Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinähelistimet viikkoon 24***

10.06.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10469774&p=3&mpage=4&tmod…

linkki ed.keskusteluun...

Ajattelin tässä pyöriessäni aloitella huomisen pinon...niin eipähän unohdu!

Onkohan kukaan meistä jo tositouhuissa/saanut vauvaa tässä lähiaikoina...??

Gallup. vauvan tavaroiden+tarvikkeiden+vaatteiden laitosta?

Eli oletteko laittaneet vauvan kamat paikoilleen?

Meidän esikoinen lähti serkkuilemaan 5päivää...ikävä jo nyt!!:(

Ajattelin käyttää yksinoloni hyväksi ja käydä kaapit läpi ja siivoilla ja LAITTAA VAUVAN TAVARAT PAIKOILLEEN! Pesin tänään kantorepun... Vaatteet ovat pestyinä ... Kaukalo,vaunut,sitteri,pikkulelut pitää vielä ukkilasta hakea ja putsata.

G.Oletteko tehneet liikeseurantaa? JA kuinka aktiivisia liikkujia pienet heiniksemme ovat?

Miulla ei oikein ole ollut intoa tehdä liikelaskuja... Tietty päivän mittaan kuuntelen kehoa ja vauvan liikkeitä. Välillä tuntuu olevan aktiivisempia päiviä ja välillä hiljaisempia! Aikasta saman verran tuntuu liikkuvan kuin esikoinenkin!

No mies lopettelee telkkarin katsomista ja formuloiden kisalähetystä...Huhu huh..olipa kisa!

Mutta nyt nukkumaan..väsyttää!!!

Hyvää VIIKKOA KAIKILLE JA yrittäkäähän jaksaa... JA nauttia masuista ja masuasukeista!KOHTA SE ON OHI!!!!

t.sadetar ja eppuli peppuli 34+3 (taitaa jo osa heiniksistä olla jo " täysiaikaisia" (rv37+))??

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva liikkuu reippaasti niin tuskin on syytä huoleen, silloin vauva saa tarpeeksi mitä tarvitsee ja voi hyvin. Jos pystyt itse olemaan selälteen ilman tuntemuksia niin tuskin vauvakaan siitä kärsii. Itse nukun yöt selälleni parhaiten ja en edellisissäkään kokenut mitään tuntemuksia selälleen ollessa, semmonen puolimakaava käy huippaamaan tosin.

Jos polilla eivät ole huolissaan niin eiköhän kaikki ole hyvin. Supisteleeko sinua? Silloinhan sykkeet voi tulla alas jos napanuora on jossain puristuksissa, esim vauvan kädessä. Hetkelliset laskut eivät ole vaarallisia. Eikös 120 sykkeenä ole myöskin ihan normaali. Minulle muuten sanottiin, että vaihtelevat sykkeet ovat parempi kuin tasanen, silloin vauva reagoi.

Vierailija
42/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukionkala: Minä nukun ja lööbaillessa oleilen suhteellisen paljon selälläni. Siitä ei minulle huonoa oloa tule, ei ole tullut mieleenkään, että asennosta aiheutuisi haittaa vauvelille. Eikä kyllä neuvolassakaan ole moisesta mahdollisuudesta valistettu.

Varmasti äitipolilla katsoivat, että kaikki on ok, kun sinut kotiin päästivät... mutta jos häiritsee, soittele ihmeessä neuvolaan ja kysele noista sykerajoista. En ole ihan varma, mutta taisi viimeksi terveydenhoitaja viimeksi sanoa vaihteluvälin olevan noin 120-180. Se, että syke vaihtelee, on käsittääkseni toivottavaa/" normaalia" kuten Lumituuli jo kertoikin.

Vatsantoiminnasta kyselisin heiniksiltä. Onko muilla vatsa " löysällä" tai ummettaako? Itsellä ollut pidempään vatsa löysällä, mutta ei kuitenkaan varsinaisesti ripulilla (mitä nyt silloin kun olen vesimelonia syönyt).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polilla eivät olleet huolissaan. Napakat, vahvat sydänäänet, joissa mukavasti vaihtelua, niinkuin pitää ollakin. Jotain näin sanoivat. Ja polilla sanoivat, että on terveen vauvan merkki, että syke laskee, jos äiti on selällään tai napanuora puristuksissa.

Jotenkin ei vaan osaa näin ensikertalaisena uskoa oikein mihinkään. Ja oma mielikuvitus on hurjin kaveri....

Supisteluja en ole havainnut. Ja neuvolan mittaustilanteessa minua ei supistanut.

Kai tää on ihan normaalia ja sanoinkin neuvolassa, että en osaa olla huolissani, koska vauva liikkuu tosi aktiivisesti. Hyvinkin 100 liikettä tunnissa. Mutta niinpä se huolestuminen sittenkin astui kehiin..

Vierailija
44/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi kuumuus hellitti., paljo parempi vähä viileemmässä säässä.. ei jalatkaan turpoa niinku viime viikolla

tavaraG: mä oon aatellu pestä suurimman osan vaatteista etenki uudet, nehän on itelleki semmosii karheita.. käytettyjä en välttämättä pese.

Tavarat on hankittu mutta ei vielä esillä.. ja pikkutavarat: voiteet ja vaipat jne on vielä ostamatta..

sanokaas muute tyhmälle et tarviiko vaunuihin lakanat? ja mistä semmosii saa? anoppi on tiukasti väittäny et tarvii ja ensin aattelin et eikä varmana tarvi mut.. tarviiko?

liikeG: meijän vauva kyllä liikkuu.. kääntyilee kyljeltä toiselle.. eilen kävin neuvolassa ja th sanoi et pää on jo tiukasti lantiossa, pylly kohti taivasta ja jalat potkii kylkiin :D syntymäasennossa siis..

mitäs painoarvioita ootte saanu? mulle th sano eilen et paino on noin 2,5 kg et aika möhkäle jo nyt.. mun mielestä..

oma: muuta neuvola kuulumisii.. kohtumitta: 32cm ja th sanoi että tiukka paketti :) raivotarjonta, syke 147 (taas vauva pakoili doppleria mut suostu sit viimein yhteistyöhön).. paino oli noussu +600g/vk et ihan hyvä.. vaivoja ei oo ollu muuta ku pientä vihlomista alhaalla, johtuu todennäköisesti siitä et pää on niin alhaalla lantiossa..

ensi viikolla mammalomalle jee.. kolme työpäivää vielä jäljellä..

millaste ja napsu rv 34+0

Vierailija
45/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuppaa nämä viestit katoamaan jonnekin. Edellisestä viisastuneena kopioin ennen kuin pistin menemään, joten yritän uudelleen. Toivottavasti ei ole sit useampaan otteeseen samaa viestiä...

Kylläpäs sitä mammat innostuu jakamaan tuntojaan, kun LA lähestyy.

G tavarat: Lähes kaikki on paikoillaan. Tuplarattaat ja turvakaukalo pitäis vielä pestä, viruvat tuolla varastossa. Yhtäkkiä muuten tuli mieleen, että pitäähän mun ostaa kakkoselle patja, se kun joutuu siirtymään vauvan edestä pois ja " isojen" sänkyyn.

G liikkeet: Meillä liikutaan niin ahkerasti, että ei paljon tarvitse seurailla. Yöllä 4-5 välillä herätään kunnolla, joten nyt jo rytmiä pääsee harjoittelemaan... Liikkuu huomattavasti enemmän kuin edellinen.

Lumituuli: Sulle pitikin jo muutama viikko sitten kommentoida, mutta viesti katos ja sen jälkeen en ole ehtinyt. Olemme " törmäilleet" jo kotiloiden puolella, mutta siis tervetuloa kotisuomeen ja myös tänne heinäkuisten puolelle. Asutaan pkseudulla ja olen menossa Kättärille jos ei mitään ihmeitä satu. Paikkana on jotenkin enemmän mun mieleen. Ykkönen sai alkunsa siellä ja kakkonen sydänvian vuoksi Naikkarilla. Ehkä on jäänyt jotain traumoja omasta syntymästä Naikkarilla 30 vuotta sitten ;-). Siellä kun on edelleenkin rautasängyt, jotka muistuttivat lapsena mielestäni kaltereita (köydessäni katsomassa pikkusiskoani).

beebebeebe: meidän lapsille kyllä tulee ihottumaa, mutta ovat perineet sen minulta. Pakko pestä kaikki hajusteettomilla aineilla, muuten ollaan ihottumaa täynnä. Tosin jos taipumusta ei ole, niin eipä niitä tarvii aina pestä etukäteen.

G juttelu: Meillä pojat pitävät huolen metelistä. Välillä tuntuu, että vauva myllää senkin takia. Varmaan sitten tuntee ainakin isot veljensä, kun syntyy.

G töihin: Ajattelin olla kotona kaks vuotta, jos vain selviämme rahallisesti. Kahden lapsen hoitomaksuihinkin saa pienestä palkasta menemään ison osan. Onneksi vanhin on jo koulussa. Varsinkin kun tämä on luultavimmin meidän perheen viimeinen lapsi, niin haluaisin olla kotona. Ehtii sitten eläkeikään asti töitä tehdä. Nautin kyllä kotiäitinä olosta. Opiskelukin kyllä innostaisi, mutta mies on sitä mieltä, että kukkaroon pitäis välillä saada täytettä. Kotona kun olen nyt ollut melkein kaks vuotta.

Ollan menossa vielä heinäkuussa kahdeksi viikoksi mökkeilemään ja ajomatkaa tulee n. 300km/suunta. Viime viikolla oltiin lomailemassa ja ajoa tuli n. 400km/suunta. Suht hyvin meni, välillä pysähdyttiin vessaan ja hieman huono olo tuli ja turvotusta. Pitää sit varmaan pysähdellä enemmän jos siltä tuntuu. Tietysti junakin on yks vaihtoehto, jota harkitsen. Saavat miehet sitten autoilla keskenään.

persilja2: Älä suotta mieti etukäteen ponnistusta. Mulla oli hieman samat tuntemukset kakkosen kohdalla, kun ekaa ponnistelin 1,5h. Toisen kohdalla kätilö sitten käski kokeilla ponnistamista ja minähän rykäisin vanhalla voimalla. Sehän meinaskin sitten vaan sujahtaa ulos heti, ja kätilö käski odottamaan vielä toisen. Sieltä se sitten vaan valahti, en olis ikinä uskonut, painoa kun kuitenkin oli se reilut 4 kiloa.

Neuvolassa kävin tänään:

Rv 33+5

Painoa + 1kg /6vko, ei voi olla totta!!! Tosin mulla paino saattaa heitellä 2,5kg päivässä, johtuen turvotuksen määrästä. Ja oltiin koko perhe vatsataudissa reilu viikko sitten, joten kilot hieman karisi.

Sf 31-32cm

syke 145-150

liikkeet ++

Th oli sitä mieltä, ettei usko vauvan kasvavan nelikiloiseksi. Neureskeli vaan, että ehkä sitten se pieni tyttö tulossa. Itse en kyllä voi uskoa, että olisi niin pieni, kyllä noi mitat muuten on lähes samaa luokkaa kun poikia odotellessa.

Meillä on anoppi kylässä, joten tällä viikolla varmaan ehtii muutakin kun kotihommia tehdä. Meillä tämä yhteiselo sujuu nimittäin erittäin hyvin. Puuhaillaan vaan, eikä mitään erimielisyyksiä. Tosin nuorimmainen kiukkuaa kaikesta, kun mummo lähtee. Palvelu kun ei enää pelaa niin hyvin...

Vierailija
46/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpa, pojat ja Sissi 33+5

Vierailija
47/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newbie: Mulla aivan järkyttävä suolitukos siis ummetus. Edellisistä ei ollut joten olen ihan pulassa tän kanssa kun kaikkea kokeiltu ja mikään ei auta. Just miehen kanssa vitsailtiin, että synnytyksessä taitaa sitten tyhjentyä painollisesti saman verran tavaraa niin kohdusta kuin suolestakin:) Yök, mitä juttuja, mutta vain huumori auttaa kestämään tän... Löytyykö muita ummetusvikaisia? Oisko villejä vinkkejä?

Lumituuli ja siis tänään rv33+3

Vierailija
48/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpinot voisi olla hyvä ajatus kun on jo tiistaina näin pitkä pino.

TavaraG: Kaikki tarvittava on olemassa mutta en ole laittanut vielä mitään paikalleen. Meillä on remontti meneillään, joten aloitan vauvan tarvikkeiden järjestelyn vasta kun se on ohi. Ja haluan muutenkin säästää tekemistä hetkiin jolloin aika alkaa tuntumaan pitkältä, on vielä monta viikkoa edessä.

VaateG: Minä pesen kaikki vauvan vaatteet. Ja olen silittänytkin vaatteet ensimmäisen pesukerran jälkeen, tämä ihan vaan sen takia kun se on ollut minusta kivaa. Edellistä lasta odottaessa oli myös aikaa silittää kun esikoinen oli tuolloin jo 8-vee. Nyt on 2,5 taapero tässä vaatimassa huomiota, joten voi jäädä silittäminen väliin.

Sairaalasta kotiutumisvaatteita en ole vielä ajatellut.

TyöntekoG: Minä teen ihan kaikkia arkitöitä mitä nyt vaan omakotitalossa on. Varmaan niitä " raskaitakin" töitä, pihalla lapiointia, ruohonleikkausta yms. Ja olen osallistunut myös remonttiin. En voi olla vaan paikoillani enkä koe, että täytyisi mitään varoa (no tietenkin nostelua varon). Appivanhemmat olivat käymässä viikonloppuna ja alkoi ihan ärsyttämään kun he koko ajan hyssyttelivät tekemisiäni, en olisi mitään saanut tehdä. Itse koen voivani paremmin jos olen liikkeessä ja aktiivinen, huonompi olo tulee jos vain oleilee.

Liikkeiden laskentaG: En varsinaisesti laske liikkeitä mutta toki kuulostelen niitä pitkin päivää. Ovat nyt viime päivinä vähän hiljentyneet, mutta tuntuu kyllä.

Nyt on toisaalta sellainen " mälsä" vaihe raskautta kun tuntuu, että saisi jo loppua tämä raskaana olo, mutta ei ole kuitenkaan synnyttämisen ajat ihan lähellä. Itselläni ainakin on ajankulu hidastuntu, tähän saakka se on mennyt nopeasti. Sitten on taas kiva kun voi jo alkaa oikeasti odottamaan ja jännittämään synnytystä, mutta tämä vaihe on minusta se ankein.

Gaia rv 33

Vierailija
49/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaste: " sanokaas muute tyhmälle et tarviiko vaunuihin lakanat? ja mistä semmosii saa? anoppi on tiukasti väittäny et tarvii ja ensin aattelin et eikä varmana tarvi mut.. tarviiko?"

Meillä vaunuissa kova koppa ja näin ollen siellä pieni patja pohjalla. Kesähelteiltä olen huomannut vanhempien lasten kohdalla, että lakana on ihan hyvä olla patjan päällä. Keväällä ja ei niin helteellä olen käyttänyt äitiyspakkauksen makuupussia pohjalla. Se kuitenkin hiostaa hieman enemmän, kun paksu kangas ujuttautuu lapsen joka nahkamyttyrän kohdalle... :)

Lakanana olen käyttänyt ihan normaalia lasten pikkulakanaa, joita olen pinnasängyssäkin käyttänyt!

- Nalle-Kirahvi

Vierailija
50/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla manasivat että kun ei ole niitä tuuraajia niin ei ajat pysy kohdillaan, että sori kun tulin...

kuunteli sydän äänet jotka löytyi vartin päästä. taas kuunneltiin minun omia sykkeitä. jotenkin sai ne sieltä ja sanoi että ok ne on. yhden liikkeen se tunsi (minä en) ja sanoi että tarkastele ja menet sitten soittamatta äippäpolille jos tuntuu siltä.

supisteluja th.n mielestä oli kun siinä makasin,ja minä että en kyllä semoisesta tiedä mitään.

täällä tulee roikuttua aika monta kertaa päivässä =)

välillä siivoilen ja laitan ruokaa ja aina pitää käydä katsoo onko joku jotain kirjottanut, mukavata tää on kun kaikki lähestytään la aikaa.

Vierailija
51/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon neuvola lääkärissä vauvan sydän teki lisälyönnin ja sain tälle päivälle ajan tutkimuksii. Siellä otettiin sydänkäyrää ja ultra, kummassakaan ei löydetty mitään " vikaa" . Sellaisia kuulemma välillä tulee ja nyt se sattui kuulumaan just neuvolassa. Nyt on itsellä taas luottavaisempi mieli kun ei tarvi miettiä koko ajan miten vauva jakselee. Painoarvio oli JO 2800g, joka minusta on paljon. Minkähän kokoinen jätti sieltä syntyy jos se loppuun asti sisällä pysyy... Aikaisemmista lapsista suurin on ollut 3600g. Itsellä alkaa oleen sellainen olo jo että sais jo syntyä, joka paikkaa kolottaa yms.

Olipas omanapainen kirjoitus! Siinä nää ajatukset nyt on pyörinyt.

Mymmeli ja lapset + " sintti" rv 35

Vierailija
52/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvähän se vain on. Muistan ne alkuajat jolloin heinikset ei porissu välttämättä päivään mitään, toisinaan vaan :)

Juu, Heather varmaan on poksumassa jo. Vai eihän heillä ollu se lomareissu just tähän aikaan? No, jospa hän käy ilmottelemassa itsestään.

Ompas kiva ku te kokeneet mammat ootte kirjotelleet kaikkia asioita mitä ei tulisi mielen viereenkään hankkia ja sitten tiedätte myöskin niistä kotiintulovaatteista. Hyviä vinkkejä, kiitos teille :)

Hammaslääkäri sekä neuvolapäivä oli tänään. Meillä aletaankin jo nyt käymään sit viikon välein, ihan kiva! Tässäpä kuulumisia neuvolasta:

Rv: 34+0

Paino: +295g/viikko, kokonaisuudessaan tullut 4,4 kiloa

Turvotus: -/+

RR: 122/87 (tämä oli pompsahtanu, johtuiskohan mun lakun syönnistä)

Pissa: Puhdas

HB: 120, jes lähtölukemissa ollaan!

SF: 30,5-31

Tarjonta: RT

Sydämen syke: +, 140-160

Liikkeet: ++

Et sellaista siellä. Mulla ei oikein ole ikinä neuvolassa mitään poristavaa, ku on ollu niin jotenki helppoa kaikki. Ei oo mitään valittamista siis :)

Paniikki vaan yltyy kaikkien hankintojen osalta, ja ne vauvan vaatteetkin pitäis pestä... Kuvittelen vaan koko ajan että ohan tuota aikaa vaikka kuin, mut ku eihän sitä ole.

Nyt hipsutan naapuriin kahvelle, morot heiniksille!

T:Annemari ja minimutti 34+0

Vierailija
53/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kun loppu alkaa häämöttää niin koko ajan vaan enemmän nää asiat pyörii mielessä ja on niin mielenkiintoista lukea mitä muille samanviikkoisille kuuluu.

Noista hommista sen verran että ihan tavallisia kotitöitä teen, toki tuntemusten mukaan. Jos alkaa kovasti joku supistella niin sitten pidän siitä taukoa.

Mulla on ollut vatsa suht löysänä jo kauan, en tiedä mistä johtuu, mutta ummetus ei ainakaan vaivaa.

Pitiköhän vielä vastata johonkin, niin tuo korasan tilanne ihmetyttää tai lähinnä se miten voi olla noin vaikeaa päästä tutkimuksiin. Mut on omasta mielestäni otettu liiankin helposti aina sisälle sairaalaan, esim. sillon viikolla 29 kun supisteli (kivuttomasti!) liian tiheään. Kuitenkin halusivat seurata yön yli ja koko ajan on sellainen olo ollut että sinne pääsee heti jos yhtään epäilyttää joku asia.

Sitten niihin nlakuulumisiin, kun musta on ainakin niin hauska vertailla muiden " tuloksia" .

hemppa noussut 120 (viimeksi oli 102 eli se rautakuuri todellakin auttoi) Siitä pitikin sanoa että mulle sanoi terkka että jos on kovin matala hb niin verta saattaa vuotaa jotenkin helpommin, mikä ei synnytyksessä ole välttämättä hyvä juttu. Siis se ei tyrehdy niin helposti se vuoto.

Sf mitta oli 34cm , verenpaine 120/76. Paino oli täsmälleen sama kun viimeksi 2 vkoa sitten. Tuo kohdunpohjan korkeus on ollut kahdella vanhemmalakin lapsella 34cm samalla viikolla ja lääkäri sanoikin että vaikuttaisi samankokoiselta (syntyessään molemmat n.3.8kg)

Kohdunsuun/kaulan tilanne muuttumaton, kaulaa n.2cm, pehmeä ja kohdun suu kiinni, joten tuskin tässä lähdetään synnyttämään ennen heinäkuuta. Eiköhän se lasketunajan läheisyyteen mene tai sitten yli.

Mulla seuraava neuvolakäynti vasta 2 viikon päästä, eli täällä ei ole viikon välein kun pari viimeistä käyntiä. Mulla siis nyt 36+ viikkoa ja seuraava viikolla 38+. Näköjään paikkakuntakohtaisia eroja.

Magdaleen@ 36+1

Vierailija
54/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ummetuksesta. Miula on jo ennen raskautta ollu aika hidas suolistontoiminta eli ei oo yllätys, et nyt raskauden aikana oon sitä joutunu koko aja hoitaa. Mutta siitä huolimatta peräpukamat on alati kipeenä.

Miule sopiva lääke on ollut Vi-Siblin kuituvalmiste, jota saa apteekista. Sen pitäs pitää tavara suolessa notkeena. Sit on muita mm. laktuloosi valmisteita, jotka kans kerää nestettä suoleen, et sen sisältö pysyy notkeena. Tietty sit voi kokeilla luumu, lakuja jne.

Toivottavasti noista saisit jotain apuu. Mie ite otan sitä Vi-Sibliniä aamuin ja illoin. Sillä tavalla suolitoimii ees lähes joka päivä jollain tavalla. Ja sitten tietysti pakko on yrittää liikkuu ja juoda paljon niin se vielä auttaa asiaa. Nyt tosin nää helteet on vaikeuttanu taas elämää kun ei oo jaksanu oikein liikkuu.

Sonteri + juniori 36+3

Vierailija
55/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissun jälkeen oli kiva palata lukemaan kaikkien kuulumisia. Minä kannatan myös päiväpinoja, kun näyttää, että kirjoituksia kertyy nyt eri tahtiin mitä ennen.

Eilen olin sairaalassa päivän osastolla saamassa ohjausta insuliinin pistämiseen. Mulla nuo sokeriarvot heittelevät siihen malliin, että lääkäri katsoi parhaimmaksi ottaa pistoshoidon käyttöön loppuraskauden ajaksi. Hyvin on pistäminen sujunut, mutta sokeriarvoihin sillä ei ainakaan tänään ole juurikaan ollut vaikutusta. Vauva on painoarvioultran mukaan nyt noin 2800-2900g ja syntyissään todennäköisesti yli nelikiloinen.

Gallupeista:

TavaraG: Sänky on haettu esiin, mutta ei sitä vielä ole muuten laitettu. Vaatteista olen pessyt vain pienen osan ja kaikki muut tavarat esim. vaipat, tutit yms. on hankkimatta. Luotan varmaan liikaa siihen, että kun esikoinen meni yli lasketun ajan, niin tämäkin menee.

VaateG: Minä pesen myös kaikki vaatteet ja ekan pesun jälkeen myös silitän ne. Satun olemaan kai jonkinlainen kummajainen, mutta mää tykkään vaatteiden silittämisestä. Sairaalasta kotiintulovaatteiksi olen ajatellut pitkähihaista bodya ja potkuhousuja, lakki päähän ja tarvittaessa kevyt haalari. Jos en laita haalaria, niin sitten varmaan otan sukat ja tumput käsiin erikseen.

TyöntekoG: Mulla ei ole nykyisellä asuinpaikkakunnalla työpaikkaa mihin palata, mutta opiskelupaikka on. Olen ajatellut tehdä joitakin opiskelujuttuja vuoden päästä syksyllä eli 2008, mutta kaikki riippuu siitä, millainen lapsi meillä silloin on.

Liikkeiden laskentaG: En laske liikkeitä. Vauva liikkuu sen verran, ettei ole tarvinnut huolestua.

Päikky 35+3

Vierailija
56/67 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin neuvolassa

Rv 34+6

Painoa oli tullu 2kg 2 viikossa aivan liikaa.

Turvotusta on aivan hirveesti jo jaloissa ei niin paljon sormissa.

SF- mitta oli tasan 30

HB 117 viimekerralla 126

Syke 140

Tyttö on pää alaspäin ollut jo pitkään.

Pissa puhdas tällä kertaa viimeksi oli leukosyytit 3+

LiikeG: Mä en oo mitenkään laskennu liikkeitä tää vauva on muutenkin rauhallinen potkii aina silloin tällöin ett elossa on.

TavaraG: kaikki on kyll melkeen valmista vaunut on kotona ja sänky valmiiksi pedattu. Vauvan vaatteet on valmiiksi ostettu ja pesty silittänyt en niitä oo en muutenkaan tuu silitysraudankaa toimeen :)

Pienen vaippapaketin, rasvat, öljyt ym. on ostettu.

Tuttipulloja on 2 kpl ehkä riittää näin aluksi ja tutit on vielä kaupassa.

Ei kyllä pysty kauheesti rikkaruohoja nykkimään kukkapenkeistä enään kun mahaan ottaa ja selkää särkee paras jättää tekemättä jos vaikka anoppi huomais naapurista ett heinä kasvaa kukkapenkissä :)

Kaupungilla kävin tänään mutt ei sitä monta kauppaa kierrä yhdellä kerralla kun on jo aivan loppu.

TyöG: Mitään vakipaikka mulla ei oo mutt työskentelen hoitoalalla joten töitä piisaa. Meinaan mennä kyll takas töihin ens syksynä ei oo kyll varaa olla kauvan poissa kun pitäis talon ja auton lainaa lyhentää mutt saa sit nähdä miten käy.

Tänään alkoi mammaloma. miehellä alkaa kesäloma vasta 5.7.

Loma suunittelmia ei oo muuta kun jos pääsis käymään vaasassa kerran ennen vauvan syntymää.

Ensviikolla olis synnytysarvio saa nähdä mitä siellä sanotaan.

Onks teille veikattu vauvan syntymä painoa ?

Meille ei ainakaan olla kerrottu vaikka ollaan ravattu joka kk äippäpolilla.

Meillä alkaa viikottaiset neuvola käynnit rv35 tai oliko 36 jälkeen täällä kokkolan suunnassa.

Ensi viikolla saa mies ruveta mua pistämään mulla nimittäin alkaa se Klexane hoito 6 viikkoa ennen synnytystä ja vielä 6 viikkoa synnytyksen jälkeen se ehkäisee veritulppaa kun on niin iso veritulppariski.

no oli paljon omaa napaa taas mutt pakko kirjottaa siittä kun ei itse sitä enään näe ;)

Voikaa hyvin kaikki kohta ei oo enään pitkä matka;)

sanna ja tyttö rv34+6

Vierailija
57/67 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jeee! Rahakuviot meni niin kuin piti (= 6 kk tuloilla, ei 2005 verotuloilla) ja pakkauksen tilauspäiväksi tulee 15.6.. Eli pari viikkoa ja pääsen hypistelemään äitiyspakkauksen sisältöä. :)

Vierailija
58/67 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras apu ummetukseen on ehdottomasti MICROLAX peräruiskeet. Voi tuntua ajatuksena epämiellyttävältä, mutta olen itse todennut sen parhaaksi. Että suosittelen lämpimästi! Voi käyttää myös raskaana ollessa. Auttaa oloa heti!

Vierailija
59/67 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumituuli: Mulla on ihan sama ongelma, vatsa ei tahdo toimia millään. Aamuisin otan molkosania veden kanssa, pari kertaa päivässä lasillisen vedessä liuotettuja luumuja vesineen. Lisäksi vettä, kasviksia, hedelmiä ym. Näillä olen saanut edes jotain tulemaan. Kaikki apteekissa myytävät valmisteet on kokeiltu, mutta eivät auta kuin ehkä kerran, joten niistä olen luopunut. Ja olen päätynyt samaan inhaan konstiin kuin edellisessäkin raskaudessa; pakko tyhjentää kerran viikossa suolihuuhtelupussin avulla. Neuvolassa en ole kyllä maininnut... jotenkin on vaan saatava toimimaan, olo muuten niin kamala. No, ainakin tulee syötyä terveellisemmin kuin koskaan.

millaste: Ei meillä ainakaan kahden lapsen kanssa ole mitään lakanoita vaunuihin laitettu, enkä kyllä meinannut nytkään laittaa. Mutta meillä onkin tosin ollut talvivauvoja, joten katotaan josko nyt tuleekin muita suunnitelmia...

Viime yönä ei tullut paljon nukuttua, kun kurkku on niin kipeä, että... Ilmeisesti kaikki taudit käydään vielä läpi ennen synnytystä.

Tänään sain tehtyä hieman ompeluhommia. Paikkailin kaikki reikäset vaatteen ja imetystyyny on neppareita vaille valmis.

Taidan mennä kattelee joko perunat kiehuu yli ja sit lepäilee hetkeks, illan saankin laittaa vanhempien hiuksia ja sit olis vielä viimenen Pilates tunti, pääsee ainakin hetkeks itekseen ulos. Nuorempi on kiukunnut taas kolme päivää ammusta iltaan, ei saa oikein nukuttua, kun pihalla ajetaan koko ajan koneilla. Onneks kuitenkin noi pihahommat edistyy...

Helpa ja Sissi 33+6

Vierailija
60/67 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut AIKOIHIN, vaikka lukenut teidän juttuja olenkin. Tässä raskaudessa olen erakoitunut aikalailla, johtuen siitä, että olen ollut liikkumis/rasituskiellossa rv 25 lähtien kipeiden supistusten vuoksi. Niinpä sitten kaikki esikoiselta jäänyt aika on mennyt levätessä ja kun ei missään ole käynyt, ei paljon muille jaettavaa ole kertynyt, edes ystäviin en ole jaksanut yhteyttä pitää. No nyt ollaan onnistuttu pääsemään rv:lle 36+ eikä onneksi tarvinnut sairaalalepoa kuin yhden vuorokauden.

Painoa on tullut lähemmäs 20kg, mutta muuten arvot ovat olleet hyvät, eilisen neuvolan mittoja:

Turvotus +

RR 119/74 (ekan kerran näin korkea)

pissa puhdas

Hemoglobiini 149 (ilman rautalisiä)

Sf 34

Lapsivesi normaali

sydämensyke 120-130

Liikkeet++

Kävin myös ultrassa, kun sekä lääkäri että th epäilivät että vauva olisi perätilassa, mutta ihan oikein päin köllötteli.

Viime yönä sitten luulin jo lähteväni synnyttämään. Napakoita ja polttavia supistuksia kolme tuntia 4-10 minuutin välein. Mutta eivät siitä sitten muuttuneet kovemmiksi ja helpottivat liikkeessä. Vähän jännittää, kun on varoitettu nopeasta synnytyksestä. Esikoinen tuli maailmaan 8h vesien menon jälkeen. Sairaalakassin pakkasin yöllä, enkä oikein tiedä, mitä sinne laittaisi. Jotenkin sellainen mielikuva jäi ekasta kerrasta, ettei siellä sit mitään juuri tarvinnut. No itselle on pesu- ym. tarvikkeet ja kotiintulovaatteet. Vauvalle tumppubody (2 erikokoista), ohuet potkuhousut ja nauhamyssy (2 erikokoa) sekä varmuuden vuoksi sukat ja ohut haalari. Kantoliinan ajattelin ottaa mukaan, josko ne kätilöt siellä neuvois sen käyttöä. Esikoista en kantanut, kerran vain kokeilin, mutta on varmaan syytä opetella tätä toista kantamaan, kun esikoinen kuitenkin vaatii osansa. Niin ja kamera tietty on kassissa myös. Mutta en ekalla kerralla ainakaan kaivannut mitään syötävää, musiikkia tai muuta ihmeellisyyksiä, en sairaalassa edes ehtinyt mitään rentoutusmenetelmiä kokeilla, sänkyyn vaan tositoimiin. Ja synnytyksen jälkeen kaikki aika kyllä meni ihan toipumiseen ja vauvan kanssa olemiseen.

En nyt muista mitä muita galluppeja on ollut, töihin menosta tainnut olla puhe. Itse olen ajatellut (tai mies :o) että tästä toisesta olisin kotona siihen asti, että hän täyttäisi 1,5-2 vuotta. Mutta saa nyt nähdä, olen ollut kotona kohta jo kaksi vuotta, joten katsotaan, miten viihdyn. Kolmas lapsi olisi haaveissa, mutta sen aika ei ole ihan näin pienellä ikäerolla (tosin omakin ikä alkaa tulla vastaan). Mutta kun nämä raskaudet näyttää minun kohdallani olevan aika haasteellisia, on parempi odottaa vähän pidempää ikäeroa.

Tälläisia kuulumisia tänne! Mukavaa loppuodotusta kaikille heinähelistimille!

marrasfantti 36+2