Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI kesä-heinäkuussa???

05.06.2007 |

Onko muita, joilla hoidot jatkuvat kesästä huolimatta? Ajattelin, että laitan tällaisen pinon, jossa on molemmat kuukaudet kun ei ole mitään käsitystä, onko teitä paljonkin... Voihan tuota sitten jakaa tai tehdä uusia pinoja, jos tuntuu että käy ahtaaksi! :)

Eli taustaa: Hoidot aloitettu kunnolla 11/06, jonka jälkeen on suunniteltu viisi inssiä, vain kolme on saatu tehtyä kenkkuilevan kropan takia. Inssit siis:

2.12.

2.2.

2.5.

Viimeisimmän inseminaation yhteydessä lääkäri totesi, että tällä toiminnalla ei ole järkeä noita hoitoja jatkaa, vaan vkolle 32 suunniteltu IVF aikaistui reilusti - nyt siis suunnitteilla punktio viikolle 26 tai jos tämä kierto venyy, niin sitten vkolle 28.

Huomenna siis aloitan Synarelalla sumuttelut ja toivon, että vuoto alkaa mahdollisimman pian (jotta siis ehditään tuohon viikkoon 26). Ensi viikon torstaina on sitten seuraava lääkärikäynti.

Eli tässä lyhyesti oma tilanne, tulkaahan mukaan keskustelemaan IVF-untuvikon kanssa, eiköhän meitä kesähoidokkejakin joitakin löydy! :)

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin hyvältä puolestasi!

Voi kunpa pääsisin samanlaisiin tuloksiin viikon päästä (tai veritesti minulla on vasta 23.7)! Päätin eilen illalla, että rauhoitun. Mies oli yötöissä ja puhuimme yöllä puhelimessa siitä, kuinka saisin rauhoiteltua itseäni. Mietin mukavaa tekemistä ja muuta ajattelemista. On jotenkin vähän kipeä, kuumeinen olo ja päätä särkee, kuumemittari näyttää enimmillään kuitenkin vain 37, pari päivää sitten olin luulevinani, että minulla on iltaisin etova olo mutta eilen ja tänään en ole sellaista havainnut.

Aiotteko miehen kanssa juhlistaa tänä iltana päivän jymyuutista? Oliko sinulla jo veritesti?

Vierailija
122/150 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se teilläkin käy! :)

Oli tarkoitus mennä syömään maailman parhaaseen ravintolaan, jossa päätettiin n. 1,5 vuotta sitten, että tänne tullaan seuraavaksi kun plussataan! ;) Mutta taidetaan pikaisesti käydä Hesessä/Mäkkärissä ja tulla kotiin, jotenkin niiiiiin väsynyt tämän päivän myllerryksestä! ;) Josko huomenna sitten mentäisiin siihen hienoon paikkaan syömään töitten jälkeen! Mutta juhlan paikka tämä olisi ilman muuta, sen sanon!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Kirjoitin jo tossa aikaisemmin että alkaa nyt eka IVF-hoito. No eilen kävin lääkärillä ja sain Synarela-reseptin. Aloitan sunnuntaina sumuttelut. Ja 31.7 on seurantaultra. Viikolla 33 on punktio. En ole käyttänyt ennen mitään nenäsumutteita. Onko sumuttelu vaikeeta?

Vierailija
124/150 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh täällähän vilske on...

Naksulle OIKEIN PALJON ONNEA!!! Kaikille muillekin plussan saanneille onnea!

Pahoittelut negoista , tiedän todella , miltä tuntuu!

Tää päivä on ollut oikein vuoristorataa, aamulla oma gyne katsoi että kaksi sikiöpussia edelleen joista toinen tyhjä. Mutta sitten hän sanoi ettei tiedä onko sikiö vaalentunut vai johtuuko laitteista????!! Hän laittoi lähetteen Brunolle ja oli muuten elämäni pisimmät 5 tuntia mitä joutui odottamaan vastaanotolle... (Aika oli vasta iltapäivällä).

Tulos: Meille tulee kaksoset jos vaan pysyvät kumpikin matkassa. Toinen on 2 päivää pienempi. Kokoa on 5mm ja 6mm. Toivottavasti pienempikin kehittyy ihan normaalisti. Anteeksi jos teksti sekavaa mutta päivänaikana keskenmenon uhasta kaksosiin on aika huimaa.

Vierailija
125/150 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelemaan Naksua! Ihania uutisia!

t. Vilttiketjun Senniina ja inssityttö 2vko 4pv

Vierailija
126/150 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Helena, Viivi-patrik ja Senniina onnitteluista!! :)

Huhhuh, mitä viivi-patrik olet käynyt läpi tänään!! :O Onnittelut tuhannesti kahdesta pienokaisesta, toivottavasti koko raskaus sujuu hyvin!!!

Ja Senniina: Joko sulla on noin iso tyttö???!!! Vastahan me vilttiketjussa pyörittiin! ;) Onnittelut pikkupimusta, nauttikaa vauva-arjesta täysin rinnoin!!!!!!!! Ja kiva kun piipahdit!! ;)

-Edelleen täysin pökerryksissä oleva naksu- :)

Vierailija
127/150 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera, mikä olo ja fiilis?

Viivi-patrikille onnittelut kaksosten johdosta. Aivan ihana juttu! :)

Mä nyt kirjotan omatkin kuulumiset, vaikka yksin taidan täällä höpötellä...;) Kävin tänään ultrassa, siellä näkyi 15 munasolua. Niitä kasvatellaan vielä pari päivää, keskiviikkona uusinta ultra ja punktio mahdollisesti sitten pe tai la. Olo mitä mainioin, pientä viiltelyä alamahalla vain.

Aurinkoterkkuja kaikille!

Piiveri

Vierailija
128/150 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni sydämen syke näkyi ultrassa ja sulatti meidän sydämemme. Toinen pienokainen oli yrittänyt pysyä matkassa, mutta ei kuitenkaan jaksanut.....Yksi kuitenkin siellä jumputtaa ja toivottavasti pysyy nyt kyydissä maaliskuulle. Klinikan laskettupäivä on 4.3.2008, mutta varmaan se neuvola sen vielä vänkää muuksi!!

ONNEA KAIKILLE, JOILLA JO VALOA SIINTÄÄ TUNNELIN PÄÄSSÄ JA TSEMPPIÄ NIILLE, JOILLA EI VIELÄ OTA ONNISTUAKSEEN! KYLLÄ SE HAIKARA VIELÄ TULEE!!!

Vierailija
129/150 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiveri: Sinullahan näyttää hyvältä!

Ja olipa kiva kuulla minen kuulumiset!

Minä vain piinailen, piinailen ja piinailen. Vähän minulla on huonovointisuutta mutta muuten ei mitään huomattavia oireita. Milloin sen raskaustestin voi tehdä???? En jaksa odottaa lauantaihin (silloin pp 14), saati sitten ensi maanantaihin, jolloin veritesti!

Vierailija
130/150 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailen nyt kiireemmiltä kuulolle.

Oliko Piiveri, joka kyselit, milloin voi tehdä kotitestin? Taitaa olla niin, että se on hyvinkin yksilöllistä, koska se näkyy. Minulla näkyi selvä viiva 10 pv päästä siirrosta. Esikoista odottaessa näkyi viiva kotitestissä vasta samana päivänä kuin oli veritesti eli 14 pv siirrosta. Ennen sitä, ei näkynyt edes haamua. Sitten ensimmäisessä IVF:ssä, joka ei toivottua tulosta tuottanut, sain kotona haamuviivan 13 pv siirrosta, mutta vuoto alkoi 15 pv siirrosta ja veritesti näytti selvästi negaa. En tiedä, mistä tuo olisi voinut johtua. Epäilivät, että kiinnittyminen olisi yrittänyt tapahtua tai sitten hormoonilääkitys teki tepposensa.

Eihän tämä jännittäminen nyt tähän lopu, vaikka helpotus olikin suuri, että siellä sydän sytkytteli. Nyt alkoi Lugejen alas ajaminen hiljalleen ja sitten jännittäminen, että pysyykö matkustaja kyydissä niiden lopettamisen jälkeenkin. Kyllä tämä välillä tuntuu niin raskaalta, tämä ainainen jännittäminen. Ja se kun ei sitten auta tilannetta ollenkaan....

Vierailija
131/150 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille jotka ette ole täällä...;)) Kovin on heinäkuussa hiljaista...

Mine: se taisi olla tuo Vera joka kyseli testin tekemisestä. Mulla on vielä piinapäivät edessä.

Vera, oletko malttanut mielesi? Milloin teet testin? Paaaljon peukkuja täältä!!!

Kävin tänään taas ultrassa ja hyvältä näyttää. Punktio on nyt suunniteltu perjantaiksi ja siirto sitten maanantaina tai tiistaina. Riippuen tosin vielä verikokeestakin, mutta pidetään peukkua että olisi jo perjantaina...

Hieman jänskättää tuo irrotuspiikin laitto. Neula näyttää aiiika pitkältä! Mut ehkä mä selviän ;)

Vierailija
132/150 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut taka-alalla täällä plussan jälkeen jännittämässä ensimmäistä ultraa. Lukenut olen täällä kuitenkin teidän kuulumisia lähes joka päivä :) Ihanaa että tänne on tullut lisää plussia!!!

Tänään oli eka ultra, lasketuksia ajaksi määrättiin 5.3. Siellä oli 10.2millinen vaavi ja sydän jumputti, aika mahtava tunnehan se oli :) Jotenkin tämä odotus konkretisoitui, mutta samalla tietysti jännitys lisääntyi että kaikki menisi hyvin seuraavat kriittisimmät viikot.

Ultrassa myös näkyi että vasemmalla puolella oli ollut hyperiä munasarjassa, oli jatkanut vielä hormonihoidon ja punktion jälkeen kasvua. Sitä vähän epäilinkin kun olin punktion jälkeen aika kipeä ja 3 viikkoa vielä sen jälkeen vatsa oli turvonnut ja vähän arka. No, onneksi nyt ei ole ollut mitään vaivaa ja hyperin pitäisi itsekseen poistua sieltä pikkuhiljaa.

Raskausoireita on ollut kaikenlaista, viime viikon oli aamusta aina ilta kahdeksaan asti kokoajan pahoinvointia eikä mikään maistunut. Kesti viikon ja loppui yhtäkkiä (toivottavasti oli siinä eikä jatku vielä myöhemmin uudestaan...).

Vierailija
133/150 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis testit on tehty ja se oli....PLUSSAA!!

Tosin nyt on vasta pp12 ja yritän olla juhlimatta liikaa ennen kun veritesti on tehty.

Ei tätä uskoa saata. Toisaalta pahoinvointi on jo nyt suht voimakasta, että on pakko uskoa!

Vierailija
134/150 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiverille kaikkea hyvää punktioon!

Ja Simpukka, oli kiva kuulla ultrakuulumisesi!

Vierailija
135/150 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussan johdosta ja peukutuksia että kaikki menee jatkossakin hyvin!!

Itse olin aamulla punktiossa ja sieltä kaivettiin 17 munasolua esille. Pää on vielä pöpperöinen nukutuksen jäljiltä mutta muuten menee hyvin. Siirto on sitten keskiviikkona, jos jotain siirrettävää on...Elämä on jännittävää!

Aurinkoterkuin,

Piiveri

Vierailija
136/150 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera: ONNEAONNEA!!! Aivan mahtavaa, tämä on varmaan paras plussapino ikinä!!!!

Piiveri: Hieno määrä muniksia!!!!! Toivottavasti loppukin menee yhtä loistokkaasti!!

Mine: Onnittelut sinne pienestä sydämensykkeestä, varmasti mykistävä kokemus!!! Miten tuo lugejen lopettaminen tehdään, pikkuhiljaa ilmeisesti?

Simpukka: onnea myös sinne pienestä jumpsuttelijasta! :) Niin sydämestäni toivon, että pääsen itsekin tuon kokemaan ja näkemään!!

Tokihan me sitten kaikki siirrymme (kun uskallamme) tuonne o-puolen maalismussukoihin, vai oliko se tuon niminen pino..? Olisi niiin kivaa jakaa odotuksen ihmeitä yhdessä, kun tiedetään jo toistemme taustoista ja ymmärretään, mitä ollaan koettu!

Täällä ei vielä ole todellakaan tämä mullistava juttu mennyt täysin jakeluun, nyt toivon että vielä tajuaisin, mitä on tapahtunut!! ;) Kai se ottaa aikansa, kun niin pitkään kuitenkin olen kokenut itseni lapsettomaksi ja varmaan jo tavallaan luopunut koko ajatuksesta, että meille se pieni ihme tulee... Onko muilla kestänyt pitkään, että todella tajuaa mikä onni on kohdannut?

Onko teillä muuten tietoa sivustoista, joissa olisi hyviä kuvia ja tietoa alkion/sikiön kehityksestä? Kun googlettamalla löytyy joitain, mutta niissä ne viikot menee ihan kummasti! Onko se niissä niin, että viikot lasketaan vasta ovulaatiosta?

Naksu rv5+0

Vierailija
137/150 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ღ Lista ღ

[color=fuchsia] VihervaaranAnna: [/color] [color=aqua] Siirto 7.6., eka verikoe Hcg42 -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color] (kontrolli 27.6.) -> [color=blue] NEGA [/color]

[color=fuchsia] Viivi-patrik: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6., verikoe 27.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Mine: [/color] [color=aqua] punktio 11.6., siirto (2) 13.6. ->[/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Simpukka: [/color] [color=aqua] punktio 12.6., siirto (1) 14.6. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Naksu: [/color] [color=aqua] punktio: 27.6., siirto 29.6. (1), testi 13.7. -> [/color] [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Vera07: [/color] [color=aqua] punktio 2.7., siirto 7.7. [/color] -> [color=red] PLUSSA [/color]

[color=fuchsia] Caapo: [/color] [color=aqua] Pakastealkion siirto, testi 24.6. -> [/color] [color=blue] NEGA [/color]

[color=fuchsia] Piiveri: [/color] [color=aqua] punktio 20.7., siirto 25.7. [/color]

Vierailija
138/150 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Naksu kyselit lugejen lopettamisesta. Minulla tehdään niin, että ennen rv 7+0 vähensin annoksen 2 + 2 /pv kun se ennen oli 3 + 2/pv eli viimeviikolla käytin aamuisin ja iltaisin. Täällä neuvotaan lopettamaan ennen rv 8, joten nyt sitten loput päivät käytän 2 nappulaa vain aamuisin. Tiistaina ei sitten enään ollenkaan.

Ei sitä onnea mikä on kohdannut voi tajuta koskaan. Meillä on nyt ICSI poika, jota yritettiin 4 vuotta ja joka syntyi 3/06, eikä mene päivääkään, ettei sitä miettisi, kuinka hän voi olla olemassa ja varmaan viikottain jutellaan mieheni kanssa samasta aiheesta. Olen huomannut, että suhtaudun lapseeni monella tavalla erilailla kuin monet ystäväni, joilla lapset ovat tulleet tuosta vaan yrittämässä...joskus huonossa, joskus hyvässä. Tätä ihmettä varmaan jatkuu koko loppuelämän!!!

Ensimmäisessä neuvolassa saa tosi hyvän opuksen sikiön kehitysviikoista. Me luettiin aina viikon vaihtuessa mieheni kanssa iltasatuna toisillemme opuksesta kehitys ja ohjeet äidille ja isille. Jäi mukavat muistot ja on ihan kaivannut tuota yhteistä keskusteluhetkeä. Normaalissa raskaudessa viikot lasketaan siitä kun viimeiset kuukautiset ovat alkaneet. Eli siitä päivästä kun vuoto alkoi. Näin ollen viikot oletetun ovulaation aikaan ovat 2 + 0. Minulla lapsettomuuspolilla laskettiin aluksi, että siirtopäivä olisi ollut 2 + 0 eli jokainen keskiviikko vaihtuisi viikko, mutta nyt ultrassa käytyäni laskivatkin siitä punktiopäivän jälkeisestä päivästä eli tiistaina vaihtuukin viikko. Nyt siis rv 7 + 4. En tiedä miksi näin, koska poikaa odottaessani viikko vaihtui aina sinä päivänä koska siirto oli tehty. Nähtävästi lääkäreillä on näinkin eri tavat laskea. No, päivä sinne sun tänne.

Oikein mukavaa viikonloppua!

Vierailija
139/150 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiveri, mitä kuuluu, onko siirto jo tehty? Kyttäilen kyllä kuulumisiasi, vaikka viime päivinä en ole kirjoittanut. Lähdemme lomalla (levon tarpeessa..) loppuviikosta mutta käyn kyllä tilaisuuden tullessa katsomassa kuulumisiasi kun piinailet.

Itse jännitän omaa ekaa ultraa mutta se on kyllä vielä hamassa tulevaisuudessa elokuun puolessa välissä. Raskausoireet ovat ennallaan ja valitettavasti siihen lisäksi on tullut ärsyyntymiskynnyksen lasku tosi alas...kunpa perhe minua vielä kestäisi.. Eli muuten kaikki hyvin ja toivottavasti myös sitten ultrassa.

Vierailija
140/150 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maha kuralla istun ja odotan että pääsen siirtoon tänään iltapäivällä! Hui hui. Huominenkin on määrätty mulle saikkua, tuskin kuitenkaan ihan vuodelepoa? Millaiset ohjeet Vera sait?

Perjantaina kirmaan kesälaitumille ja suuntaan neljäksi viikkoa sinne Suomeen ja mökille! :)

Yritän ehtiä kirjoittamaan kuulumisia jossain välissä...

Kiva kuulla että Vera voit hyvin! Toivottavasti nyt pian pääset nauttimaan raskaudesta ihan täysillä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän