Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS löysi synnyttävän miehen!

Vierailija
06.10.2026 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000012244825.html

Mielenvikaisten sekopäiden mielenvikainen lehti. Nyt kysykää itseltänne, voitteko uskoa YHTÄÄN MITÄÄN KOSKAAN, mitä synnyttäviin miehiin uskova media teille uutisoi? ETTE.

Transuiluun uskominen on eräänlainen "litmustesti", eli ihmisen, joka uskoo tällaiseen, voi heti ohittaa vakavasti otettavana henkilönä. Jos et kykene tunnistamaan ja hyväksymään maailman perustavanlaatuisimpia faktoja, kuten mies- ja naissukupuolet, sinuun ei voi luottaa missään. Sama kuin ei suostuisi hyväksymään, että neste on märkää ja taivas on sininen. 

Kommentit (501)

Vierailija
321/501 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon pompis! Ilmiannettu!

Vierailija
322/501 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen ideologia haluaisi alkaa lapata väärinpuhujia ja toisinajattelijoita vankilaan. Vanha kommunisti Martin Scheinin ehdotti että rikollisesta mielestä voisi jopa rangaista. Rikollisen mielen määrittelisi tietysti koulutettu intersektionaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/501 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos tämä "mies"synnyttäjä olisi tasapuolisuuden ja reiluuden nimissä pyytänyt siittiöitä transmieheltä? 

Nainenkin voi siittää.

Ei voi mutta transnainen voi. Kuten ei mieskään voi synnyttää mutta transmies voi. Miten ihmiset jaksaa tästä asiasta aina jankuttaa? 

En myös ymmärrä tätä jankutusta ja sitä, ettei kyetä käsittämään, että transsukupuolisuutta ei ehkä sen oman navan kautta pysty ymmärtämään. Pitäis kyetä ymmärtämään, että on olemassa asioita sinun oman kokemusmaailman ulkopuolelta, jotka on ihan tosia, vaikka itse ei niitä koskaan tulekaan kokemaan. Oon luullut, että tää kuuluu ihmisen kehitykseen, että tällainen taso siihen omaan käsityskykyyn löytyy jossain vaiheessa aivojen kypsyessä, mutta yllättävän paljon on näköjään ihmisiä, jotka jämähtää käsittämään maailman vain itsensä kautta. Ja sitten täällä sata kertaa toistellaan , kun ”mää en ymmärrä”. 

En mäkään koskaan tule tietämään miltä transsukupuolisuus tuntuu, mutta kyllä mä silti ymmärrän, että sellainen ominaisuus on olemassa ja vaikuttaa joihinkin ihmisiin. He ei transsukupuolisuuttaan valitse. Tämä vauhkoaminen heistä olisi naurettavaa, ellei olisi niin haitallista.

Ymmärrän transsukupuolisuuden, sen että se on oikea ilmiö ja että jotkut ovat ihan oikeasti syntyneet väärään kehoon. Mutta ymmärrys loppuu siihen, kun kesken kaiken pakitetaan siksi että haluaakin tulla raskaaksi. Kaikki nämä "mies synnyttää" -jutut antavat transsukupuolisuudesta ihan friikin kuvan, mikä on epäreilua heille joilla prosessiin on todellinen ja kestävä motivaatio.

eri

Eli sun käsityskyvyn rajat menee siinä kohtaa, että jollain halu saada oma lapsi menee dysforian tunteen edelle ja dysforiaa on siksi harkitusti valmis sietämään rajatun ajan elämässään. Kuten sanoin osalla käsityskyky jää jotenkin vajaaksi. Ei pystytä ymmärtämään muita, koska ajatellaan jotenkin aina itsen kautta. Minä en ymmärrä, minä en käsitä, minä en hyväksy. 

Onko se dysforia sitten oikeasti niin paha, jos sitä on valmis sietämään? Ja onko muutos ollut ollenkaan harkittu jos myöhemmin on tarve tällaiselle harkitulle ratkaisulle?

On yksiselitteisesti väärin tehdä peruuttamattomia hoitoja ihmisille, jotka eivät ole itsekään täysin varmoja niiden tarpeesta ja seurauksista.

Vierailija
324/501 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos tämä "mies"synnyttäjä olisi tasapuolisuuden ja reiluuden nimissä pyytänyt siittiöitä transmieheltä? 

Nainenkin voi siittää.

Ei voi mutta transnainen voi. Kuten ei mieskään voi synnyttää mutta transmies voi. Miten ihmiset jaksaa tästä asiasta aina jankuttaa? 

En myös ymmärrä tätä jankutusta ja sitä, ettei kyetä käsittämään, että transsukupuolisuutta ei ehkä sen oman navan kautta pysty ymmärtämään. Pitäis kyetä ymmärtämään, että on olemassa asioita sinun oman kokemusmaailman ulkopuolelta, jotka on ihan tosia, vaikka itse ei niitä koskaan tulekaan kokemaan. Oon luullut, että tää kuuluu ihmisen kehitykseen, että tällainen taso siihen omaan käsityskykyyn löytyy jossain vaiheessa aivojen kypsyessä, mutta yllättävän paljon on näköjään ihmisiä, jotka jämähtää käsittämään maailman vain itsensä kautta. Ja sitten täällä sata kertaa toistellaan , kun ”mää en ymmärrä”. 

En mäkään koskaan tule tietämään miltä transsukupuolisuus tuntuu, mutta kyllä mä silti ymmärrän, että sellainen ominaisuus on olemassa ja vaikuttaa joihinkin ihmisiin. He ei transsukupuolisuuttaan valitse. Tämä vauhkoaminen heistä olisi naurettavaa, ellei olisi niin haitallista.

Ymmärrän transsukupuolisuuden, sen että se on oikea ilmiö ja että jotkut ovat ihan oikeasti syntyneet väärään kehoon. Mutta ymmärrys loppuu siihen, kun kesken kaiken pakitetaan siksi että haluaakin tulla raskaaksi. Kaikki nämä "mies synnyttää" -jutut antavat transsukupuolisuudesta ihan friikin kuvan, mikä on epäreilua heille joilla prosessiin on todellinen ja kestävä motivaatio.

eri

Eli sun käsityskyvyn rajat menee siinä kohtaa, että jollain halu saada oma lapsi menee dysforian tunteen edelle ja dysforiaa on siksi harkitusti valmis sietämään rajatun ajan elämässään. Kuten sanoin osalla käsityskyky jää jotenkin vajaaksi. Ei pystytä ymmärtämään muita, koska ajatellaan jotenkin aina itsen kautta. Minä en ymmärrä, minä en käsitä, minä en hyväksy. 

Onko se dysforia sitten oikeasti niin paha, jos sitä on valmis sietämään? Ja onko muutos ollut ollenkaan harkittu jos myöhemmin on tarve tällaiselle harkitulle ratkaisulle?

On yksiselitteisesti väärin tehdä peruuttamattomia hoitoja ihmisille, jotka eivät ole itsekään täysin varmoja niiden tarpeesta ja seurauksista.

On ollut harkittuja kaikki nuo päätökset jos edes luit jutun. Ihmiset käy läpi vuosien rankkoja hoitoja saadakseen lapsia. Halu saada oma lapsi on varmasti yksi voimakkaimmista tarpeista, mikä ihmisen kohdalle voi tulla. Mun mielestä on erittäin ymmärrettävää, että sen vuoksi on valmis sietämään myös dysforiaa. Mitään mielenmuutostahan ei ole tapahtunut. Miksi on niin vaikea pyrkiä ymmärtämään? Miksi niin suuri tarve kontrolloida mihin tahtiin ja miten muiden pitäisi transituoitua. Ymmärrätkö, että ei ole kyse sinusta?

Vierailija
325/501 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekä ihmislajin uros että naaras voivat olla naisia, niin mitä nainen silloin tarkoittaa? 

Jos ihmislajin uros voi olla nainen, niin mikä käsite kuvaa ihmislajin naarasta? 

Jos naiselle ei ole määritelmää, niin miten voi kokea olevansa nainen?

Vierailija
326/501 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenkin voi siittää.

eri

On ollut harkittuja kaikki nuo päätökset jos edes luit jutun. Ihmiset käy läpi vuosien rankkoja hoitoja saadakseen lapsia. Halu saada oma lapsi on varmasti yksi voimakkaimmista tarpeista, mikä ihmisen kohdalle voi tulla. Mun mielestä on erittäin ymmärrettävää, että sen vuoksi on valmis sietämään myös dysforiaa. Mitään mielenmuutostahan ei ole tapahtunut. Miksi on niin vaikea pyrkiä ymmärtämään? Miksi niin suuri tarve kontrolloida mihin tahtiin ja miten muiden pitäisi transituoitua. Ymmärrätkö, että ei ole kyse sinusta?

Jos on valmis menkkaamaan, ottamaan penistä pimputtimeen, olemaan raskaana, synnyttää ja imettää, niin silloin ei ole kovin voimakas dysforia.

Vulvan realiteetit, menkat, raskaus ja synnyttäminen ovat ylitsepääsemättömiä painajaisia oikealle transmiehelle.

Vierailija
327/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti luulee ihmislajin uroksen, miehen voivan synnyttää. 

Siksi onkin ihmeellistä miten moni aikuinen lähtenyt tähän leikkiin mukaan ja vieläpä terceydenhoitoalalla työskentelevät. 

Vierailija
328/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo " mies " joka haluaa olla mies , niin miksei poistanut kohtua jos kerran el tuntenut olevansa nainen ?

Ja rintoja. Mutta larpataan nyt Fransin mieliksi, että hän on mies joka synnyttää ja imettää. 

Paitsi että hänhän oli poistattanut rintansa.

Eikä imettänyt vaikka maitoa erittyikin, kun siitähän hänelle nimenomaan tuli paha mieli että vauva yritti hamuta rintaa. Mutta raskaus ja synnytys toki oli paljon miehekkäämpää kun niihin hän pystyi. Yrittäkää nyt joku selittää mulle niin että tässä kaikessa on jotain järkeä? 

Ei siinä olekaan ja vauvankin olisi pitänyt tietää automaattisesti ettei hamua rintaa koska äiti on isä👨

Vierailija
329/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HS löysi synnyttävän miehen!"

Hesari luuli naista mieheksi. Jatkakaa.

Vierailija
330/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IIIIkori taas vauhdissa. Tunnettua venäläistä äärioikeistolaista hybridivaikuttamista kieltää trans-ihmisten oikeus olemassaoloon! 

Kukaan ei ole kieltämässä kenenkään olemassaoloa. Mutta intersektionaaleilla ei ole yksinoikeus muuttaa kieltä, puhetta ja sanojen merkityksiä. Se johtaa kaaokseen, miehellä on miehen geenit ja naisella naisen. Poikkeamia toki on, mutta sukupuoli ei ole ilmoitusasia. Sukupuolta ei voi vaihtaa leikkauksilla ja hormonihoidoilla. Miehelle ei voi leikata synnytyselimiä, munasarjoja, kohtua, klitorista ja vulvaa. Tämä pitää nuorille myös kertoa rehellisesti, ennenkuin aloittavat hirvittävän muutosprosessin. Lapsia pitää kannustaa kasvamaan kohti omaa sukupuolta, sitä mikä on housuissa ja geeneissä. Ei pois siitä! Tämä ei ole mitään wtun fobiaa.

Etkö nyt tuossa juuri sano, että transsukupuolisuutta ei ole olemassa ja lapset pitää ”kasvattaa” pois sellaisista ajatuksista. Se on transsukupuolisuuden olemassaolon kieltämistä. Eli epätieteellistä öyhötystä.

On tieteellinen tosia-asia, että on olemassa ihmisiä, jotka uskovat maan olevan litteä. Maa ei silti ole litteä. Transkokemus samoin kuin ufoihin uskominen ovat nekin tieteellisiä tosiasioita. Mutta...

Vierailija
331/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari: nainen synnyttää! Stop the press!!!

Vierailija
332/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenkin voi siittää.

eri

Vuosien rankat lapsettomuushoidot eivät ole verrattavissa transhoitoihin. Ja kyllä, päätös transhoidoista vaikuttaa harkitsemattomalta, kun kesken hoidon se keskeytetään että saataisiin biologisia lapsia. Eikö niitä lapsia olisi voinut hankkia jo ennen hoitoja, kun olisi voinut vaikka vielä imettääkin? Tosin näiden juttujen perusteella, mihin tietysti valitaan toimittajan oma agenda, hoitoihin lähtemisen vaikuttimet tuntuvat olevan enemmän sitä ettei mahdu perinteisiin sukupuolistereotypioihin kuin sitä että olisi oikeasti trans. Tai ehkä mielikuvani johtuu siitä, kuinka selvästi enemmän transhoidoissa saa kuin muissa terveysongelmissa. Endometrioosi? Koeta pärjäillä. Liian isot rinnat? Koeta pärjäillä, miehet tykkää, laita talkkia hiertymiin. Kuukautiskivut? Ota Buranaa. Oletko transmies? Selvä, poistetaanpa rinnat.

Vierailija
333/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari: nainen synnyttää! Stop the press!!!

Noi hesarin kommentit on sairaita siis kuvitelkaa kuinka paljon hörhöjä on joiden mielestä mies voi synnyttää. 

Vierailija
334/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä luinko todella oikein kun sanoi että haaveilee vielä toisesta lapsesta? 

Vierailija
335/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla kyseinen henkilö olisi mies?

Vierailija
336/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä luinko todella oikein kun sanoi että haaveilee vielä toisesta lapsesta? 

Luit oikein .Toisesta ja ehkä vielä kolmannestakin. Mutta siinä lasten välissä haluaisi kasvattaa parran.

Vierailija
337/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurta hupia on seurata aloittajan kaltaisten seinille hyppimistä, keuhkoamista, paniikkia ja säälittävää itsensä niin todesta ottamista. Ihan riippumatta siitä, mitä oikeasti ajattelen, lisään vettä myllyyn seuraavilla väitteillä:

1. Ihminen on eläin

2. Vapaata tahtoa ei ole

3. Kukin on ihan sitä sukupuolta, kuin itse haluaa

4. Tiede ei ole kehittynyt tieteentekijöiden ihonvarista johtuen

5. Jeesuksen ihon- ja karvoituksenväri poikkeaa voimakkaasti pohjoiseurooppalaisista vastaavasta

Jeesus kuvataan länsimaissa eurooppalaisena, koska aikanaan raamatun henkilöt ikään kuin "standardisoitiin", että tavan kansa tunnistaisi esim. Jeesuksen maalauksista ja patsaista.

Mene Lähi-Itään ja paikalliset kuvat Jeesuksesta ovat astetta tummempia ihonväriltään. Mene Itä-Afrikkaan ja saatat hyvinkin löytää kuvan mustasta Jeesuksesta. Mene Kiinaan tai Japaniin niin paikallisella Jeesukselta löytyy selkeät aasialaiset piirteet.

Ihan tämmöinen sivuhuomio.

Vierailija
338/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenkin voi siittää.

eri

Vuosien rankat lapsettomuushoidot eivät ole verrattavissa transhoitoihin. Ja kyllä, päätös transhoidoista vaikuttaa harkitsemattomalta, kun kesken hoidon se keskeytetään että saataisiin biologisia lapsia. Eikö niitä lapsia olisi voinut hankkia jo ennen hoitoja, kun olisi voinut vaikka vielä imettääkin? Tosin näiden juttujen perusteella, mihin tietysti valitaan toimittajan oma agenda, hoitoihin lähtemisen vaikuttimet tuntuvat olevan enemmän sitä ettei mahdu perinteisiin sukupuolistereotypioihin kuin sitä että olisi oikeasti trans. Tai ehkä mielikuvani johtuu siitä, kuinka selvästi enemmän transhoidoissa saa kuin muissa terveysongelmissa. Endometrioosi? Koeta pärjäillä. Liian isot rinnat? Koeta pärjäillä, miehet tykkää, laita talkkia hiertymiin. Kuukautiskivut? Ota Buranaa. Oletko transmies? Selvä, poistetaanpa rinnat.

Eiväthän nämä yhtään ajattele testosteronikuurin vaikutuksia sikiöön, kun se oma harha ja fetissi menevät lapsen terveyden ja edun ohi.

Näissä puffijutuissa jää aina taustoittamatta sisäistetyn naisvihan ja 2010-luvulla alkaneen nuorten naisten transiutusvillityksen osuus.

Vierailija
339/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurta hupia on seurata aloittajan kaltaisten seinille hyppimistä, keuhkoamista, paniikkia ja säälittävää itsensä niin todesta ottamista. Ihan riippumatta siitä, mitä oikeasti ajattelen, lisään vettä myllyyn seuraavilla väitteillä:

1. Ihminen on eläin

2. Vapaata tahtoa ei ole

3. Kukin on ihan sitä sukupuolta, kuin itse haluaa

4. Tiede ei ole kehittynyt tieteentekijöiden ihonvarista johtuen

5. Jeesuksen ihon- ja karvoituksenväri poikkeaa voimakkaasti pohjoiseurooppalaisista vastaavasta

Jeesus kuvataan länsimaissa eurooppalaisena, koska aikanaan raamatun henkilöt ikään kuin "standardisoitiin", että tavan kansa tunnistaisi esim. Jeesuksen maalauksista ja patsaista.

Mene Lähi-Itään ja paikalliset kuvat Jeesuksesta ovat astetta tummempia ihonväriltään. Mene Itä-Afrikkaan ja saatat hyvinkin löytää kuvan mustasta Jeesuksesta. Mene Kiinaan tai Japaniin niin paikallisella Jeesukselta löytyy selkeät aasialaiset piirteet.

Ihan tämmöinen sivuhuomio.

Ihmisen lisääntymisbiologia ja sukupuoli eivät myöskään ole kulttuurisidonnaisia ja valinnaisia asioita.

Vierailija
340/501 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kyseinen henkilö olisi mies?

Eiväthän nämä ikinä avaa sisältöä ja määritelmiä käsitteille nainen ja mies. Jos nainen ja mies käsitteinä ja entiteetteinä irrotetaan biologiasta, niin mitä jää jäljelle muuta kuin sukupuolistereotyyppejä, kulttuurisia normeja, persoonallisuudenpiirteitä ja mieltymyksiä?