Lapsen saaminen yksin
Ajatus pelottaa valtavasti. Olen raskaana ja oon miettinyt paljon nyt lapsen pitämistä yksin. Tilanne ei ole ollut mitä ja millaiseksi olen kaiken aikoinaan kuvitellut. Ajatuksia on paljon ja aivan laidasta laitaan. Välillä olo on luottavainen ja vahva, välillä taas epävarma, pelokas ja huolestunut siitä miten kaikki lopulta järjestyy.
Pohdin erityisesti arkea yksin vanhempana. Vastuun määrää, jaksamista ja miten osaan vastata lapsen tarpeisiin ilman toista vanhempaa arjessa. Samalla koen kuitenkin, että rakkaus lasta kohtaan ja halu tarjota hänelle turvallinen kasvuympäristö ovat vahvoja. Mietin myös tukiverkoston merkitystä.. Perhettä, ystäviä ja mahdollisia palveluita joihin voi tukeutua.
Minulla on itselläni on läheiset välit sukulaisiini ja olen aina haaveillut olevani joskus itsekin äiti. En tosin näin miten kaikki on tapahtunut, mutta ei elämää voi käsikirjoittaa. Sisareni joka on myös paras ystäväni, asuu samalla paikkakunnalla ja on luvannut tukea ja auttaa minua kaikin tavoin hänen kumppanin kanssa. Lisäksi minulla on ystäviä joilla on jo vanhempia lapsia.
Pelottaa vain äärettömästi kun en itsekään ole enää kovin nuori ja kaikki on tapahtunut liian äkkiä. Kuinka sitä ihminen pärjää näin ison vastuun kanssa ns. yksin?
Kommentit (46)
Nuo ovat tavallisia pelkoja. Uusi elämä avautuu ja se usein on pelottavaa. Kautta aikain on yksinhuoltajia ollut ja tulee olemaan, toiset pärjänneet erinomaisesti ja toisen eivät. Olennaisinta on halu turvata lapselle hyvä lapsuus ja elämä. Rakastaa ja tehdä hänen eteensä kaikkensa, se riittää, jos muuten on hyvä ihminen ja tasapainoinen.
Minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä? Paljonko raskausviikkoja? Tukiverkostot pitää olla kunnossa yksinhuoltajalla.
Pärjäät kyllä! Rakkaus lapseen on parasta, mitä voit kokea.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä? Paljonko raskausviikkoja? Tukiverkostot pitää olla kunnossa yksinhuoltajalla.
Juurihan kertoi että tukiverkkoa on. Muulla ei ole väliä tuntemattomille.
Kannattaa ottaa toi ahdistus vakavasti ja tehdä abortti, kun vielä mahdollista. Alitajuisesti jo tiedät, ettet tule pärjäämään ja noi tunteet tulee ainoastaan pahenemaan ajan kanssa.
Miksi et halua, että lapsen isä on mukana?
Yhden kanssa pärjää mainiosti yksin.
t. kahden yh ja minäkin pärjään
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se musujen kanssa paneskeleminen ja koeta kasvattaa lapsesta oikeudenmukainen SUOMEN kansalainen, ettei hän päätyisi vasemmistolaisten ryöstelevien katujengien surulliseksi jatkumoksi.
Suomalainenkin isä voi ottaa ja lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa toi ahdistus vakavasti ja tehdä abortti, kun vielä mahdollista. Alitajuisesti jo tiedät, ettet tule pärjäämään ja noi tunteet tulee ainoastaan pahenemaan ajan kanssa.
Nuo pelot ovat esikoisen kanssa erittäin tavanomaisia. Ap:han kuvauksessa painottaa enemmän haluaan tulla äidiksi ja että uskoo itseensä ja siihen että pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Alitajuisestihan ap tiedostaa pärjäävänsä. Mitä et ymmärtänyt tekstistä? Jäit kiinni normaaliin tunteeseen, pelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua, että lapsen isä on mukana?
Jos isä ei halua olla mukana?
Vierailija kirjoitti:
Tulee kylläkin usein helpottamaan ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se musujen kanssa paneskeleminen ja koeta kasvattaa lapsesta oikeudenmukainen SUOMEN kansalainen, ettei hän päätyisi vasemmistolaisten ryöstelevien katujengien surulliseksi jatkumoksi.
Tää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pelot ovat esikoisen kanssa erittäin tavanomaisia. Ap:han kuvauksessa painottaa enemmän haluaan tulla äidiksi ja että uskoo itseensä ja siihen että pärjää.
Tottakai pelottaakin vastuu kaikki mitä lapsi tuo, mutta se kertoo vain ihmisyydestä! Ei elämä ole pelkkää rallattelua ja itsensä puleeraamista, jos sitä haluaa siitä vaan.
Lapsi antaa niin paljon🥰
Pitäisin lapsen jos olisi ikää yli 30v.
Lapsen saaminen tapahtuu synnyttämällä. Voiko siis synnyttää kaksin yhden lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saaminen tapahtuu synnyttämällä. Voiko siis synnyttää kaksin yhden lapsen?
Kuinka yksinkertaisia ihmisiä täällä on
Kun rakastaa, kaikki kyllä järjestyy! Rakkaus lapseen ei toki ole itsestään selvyys, mutta kaikesta selviää , kun rakastaa ja haluaa olla äiti.
Kun on tukiverkkoa ympärillä, selviää kyllä yllätyksistäkin.
Älä murehdi liikaa, vauva vaistoaa, yritä nauttia raskaudesta. Lue lapsikirjoja, joista saat vinkkejä kuinka pienen kanssa toimia jos epävarmuus meinaa yllättää.
Kun kaikkensa, parhaansa yrittää se riittää kyllä!
Taemppiä ja onnea!