Ihmiset ei oppineet mitään maskien käytöstä
Joulujunassa suoraan penkkini taakse istui nuori míes joka yski limaista yskää ja nyt mulla on flunssa tulossa!
Kommentit (23)
Olen alkanut nyt uudelleen käyttää maskia tilanteissa, jossa pitää pidempään olla vieraiden ihmisten kanssa samassa sisätilassa. Juna, teatteri, elokuvat esim tällaisia. Nyt, kun koronatartunnat ja muutkin hengityselinten virustaudit alkaneet taas jyllätä enemmän. Onnistuin lähes 4v välttämään Koronan.
Mulla on aina sokeripalamaski, se suojaa mua tartunnoilta. Ensi kerralla ota mukaan!
Kyllä sä vielä opit. Olisit pitnyt vaikka nenäliinaa suun edessä, mutta kunnon maski on aina parempi.
Suomalaisia vastauksia tuttuun tapaan.
Eli syy käännetään täysin uhrin syyksi.
Jossain toisessa maassa pidettäisiin itsestäänselvänä että sairas ihminen pitäisi maskia eikä muut.
Meillä kerrostalossa kuulee, kun naapuri huutoaivastastelee. Hän on lähihoitaja. Jos aivastaisi ohjeistuksen mukaan hihaan tai paperiin, sellaista huutoa ei kuuluisi.
Jos maskista kerran on apua, sittenhän se suojaa, vaikka olisi vain ap:n suun edessä.
Totta. Myydäänkö kotimaisia maskeja joista ei irtoa mitään keuhkoihin, että joku tarkistaisi laadun? Ihmiset eivät luota kiinamaskeihin valitettavasti. Hapen pitäisi tulla edes sivusta.
Taudin sait muualta. Ei se niin nopeasti oireile.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut nyt uudelleen käyttää maskia tilanteissa, jossa pitää pidempään olla vieraiden ihmisten kanssa samassa sisätilassa. Juna, teatteri, elokuvat esim tällaisia. Nyt, kun koronatartunnat ja muutkin hengityselinten virustaudit alkaneet taas jyllätä enemmän. Onnistuin lähes 4v välttämään Koronan.
Nolla maskia, nolla rokotusta, nolla koronaa.
Maskin läpi virus menee, bakteerit ei. Kuinka monta vuotta tästä on jo puhuttu?
Aina voi itse pitää maskia jos muuten hirvittää eikä aina olla suuna päänä vaatimassa muilta sen oman mielenrauhansa vuoksi. Sinun mielenrauhasi kun on yksinomaan sinun vastuullasi. Missäs v*tussa se sinun oma maskisi oli? Juuri sielläkö? Kumma että juuri nämä jotka lujasti uskovat niin piikkien kuin maskienkin ihmeelliseen voimaan, ovat juuri niitä jotka ensimmäisenä rääkymässä hysteerisenä jos joltain joku em. puuttuu..
Onko tässä nyt sama logiikka kuin siinä ajatuksessa, että rokote on kyllä muuten supertehokas, mutta se ei toimi Sirpalla, jos Erkki ei ole sitä ottanut? Ja jos Erkki pakotetaan se ottamaan, niin sitten Sirpankin rokoteannos alkaa mystisesti toimia?
Vierailija kirjoitti:
Jos maskista kerran on apua, sittenhän se suojaa, vaikka olisi vain ap:n suun edessä.
Sanna Marin sanoi maskista, no en viitsi toistaa🤮Talvella vetäisin kaulaliinan suojaksi, vaihtaisin junan vaunua tai junaa, ruuhkissa pidän maskia aina.
Voisitteko te lopettaa tämän virushysterian, sairastaa vaan ne taudit ja hankkia niille immuniteetin kuten aina ennenkin on tehty? Mikä siinä pikku pöpön aiheuttamassa flunssassa on niin kamalaa, se kuuluu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Olisit käyttänyt sitä maskia.
Sen yskikjän sitä pitää käyttää. Silloin se auttaa ja vähentää pöpöjen leviämistä. Joka yskäisyllä ilmaan leviää pisaroita joita toiset hengittää sisäänsä. Jos olet valmis vaihtamaan eritteitä toisen junamatkustajan kanssa, niin ok. Yskimällä saa tehokkaimmin levitettyä limaa toisille. Yskijän maski vähentää sitä huomattavasti. Ei niiden toisten maskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolla maskia, nolla rokotusta, nolla koronaa.
Maskin läpi virus menee, bakteerit ei. Kuinka monta vuotta tästä on jo puhuttu?
Se virus ei lennä yksinään ilmassa. Se tarvitsee alustan. Jonkun hiukkasen. Yleensä se on se limaa sisältävä vesihiukkanen joka yskijästä ja varsinkin aivastajadta lentää yllättävän laajalle. Siksi yskijän pitäisi estää nenäliinalla tai maskilla hengityksensä ja varsinkin yskinnän.
ASTMAATIKOILLA MENEE heti keuhkoihin ne ja tulehtuu, tapella lääkärille saako antibiootit vai kortison pillerit(jotka ei kaikille sovi,haittavaikutuksia)
Ei ongelma ole pärskijät vaan minne ne pärskii. Varmaan puolet köhijöistä köhii kämmeniinsä ja sitten jatkavat normaalisti menoa. Kaupassakin köhitään ja sitten sillä samalla limakädellä mennään näpelöimään tuotteita.
Nyt on tarpeeksi taas tätä ees taas veivattu.. Pitäkää tai olkaa pitämättä.
Olisit käyttänyt sitä maskia.