Kiva aina nolostuttaa eräs virikelapsen äiti ;).
Kysyn aina, kun tapaamme, että missäs teidän Nico-Petteri on. Kiva katsella, kun äippä nolona vauva sylissä selittää, että meidän Nico-Petteri on nyt tarhassa ja ne tekee siellä sitä sun tätä... Hirveät selittelyt ja defenssit iskee aina päälle. Huvittavaa ;D.
Kommentit (164)
Vaikka perhe ei sinusta vaikuta sosiaalitapaukselta, se voi sellainen silti olla. Ulkopuoliset eivät voi tietää kaikkea perheen asioista. Lapsen hoidossa käyminen voi olla iso, ennaltaehkäisevä asia perheen jatkossa hyvinvoimisen kannalta (ennenkuin vaikeudet ovat jo liian suuria).
Kertoisitko itse vaikeista asioistasi jokaiselle vastaantulevalle? En minä ainakaan.
t. Yksi entisen " virikelapsen" äiti. Meidän perheen jaksamisessa lapsen hoidossa käymisellä oli ISO merkitys. Sen vuoksi olemme tätä nykyä ilman yhteiskunnan apua selviävä, normaali ja hyvinvoiva perhe.
Miksi normaalin arjen välttäminen auttoi juuri teitä? Ja miksi juuri se?
Äidin masennus ei välttämättä näy päällepäin tai lastensuojeluasiakkuus. Ei myöskään lapsen ongelmat ole aina ilmiselviä ulkopuolisille.
yrittää selittää ja selittää kuinka he oikeasti tarvisevat sitä hoitopaikkaa sille vanhemmalle lapselle.
On se kumma ku suomessa suurin osa lapsiperheistä,joilla lapsi virikehoidossa on ongelmia.
Kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä,että perheet,jotka käyttävät virikehoitoa niillä pitäisi olla lastensuojelun kanssa yhteistyötä.
Lastensuojelu kävisi tsekkaamassa nämä perheet säännöllisin väliajoin,koska näköjään yksin nämä perheet eivät pärjää.
Olivat alussa noin 11 tuntia päivässä hoidossa, sitten 8 ja viimeisenä hoitovuotena keskimmäinen oli 6.5 tuntia päivässä hoidossa. Nyt kun meillä on vauva niin meillä käy perhetyöntekijä 1-2 kertaa viikossa ihan vain katsomassa, että millä mielellä ollaan. Ei ulkopuoliset sitä tiedä millaista meillä on tai, että minä olen mielenterveysongelmainen.
Taidat itse luulla että kukaan ei tiedä, mutta todellisuudessa melkein kaikki tietävät...ja säälivät, mutta kukapa sitä nokatusten tulisi sinulle sanomaan?
samaa mieltä!Voi vittu mitä haaskalintuja!
perheissä kävisi lastensuojelu ja näitä perheitä " valvottaisiin" .
Teillä oikeasti syy käyttää päivähoitoa vanhemmilla lapsilla mutta onko todellakin tarpeellista niillä kaikilla lapsilla,jotka joutuvat tarhassa olemaan vaikka äiti olisikin kotona nuoremman kanssa?
Tsemppiä teille ja jaksamisia sinulle!
kertonut ja onhan meillä samat perhetyöntekijät tällä alueella. Yleensä ihmiset luulee, että olen ammatiltani sairaanhoitaja tai sosiaalityöntekijä.
Vierailija:
Taidat itse luulla että kukaan ei tiedä, mutta todellisuudessa melkein kaikki tietävät...ja säälivät, mutta kukapa sitä nokatusten tulisi sinulle sanomaan?
Koti-isät nekin voi viedä toisen lapsen hoitoon, paitsi minä.
Vierailija:
Lapsen hoidossa käyminen voi olla iso, ennaltaehkäisevä asia perheen jatkossa hyvinvoimisen kannalta
Ehkäisee hyvinvointia?
vaan leikki-ikäiset. Mm. ne sinun aiemmat lapsesi, joita et hoitanut. Tai selvästikään edes tunne.
Ap ja muut, ette tajua kyllä mistään mitään.
En opeta lapsilleni ylemmyyttä ja muiden halveksuntaa. Mikäköhän minusta tekee epäkelpoisen? Mielenterveysongelma vai?
62
kot kotkotkoti kanojen nokkia vähän toisia, että jospa saisi vaikka sille surkealle itsetunnolleen edes pienen pienen pönkityksen jyväsen, ettei se maa vain lahoa niiden kotkoti jalkojen alle..
etkä huolehdi lapsistasi. Tehtailet vain niitä.
kun et edes ole niiden kanssa...
helvetissä et sitten keskity siihen OMAAN elämääsi ja OMIIN lapsiisi?????