Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUT alkuviikko

04.06.2007 |

Tästä se taas lähtee

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kesäloman alku koululaisilla! Tuntuupa oikeesti kesältä. Vauva vaan ei oikein tykkää helteestä. Unet on katkanaisia ja nukahtaminen on vaikeaa. Just ku sain pojan kovan työn jälkeen nukkumaan, niin eiköhän kaupungin pojat tuu isolla ruohonleikkurilla ihan vieren. No nopsaan siirsin vaunut takapihalle, niin naapuri alotti saman homman. Vielä nukkuu...

Älä Tuuli niistä vuorenkilvistä ressaa. Haen sitte toiste, jos niitä sulta yli jää.

Puurosta: Mä tein Pertulle ruokalistan ja listasin samalla puurohiutaleet. Tulee varmasti vaihdeltua lajia ;) Iltasin keitän puuron liedellä, josta riittää aamuksi. Noin 2,5dl vettä ja vajaa desi hiutaleita. Sitä keittelen muutaman minuutin. Lisään jääkaappikylmää sosetta tai pakastimesta mansikkaa tai mustikkaa soseena. Nuo marjat on aika kirpeitä ilman sokeria, mutta hyvin on poika siihen tottunu. Alkuun meni raasulla naama muikeaksi.

Meillä oli isommat lapset tänään leikkikenttätoiminnassa. Eli neljä valvojaa leikittää lapsia. 10-15 välisen ajan voi tulla ja mennä.Eväät mukana. Ihan kivaa vaihtelua. Pojalla meinaa ainakin olla tekemisen puute välillä, ku kavereita ei ihan naapuris ole.

Vierailija
2/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alusta asti tehny ite puuron mikrossa. Teen ihan sellaseen keraamiseen kippoon (soppalautanen tms. käy myös), en mittaa aineksia, teen ihan tunteella.. :) Joskus tulee tanakampaa ja joskus löysempää. Puuron jäähdytän monesti laittamalla kulhon kylmään veteen ja muutaman kerran sekotan sitä. Jäähtyy aika nopsaa. Jäähtyy myös, jos vaikka vaihtaa puuron esim. muovikippoon. Ja mä myöskin laitan aina sekaan jääkaappikylmää marjasosetta, joka sekin siis vähän jäähdyttää jo. Sit tosiaan jos tulee jäykkää puuroo, niin ei muuta ku valmiiseen puuroon vettä tai korviketta sekaan vaan! No elovenaa en oo hiutaleita hienontanu, mut esim. kun teen ohrapuuroo (Nalle-hiutaleista) niin ensin sormin nypin hiutaleita vähän pienemmäks ja sit vettä sekaan ja mikroon.

Toivottavasti olis näistä jotain apuja! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Onna voin kuvitella, miten teillä on jo aamusta odotettu uimaan pääsyä kuin kuuta nousevaa :-)

Meillä lapset kirmasivat pihalla muutamaan otteeseen päivän aikana, itse olen ollut pääasiassa sisätiloissa ja yrittänyt siivota täällä. Ihan tappopuuhaa kun terassin lämpömittari näyttää +40...sisällä on varmaan 50 astetta ja rapiat. Sain peräti yhden huoneen siivottua kunnolla ja voitte arvata, miten paljon täällä oli pölyä kun viimeksi olen nuo lelulaatikot vuosi sitten perannut. Pari 30l roskapussia tuli jo pelkästään täyteen noista mäkkärileluista. Samalla tuli poistettua pieniksi käyneet vaatteet pojan lipastosta. Paljon olisi vielä töitä ja lapsille tuossa jo naureskelinkin, että taisi tulla siivouspäivän sijasta siivousviikko heti ekaksi lomaviikoksi. Poika kyllä autteli minkä pystyi, mutta tuo meidän tyttö istui tietokoneella ja chattaili kaverinsa kanssa kun äiti raatoi...

Aino sen sijaan ei näytä kärsivän kuumuudesta. Pelkässä bodyssa on viihtynyt koko päivän ja nyt nukkuu iltauniaan peiton alla ihan tyytyväisenä. Pikkuisen nihkeänä on iho, muttei mitenkään liikaa. Viime yön nukkui tyytyväisenä. Enpä olisi varmaan kovin helpolla heräänytkään, jos olisi itkeskellyt, sillä menin itse nukkumaan vasta puoli kaksi yöllä. En tajua, miten nämä illat ovat alkaneet lipsua niin pitkiksi...?

