Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt sen sanon. Miksi lestat käyttäytyvät näin?

Vierailija
01.06.2007 |

En ole ennen ollut juurikaan " kiinnostunut" heidän asioistaan. Jokaisella olkoon oma uskontonsa ja Jumalansa. Ei kuulu minulle että mihin kukin uskoo vai uskooko yhtään mihinkään. Mutta nyt olen niin loukkaantunut ja suutuksissa että en voi kuin SUUREEN ÄÄNEEN ihmetellä heidän oppejaan, käytöstapojaan!!!

Sain kuulla että naapurin lesta-lapset haukkuivat minua nimellä epäuskova äiti?! Sanoivat ja suorastaan huusivat kovaan ääneen lapselleni että sun äitis on sellanen. Kyllä se on. Se ei usko Jumalaan jne. Oma lapseni oli yrittänyt sanoa vastaan mutta eihän se mitään auttanut kun useita lapsia väitti kovaan ääneen ihan muuta! Lapseni oli tapahtuneesta aika hämillään ja osittain surullinenkin. Ei oikein ymmärtänyt että miksi omaa äitiä niin arvosteltiin. Arvatkaas, että miksi en heidän mielestään usko Jumalaan yms. Syy tulee tässä. Minä laitan itseäni, laitan hiukseni ja meikkaan lähes joka päivä. En nyt mitään sotamaalausta tee mutta kevyen meikin kylläkin. Ja siitäkös nämä lapset ilveilivät minun lapselleni! Että kuinka heidän äiti on sanonut sitä ja tätä ja kuinka sinun äiti meikkaa ja on epäuskova!!!

En kuullut ihan kaikkea mitä sanoivat enkä tajunnut mennä heti pihalle. Lapsi kyllä sitten kertoi minulle kaiken kun tuli sisälle....

Tuo asia vaivaa nyt minua melkoisesti. Olen niin loukattu henkisesti. En olisi uskonut että tämmöinen asia voisi vaikuttaa minuun näin voimakkaasti?! Mikä oikeus heillä on väittää että minä en usko Jumalaan. Miten he voivat minua nimitellä tuollaisen asian takia? Eikö kaikkia ihmisiä pitäisi kunnioittaa sellaisena kuin ovat ja opettaa lapsetkin hyväksymään erilaisia tapoja, ihmisiä, uskontoja jne. Uskon Jumalaan vaikka en lestojen piireihin kuulukkaan!!! Ei minun meikkaamiseni liity minun uskooni mitenkään. Miksi tämmöistä pitää edes tapahtua?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei näytä ketään tuomitsevan.

Vierailija
22/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te uskossa olevat suhtaudutte sellaisiin perheisiin joissa ei ole esim. mitään kuria lapsilla? Sen seurauksena tapahtuu kaikkea ikävää. Vanhemmat tupakoivat ja perheen elämä on kaikkinensa yhtä " kaaosta" . Miten tämmöistä perhettä katsotaan esim. jossain yhteisessä tapahtumassa, kirkossa, kyläreissuilla jne. Siis jos tämä ky. perhe kuuluu samaan seurakuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirkossa meillä on muutenkin " koko seurakunta kasvattaa" -meininki. Jos lapsi käyttäytyy huonosti, jokaisella on siitä lupa sanoa lapselle ja ohjata oikeaan käytökseen.

Vapislainen

Vierailija
24/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kasvattamiseen tai elintapoihin, ellei kyseessä ole todella tuttu perhe. Eihän yleensäkään ole tapana opastaa aikuisia ihmisiä sen suhteen, että miten heidän kuuluisi elämäänsä elää. Ehkä en toivoisi lasteni kavereiksi kaikkein pahimpia riiviöitä, mutta muuten antaisin olla.

22

Vierailija
25/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n naapurit on vaan ihmisiä. Jos he käyttäytyvät huonosti se ei tarkoita, että kaikki ovat samanlaisia. Tunnen hyvin yhden vl-perheen. He ovat aivan tavallisia hyviä ihmisiä. Päinvastoin he haluavat pitää matalaa profiilia uskostaan. Minulla ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa heistä! Toinen vl-perhe, jonka tiedän on ehkä vähän ahdasmielisempi, mutta hekään ei tuomitse muita, ainakaan julkisesti.

Aikamoisia uskontorasisteja on tämä paikka pullollaan.

Vierailija
26/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin pohjanmaalla pienellä paikkakunnalla lapsuudessa lestadiolaislasten kiusaamaksi. Meidänkin perhe oli uskovainen, mutta emme olleet lestadiolaisia - olimme siis vääräuskoisia. Ei ollut pienen tytön kiva kuulla, että kuoltuaan joutuu helvettiin, ja että meidän perhe on tekouskovainen :( Järkiään kyllä muistan, että isoimpien lestaperheiden lapset olivat niitä pahimpia kiusaajia ja hukkujia, ja käyttäytyivät muutenkin kuin muilla ei olisi mitään väliä. Ehkä se on tottakin, ettei äidillä ihan joka asiaan riitä energia ja aika, mm. lasten kasvattamiseen ja käytöksen ohjaamiseen, kun on iso liuta lapsia. Mulla ei ole kuin kaksi, ja molemmat hyvin empaattisia, kun siihen on pienestä pitäen kasvatettu.

Vierailija
27/35 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti vai ei.. So niit on maailma pullollaan. Väitätkö ettei uskovaisista löydy rasisteja???????

Vierailija
28/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat ovat ehkä pahimpia kiusaajia mitä maa päällään kantaa :(

Vierailija
30/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset puhuvat mitä kotona kuulevat. Näin on. Mutta väriä voivat toki lisätä tarinaan.

Vierailija
31/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääriuskovaisissa perheissä on usein se ongelma, että Jesse on ykkönen, eivät lapset. Olen törmännyt uskomattoman huonosti hoidettuihin lapsiin työni merkeissä. En tarkoita yleistää että kaikilla on näin.

Vierailija
32/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2007 klo 10:43"]

En ole ennen ollut juurikaan " kiinnostunut" heidän asioistaan. Jokaisella olkoon oma uskontonsa ja Jumalansa. Ei kuulu minulle että mihin kukin uskoo vai uskooko yhtään mihinkään. Mutta nyt olen niin loukkaantunut ja suutuksissa että en voi kuin SUUREEN ÄÄNEEN ihmetellä heidän oppejaan, käytöstapojaan!!!

Sain kuulla että naapurin lesta-lapset haukkuivat minua nimellä epäuskova äiti?! Sanoivat ja suorastaan huusivat kovaan ääneen lapselleni että sun äitis on sellanen. Kyllä se on. Se ei usko Jumalaan jne. Oma lapseni oli yrittänyt sanoa vastaan mutta eihän se mitään auttanut kun useita lapsia väitti kovaan ääneen ihan muuta! Lapseni oli tapahtuneesta aika hämillään ja osittain surullinenkin. Ei oikein ymmärtänyt että miksi omaa äitiä niin arvosteltiin. Arvatkaas, että miksi en heidän mielestään usko Jumalaan yms. Syy tulee tässä. Minä laitan itseäni, laitan hiukseni ja meikkaan lähes joka päivä. En nyt mitään sotamaalausta tee mutta kevyen meikin kylläkin. Ja siitäkös nämä lapset ilveilivät minun lapselleni! Että kuinka heidän äiti on sanonut sitä ja tätä ja kuinka sinun äiti meikkaa ja on epäuskova!!!

En kuullut ihan kaikkea mitä sanoivat enkä tajunnut mennä heti pihalle. Lapsi kyllä sitten kertoi minulle kaiken kun tuli sisälle....

Tuo asia vaivaa nyt minua melkoisesti. Olen niin loukattu henkisesti. En olisi uskonut että tämmöinen asia voisi vaikuttaa minuun näin voimakkaasti?! Mikä oikeus heillä on väittää että minä en usko Jumalaan. Miten he voivat minua nimitellä tuollaisen asian takia? Eikö kaikkia ihmisiä pitäisi kunnioittaa sellaisena kuin ovat ja opettaa lapsetkin hyväksymään erilaisia tapoja, ihmisiä, uskontoja jne. Uskon Jumalaan vaikka en lestojen piireihin kuulukkaan!!! Ei minun meikkaamiseni liity minun uskooni mitenkään. Miksi tämmöistä pitää edes tapahtua?

[/quote]

Tää ei pidä paikkaansa. Vanhoillislestadiolaiset ei pidä minkäänlaista rekisteriäkään lapsista koska he ei hyväksy lapsikastetta eli lapsi ei tule Jumalan armoon syntyessään vaan se tie pitää valita. Lapset ei merkitse heille "mitään".

Vierailija
33/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat saavat juoda sen saunaoluen. Heillä ei ole ehdotonta kieltoa siihen kuten esim. helluntalaisilla.

Eihän lopulta ihmisten mielipiteet merkitse mitään, vaan se miten hyvin heillä menee. Jos lestaperhe on soskun elätti, niin turha siinä on tulla jumalallaan julmistelemaan tai jos muutenkin hieman yksi jos toinen asia tökkii, niin siinä se jumaluus karsisee.

Mutta jos menee hyvin, talot ja autot hienoja sekä perhe vaikuttaa harmooniselta, niin kyllä sitä hieman voi pummeille voi päätään aukoa. Mutta ei tietenkään jos uskonnottomalla menee aivan yhtä hyvin ja vielä paremmin. Silloin täytyy pitää suu supussa.

Vierailija
34/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää temppuilee taas. Lainaus meni aloituspuheenvuoroon vaikka piti mennä ihan toiseen vastaukseen, anteeksi.

Vierailija
35/35 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2007 klo 10:43"]

[/quote]

Miksi välität vieraiden kersojen puheista?