Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUT alkuviikko

04.06.2007 |

Tästä se taas lähtee

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti alkoi kesäloma! Puistossa ollaan vietetty maanantai ja tiistai, loistavaa kun siellä on se ilmainen lounas. Kotiin ollaan palattu vasta 16-aikoihin iltapäivällä. Kivat rusketusrajat jo kaikilla.

Wilma on viihtynyt rattaissa myös näin helteellä.Lounaan olen lämmittänyt puistossa (kaupan kasvissoseen) ja lisäksi rintamaitoa. Nyt on kivaa kun rintamaito ei happane helteessä vaan on aina priimaa:)

Wilma nousi tänään istumaan itse, muuten keikkuu konttausasennossa ja kierii.Neuvolassa käytiin myös ja kaikki ok. Paino 7660g,pituus 69cm. Kivasti kasvanut rs-virus-episodin jälkeen.

Jas ja Wilma 6kk ja rapiat

Vierailija
22/29 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa, ei ne itse tehdyt soseet säily kuin pari päivää. Lisäksi pitää huomioida matkan aikana että soseet on kylmälaukussa,jos matkaa on vähänkin pitemmälti. Reissussa kaupan purkkiruuat onkin kaikkein kätevimpiä, ne kun säilyy kuukausia avaamattomana.

Pikku-ukko keinui eka kerran tiistaina. Oli ihmeissään, mut tykkäs.

Mansikasta neuvolan täti sanoi että pakastettu ja tuore on ihan yhtä vaarallisia. En tosiaan nyt kyllä oikein viitsi kauheesti uskoa,kun ei oo mitään aiheuttanu kertaakaan.

Eilen olin katraan kanssa rannalla. Isot lapset ui ja ukkeli köllötteli masullaan viltillä ja kosketteli nurmikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt on tosiaan kunnon kesäkelit...

Ei uskalla kamalasti olla edes tossa pihassa kun oikeen missään ei ole varjoa.

Meillä olis pitäny tänään lähtee sinne valkeakoskelle,mutta lähdetäänkin sit huomenna heti aamupalan jälkeen.

Juu kylmälaukkuun laitan kaikki vauvan ruoat.

Olis kiva jos meillä söis noita kaupan ruokia,mutta kun ei suostu kuin maistamaan ja sit kieltäytyy kokonaan.

Vain äitin mömmöt maistuu tälle mamman pojalle.

Rinta ei nyt helteillä ole maistunut kuin yöllä,onko muilla samaa ongelmaa?

Korvikekkin jota juo pitää olla kylmää,ja tietenkin vesi maistuu nyt parhaalle.

Maitoa ei jois paljon mitään...

Eikä meillä ole vielä keinuttu,kun ei ole vauvakeinua.

toivoovauvaa ja Joel

Vierailija
24/29 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli nähdä, minkälaista väkeä nimimerkkien taakse kätkeytyy... Oikein oli mukavia mammoja ja hurmaavia vauvoja sekä isosisaruksia. Ja kiitos Tuulille vaivannäöstä, toivottavasti keittiön raivauksessa ei kovin kauaa mennyt! Meillä tyttö tekikin temput ja nukkui ensin koko tunnin automatkan ja vielä kotona jatkoi sängyssä uniaan toisen tunnin! Just kun valitin päikkäreiden lyhyyttä. Nyt onkin oikein hyvällä tuulella.

Noista soseista ja säilyvyydestä, mä olen 3 vuorokautta säilyttänyt jääkaapissa kasvissosetta, lihat mulla on aina pakkasessa kerta-annoksina ja otan sieltä yhden annoksen kasvissoseen joukkoon. Mummolassakin olen aina keittänyt soseet itse, mutta siis vasta paikan päällä. Lihaa olen ottanut aina pienen nokon siitä, mistä muillekin ruokaa mummolassa laitetaan.

Mutta nyt pitää kai aloittaa siivoukset! Huomenna tulee koko päiväksi seuraa, kun mammakaveri lapsineen tulee kylään ja olis kiva jos tänne mahtuis romujen sekaan vaikka istumaankin ;) Kaakeleita en ajatellut tällä kertaa kiillottaa =)

Marrastoive

Vierailija
25/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ei kuitenkaan ole vauva, vaan 3v isoveli, joka ei malta odottaa koska pääsee uimaan. Lupailin siis eilen, että jos tänään on aurinkoinen päivä niin voidaan pyöräillä rantaan ja käydä kokeilemassa, josko uskaltaisi uida. No, pojan piti sitten herätä jo kilpaa auringon kanssa. Kuudelta mua nyittiin ylös sanoilla: äiti siellä paistaa aurinko, missä mun uimahousut on?! Että näin.

Enpä ole tänne koneelle joutanut moneen päivään kun alkoi nuo kesäkelit. Ihanat ilmat ollu! Pihaa ollaan hoidettu ja muutenkin auringosta nautittu. Kukas sitä raparperimehua keitteli? Millanen ohje sulla on? Mäkin aikoina keitin raparperimehua mutta oon kadottanu sen ohjeen. Meilläkin noita raparpereja kasvaa, riittäisi hyvin mehujen keittoon.

Kirsikka: en oikein tiedä mitä siitä perhekahvilasta sanoisi. Omalla tavallaan se oli ihan ok paikka, varmasti loistopaikka sellaisille kenellä on vain yksi n.1-3v lapsi, joka kaipaa seuraa. Mun mielestä siellä oli aika turhan kova hälinä ja ehkä vähän sisäänpäinlämpenevä tunnelma. Ei se äideille mikään superhyvä juttelupaikka ole, kun ei siellä kauheesti kuule mitään. Mutta ajaa varmasti asiansa, voisin siellä käydä toistekin mutta ei siitä mun vakkaripaikkaa tule. Nyt se on kesän kiinni ja aukeaa syyskuun alussa.

MItäs muuta mun piti kommentoida? Unohdan kaiken aina tässä vaiheessa.

Ainii, tiititäinen, oot kokenut mun painajaisen! Suorastaan pelkään sitä, että hiiri tulis meille sisälle, varsinkin sänkyyn. Inhoon ja pelkään hiiriä! Mutta sun sujuva kerronta asiasta sai mut nauramaan ääneen! Voin hyvin kuvitella sut jahtaamassa sitä hiirtä. Varmastikin karmaiseva kokemus.

Nyt lasten kanssa leikkimään ja ehkä sinne uimaankin tänään.

onna

Vierailija
26/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annitanni80:lle

joo mehumaijalla keittelen ja tulee hyvää mehua kun tosiaan lisää sokeria tarpeeksi,erittäin raikkaan makuista mehusta tulee.

Noniin mihis jäinkään...

eli ihan ok aamu ollu ja lapsetkin nous vasta klo:6.45 joka n siis meillä ihme.

Mutta nyt soitteleen neuvolaan...

toivoovauvaa ja Joel.

Vierailija
27/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joelaako se kirjoitteli, että kovasti tädit ihastelevat Niklasta, kun hän on pojan kanssa jossain liikenteessä.

Meillä on ihan sama juttu :) Tuntuu, ettei pääse koskaan reissua tekemään ilman, että vähintään yks nainen (joko joku meidän kerrostalon asukkaista, tai sitten joku kaupan täti tms.) kattelee poikaa kovasti hymyillen ja sanoo, että voi kun hänellä on isot ja siniset silmät tai ompas oikein hurmuri tuo teidän poika :)

Kivahan se on, että tädit jaksaa ihastella ;) Ja useimmiten poika sitten palkitsee heidät kyllä leveällä hymyllä, jonka jälkeen tädit on vielä enemmän ihastuksissaan, heh!

Ai että näitä ilmoja! Kyllä se vaan nyt on kesä :)

Olen poikaa nukuttanut nyt parvekkeen sijaan niin, että menen itse ottamaan tuonne pihalle aurinkoa ja poika nukkuu varjossa rattaissa. Vaunun kopan otin jo pois, että on viileämpää.

Ihanaa kun pojalla on päässyt jo käyttämään kesäisiä shortsi-asuja ja kesälippistä.

*Piparminttu*

Vierailija
28/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Antti kovas yskäs ja nuhas, ruokakaan ei pahemmin maistu mut onneks maitoo suostuu juomaan. Niin ja nukkuu yöt hyvin, et silleen se ei menoon vaikuta. Ja eiköhän toi tosta parane torstaihin mennes.

Ryömiminen unohtu heti alkuunsa, ei oo sitä nyt treenaillu ollenkaa.

Kyllä on ollu hienot ilmat nytte, pihalla oltu melki koko ajan, melki liianki kuuma ku ei jaksa tehä mitää tuola ulkona. En oo bubbles ny ainakaa vielä saanu niitä kilpiä kaivettua

Kisupikkukuu, ootko tulossa torstaina. Mä en saa laitettua kysymysmerkkiä, enkä mitää muitakaan merkkejä ku toi yks nappi on rikki...

Nyt ulos...

Vierailija
29/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt yrittänyt antaa omatekoista puuroa tytölle mikrossa tehtynä, mutta ei oikeen kolahda... Ihan Elovenaa käytetään, ohjeessa lukee, että 3 min täydellä teholla tulisi lämmittää?! Menee ihan tulikuumaksi, ja on tooosi paksua, vaikkakin teen ihan pienen määrän, 0,5dl vettä ja 1 ½ ruokalusikkaa puuroo. Auttakaa joku tätä hölmöläistä, kun en osaa edes puuroa keittää :D

Meillä on ruvettu kiljumaan ja huutamaan ihan huvikseen, siis tytöllä ei oo mikään hätänä, mutta ihan kiljumisen riemusta huutaa, ja sitten nauraa kun rupean puhumaan hänelle. Onko kellään muulla tällästa " taitoa" havaittavissa??

Täytyy varmaan ruveta pesee lattioita, huoh...

tin-zu ja typykkä 6 ½ kk <3