Kun tuolla tuli puhetta joskus aiemmin siitä, millaiset töppöset vauvalle pitäisi laittaa kesällä, niin piti siihen kommentoidakin jotakin, mutta unohdin sen jo aika päiviä sitten. Nyt kun muistan, kommentoin sitäkin. Tein siis Ainolle tossut itse. Virkkasin yhdessä illassa sellaiset pienet vanhanroosan väriset puuvillatossut, eikä niiden tekemiseen mennyt kauan. Ei niillä nyt pihalla kävellä, mutta rattaissa istutaan kyllä ja ovatpahan ohuemmat kuin ne karvaiset talvitöppöset.

Jep, nyt pitää lopetella. Juon kupposen kahvia, ennen kuin Aino taas herää häärimään.

Kanelisokeri

Vierailija
4/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se kesä! Meillä vieläkin varjossa +24 astetta=)! Eix se sammakkomies ennustellu elokuulle sellasia +37 asteen helteitä??? Siinä on kyllä jo pikkasen liikaa meikäläiselle,tää on vielä ihan siedettävä.

Onna: Juu ja kaikkein hauskinta siinä hiiri-episodissa oli se ku mä olin tosiaan ilman rihmankiertämää sitä hiirtä saalistamassa...=)! Luojan kiitos oli verhot kiinni ettei kukaan nähny...olis varmaan tullu valkotakkiset aikas pian hakeen!

Me oltiin tänään mein perhevalmennus-kurssilaisten tapaamisessa neuvolassa,oli täti leikittämässä ja laulattamassa näitä pikkusia. Tosin siellä vanhimmat oli jo 9,5kk ja mein Jansku nuorimpana,mutta hauskaa oli joka tapauksessa=)!

Meilläkään ei uppoo pojalle omatekemä puuro! Mä oon koittanu löysempää ja kökömpää, veteen ja korvikkeeseen, hedelmällä ja ilman, lämpösenä ja kylmänä, hiutaleet jauhettuna ja vaan nypittynä,mutta ei mee...Muutaman kerran sitä söi ja sitte teki totaali-kieltäytymisen mun tekemään puuroon joten taasen mennään Muksun valmispuurolla. Laitan siihen vielä lisäx hedelmäsosetta,että saa vielä hiukan enemmän vaihtelua. Mutta kaipa se hiutalepuurokin jossain vaiheessa rupee meneen,ku aina välillä sitä koittaa.

Poika simahti just yöunille,heräs tänään vasta ekan kerran puol kasi aamulla ja mä olin ihan pökkyrässä moisesta=)! Päikkäreistä ei tullu tänään yhtään mitään,aamulla nukku 1,5 tuntia (ihan hyvin tosin),mutta sitte vetelikin vaan parit sellaset puolen tunnin unet. Ja kun yleensä nukkuu aamulla n.½tuntia,päivällä 1,5-3 tuntia ja illalla vielä pikatirsat eli noin puoli tuntia tai vajaa. No toivottavasti ei tää päivä vaikuta yöuniin...

Mä porasin vkonloppuna ukolle,että ku en oo täydellinen äiti enkä vaimo...Välillä ahistaa niin suunnattomasti kaikki tekemättömät työt että meinaa oikein itku tulla...No,mies sai kumminkin taottua mulle järkee että toi pojan hyvinvointihan on pääasia,että sillä on puhtaat vaatteet ja ruokaa yms. ja muu huusholli tulee sitte vasta ihan jossain perässä...ku nyt vaan aina sen tajuais,mutta ku lattiatki on välillä niiiiiiin pas**set että oikein raivostuttaa ja pölyäkin olis vaikka muille jakaa...huh huh...

No,torstaita odotellessa että pääsee laivalle...kaikkein eniten mä odotan sitä kahdenkeskistä aikaa,mutta se erikoisaamiainen on kyllä aikas vahvoilla kans...hih hih=)!

Mutta nyt mä meen ottaan sohvan selkääni ja meen vahtaan töllöö!

Aurinkoista ja helteistä viikkoa kaikille Muruille ja muksuille=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku (10pvää vaille 7kk..voi kauheeta...)

Vierailija
5/29 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puurovinkistä! yritän huomenaamulla heti parhaani :D Mutta nyt kattomaan sinkkuelämää---->

tin-zu ja typy joka nukkuu yöunta...

Vierailija
6/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ollaan oltu taas klo.6 asti todella vauhdissa.

Vanhin neiti tuli yöllä klo:3.00 sanoon että joko saan herätä kun ei enään väsytä.

No nukahtihan se sit onneksi takasin...

Olin juuri tuolloin imettämässä Joelia,joten heräs kai Joelin nälkä huutoon.

Nyt mies ja vanhempi poika ovat töissä ja likat ulkona ja pikku mies ekoilla päiväunillaan.

Joten piti hetkeksi tulla lukeen mitä täälä on puheltu.

Joelaa oli eilen ehtinyt koneellekkin kirjoitteleen ennen kuin me oltiin päästy edes kotio,käytiin siellä postissa ja kirjastossa sekä kaupassa niin kotona oltiin vasta klo:14.50...

Veinkin vanhimman neitin sit suoraan tuohon koululle urheilukerhoon joka alkoi eilen.

En edes muistanut sitä ja sit mies soitteli että jokos alamme tulla kotiin että ehtii tuonne kerhoon lasten kanssa.

No nyt kovasti odotellaan että tulee torstai ja päästään lähteen Valkeakoskelle mun äitelle kylään, viikoksi olis tarkoitus nyt mennä...

Meillä kävi kanssa lapset eilen uimassa kun on noin kova helle.

Joelkin pikkusen uitti varpaita isänsä sylistä ja hekotteli samalla joten oli ilmeisesti kivaa uittaa varpaitaan laiturilta...

Eikös se onna ollu jotka kanssa käyneet jo uimassa?

Onkos muut jo uskaltaneet uimaan?

Itse en ui koko kesänä inhoan järvessä uimista!!!!

Olen saanut kauhuni vesiheinistä jotka takertui jalkaan ja en päässyt heti jatkaan uimistani...

Olin silloin joku 13v...

Nyt pyykkiä ripusteleen kerran eräs suostu aamu unilleen...

Toivoovauvaa

Vierailija
7/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä se oli se kiljuva vauva? No meillä myös!! Varmaan naapurit luulee eteä sitä kidutetaan=D

Aika pakkaus on pojasta tulossa! Kaikkia johtoja repii ja nakertaa kahdella nököhampaalla. Rattaissa on alkanut välillä kitistä, ei enää riitä että siinä saa katsella maisemia. On myös oppinut keikuttamaan syöttötuolia ja se on hurjaa touhua! Toivottavasti ei tule ihan villipeto tai olen helisemässä tammikuussa kun pikkuinen syntyy!!!

Lähdemme saareen 15.6. koko jengi mökkeilemään.Saavat isot lapset pulikoida ja minä sauna-hullu saunoa sydämeni kyllyydestä=) Pitää ottaa kamera mukaan.Se tuleekin varmaan olemaan tämän kesän ainut reissu. Miehellä on töitä aika paljon.

Nyt tulevana lauantaina on se mun ja miehen kartanoreissu.Olemme yhden yön ihanassa kartanossa, jossa pääsemme myöskin saunomaanja uimaan ja syömään valmiista pöydästä.

G: Oletteko käyttäneet vauvoille jotain aurinkorasvaa ja jos niin mitä?

Mukavia helteitä kaikille!

Vierailija
8/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puuroista: ukkeli syö mun omatekemää puuroa aamuin illoin. Sekaan menee marjoja, tuoreita hedelmiä tai purkkisosetta. Nyt on banaanipuuroa. Kauraa ja ruista olen antanut ja hyvin on menny.

neuvolassa täti kielsi antamasta mansikkaa ennen 1v-päivää!!!! Mä olen antanut pakasteesta ja tuoreena eikä oo aiheuttanu mitään, mutta täti sanoi että voi aiheuttaa pahat hengitystieoireet vaikkei olisi alkuun aiheuttanutkaan!!!!8-o Mitäs tästä olette mieltä? Joku muu ainakin oli antanut mansikkaa? En ole oikein totellut neuvolantätiä,vaan olen antanut pojalle vähän, jos olen itse ostanut tuoreita mansikoita.

Vierailija
9/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikkuhiljaa heräillään, tai siis Aino heräilee. Pitäisi vaihtaa hänelle vaippa ja syötellä aamupuurot...

Mies lähti taas kiukkuisena töihin. Lähti eilenkin...Eilen kiukun aihe oli polkupyörän pumppu, jota ei löytynyt sitten mistään...no se löytyi sitten illalla, mutta tänä aamuna olikin sitten hukassa pyörän avain...ymmärrän kyllä jos ottaa päähän...kukaan ei taaskaan ollut nähnyt, eikä kuullut mitään koko avaimesta...

No, josko taas tänään siivoaisin täällä lisää.

Puurosta: Yritin silloin aluksi laittaa Ainolle tavallista kaurapuuroa niin, että hienonsin sen monitoimikoneessa ennen keittämistä. Siltikin tuo jäi kovin rakeiseksi, mutta kiitos (en muista kuka tuossa vähän aikaa sitten kirjoitti) vinkistä, pitää soseuttaa se puuro vielä keittämisen jälkeenkin sauvasekoittimella. Pitää kokeilla.

Kamppailen tässä nyt itseni kanssa, että rupeanko antamaan sitä korviketta, vai imetänkö vielä yhdellä rinnalla...? On vaikea tietää, saako Aino riittävästi nesteitä, kun tuntuu, että ruoan määrä on tällä hetkellä suurempi kuin maidon. Ensimmäistä kertaa oikein odotan, että tulisi se 10kk täyteen, jotta voisin alkaa pikkuhiljaa antamaan niitä tavallisimpia maitotuotteita...rahkaa yms.

Kävin muuten lauantaina siellä kampaajalla. Hieno tukka tuli, ohennettiin mekoisesti ja tuntui, että sinne kampaamoon jäi sellaiset 10 vuotta iästäni :-) ja kotijoukot olivat pärjänneet täällä kivasti myös. Ei ollut Aino minua kaivannut, muttei ollut kyllä lypsetty maitokaan kelvannut...

Uimisesta: Minua ei saa kesällä uimaan kirveelläkään. En tykkää uida järvivedessä kun vesi on niin kylmää. Kastamiseen menee tunti ja yleensä kastan pakon edessä kun joku tönäisee säälistä veteen. Hassua kyllä, vaikkei täällä Suomessa mitään vesipetoja olekaan, pelkään silti, että pinnan alla vaanii joku Loch Nessin hirviö. Inhoan myös levää ja niitä kaikkia pikkueliöitä, joita järvet ovat pullollaan.

Järvellä nautin kyllä soutelusta kun aurinko paistaa ja laineet liplattavat veneen kylkeen. Tykkään myös kalastamisesta, mikä onkin aina ollut suuri intohimoni (nyt en vain pääse kalaan, kun on vauva), mutta siihen minun rakkauteni järveä kohtaan jääkin.

Uimahallissa en tykkää käydä kun en tykkää ryhmässä saunomisesta (mökilläkin ahdistaa kun pelkkä anoppi tunkee samaan aikaan saunaan), enkä kloorivedestä...olen siis melkoisen vaikea ihminen, mitä tulee uimiseen. Osaan silti uida ihan kiitettävästi, eli taidossa ei ole mitään vikaa.

No, nyt takaisin aamun puuhiin ja siivoamaan kun saan neidin nukkumaan.

Kanelisokeri

Vierailija
10/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepulis, ihanaa, kun on lämmintä! Tuskaa se vaan on täällä sisällä, mutta en valita. Kesä on niin lyhyt! Mies huolehtii tuon valittamisen ihan täysillä... ei kelpaa aurinko, ei lämmin... raukka saa pahaa aurinkoihottumaa ja siinä oiva syy " vihata" kesää. Välillä tuntuu, että tuo ukko on varsin kiukkuinen kappale.

Meillä ei ole vielä uitu. Syystä siitä, että tarvitsen aina jonkun mukaan. Meidän pojat ovat vesipetoja enkä uskalla yksikseni lähteä omapäisen kolmivuotiaan ja pahinta uhmaansa elävän kaksivuotiaan kanssa rannalle, kun kumpikaan ei omista toimivia korvia :-( Ja Tiiti saa sitte kiljua koko reissun, kun häntä ei ehdi huomaamaan... Meillä kun mies ei perusta tuollaisista touhuista. Kaikella tekemisellä pitää olla aina joku tuottava vaikutus. Ja tuottavuuteen ei lasketa hyvää mieltä ;-P

Meillä ei syödä. Eli en voi kommentoida puurokeskusteluun. Paitsi poikien ajoilta... Puurot siis tein " aina" mikrossa tarvittavan satsin kerrallaan. Koskaan ei tarvinnut pojille hiutaleita muussata. Samalla tyylillä on menty, kuin monella muullakin: välillä tuhdimpaa ja välillä löysempää, jäähdytetään vedellä tai maidolla tai marjoilla/soseilla. Retkiolosuhteissa tein usein puuron riisihiutaleista. Keitin veden ja hiutaleiden sekaan kippoon ja kansi päälle. Hautui sopivaksi aika pian. Nuo riisihiutaleethan saa aika helposti hienoksi jauhoksi. Vaatii vaan suhteessa paljon vettä...

Enpäs muuten ole ajatellut tuota jalkineasiaa. Oletan, että neiti ei liiku vielä pitkiin aikoihin, joten ollaan paljasjaloin. On meillä tuolla kaapissa sitten sandaalit ja lenkkarit odottamassa. Kokoa 19.

Eilen oltiin koko päivä ulkona, vain syömässä käväistiin sisällä. Nyt kaikki nukkuvat (!!!) ja kohta sitten taas ulos. Aamulla käytiin taas leikkipuistossa, jossa kesäkuun toimintaa. Lapsista kivaa. Äipällä taas työt kasaantuu... Jo eilen illalla, kun mies tuli kotiin, kommentoi hän vain " ystävällisesti" (kun piti tukkaansa leikata), että täällä on niin pa...sta. Kiitti...

Joo, siitä tuntemattomien kommentoinnista. KYLLÄ! Taidamme me naissukupuolen edustajat olla niin höperöitä vauvoihin, että aina niitä ihastelemme :-) Esikoista ihailtiin aina ja jokapaikassa, " Onpas tummat ja pitkät ripset" , " Ihanat kulmat" , " Varsinainen hurmuri" ... Mitenkä nuo pienet miehet sitten osaavatkin sen. Kuin kiitoksena aina iso hymy kehujalle :-) Ja kakkosen pellavaista päätä käytiin aina ihailemassa, samoin kuin hymyä. Esikoisella siis todella pitkät ripset ja tummat kulmat (olleet ihan syntymästä). Kakkosella myös pitkät ripset, mutta aivan vaalea. Hänellä tosin suloiset hymykuopat ja veijarimainen hymy (ja ilmeet muutenkin). Tämä meidän " Prinsessa" sitten onkin vain pelkkää poskea ja muutenkin niin " epäsuloinen" , ettei kommentointia ole tullut... kuin niistä isoista poskista :-(

Nyt siis hetki kahville ja sitten tekemään sitä onnetonta siivousta, jota en ehdi, kun jo pitää laittaa välipalat ja mennä ulos...

TalviSalama kera nukkuvan trion

Vierailija
11/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla, minä vaan pelkään ja varon aurinkoa niin kovasti ettei yhtään uskalla vauvan kanssa takapihalla loikoilla. Viikonloppuna virittelin varjoa siihen sillälailla että nurmikolla vähän lekoteltiin. Veeti pysyy hyvin vielä viltillä kun ei oikeastaan pääse vielä liikkumaan yhtään. On tuo meidän takapiha sellainen että koko päivän siihen porottaa oikein kunnolla. Illalla maattiin isojen lasten kanssa lukemassa trampoliinissa Harry Potteria 7 ja 9 vuotiaat tykkäävät hirmusti ja jaksavat kuunnella pitkään, ja itsekin olen ihan koukussa nyt kyseiseen kirja sarjaan, menossa meillä on jo 3. Harry Potter. : )

Uimassa ei olla vielä käyty, järvi vedet taitaa olla vielä vähän viileitäkin. Kunnon vesipetoja meillä nämä lapset kyllä on, ehkäpä stadikalle joku päivä on nyt mentävä. Tokaluokkalainen urheilijanuorukainen keksi kyllä kaupungin järjestämistä liikuntakerhoista itselleen puuhaa on rullaluistelua ja jalkapalloa ja vielä viikon mittainen jääkiekkoleirikin tulossa (se tosin kyllä seuran järjestämä) hyvähän se on että on tekemistä.

Veeti syö hyvin ihan hiutalepuuroa, en edes nyt pariin päivään ole hienontanut hiutaleita ja hyvin uppoaa, tykkää puurosta tosi paljon. Muiden soseiden kanssa on sitten vähän niin ja näin, välillä maistuu ja välillä ei. Maidon riittävyyttä mietin minäkin mutta uskoisin että saa tarpeeksi. Imetän aina ennen unia ja heti herättyään ja vähän muulloinkin jos kelpaa.

Minä kurkkasin kaupassa eilen vauvalehden sivulta Niklasta, hauskan näköinen vesseli, ei ihme että tädit kaupassa ihastelee. Meillä mieskin on huomannut että vauva sylissään saa kovasti huomiota naisilta kaupoissa ym. eipä ihme että aina haluaakin sitten Veetiä kanniskella... ; ) ehkäpä mies vauva kainalossa sitten vielä vähän enemmän naisväkeä hymyilyttää.

Nyt taitaa olla Veetillä vaipassa jotain tuoksahtavaa...

Nauttikaa lämmöstä ja aurinkosta mutta varokaa polttamasta itseänne. Itse olen melkeinpä purkista nyt rusketuksen hankkinut, tykkään kyllä olla kauniin värinen kesällä.

Vierailija
12/29 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli niin kuuma ulkona, että ei viihdytty esikoisen kanssa kuin puoli tuntia siellä. Aamulla oltiin vähän pidempään. Pitäää yrittää illalla uudestaan, ei huvita tosiaankaan mennä nahkaansa tuonne polttamaan :( Ollaan pojan kanssa molemmat helposti palavia (tai pojan ihonväristä ja pisamista oletan näin, onneksi ei ole vielä ikinä palanut) ja pitää tosiaan varoa. Aurinkovoiteissa isot suojakertoimet ja silti tuntuu, että ihan hetki vain voidaan tuolla olla. Varjoisaa paikkaa kun saa meidänkin takapihalta hakemalla hakea, eikä tuo 3,5v. ihan pysy siellä missä äiti käskee nököttää ;)

Vauvalle en ole vielä tarvinnut aurinkovoidetta (joku siitä kyseli...), mutta kyllä tarpeen vaatiessa laitan Eucerin Junior Micropigment Sunlotionia, sk 25. Tuossa on vain fysikaalisia suodattimia, eli siitä tulee ns. kalvo ihon pinnalle, eikä ole mitään kemiallisia suodattimia (kuten aikuisten rasvoissa). Purkissa sanotaan, että saa käyttää 6kk ikäisestä. Jalat, kädet, pää jne. suojaan toki vauvalta vaatteilla, mutta kasvoihin voi joutua rasvaa laittamaan, jos muuten ei onnistu suojata. Meillä kun tosiaan kontataan ja istutaan ulkonakin, niin ei voi aina laittaa vauvaa varjoon. Tokikaan tarkoituksella en yritä aurinkoon häntä saada.

Kesänuhaa täälläkin ilmassa, sekä pojalla että tytöllä. Onneksi ei nyt kovin pahaa. Mutta sen verran, että voi mainita =)

Olikos se onna jonka 3v. poika oli klo 6 lähdössä uimaan...? Ihanaa =) Kyllä se on kiva, kun on jotain mitä odottaa ;)

Mutta nyt esikoinen odottelee lukijaa kirjalleen! Tyttö vetelee unosia varjossa, saa nähdä jaksaako vielä kauan nukkua, meillä nuo päiväunet on kyllä lyhentyneet ihan älyttömästi viime aikoina! Tunti on jo hurja lukema...

Marrastoive

Vierailija
13/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt pari riviä raapustella, ettei ihan pudota pois etusivulta :)

Voi että on ollu kyllä hienot ilmat ja on edelleenkin! Kovasti ei tule koneella istuttua. Illalla sitte lueskelen näitä juttuja kun poitsu on käynyt unille.

Meinaa itsellä vähän iho palaakin jo, kun tulee otettua sen verran ahkeraan aurinkoa pojan päiväunien aikaan :) Ratttaat ovat siis tietysti varjossa, mutta ite olen lueskellu auringossa sillä aikaa.

Mekin ollaan ahkerasti mökkeilty ja viikonloppuna on taas tarkoitus mennä sinne. Ai että, pääsee grillaamaan ja saunomaan kunnolla! On se niin eri juttu se mökkisauna kun tollanen kerrostalokodin pieni sähkösauna.

*Piparminttu*

Vierailija
14/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä totisesti lämmin, hiki lentää ku tuola touhuaa. Saatiin päähämme siirtää puuvaja, oli niin typerässä paikkaa sellanenki röttelö niin rehattiin se muutaman hengen voimin tontin peränurkkaan. Onneks ei ollu kovin paljoo puita, tarpeeks kumminki ku sitä täs kuumuudes tyhjättiin. Tänään pitäs loputki rehata sinne takas tosta lojumasta.

Heh, voin vaan kuvitella huomenna marrastoiveen, bubblesin ja kisupikkukuun ilmeen ku meille tuutte, hulluna on tehty hommia ton pihan kans ja ihan hirvee se on silti...ei olla oikein uutta päästy viä tekeen ku vanhan raivaamiseen menny kaikki aika. No, eiköhän se tästä, päätettiin et ei maalata taloa sun muuta tänä kesänä, et sais vähä ollakkin vaa ja mökkeillä jne. Meinaa ihan väsyä ku koko ajan vaa huhkii pää punasena.

Antilla nenä vielä vuotaa vähä ja yskittää, on se jo helpottanu ku ruokakin maistuu jo. Niin ja toinen hammaskin on puhjennu.

Ryömitään jos näkyy jotain oikein kiinnostavaa kauempana, muuten ei.

Onko kukaan kokeillu laittaa vauvaa keinuun, ei saa kysymysmerkkiä laitettua ku toi nappi rikki...

Antti tykkää ulkona istua vauvakeinussa, sisko istuu tuolissa siinä edessä ja antaa vauhtia ja hauskaa on.

Nyt laittaan pyykit kuivaan...

Vierailija
15/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikasta: Mä oon antanut pakastettua kotmaista mansikkaa. Pakastan kokonaisena ilman sokeria. Meillä ei oo kellään lapsella ollu mitään allergiaa ja siitä on jo jonkin aikaa, ku annoin ekan kerran. Tuoretta mansikkaa en ehkä ihan vielä antaisi ja jos kesällä maistellaan, niin ihan pienen määrän kerrallaan. Mansikkakuume tai millä nimellä se sitten kulkeekin voi tulla ihan aikuisellekin kyllä, oli sitten allergiaa tai ei.

Eilen mentiin vaunuilla pitkin kylää. Esikoisella oli kouluterkkarin vastaanotto. Ja sitten nuo isommat on nyt parina päivänä olleet leikkikenttätoiminnassa. Ihan kiva, tulee vähän vaihtelua. Molemmat vaan on saanu jo niin paljon aurinkoa, että pitäs lähteä hakemaan jotain tujumpaa aurinkorasvaa. Saakohan sitä eucerinia apteekista?

Pertulle en oo laittanut mitään. Oon yrittänyt pitää sitä varjossa. Tytöllä oli eilen huivi päässä niin oli silmänalusetkin ihan punaset. Kannattaa laittaa hellehattu tai lätsä. Ohjaajat vois vähän paremmin ohjata lapsia varjoon leikkimään. Kentälle paistaa koko päivän polttava aurinko.

Meilläkin on pojan päiväunet lyhentyny ja muutenki on ollut vähän tuskainen. Syyksi luulen näitä helteitä ja hampaita. Toinen tulee varmaan tuota pikaa läpi. Onneksi juo vettä pullosta ja tissiäkin taas paremmin, ku muutama viikko sitten.

Kesätekemistä löytyy isommilta: pojalta jalkapallokoulu kerran viikossa ja tyttö pääsi viimein kauan toivomaansa balettiin. Se on kesäkurssi ja kaksi kertaa viikossa kesäkuun ajan. Oli eilen ihan tohkeissaan ku oli eka kerta. Toivottavasti vaan ei innostu kinuamaan syksyksi balettiin. Lukukausimaksu oli 135e!! eli 270e vuodessa....

Uimas ei olla käyty vielä muuta ku pihan kahluualtaassa ;) Mökki on miehen suvulla, mutta mua ei innosta mennä sinne. olis ihan eri, ku oli oma. Anoppi ei oo mikään huusholleri ja mua ei innosta sen kesäkokkailut. Sitte taas jos vaan omalla väellä mennään niin voidaan me yks yö olla. Mieskin on saanut lapsena tarpeekseen mökkeilystä.

Huomenna kokoontuu sitten Marrasmurujen Etelä-Pohojalaaset ;)

Mulla oli kyllä jotain muutakin, mutta se tulee sitte mieleen ku saan tämän lähetettyä ;)

Bubbles ja Perttu pian 7kk!

Vierailija
16/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN EKAKSI TÄRKEE KYSYMYS...

KAUANKO SÄILYY JÄÄKAAPISSA ITSE TEHDYT KASVISLIHA SOSEET???

Olen siis tehnyt ne ihan veteen.

Pitäis jostain saada selville että tiedän paljonko kannattaa sit reissuun sitä ottaa mukaan kerran äitelläni ei pakastin toimi.

toinen ihan muu kysymys isompien vanhemmille joilla useempi lapsi että: miten saatte lapset viihtyyn autossa 2 tunnin matkan ja mitä tekemistä/evästä kannattaa varata?

Mutta nyt ruoan laitto puuhiin kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!!!

toivoovauvaa

Vierailija
17/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se keinuminen... Meillä on Plaston vauvakeinu, jossa jonkin verran oon Perttua keinuttanut. istuminen on vielä hataraa, joten en kauaa oo pitänyt kerrallaan, mutta tykkäähän se! Syöttötuolikin meillä on, mutta aina siinä syöminen ei onnistu, kun poika on vielä niin vetelä. Sitteris syöminen vaan on välillä kans rasittavaa, kun sitten on varpaatkin suussa tai sitten siinä kökötetään niin, ettei ruokaa saa millään suuhun. No eikö se nyt pian istu kunnolla...

Vauvan uittamisesta: Eikös joku ollut käynyt vauvankin kanssa jo uimassa? Ei siis vauvauinnissa, vaan esim kylpylässä? Me ollaan menossa juhannuksena Tampereelle kylpylään ja Särkänniemeen. Mietin vaan, kun olis mahdollisuus menä ainakin kolme kertaa kylpylään, että mennäänkö joka kerta koko porukka vai pitääkö suosista jäädä vauvan kans pois. Onko joku käyny kyseises paikas? Voisko esim rattaita ottaa kylpyläosastolle? Tai onko siellä jotain tuoleja allasosastolla, jos välillä istuttais pienen kans pyyhkeissä?

Olikos jotain uimahousuvaippoja olemassa? Eihän se pieni pissa haittaa, mutta entäs jos tulaakin kakka... Meillä on ollut muistaakseni nämä isommat vanhempia, ku ovat eka kertaa olleet kylpylässä.

Vierailija
18/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole omassa pihassa vauvakeinua, mutta tuossa viereisessä puistossa ollaan käyty vähän keinumassa. Huomaa heti, että tyttö on oikein naisellinen nainen, ei huimia vauhteja tarvi antaa kun jo hymy irtoaa ja jos vähän liikaa tulee, niin hymy hyytyy heti. Pojalle sai samassa iässä antaa jo kovat vauhdit, että sai mitään reaktiota aikaan.

Uimisesta, meillä esikoisella puhalettava allas pihalla, siinä saa vauvakin " uida" kesän mittaan. Esikoinen kävi vauvana heinä-elokuussa meressä ja järvessä vähän istumassa (siis tasan saman ikäinen oli ekana kesänään). Kylpylässä ei olla oltu, mutta minusta on olemassa jotain " uimavaippoja" , ainakin olen jossain joskus mainoksen nähnyt. Ja kakasta, kampaajani kertoi että heillä oli taapero kylpylässä kakannut altaaseen. Koko allas tyhjättiin eka lapsista ja sitten vedestä... Siivottiin ja uudet vedet. Eli melkoinen operaatio. Olivat kuulemma olleet _vähän_ häpeissään, heillä vielä kyseessä päiväkuiva lapsi, joka ei ollut kakannut housuihin miesmuistiin!

Huomenna tosiaan treffataan =) Pitää katsoa jos löytyy sulhasehdokkaita meidän Ainolle Antista tai Pertusta ;)

Marrastoive

Vierailija
19/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoon, hieman yritin auringossa istuskella minäkin äsken Veetin nukkuessa mutta lyhyeksi jäi, noin 10 min siinä jaksoin olla ja varjoon piti tulla. Olen aikoinani ollut todellinen auringon palvoja ja jaksoin maata tuntikausia grillaamassa nahkaani, en enään näköjään.

Veeti on nukkunut nyt päiväunensa sisällä viileässä. Siirtyminen kaksiin uniin näyttäisi nyt onnistuneen ihan hyvin, aamulla olen saannut pidennettyä unia niin että heräillään klo 9 aikaan ja ekoille unilleen käy sitten lounaan jälkeen noin klo 12. Päiväunetkin pidentyneet nyt 2 tuntiin aikaisempien vajaan tuntien unien sijaan.

Minäkin suunnittelin lyhykäistä kylpylä lomaa kesällä, joko tampereen kylpylään tai nokialle ja myös särkänniemeen, kuten bubbles (oliko bubbles? nyt löi tyhjää; no mutta kumminkin) ja vauva tulee mukaan joten minäkin olisin kiinnostunut jos joku on kys. paikoissa käynnyt. Meillä vauvauinneissa ei käytetä uimavaippoja mutta kylpyläreissulle ajattelin sellaisia kyllä hankkia. Aika noloa olisi kyllä jos vahinko sattuisi, vauvauinti ohjaajien mukaan sellainen on kyllä todella harvinaista, veden paine kuullemma tekee ettei kakat vauvalta veteen helpolla tulisi...

Nyt välipalaa isoille ja pienellekin

Vierailija
20/29 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti on tulossa,viime kesänä olo oli niin tukala.Aivan ihania päiviä ollut,joten sisällä ei ole paljon oltu(lue:täys kaaos kotona).

Kiva kun huomenna murujen tapaaminen,meillekkin noita sulhasehdokkaita etsitään =)

Tuuli:Meillä piha myös " vaiheessa" ,mies haluaa tehdä kaikki aina ..ensi kesänä..

Keinumisesta:kerran kokeiltu,pitäisi löytää sopiva paikka vain tuolle plaston keinulle.Istutaan jo melko topakasti syöttötuolissa ja rattaissa,ryömimisestä ei vielä mitään merkkejä.