Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kellään hyvää lohikeiton ohjetta? Ajattelin huomenna tehdä, ensimmäistä kertaa elämässäni :)

Vierailija
16.06.2007 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrottaisin selkäruodon kokonaisena ja tekisin siitä liemen pohjan, antaa hyvää makua. Sitten perunat kiehumaan, lopuksi kasvikset, kerma ja itse lohen palaset. Mausteita lisäilisin maun mukaan; suolaa valkopippuria yms...

Vierailija
2/5 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hävitin johonkin oman ohjeeni, enkä ole vielä kerinnyt hakea uutta. Käytä hyviä raaka-aineita ja paljon tilliä:-) Lisukkeeksi saaristolaisleipää, nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, porkkanaa ja lanttua pieniksi kuutioiksi ja kiehumaan kalaliemikuutiolla maustettuun veteen. Vettä niin, että kasvikset juuri ja juuri peittyy. Sipuli hienoksi silpuksi ja sekaan. Annetaan kiehua jonkun aikaa (riippuen kasvisten koosta, itse teen niin pieneki että 5 minuuttia riittää). Lisätään lohi, voi olla pakastekuutioita tai suikaleita tai mitä nyt tykkää käyttää. Samalla n. 100g ruohosipulituorejuustoa ja 5% ruokakermaa n.1dl joukkoon. Annetaan kiehua kunnes kaikki ainekset kypsiä. Maistetaan ja lisätään suolaa jos tarvetta.

Vierailija
4/5 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mikään ruoka ei sisällä vain perunaa ja lihaa/kalaa, joten ei lohikeittokaan. Puolet ruoasta kasvista, 1/4 pottua, pastaa tai riisiä ja 1/4 lihaa tai kala...

t. 6

Vierailija
5/5 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutioin ruodottoman fileen, kuorin perunat ja muutaman sipulin ja laitan ne kiehumaan, kun ovat noin puolikypsiä niin lisään kalapalaset 10 minuutiksi kypsymään (voihan ne kypsentää erikseenkin etteivät tule ylikypsiksi tai jää raaoiksi mikäli et osaa arvioida perunoiden kypsyyttä), otan tarvittaessa keitinvettä vähemmäksi jos sitä on liikaa ennen kuin lisään 15% ruokakermaa, maustan suolalla ja voinokareilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän