Ilmeisesti ihmiset haluaa päästä eroon hyvinvointivaltiosta
ja ryhtyä maksamaan sairausvakuutuksia (joiden hinta tietenkin kohoaa kivasti kun kysyntä pakon edessä kasvaa), lukukausimaksuja, koululounaita, kymppitonnien erikoissairaanhoitoa, ja synnytyksiä ja sen sellaista, kun kerran persuja kannatetaan. Tai kokoomusta ja samaan kastiin menee keskusta.
Eläkkeiden, varsinkin jo maksettujen, vieminen menee kyllä jo aika pitkälle. Sehän siinäkin on suunnitelmana kun pidennetään eläkeikä niin kauas että ihmiset joutuvat jäämään terveyssyistä jo ennen sitä. Tai saavat potkut. Sairauseläkkeitä ei enää tietenkään ole koska ei ole hyvinvointivaltiotakaan. Muiden tukien saamiselle vaaditaan omaisuuden myyntiä mutta sitä ei kukaan osta (kaikki raha menee itsensä hengissä pitämiseen). Eli ei taaskaan tarvitse maksaa.
Palkat onkin jo suurtyöttömyyden avulla painettua alas niin eivät nekään rasita yrityksiä ja niiden osakkeenomistajia.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran simpanssi. Se ei ollut mikä tahansa simpanssi, vaan aivan "erityinen" simpanssi jolla oli päässään sininen lippalakki jossa oli kultaisilla kirjaimilla aakkoset "PS". Se oli hyvin itsekäs simpanssi. Sillä oli runsaasti banaaneja ja pähkinöitä. Iso kasa, enemmän kuin se itse kykenisi syömään. Silti se ei suostunut jakamaan varastoaan lajitovereidensa kanssa.
Eräänä päivänä muut simpanssit tulivat PS-lippis -simpanssin luo. Niillä oli mukanaan sairas ja nälkiintynyt lajikumppaninsa, joka tarvitsi apua. Viidakossa oli ollut katovuosi ja hedelmiä oli huonosti saatavilla. Toiset simpanssit rukoilivat auttamaan sairasta lajitoveriaan. Se oli heille rakas ystävä jonka kuolemaa he eivät tahtoneet.
Mutta PS-lippissimpanssi hurjistui. Välittömästi sen karvat pörhistyivät ja se alkoi esitellä kulmahampaitaan uhkailevasti ja äännellä raivokkaasti noille tunkeilijoille joiden se koki yrittävän viedä itseltään jotain ja heitellä heitä kohti keppejä ja kiviä samalla uhkaavasti kiljuen. Sairaan lajikumppanin hätä ei sitä hetkauttanut. Empatia ei kuulunut viidakkoon. Itse asiassa, nähdessään sairaan lajikumppaninsa tuskat, se alkoi kokea sairasta, alkukantaisen sadistista tyydytystä tuon oksettava sairaan elukan hädästä ja kärsimyksestä. Olihan PS-simpanssi kuitenkin kaikkia muita parempi ja hyvempi. Hän oli ihan itse kiivennyt palmupuuhun hakemaan itse omat banaaninsa. Joten tottakai hän oli kaikkia muita apinoita parempi.
Joten PS-simpanssi antoi oman lajitoverinsa, oman heimonsa jäsenen kuolla nälkään. Katovuosi paheni. Pian kaikki muutkin apinat olivat poissa. PS-simpanssi ihmetteli missä olivat kaikki muut lauman jäsenet joiden elämäntehtäväna olisi kuitenkin olla palvoa häntä.
Pian tyhjää reviiriä saapuivat valloittamaan muut apinat. Nyt PS-simpanssi hätääntyi. Se tajusi että jos se vain olisi auttanut omiaan, sillä olisi nyt lauma puolellaan joka auttaisi sitä valloittajia vastaan. Sen sijaan se oli nyt täysin yksin.
No, ei hätää, PS-simpanssi ajatteli. Senhän tarvitsisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Vieraiden tunkeilijoiden häätäminen oli vain omasta halusta kiinni.
Ilman muun lauman tukea PS-simpanssi revittiin pieniksi paloiksi, sen lihat kannibalisoitiin ja tunkeileva valloittajalauma vei sen vaivalla keräämän banaani- ja pähkinäkasan jota PS-simpanssi oli hädin tuskin päältä ehtinyt itse syömään.
Suoraan roskiin lukematta.
U mad, bro? Kävikö tunteisiin.
Tarinan opetus on että jokainen yhteiskunta joka ei opettele pois tuosta eläimellisestä, apinamaisesta itsekkyysvietistä on tuomittu romahtamaan. Näetkö vieläkään mitä USAlle on nyt tapahtunut kun siellä ei suitsittu tuota lapsellista, sairaan itsekästä "minäminäminä, mulle vaan eikä kenellekään muulle mitään" mentaliteettia?
Persu ei vaan tykkää siitä että kutsutaan persuksi
Minä haluan maksaa veroja, jotta he, jotka sitä tarvitsevat saisivat apuja, eivät jäisi tuonne kaduille ulos harhailemaan, esim. Henkilöt jotka kärsivät mm.Down syndroomasta ja muista kehityshäiriöistä. Ongelma on vaan siinä, että tuolla kadulla kävelee "köyhä työtön" jolla menee esim. vaatteisiin n.100€ kk. Ja siihen tarvitaan tukea. Ihan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto ihminen on aika tyhmä ja sokea
Kyllä minä tiedän miten verotus täällä toimii ja mihin sitä menee ja jos se otetaan pois tulee vain se korruptio sieltä räikeästi esille, mitä Suomessa on jo. Plus, mitä ihmettä minä olen saanut silloin kun olisin apua tarvinnut? Sossusta vaan voi voi ja lämmintä kättä. Aika raaka tilanne oli kyllä. Ja sitten samalla katselin kahta yh-tuttavaani jotka joka vklppu kaljalla uudet kynnet ja ripset sekä hiukset, koska äiti tarvitsee, niillä perkeleen vauvoilla ei edes vaippoja ollut ja kaikki tuet maksettiin. Aivan mahtavaa katsella rääsyisissä vaatteissa kuinka maahanmuuttajat vaatekaupoissa satasilla uusia vaatteita ostivat. Ihan tajutonta, etten saanut silloin taloudellista apua kun sitä tarvitsin. Ennen sitä maksoin veroja ja nyt kun sain itse itseni yksin jaloilleni maksan veroja, mihin? Kyllä minun olisi silloin pitänyt saada jotain. Kun aloin saamaan asioitani paremmalle tilalle sain uuden työntekijän sosiaalitoimistosta ja hänkin katseli minun papereitani ja oli mitä helvettiä, kyllä minun olisi pitänyt saada väliaikaista/harkinnanvaraista tukea (työntekijä oli ihana) PS. Käyn yksityisillä, joten maksan nekin myös ihan itse. En luota yhteiskuntaan yhtään.
...ja katkera.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ilman hyvinvointivaltiota on tuhoon tuomittu elinkelvoton alue, joka kelpaa enintään ydinjätteen kaatopaikaksi.
Kyllä minä tykkään asua Suomessa vaikka maksaakin kaiken itse plus. Verot
Minä kannatan hyvinvointivaltiota, mutta näkisin että realiteetit ovat sellaiset että nykyisellä tyylillä voidaan jatkaa tovi mutta sen jälkeen täytyy lähteä karsimaan niin voimakkaasti että hyvinvointivaltiosta ei luultavasti voida enää puhua. Toinen vaihtoehto, ja se mitä itse pidän järkevämpänä, on että karsimista jatketaan nyt ja näin ollen tulevaisuudessa on mahdollista säilyttää edes jonkinlainen hyvinvointivaltio, kevennetty malli mutta kuitenkin. Kaikkein tärkeimpänä pidän sitä että koulutus säilyy ilmaisena tai ainakin lähes ilmaisena ja jonkinlainen edullinen julkinen terveydenhuolto tulee myös olla, miten kattava niin sitä en osaa sanoa.
Mitä tulee eläkejärjestelmään niin siihen en osaa sanoa paljon mitään. Sen tiedän että eläkeikä tulee nousemaan. Olen itse vähän yli 30 vuotta ja minulla luultavasti tulee olemaan työelämää jäljellä nelisenkymmentä vuotta jos sinne asti päästään. Eläkejärjestelmä nykyisellään ei ole kestävällä pohjalla ja tätä menoa se romuttuu paljon ennen kuin itse jäisin eläkkeelle.
Voi kumpa tekoälyn avulla keksittäisiin keino kysyä sikiöltä millaiset säännöt haluaa. Sikiölle ei siis kerrottaisi millaiseen perheeseen on syntymässä, millaisia ominaisuuksia perii tai onko sairauksia tulossa. Kysyttäisiin vain että otatko tällaisen yövartio -mallin vai pistetäänkö hyvinvointivaltio? Sitten kukin eläisi siinä valitsemassaan.
Jos olisi valinnut yövartion ja syntyy Kontulaan huumeperheeseen eri kirjaindiagnooseilla niin se on voi voi, ja jos hyvinvointivaltion vaikka kävikin tuuri ja sattui syntymään rikkaaksi ja verkostoituneeksi niin silti pitää ne verot maksaa.
Pointtini on, että varmaan 90% valitsisi tietämättömyyden verhon takaa hyvinvointivaltio -mallin, koska riski siitä että kuolee nälkään kadulle jos tulee huonot kortit on sellainen mitä lähes kaikki haluaa välttää. Ja siinä vaiheessa kun jo tietää olevansa itse hyvään perheeseen syntyny terve, älykäs ja hyväpalkkainen on rottamaista alkaa vaatia heikennyksiä vähemmän onnekkaille, se on jälkiviisautta ja todella todella epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ilman hyvinvointivaltiota on tuhoon tuomittu elinkelvoton alue, joka kelpaa enintään ydinjätteen kaatopaikaksi.
Jos sosiaaliturva lakkautetaan, voimme yksin tein antaa koko paskan rysssillle. Minulle ei kelpaa elämä jossa pitäisi vain jonain helvetin jussina kuokkia suota huonolla ruoalla ja paskallla palkalla hiki hatussa kuunnellen kuinka olen Jumalankin mielestä pelkkä laiska passka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sosiaaliturva lakkautetaan, voimme yksin tein antaa koko paskan rysssillle. Minulle ei kelpaa elämä jossa pitäisi vain jonain helvetin jussina kuokkia suota huonolla ruoalla ja paskallla palkalla hiki hatussa kuunnellen kuinka olen Jumalankin mielestä pelkkä laiska passka.
Rys sälässäkin kai nyt vielä sentään jonkinlainen sosiaalitukijärjestelmä on. Sitten kun niiden tasot totaalisesti alitetaan (vai joko mahtaa olla?) niin aika turha odottaa korkeaa maanpuolustustahtoa kun tulevat vapauttamaan kansan maksuorjuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tulijat eivät maksa mitään. Heillä on nytkin yksityinen terveydenhuolto tänne tullessa. Suomalaisen työura pitenee roimasti. Tulijat vain möllöttää, rukoilee ja lisääntyy päivät pitkät. On tämä melkoinen maa.
Ja mikähän taho sen takana on? Ja miksi? Näitä kysymyksiä ei saa ikinä kysyä.
Aletaan niitä maksamaan, kun tänne tulee iSDP, vasemmiston ja vihreiden kutsumia Afrikkalaisia maa täyteen. Nehän ei töitä tee ja niille ne valtion rahat sitten menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai.. "palkat painettu alas"... JUURI sain yli 20% palkankorotuksen vaikka entinenkin palkka oli ylimmässä tulodesiilissä.
ja miten tuo jo MAKSETTUJEN eläkkeiden vieminen tapahtui.. lähetettiinkö eläkeläisille lasku vai otettiinko suoraan tililtä pois... Kuinka pitkältä ajalta MAKSETTUA eläkkeitä vietiin pois?Eläkkeitä ei ole tässä maassa maksettu etukäteen. Olet maksanut toisten eläkkeitä eli kukaan ei maksa omaansa koska meillä ei ole sijoituspohjaista eläkemallia.
Tämä johtaa siihen, että se polvi joka ei tee jälkikasvua voittaa. Ei ole kuluja lapsikatraasta ja voihan se yksikin lapsi maksaa vanhempien eläkkeet. Millaiseen väestökehitykseen tällainen pyramidihuijaus lopulta johtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin koulua, oli lukukausimaksut ja ruuastakin maksettiin sitten kansakoulun jälkeen. Hyvin voitiin silti.
Siltähän se gallupit näyttää että hyvinvointivaltiota ei enää kaivata. SDP voittamassa. Hyvin huomattu.
Ai että kokoomus ja persut on hyvinvointivaltion puolella,? Mitenkäs sun mielestä on nämä kolme viime vuotta menny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti, koska ainakin ihmiset ovat tulleet tyhmemmiksi, sillä Itsekeskeisyys on pelkkää tyhmyyttä.
Tai sitten se on muuttuneessa ympäristössä looginen eloonjäämistaktiikka. Ihmiset eivät hyötyneet yhtään mitään Neuvostoliitossa työnsä hedelmistä vaan kova työtulos lisäsi tavoitteita seuraavalle vuodelle. Tästä syystä ihmiset siellä loogisesti tekivät töitä laiskasti ja varastivat tietyn määrän jotta oma elämä olisi helpompaa. Tämä näytti tietenkin aivan kahjolta loogisesti ajattelevasta ihmisestä joka eli yhteiskunnassa jossa työstä sai edes jotain hyötyä itselle mutta kyse oli erilaisista olosuhteista. Sama pätee tähänkin asiaan, hyvinvointiyhteiskunta oli järkevä ja looginen niissä olosuhteissa joissa se rakennettiin mutta emme enää elä samanlaisissa olosuhteissa.
Juuri näinhän kapitalismikin toimii. Eivät työntekijät niistä työnsä hedelmistä pääse koskaan nauttimaan. Seuraavan vuoden tavoitteet ovat aina kovemmat kun haetaan kasvua. Kysymys ei ole talousjärjestelmästä vaan hierakiasta. Hyvinvointi ei synny talouskasvusta vaan matalasta hierarkiasta. Toisin sanoen kilpailun puutteesta. Hierarkia luo kilpailun.
Kilpailu on täysin järjetön ideologia, vain yksi voittaja ja kaikki muut, siis enemmistö, on häviäjiä!
Yhteistyön tulokset ovat aina voimakkaampia kuin kilpailun voittaneen yhden tahon voimavarat ikinä.
Talous ei ole nollasummapeliä. Maailman valtiuoiden varallisuus kasvaa koko ajan. Paitsi Suomessa koska täällä yritetään sosialistista yhteiskuntakokeilua velkarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti, koska ainakin ihmiset ovat tulleet tyhmemmiksi, sillä Itsekeskeisyys on pelkkää tyhmyyttä.
Tai sitten se on muuttuneessa ympäristössä looginen eloonjäämistaktiikka. Ihmiset eivät hyötyneet yhtään mitään Neuvostoliitossa työnsä hedelmistä vaan kova työtulos lisäsi tavoitteita seuraavalle vuodelle. Tästä syystä ihmiset siellä loogisesti tekivät töitä laiskasti ja varastivat tietyn määrän jotta oma elämä olisi helpompaa. Tämä näytti tietenkin aivan kahjolta loogisesti ajattelevasta ihmisestä joka eli yhteiskunnassa jossa työstä sai edes jotain hyötyä itselle mutta kyse oli erilaisista olosuhteista. Sama pätee tähänkin asiaan, hyvinvointiyhteiskunta oli järkevä ja looginen niissä olosuhteissa joissa se rakennettiin mutta emme enää elä samanlaisissa olosuhteissa.
Juuri näinhän kapitalismikin toimii. Eivät työntekijät niistä työnsä hedelmistä pääse koskaan nauttimaan. Seuraavan vuoden tavoitteet ovat aina kovemmat kun haetaan kasvua. Kysymys ei ole talousjärjestelmästä vaan hierakiasta. Hyvinvointi ei synny talouskasvusta vaan matalasta hierarkiasta. Toisin sanoen kilpailun puutteesta. Hierarkia luo kilpailun.
Kilpailu on täysin järjetön ideologia, vain yksi voittaja ja kaikki muut, siis enemmistö, on häviäjiä!
Yhteistyön tulokset ovat aina voimakkaampia kuin kilpailun voittaneen yhden tahon voimavarat ikinä.
Kilpailu tuottaa muissa maissa keksintöjä ja kehitystä. Suomessa tasapäistetään ja nujerretaan kyvykkäät sosialismin hengessä. Ei ole kilpailua eikä kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin koulua, oli lukukausimaksut ja ruuastakin maksettiin sitten kansakoulun jälkeen. Hyvin voitiin silti.
Jaaha, mikähän sekopäinen paska se sieltä tuli ulisemaan? Sattuukohan se kovastikin päähän, jos on noin tyhmä kuin sinä?
Siis sinä pärjäsit, kun vanhemmat pystyivät maksamaan koulumaksut. Sitä vastoin moni köyhän perheen lapsi jäi keskikoulutasolle, koska varaa jatkaa ei ollut. Sama tietysti koskee myös maksullista korkeakoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tulijat eivät maksa mitään. Heillä on nytkin yksityinen terveydenhuolto tänne tullessa. Suomalaisen työura pitenee roimasti. Tulijat vain möllöttää, rukoilee ja lisääntyy päivät pitkät. On tämä melkoinen maa.
Tuo on muuten totta. Kävin taannoin Mehiläisen tapaturmapäivystyksessä, jossa on ihan oikea ortopedi. Pelkkiä maamuja potilaina, käytävät täynnä. Kenen rahoilla he käyvät siellä? Se oli kallista lystiä hyvätuloisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran simpanssi. Se ei ollut mikä tahansa simpanssi, vaan aivan "erityinen" simpanssi jolla oli päässään sininen lippalakki jossa oli kultaisilla kirjaimilla aakkoset "PS". Se oli hyvin itsekäs simpanssi. Sillä oli runsaasti banaaneja ja pähkinöitä. Iso kasa, enemmän kuin se itse kykenisi syömään. Silti se ei suostunut jakamaan varastoaan lajitovereidensa kanssa.
Eräänä päivänä muut simpanssit tulivat PS-lippis -simpanssin luo. Niillä oli mukanaan sairas ja nälkiintynyt lajikumppaninsa, joka tarvitsi apua. Viidakossa oli ollut katovuosi ja hedelmiä oli huonosti saatavilla. Toiset simpanssit rukoilivat auttamaan sairasta lajitoveriaan. Se oli heille rakas ystävä jonka kuolemaa he eivät tahtoneet.
Mutta PS-lippissimpanssi hurjistui. Välittömästi sen karvat pörhistyivät ja se alkoi esitellä kulmahampaitaan uhkailevasti ja äännellä raivokkaasti noille tunkeilijoille joiden se koki yrittävän viedä itseltään jotain ja heitellä heitä kohti keppejä ja kiviä samalla uhkaavasti kiljuen. Sairaan lajikumppanin hätä ei sitä hetkauttanut. Empatia ei kuulunut viidakkoon. Itse asiassa, nähdessään sairaan lajikumppaninsa tuskat, se alkoi kokea sairasta, alkukantaisen sadistista tyydytystä tuon oksettava sairaan elukan hädästä ja kärsimyksestä. Olihan PS-simpanssi kuitenkin kaikkia muita parempi ja hyvempi. Hän oli ihan itse kiivennyt palmupuuhun hakemaan itse omat banaaninsa. Joten tottakai hän oli kaikkia muita apinoita parempi.
Joten PS-simpanssi antoi oman lajitoverinsa, oman heimonsa jäsenen kuolla nälkään. Katovuosi paheni. Pian kaikki muutkin apinat olivat poissa. PS-simpanssi ihmetteli missä olivat kaikki muut lauman jäsenet joiden elämäntehtäväna olisi kuitenkin olla palvoa häntä.
Pian tyhjää reviiriä saapuivat valloittamaan muut apinat. Nyt PS-simpanssi hätääntyi. Se tajusi että jos se vain olisi auttanut omiaan, sillä olisi nyt lauma puolellaan joka auttaisi sitä valloittajia vastaan. Sen sijaan se oli nyt täysin yksin.
No, ei hätää, PS-simpanssi ajatteli. Senhän tarvitsisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Vieraiden tunkeilijoiden häätäminen oli vain omasta halusta kiinni.
Ilman muun lauman tukea PS-simpanssi revittiin pieniksi paloiksi, sen lihat kannibalisoitiin ja tunkeileva valloittajalauma vei sen vaivalla keräämän banaani- ja pähkinäkasan jota PS-simpanssi oli hädin tuskin päältä ehtinyt itse syömään.
Simpanssitarinan jälkeen tarina kommunismin lyhyestä oppimäärästä. Ja tiedoksi, että sivistysvaltiossa, kuten Suomessa pidetään huolta heikoimmista, mutta se ei tarkoita laiskoja.
Opettaja halusi, että oppilaat harjoittelisivat käytännössä kommunismia: Kokeen jälkeen kaikkien tulokset lasketaan yhteen. Kaikki saavat saman tuloksen keskiarvon mukaan.Ensimmäisen kokeen jälkeen laiskat olivat tyytyväisiä ja ahkerat pettyneitä, kun keskiarvo oli noin 6.
Toisen kokeen jälkeen kaikki saivat vielä huonomman arvosanan ja alkoi toistensa syyttely ja riitely. Ahkerat sanoivat, ettei kannata edes yrittää enää.
Kolmannen kokeen jälkeen kaikki saivat hylätyn ja koko vuosikurssi hylättiin.
Jos ei kovaa työtä ja yrittämistä palkita mihin se johtaa?
Tässä on sulle lyhyt oppimäärä "laiskuudesta": Työpaikaltaan vastoin omaa tahtoaan irtisanottu ahkera ja tunnollinen työntekijä, joka on elämänsä yrittänyt pelata yhteiskunnan sääntöjen mukaan ei ole "laiska". Työvoimatoimiston kirjoilla ei ole "laiskoja" ihmisiä. Niitä on sen sijaan runsaasti kansallisen kokoomuksen ja perussuomalaisten puolueiden jäsenissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto ihminen on aika tyhmä ja sokea
Kyllä minä tiedän miten verotus täällä toimii ja mihin sitä menee ja jos se otetaan pois tulee vain se korruptio sieltä räikeästi esille, mitä Suomessa on jo. Plus, mitä ihmettä minä olen saanut silloin kun olisin apua tarvinnut? Sossusta vaan voi voi ja lämmintä kättä. Aika raaka tilanne oli kyllä. Ja sitten samalla katselin kahta yh-tuttavaani jotka joka vklppu kaljalla uudet kynnet ja ripset sekä hiukset, koska äiti tarvitsee, niillä perkeleen vauvoilla ei edes vaippoja ollut ja kaikki tuet maksettiin. Aivan mahtavaa katsella rääsyisissä vaatteissa kuinka maahanmuuttajat vaatekaupoissa satasilla uusia vaatteita ostivat. Ihan tajutonta, etten saanut silloin taloudellista apua kun sitä tarvitsin. Ennen sitä maksoin veroja ja nyt kun sain itse itseni yksin jaloilleni maksan veroja, mihin? Kyllä minun olisi silloin pitänyt saada jotain. Kun aloin saamaan asioitani paremmalle tilalle sain uuden työntekijän sosiaalitoimistosta ja hänkin katseli minun papereitani ja oli mitä helvettiä, kyllä minun olisi pitänyt saada väliaikaista/harkinnanvaraista tukea (työntekijä oli ihana) PS. Käyn yksityisillä, joten maksan nekin myös ihan itse. En luota yhteiskuntaan yhtään.
...ja katkera.
Ei, korjaan vittuuntunut oportunisti. Muuten en olisi tässä,missä nyt. Vituttaa vaan välillä tämä meidän lintukodon "yhteisvertaisuus" se on vähän sama, että miksi ihmeessä niille nisteille pitää kehitellä jotain turvallisia piikitys huoneita, kun ne rahat voisi käyttää näillä kehityshäiriöistä kärsiville? Täällä monet kovikset huutelee viidakon lakeja, ja nyt kun niitä ehdotetaan, niin ollaan k*Set ja p*skat housuissa. Saisivat ihan huolella leikkii niitä ison maailman gangsta jengi leikkejään.
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan hyvinvointivaltiota, mutta näkisin että realiteetit ovat sellaiset että nykyisellä tyylillä voidaan jatkaa tovi mutta sen jälkeen täytyy lähteä karsimaan niin voimakkaasti että hyvinvointivaltiosta ei luultavasti voida enää puhua. Toinen vaihtoehto, ja se mitä itse pidän järkevämpänä, on että karsimista jatketaan nyt ja näin ollen tulevaisuudessa on mahdollista säilyttää edes jonkinlainen hyvinvointivaltio, kevennetty malli mutta kuitenkin. Kaikkein tärkeimpänä pidän sitä että koulutus säilyy ilmaisena tai ainakin lähes ilmaisena ja jonkinlainen edullinen julkinen terveydenhuolto tulee myös olla, miten kattava niin sitä en osaa sanoa.
Mitä tulee eläkejärjestelmään niin siihen en osaa sanoa paljon mitään. Sen tiedän että eläkeikä tulee nousemaan. Olen itse vähän yli 30 vuotta ja minulla luultavasti tulee olemaan työelämää jäljellä nelisenkymmentä vuotta jos sinne asti päästään. Eläkejärjestelmä nykyisellään ei ole kestävällä pohjalla ja tätä menoa se romuttuu paljon ennen kuin itse jäisin eläkkeelle.
Eläkejärjestelmä on kestävällä pohjalla. Maa han muutt o ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpailu tuottaa muissa maissa keksintöjä ja kehitystä. Suomessa tasapäistetään ja nujerretaan kyvykkäät sosialismin hengessä. Ei ole kilpailua eikä kehitystä.
Silti loputtomasti parempi systeemi kuin se missä 99% joutuu kärsimään kun 1% lihoo ja mässäilee heidän selkänahoistaan. Pohjoismaalaisen hyvinvointivaltion malli on osoittanut ylivertaisuutensa muihin järjestelmiin nähden. Sen rahoituspohja kestää kunhan vain tuollaisia sinunkin kaltaisia oikeistolaisia verolintsari loispummmi varkaita ei päästetä varastelemaan valtion kassasta vaan pakotetaan päinvastoin maksamaan siihen osuutensa.