eipä minulla olisi ikinä aikaa laskea liikkeitä tunnin ajan. 2 vilkasta poikaa pitävät huolen, ettei usein meinaa edes vessaan ehtiä. Vauva kyllä melskaa kiitettävästi. Tuntuu että alkaa laskeutua alaspäin.

Minäkään en ole Heatherin viesteihin törmännyt pitkään aikaan. Toivottavasti diabetes ei ole järjestänyt mitään yllätystä.

Mulla pitkä neuvola väli: melkein 4 vkoa, matkan takia. Otan kyllä yhteyttä, jos jotain yllättävää tapahtuu.

Kuulemisiin :-)

Vompatti ja pojat 03 ja 05 sekä Möhköfantti rv 33+4

Vierailija
38/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedän ettei mitään tapahdu vielä moneen viikkoon, eikä pidäkään niin ystävän eilinen viesti synnäriltä sai kyllä tunteet pintaan ja olon liiankin malttamattomaksi... nyt ei malttaisi enää odottaa että saisi vihdoinkin oman nyytin nuuskuteltavaksi =)

Toivottavasti Korasa saat ajan ja pääset tarkastamaan tilanteesi, kuulostaa niin omituiselta tuo mahasi, mutta se johtunee varmasti myös siitä että oma mahani on täysin päinvastainen, suoraan edessä pallona ja sitä ei voi olla huomaamatta tai itse noteeraamatta kun vaikutta akaikkeen. Jos makaisin mahalleen niin minulla olisi jalat ja pää kovin ylhäällä jne =)

Mutta pidetään peukkuja että joku ottaisi sinut nyt sisään ja selkenisi mistä kaikki johtuvat!

Nyt lähdetään ulkoilemaan, Sveitsissäkin on tänään viileämpää, ihanan raikas sää!

Duracel rv 33+5

Vierailija
39/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa heiniksille!

Täällä on olo onneksi tasaantunut viime ajoista - taisin kirjoitellakin viikonlopun pinoon. Turvotus hallinnassa ja painon nousu tasaantunut. Terveydenhoitaja ajatteli, että stressi olisi osaltaan ollut aiheuttamassa turvotusta ja painon nousua toukokuussa.

Nyt on rauhallista, kun isommat lapset hoidossa ja minä päivisin makoilen kotona (enkä kyllä saa tehtyä yhtään mitään...).

Liikeg: Vähäliikkeinen kaveri on masussa verrattuna kahteen edelliseen. Aikaisemmin mies ollut hyvin mukana tunnustelemassa liikkeitä, mutta tämän kanssa ei ole ollut samaa meininkiä. Aikaisemmat olivat säännöllisesti liikkeellä, kun laskeutui sohvalle tai nukkumaan iltaisin. Tämä tyyppi liikuskelee aamupäivästä jonkin verran, saunassa tykkää liikuskella ja kaiketi iltaisinkin joku liike on ollut. Olen välillä tietoisesti pitänyt päiviä, jolloin kuulostelen liikkeitä - kyllä niitä liikkeitä silloin on ollut. Mutta ehkä tuo loppurupeama töissä oli sitä luokkaa, että ei ehtinyt kuuntelemaan mahaa.

Hankinnoista: Pinnasänkyyn vielä uusi patja (vanhemmilla lapsilla ollut sama patja, mutta nyt nuorimmainen on ollut kova pissaamaan vaipasta läpi tai ohi, joten pakko ostaa uusi!!). Pienet vaipat pitäisi ostaa ja sitten noita perusjuttuja: vanulappuja, korvatopseja, peppupyyhkeitä. Ei kai muuta...

Eipä kai muuta - pinot alkaa olla tosiaan aika pitkiä!! Kivaa lukea juttuja!

- Nalle-Kirahvi

Vierailija
40/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuonne ensikoihin, mutta täällä taitaa olla enemmän kokemusta.

Eilen neuvolassa täti ei saanut sydänääniä kuulumaan tarpeeksi hyvin. Selällään ollessa syke laski 90een eivätkä sitten nousseet kunnolla kyljellään ollessakaan. Passitti äitipolille tarkistukseen. Siellä köllöttelin koneessa parisen tuntia ja syke pysyi ihan hyvällä tasolla ja vaihtelikin kivasti. Äitiyskorttiin merkintä oli, että sä 120. Aika alhainen siltikin? Vai? Millaisia sykkeitä muilla? Koneessa olon aikana kävi välillä n. 170:kin. Mutta ilmeisesti keskiarvo tuo 120.

Eilen illalla sitten tilanne alkoi mietityttämään oikein toden teolla. Voinko olla aiheuttanut vauvalle jotain vammoja, koska olen joskus vahingossa ja joskus huolimattomuuttani makoillut selällään. Neuvolan ohje oli, että jos selällään ollessa tulee huono olo niin sitten vauvakin voi huonommin. Minulla ei tule huono olo selällään ollessa, enkä ole siksi oikein edes osannut varoa. Mieskin vielä ulkomailla tämän viikon, kiva funtsia näitä itsekseen...

Vauva liikkuu tosi aktiivisesti. Puolessa tunnissa laskin äsken reilut 40 liikettä.