Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oikeistolainen olla humaani? vai onko

Vierailija
04.10.2008 |

käsitteellinen mahdottomuus?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston aloitteesta on Suomessa poistettu perheverotus ja saatu subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
42/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto ajattelee, että sinulla ja minulla on vastuu omistamme - ei kenestäkään muusta.

Yhteiskunta, BTW, on yhtä kuin sinä ja minä...

Keskeinen ero tässä on se, että vasemmisto ajattelee, että yhteiskunnalla on vastuu toisista, oikeisto ajattelee, että minulla ja sinulla on vastuu toisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaksi ajautuu oikeistolaisessa ajattelussa ne, joilla ei ole turvaverkkoa esim. varakasta sukua turvanaan. Ei voi tuudittautua siihen, että aina löytyisi pyyteettömiä hyväntekijöitä auttamaan täysin tuntemattomia omilla varoillaan.

Mitä tehdä kun sairastuu, ei ole varaa ostaa hoitoa, eikä ketään läheistä, joka hoitaisi.

Oikeistolainen maailmankuva on hyvin konservatiivinen juuri tässä, pitäisi elellä periaatteessa kuin aikoinaan jossain kyläyhteisössä, naiset huolehtii yhdessä(sukua olevista) lapsista, sairaista ja vanhuksista...

Tämä malli ei toimi nyky-yhteiskunnassa.

oikeisto ajattelee, että minulla ja sinulla on vastuu toisista.

Vierailija
44/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheverotus mahdollistaa sen, että perheen käteen jäävät tulot eivät riipu siitä tienaako yksi vai kaksi ihmistä perheessä yhteensä saman summan.

Vierailija
45/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on yhteen menty niin yhdessä ollaan. En ole ikinä kuullut että kokkari eroaisi. Se on teidän kommareitten juttuja.

Vierailija
46/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin yksikään vasemmistolainen on ollut tällainen. Nytkin tekivät Tuomi-Nikulasta rikosilmoituksen, kun tämä rohkeni kertoa rehellisen mielipiteensä. Juuri tällaisia vasurit ovat, ovat lynkkaamassa ihmisiä, niin että näitä "suvaitsevaisia" saa pelätä tosissaan. Itse ateisteina pilkkaavat Jeesusta ja uskovia mielin, mutta jos joku rohkenee lausua rehellisen mielipiteensä heistä, ollaan jo uhkailemassa ja kiristämässä ja tekemässä rikosilmoituksia.

Täälläkin ovat vaientaneet jo kymmeniä keskusteluja mm. Kauhajoki-aiheesta. Poliisikin tutkii jotain Nikulan lausuntoa, mutta antaa näiden Pekka-Ericin vanhempien lietsoa vapaasti uusia koulumurhia You Tubessa (ovat ladanneet Pekka-Ericin vihaalietsovia videoita uudestaan You Tuben sairaaseen yhteisöön, josta jo edelliset koulumurhaajat sikisivät ja Pekka-Ericin vanhemmat kuuluvat vieläpä samaan verkostoon). Keskustelu yritetään väkisin kääntää koulukiusaamiseen, vaikka Jokelan/Kauhajoen taustalla oli juuri tällainen vasemmistolainen ateistinen vihaideologia, joka oli aivopesty näihin nuoriin.

Vasemmistolainen on aina yhtä kuin mielivallan ja pakkovallan kannattaja, vasemmistolaiset valtiot ovat tästä kuvaavin esimerkki.

Vaemmistolaiset ovat murhaajia ja valehtelijoita, koska heidän isänsä on itse sielunvihollinen, joka on ollut murhaaja alusta asti ja valheen isä. Kun ihminen kääntää selkänsä Jumalalle, hän antaa vallan Jumalan viholliselle.

Vierailija
47/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. myyntivoittoverotuksen pitää olla suhteessa varsin pieni tuloverotukseen nähden?

Henkilö on todennäköisesti ostanut omalla palkallaan (josta siis jo verot maksanut) kohteen jonka sitten myy. MIksi suuria veroja pitäisi maksaa kahdesti?

Vierailija
48/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston aloitteesta on Suomessa poistettu perheverotus ja saatu subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
49/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kokoomuslaiset kannattavat vammaisten abortointia ja haukkuvat työtä tekeviä ihmisiä. Kukaan vasemmistolainen ei syyllisty tähän. Ainakaan sua ei voi syyttää laajakatseisuudesta.

Ketkähän tällä palstalla haukkuvat työtä tekeviä ihmisiä, kuten lähihoitajia? Ketkä pitävät siivoojia alempiarvosina? Ketkä kannattavat vammaisten abortointia. koska hehän vievät paljon rahaa yhteiskunnalta? Ilmoittautukaapa nyt tähän ketjuun kaikki ja kertokaa puoluekantanne ihan rehellisesti. Olen 100% varma että yksikään vasemmistolainen ei syyllisty em asioihin. Kyllä kaikki lähihoitajia tyhmiksi sanovat ovat oikestolaisia.

Vierailija
50/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin yksikään vasemmistolainen on ollut tällainen. Nytkin tekivät Tuomi-Nikulasta rikosilmoituksen, kun tämä rohkeni kertoa rehellisen mielipiteensä. Juuri tällaisia vasurit ovat, ovat lynkkaamassa ihmisiä, niin että näitä "suvaitsevaisia" saa pelätä tosissaan. Itse ateisteina pilkkaavat Jeesusta ja uskovia mielin, mutta jos joku rohkenee lausua rehellisen mielipiteensä heistä, ollaan jo uhkailemassa ja kiristämässä ja tekemässä rikosilmoituksia.

Täälläkin ovat vaientaneet jo kymmeniä keskusteluja mm. Kauhajoki-aiheesta. Poliisikin tutkii jotain Nikulan lausuntoa, mutta antaa näiden Pekka-Ericin vanhempien lietsoa vapaasti uusia koulumurhia You Tubessa (ovat ladanneet Pekka-Ericin vihaalietsovia videoita uudestaan You Tuben sairaaseen yhteisöön, josta jo edelliset koulumurhaajat sikisivät ja Pekka-Ericin vanhemmat kuuluvat vieläpä samaan verkostoon). Keskustelu yritetään väkisin kääntää koulukiusaamiseen, vaikka Jokelan/Kauhajoen taustalla oli juuri tällainen vasemmistolainen ateistinen vihaideologia, joka oli aivopesty näihin nuoriin.

Vasemmistolainen on aina yhtä kuin mielivallan ja pakkovallan kannattaja, vasemmistolaiset valtiot ovat tästä kuvaavin esimerkki.

Vaemmistolaiset ovat murhaajia ja valehtelijoita, koska heidän isänsä on itse sielunvihollinen, joka on ollut murhaaja alusta asti ja valheen isä. Kun ihminen kääntää selkänsä Jumalalle, hän antaa vallan Jumalan viholliselle.

Vierailija
51/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivo paluuta sellaiseen.

Perheverotus mahdollistaa sen, että perheen käteen jäävät tulot eivät riipu siitä tienaako yksi vai kaksi ihmistä perheessä yhteensä saman summan.

Vierailija
52/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisarvo ja syntymättömän lapsen henki ei merkitse heille mitään, kuten ei muutkaan kristilliset arvot. He ovat ateisteja kaikki. Ihminen ei ole heille arvokas.

Vierailija
53/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattavat yritykset siirtävät tuotannon ulkomaille, työntekijät saavat mennä

Johtajat keräävät voitosta itselleen optiot, työntekijöiden työtä ei palkita

Työttömyyskorvaus on häpeällistä - tuloa ilman työtä, mutta osakkeista (tuloa ilman työtä) saatava raha tuo mainetta

Rikkaita kannustetaan porkkanoilla, köyhiä kepillä

Julkiset palvelut alas, rahallahan saa ostettua yksityisiltä parempaa

Vierailija
54/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saavat tyydytyksensä, Jeesustakin pilkkaavat.

Vierailija
55/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka esim. miehellä perheessä olisi 60 000 tulot, siitä ei jää käteen lähellekään samaa summaa kuin jos vanhempien yhteenlasketut tulot olisivat 30 000 ja 30 000. Minun mielestäni perheissä, joissa on pieniä lapsia, perheverotus voisi olla valinnainen esim. muutaman vuoden ajan.

Vierailija
56/74 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsäsen blogista:

"Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."

Vierailija
57/74 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen mielestäni humaani jos sillä tarkoitetaan suvaitsevaisuutta, inhimillisyyttä jne.

Vierailija
58/74 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvo ei toteudu?

Vierailija
59/74 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun eivät elämällään muita "tölvi". Miten rikkaus ja tasa-asrvo ovat toistensa vastakohdat. Toinen on vain tehnyt elämässään jotain minkä ansiosta hänellä on maallista mammonaa ja toinen ei. Ei minun varallisuuteni ole keltään pois, olen tehnyt töitä sen eteen.

Vierailija
60/74 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten perustelette, ettei ansaitse hyvää toimeentuloa?

Entä jotkut syntymärikkaat?

En kyllä ikinä tule ymmärtämään oikeistolaista maailmankuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän