Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oikeistolainen olla humaani? vai onko

Vierailija
04.10.2008 |

käsitteellinen mahdottomuus?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en minä eikä Kokoomus mitenkään ajattele, et rikkaiden (joita muuten Suomessa on tosi vähä) pitäis saada jotain kummia etuoikeuksia. Kokoomus ajaa ihan tavallisen työtä tekevän keskiluokan asioita, eli niitä joiden veroilla tää maa pyörii.

Vierailija
2/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaistolaisuus on tiivitettynä "kaverille ei jätetä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoi sen, mitä kokoomuslaiset oikeasti ajattelevat, mutta kokeneemmat eivät tietenkään sano ääneen.

Vierailija
4/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea kuvitella sellaista.

Vierailija
5/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei voisi? Oletko siis sitä mieltä, että suomalaisista neljännes ei ole humaaneita?

Olen kokoomuksen jäsen. Itse kannatan ehdottomasti tasa-arvoa. Minusta se tarkoittaa sitä, että jokaisella suomalaisella on mahdollisuus saada mm. terveydenhoitoa ja koulutusta. Mutta se tarkoittaa myös sitä, että se kouluttautumisen ja työn tekemisen täytyy saada kannattaa. Ketään ei kuitenkaan saa jättää heitteille.

Mikä olisi riittävä humaanisuuden mittari? Lasketaanko se, että kokoomuslaisuudestani huolimatta olen SPR:n ja Pelastakaa Lapset ry:n jäsen, rahoitan kehitysmaiden yrittäjiä Kiva.org kautta ja minulla on kummilapsi Etelä-Amerikassa?

Vierailija
6/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei voisi? Oletko siis sitä mieltä, että suomalaisista neljännes ei ole humaaneita?

Olen kokoomuksen jäsen. Itse kannatan ehdottomasti tasa-arvoa. Minusta se tarkoittaa sitä, että jokaisella suomalaisella on mahdollisuus saada mm. terveydenhoitoa ja koulutusta. Mutta se tarkoittaa myös sitä, että se kouluttautumisen ja työn tekemisen täytyy saada kannattaa. Ketään ei kuitenkaan saa jättää heitteille.

Vierailija
7/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että kokoomuksessakin on äärilaitansa, eli on näitä kovien arvojen kannattajia ja sitten meitä humaanimmin ajattelevia (itse olen vielä humanisti ;). Tuntemistani kuitenkin suurin osa EI ole mitään vain omaa napaansa ajavaa idioottiporukkaa. Vanhemmassa ikäluokassa suhteellisesti näitä tapauksia enemmän.

Vierailija
8/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minun pitäisi jakaa tuloni ja varallisuuteni niiden kesken jotka eivät tee töitä läheskään niin paljon kuin minä. Jos minä teen työtunteja vuodessa kaksi kertaa enemmän kuin esim. joku lähihoitaja niin enkö minä ole niihin isompiin tuloihin silloin oikeutettu?

Ei meidän perheessä joudeta viettämään iltaisin yhteisiä tv:n katseluiltoja eikä viikonloppuisin maata sängyssä puolille päivin perheen kesken.

Nämä vapaa-ajat kun tuntuvat olevan palkansaajille hyvinkin tärkeitä mutta sitten ei pidä valittaa pienistä tuloista jos pitää on olla viikonloppuvapaat, kuukauden kesälomat, pekkaspäivät jne.

Vierailija
9/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellaisesta kuullutkaan.

Vasemmistolaisuuteen ei kuulu minkäänlaiset arvot vaan vasemmistolaisuuden ydin on se, että hyökätään kaikkia kristillisiä perusarvoja vastaan, siksi sosialistiset kansalaisiaan murhaavat diktatuurit pysyvät näiden kieroutuneiden ihanteina.

Vierailija
10/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon arvokkaampaa kuin toinen. Ja eroa pitäisi vielä kasvattaa. Sitä en oikein ymmärrä.

Itselläni on kaksi samanarvoista tutkintoa, toinen ns. kovalta alalta ja toinen "pehmeämmältä". Koulutuksen ja työn vaativuudessa en näe eroa, silti palkkaero huima. Eikä tämä kovien arvojen työ edes ole kansantaloudellisesti välttämättä yhtään tuottavampaa.

Mutta se tarkoittaa myös sitä, että se kouluttautumisen ja työn tekemisen täytyy saada kannattaa.

Vierailija
11/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ensimmäisenä tulee humaanit aatteet mieleen kun ajattelee noita jo onneksi edesmenneitä vasemmistolaisia valtioita...

Vierailija
12/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet ole kokoomuslainen/oikeistolainen, kannatat vasemmistodiktatuuria???

Eli ei ensimmäisenä tulee humaanit aatteet mieleen kun ajattelee noita jo onneksi edesmenneitä vasemmistolaisia valtioita...

Vierailija
13/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen ei voi koskaan olla suvaitsevainen ja humaani.

Vierailija
14/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeiston kannattaminen sulkee pois kaiken humaanin ajattelun.

Vierailija
15/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet ole vasemmistolainen, ajat pelkästään rikkaiden etua???

i]Jollet ole kokoomuslainen/oikeistolainen, kannatat vasemmistodiktatuuria???

Vierailija
16/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. seksuaalisia ja rodullisia vähemmistöjä kohtaan kuin taloudellisessa tai sosiaalisessa mielessä "luusereita" (pultsarit, toimeentulotuella elävät) kohtaan

Vierailija
17/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vassariyhteiskunnassa kaikille annetaan valtionohjauksella ja verotuksella sama elintaso omista taidoista ja yritteliäisyydestä riippumatta, työmoraali kärsii - "saanhan saman, vaikken tekisi yhtään mitään" - jolloin myös bruttokansantuote jää matalaksi. Mitä matalampi tuotto, sitä vähemmän jaetavaa kaikille.

Oikeistoyhteiskunnassa kannustetaan yksilöitä menestymään ja kyllä, he rikastuvat yksilöinä, mutta samalla he nostavat koko yhteiskunnan elintasoa ja tietynlaisilla, oikeudenmukaisiksi katsotuilla tulonsiirroilla myös vähäosaisemmat saavat näin enemmän, kun on jotain mistä jakaa.

Mitä enemmän yhteiskunnasta löytyy oikeistolaisia, sitä enemmän on myös yrittäjiä, vapaata kauppaa, liikkuvaa varalisuutta; taas mitä vasemmistolaisempi yhteiskunta on, sitä pysähtyneemmässä tilassa talous on - ei liiku raha, ei kasva tuotto, ei kehity tiede eikä teknologia, koska tietynlainen kilpailuhenki on tapettu kannustimien poistamisella.

Vierailija
18/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän yhteiskunnasta löytyy oikeistolaisia, sitä enemmän on myös yrittäjiä, vapaata kauppaa, liikkuvaa varalisuutta; taas mitä vasemmistolaisempi yhteiskunta on, sitä pysähtyneemmässä tilassa talous on - ei liiku raha, ei kasva tuotto, ei kehity tiede eikä teknologia, koska tietynlainen kilpailuhenki on tapettu kannustimien poistamisella.

Vaikka Kokoomus/Keskusta ajaa yksilöidenkin menestymisen asiaa, samalla se ajaa koko yhteiskunnan asiaa, koska ilman näitä menestyjiä valtion verotulot jäisivät paljon pienemmiksi, ja verotuloillahan yhteiskunta juuri kustantaa esim. julkisen terveydenhuollon ja muut palvelut/velvollisuudet.

Vierailija
19/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoomuslainen ja iloinen veronmaksaja.

Vierailija
20/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että vain tietynlainen työnteko on kannattavaa ja kannustavaa. Jos ei ole tietynlaista koulutusta on oltava 2-3 eri työpaikkaa jotta ylipäätää voisi ylläpitää edes perhettä tai saada terveydenhuoltopalveluita?

Toki opiskeluun ja työntekoon pitäää kannustaa mutta miksi vain kovien arvojen töiden pitää olla yksilöä hyödyttävää?

Kun vassariyhteiskunnassa kaikille annetaan valtionohjauksella ja verotuksella sama elintaso omista taidoista ja yritteliäisyydestä riippumatta, työmoraali kärsii - "saanhan saman, vaikken tekisi yhtään mitään" - jolloin myös bruttokansantuote jää matalaksi. Mitä matalampi tuotto, sitä vähemmän jaetavaa kaikille.

Oikeistoyhteiskunnassa kannustetaan yksilöitä menestymään ja kyllä, he rikastuvat yksilöinä, mutta samalla he nostavat koko yhteiskunnan elintasoa ja tietynlaisilla, oikeudenmukaisiksi katsotuilla tulonsiirroilla myös vähäosaisemmat saavat näin enemmän, kun on jotain mistä jakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä