Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kielsin naapurin lasta tulemasta meidän lastenaltaaseen. Olinko tyly?

Vierailija
04.06.2007 |

Laitoin pienen puhallettavan altaan terassille lapsilleni. Naapurin lapsi (reilu 3v) olisi halunnut tulla myös mutta kielsin kohteliaasti, selitin että tämä on meidän lasten allas, pyydä äitiäsi laittamaan oma.

Suututinko naapurini?

En vain jotenkin halunnut että pieneen altaaseen tulee joku muukin omien lasteni lisäksi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tunne, että sinusta naapurin lapset ovat likaisia ja ällöjä ja teidän lapset kullannuppuja. Edestään löydät minkä taaksesi jätät, niin se menee elämässä. Ehkä olet sitä ihmistyyppiä, joka tajuaa vasta, kun oma lapsi joutuu esim. koulukiusatuksi, että te ette ole maailmannapa. Lapsilla on taipumus muistaa miten joidenkin vanhemmat sekaantuvat leikkeihin liikaa ja näiden vanhempien lapsia sitten aletaan karttaa...

Vierailija
22/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuunsa kuseksivat ei tule meidän altaaseen piste.

Jonkun siistin lapsen voisin ottaa mut en mitään kusiprunnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ovat pyrkimässä.

olen sitten tiukkapipo, mutta so what................

ei se mies kuitenkaan antas mun edes ostaa sellasta lasten allasta tonne takapihalle ku nurmikko menee pilalle, niin se on tiukkapiposempi kuin minä;(

Vierailija
24/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa ap sulla olla hyvä mieli! Mieti mitä pikkunen 3 v mahtoi ajatella.. Hyvää esimerkkiä näytät lapsillesi. Osaan kuvitella kun läski tantta röhisee: Mene pyytämään että äitis laittaa oman altaan.. huh huh.

Vierailija
25/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen siksi, että minusta on mielenkiintoista, miten eri tavalla lasten kyläilyihin suhtaudutaan eri paikoissa.

Asumme ruuhka-Suomen ulkopuolella omakotitaloalueella. Meillä koko kadun lapset ovat n. 3-4-vuotiaasta lähtien käyneet hakemassa kavereita ulos ja vuorotellen leikkineet laumassa milloin kenenkin pihalla. Toki pienemmillä lapsilla liikkuminen oli rajatumpaa, lupa vain tietylle pihalle.

Kukaan ei ole koskaan siitä valittanut, päin vastoin kaikki ovat olleet tyytyväisiä, että lapsilla on kavereita ja että lähiympäristön aikuisiin on voinut luottaa. Meilläkin oli tänään parhaimmillaan 4 lasta pihalla omien lisäksi. Jos on ollut muuta tekemistä tai muuten sopimaton hetki, on lapset käännytetty ystävällisesti ovelta toivottaen heidät tervetulleiksi joku toinen kerta.

Vierailija
26/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, usko huviksesi tai et, en todellakaan ole " läski tantta" ;)

27, asutaan Pohjanmaalla ei siis " ruuhka-Suomessa" .

Mutta totta on että lapset saavat melko vapaasti leikkiä pitkin pihaa, itse olen aina kuitenkin vahtimassa omia lapsiani (asumme rivarissa jossa iso, mukava, yhteinen takapiha, jokaisella kuitenkin myös oma piha). Minulle sopii että jos äiti/isä tulee kysymään että voiko xxxx leikkiä teidän pihalla tai voitko vahtia xxxx, niin sitten. Saa siis leikkiä teltassa, leikkimökissä, ajaa lapsen polkupyörällä, leikkiä meidän leluilla jne.

En vain tykkää hygienian takia että pieneen altaaseen tulee muitakin lapsia.

Ap

Vierailija
27/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja... mitä ihmettä 3v tekee yksin teidän pihalla? Siis omani on 3,5v eikä varmasti ole kyselemässä naapureiden altaisiin menosta niin etten ole vieressä tai kuuloetäisyydellä...

Meillä on lastenallas myös ja lapsen kaverit saavat tulla siihen mukaan kunhan heidän omat äitinsä tai isänsä tulevat myös seurustelemaan minun kanssasi + vahtimaan omaa muksuaan.

Miksi tosiaan naapurin 3v on aina meidän pihalla, minun vastuullani yksin? Olisi kiva että hänen äitinsä katsoisi itse lapsensa perään tai edes kysyisi minulta voinko tehdä niin.

Minä en tuuppaisi omaa, hieman vanhempaa lastani pihalle ja olettaisi että joku vahtii.

Ap

Vierailija
28/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla pitää olla uikkarit altaassa

tunnin jälkeen on 15 min kestävä lepotauko. Eli jos ei käy vessassa ei saa mennä takaisin altaaseen.

Muuten viettäisivät koko iltapäivän uiden ja juoden mehua käymättä vessassa kertaakaan.

Vierailija
29/46 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liioin päästä omiani naapurien vastaaviin. Innokkaimmalla naapurin uimarilla on ollut koko pienen ikänsä jalat ja takamus täynnä molluskoja + viime kesänä myös kihomatoja. Tarttukoon sitten niin kuinka tarttuu tai olkoon taudit tarttumatta, mutta meidän altaaseen se lapsi EI TULE!!!

Ja joo. Meidän lapset ovat meidän kullanmuruja, naapurin lapset naapurin kullanmuruja. Omat bakteerit on meidänkin tenavilla ja säästän samalla naapurin lapset niiltä.

Vierailija
30/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsia saa ja pitää kieltää ja komentaa, mutta minusta on epäkohteliasta sanoa pienelle lapselle että mene pyytämään omaa allasta äidiltäsi. Kyllä siihen yksi olisi mahtunut. Jos kieltoa perustellaan bakteerikammolla, niin miten te äidit uskallatte antaa lastenne käydä pomppulinnoissa tai pallomeressä? Voin kertoa että ne TODELLA ovat täynnä bakteereita, myös suolistoperäisiä, koska lasten käsihygienia on mitä on. Itse olisin antanut lapsen tulla altaaseen kahlaamaan tai kehottanut kysymään äidiltään luvan ja hakemaan uikkarit.

Vierailija
31/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään ole. Ei ole sinun velvollisuus mitenkään hoitaa muitakin..

Vierailija
32/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa kun lapset olivat niin kyllä meillä naapurienkin lapset polski altaassa.

Viettivät paljon aikaa yhdessä leikkien.

Nyt kun ovat 17 ja 18 vuotiaita teinejä noita lapsuuden ihanista leikkimuistoista on puhuttu erityisesti tänä kesänä. Yhteisö hajosi muuttojen myötä mutta osa perheistä jäi ystäviksi. 

Suosittelen tietty että teillä äideillä on puhevälit keskenään ja sovitte asioista. Itse soitin naapureille että onko ok jos lapset polskii. Toki vahdin itse vieressä. Olimme onnekkaita kun mitään onnettomuuksia ei tullut.

Vierailija
33/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:17"]

Kummasti sitä 80-luvulla lutrattiin samoissa altaissa ilman mitään tauteja. Sen vedenhän voi vaihtaa usempaaan kertaan päivässä jos oikein ällöttää.

Taitaa laiskuus ja itsekkyys olla ne taudit, jotka eniten jylläävät vesileikeissä. 

[/quote]

Mä olen saanut 80-luvulla kylpyvedestä molluskatartunnan. Ei ollut kivaa.

Vierailija
34/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa nyt ihmessä niin kauas että niitä naapureita ei ole! Suomi on iso, pitkä ja tyhjä maa, kyllä te oman paikkanne sieltä löydätte. Muut ihmiset, naapurit, leikkikaverit yms. ovat kauhistus! Sanoihan sen jo Jean-Paul Sartrekin: "Helvetti on toiset ihmiset". 

Ja aikuiset aina ja joka hetki valvomaan lapsia, yksi aikuinen/ valvottava lapsi, koska eihän lapset mitään itse osaa tai opi. Isossa omakotitalossa on kivasti tilaa peräkammarinpojalle ja vanhapiikatyttärelle, mutta uima-allas pitää varmaan jossain vaiheessa vaihtaa isompaan, esim. puupaljuun. 

Vierailija
35/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pansariverkkoaita ihasi ympärille, jos haluat olla vain oman perheen kesken.

Vierailija
36/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet keittämässä itsellesi kahvia ja naapuri sattuu poikkeamaan kylään, sanotko hänelle että käy keittämässä itsellesi omat kahvit kotona vai tarjoatko omasta pannustasi?

Toimit todella törkeästi pientä lasta kohtaan, en ymmärrä miten aikuiset naiset kohtelevat vieraita lapsia noin alentuvasti. Toki sitä voi aina varmistaa lapsen vanhemmilta saako heidän lapsensa käydä pulahtamassa vai ei, mutta pientä kohteliaisuutta ja lämpöä käytökseen kiitos!

Vierailija
37/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli allas. Ap:han sanoi, että muuten antaa lasten leikkiä hyvinkin vapaasti heidän pihallaan.

Ajatelkaa, muakin komennettiin lapsena. Ihan siis kavereiden vanhemmat, naapurit... Välillä aika kovasanaisestikin. Ei muuten jäänyt traumoja :-o Oppi pienestä pitäen, että ihmisillä on erilaisia tapoja ja sen takia pitää aina kohteliaasti kysyä lupa eikä vain olettaa, että kaikki tapahtuu oman mielen mukaan.

Nykyään, jos erehtyy vierasta lasta komentamaan, on poliisit ovella vihaisten vanhempien kanssa ja vähänkin vanhemmat lapset on sitä ennen jo haistatelleet.

Mutta älkää vain aiheuttako lapsosille pahaa mieltä, se on pääasia <3

Vierailija
38/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju! Vaan taas on tärkeätä vahtia niitä taaperoita. Jos eivät ole silmän alla, voivat olla hukkumisvaarassa. Hukkumiseen riittää matalakin vesi.

Kolmivuotias tarvitsee kyllä vielä vanhemman valvontaa. Nelivuotiaasta asti omat on pukattu uimakouluun. Uimavaippoja en ymmärrä, en ole koskaan ymmärtänytkään. t. neljän entisen vauvauimarin ja parin vvv-viestijän äiti

Ai niin ja naapurin tenavien kanssa ei leikitä. Sen niin mielelläni olisin sallinut, mutta tenavat eivät sovi luonteeltaan, iältään, mitä lie.

Vierailija
39/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naapurin 3v lapsi teillä hoidossa tai vieraisilla muuten?Jos on, niin sitten tietysti leikkiin mukaan. Ellei, niin kolmevuotinen ei todellakaan tule itsekseen meille noin vain kyläilemään ilman vanhemman lupaa (ja minun lupaani). Jokaisen piha on yksityisaluetta ja ei ole tarkoitus, että tienoon jälkikasvi ilmaantuu oman mielen mukaan paikalle. Jokaisella vanhemmalla on velvollisuus järjestää omille lapsilleen toimintaa.

Vierailija
40/46 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse päästää muita omaan altaaseen enkä päästäisi omianikaan kovinkaan moneen vieraaseen altaaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi