Hesari on löytänyt synnyttävän miehen
Hesari tutuilla linjoilla normalisoimassa transuilua ja synnyttäviä miehiä:
"Frans Forsman halusi kuolla, koska ei kestänyt sitä, että oli syntynyt tytön kehoon. Nyt hän on onnellinen isä, joka haaveilee uudesta raskaudesta."
"Terapeutin avulla Forsman yritti päästä eroon ahdistuksesta, joka naisen roolissa elämiseen liittyi. Tiedostamattaan hän siis etsi eräänlaista eheytyshoitoa. Krooninen ahdistus ei kuitenkaan hellittänyt, eikä naisen rooli alkanut tuntua omalta. Läpimurto-oivallus syntyi noin kuuden terapiavuoden jälkeen. Forsman kertoi, kuinka hän oli pelannut allasbileissä pallopeliä miesporukassa. Terapeutti kiinnitti huomiota siihen, että Forsman puhui porukan tekemisistä me-muodossa. ”Hän kysyi, koenko itseni yhdeksi miehistä. Siinä se oli. Aloimme yhdessä ottaa asiasta selvää.”
"Forsman keskeytti testosteronihoidot ja tuli raskaaksi koti-inseminaatiolla. Terveydenhuollossa hän koki tulevansa useimmiten hyvin kohdatuksi. Satunnaisia väärinsukupuolittamisiakin oli. Kun rakenneultrassa sairaanhoitaja sanoi, että sikiö oli painunut ”äidin” lantiota vasten, Forsman järkyttyi ja dissosioi, siirtyi mielessään pois tuskallisesta tilanteesta."
https://www.hs.fi/elama/art-2000012244825.html
Eipä ollut kummoinen dysforia, kun raskaana oleminen ja synnyttäminen kuitenkin luonnistuvat. Eivätkö nämä koskaan mieti, mitä testokuuri tekee sikiölle?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi olisin loukkaantunut, jos hän näiden monien transujen ja muusujen tavoin haukkuisi ns. normaaleja siitä, etteivät muut leiki hänen sukupuolipeliään hänen säännöillään. "
Eli siis sinulla on enemmistöläisenä kaikki oikeus loukkaantua mutta vähemmistöön kuuluva ei saisi loukkaantua? Jotenkin kuulostaa hyvin perinteiseltä asetelmalta jossa ison enemmistön tunteita pitää aina suojella pienen vähemmistön tunteilta.
Siis kerrotko vielä, mistä mä olen loukkaantunut? Jos toi juttu ois kirjoitettu VAIN siitä, että hän nyt naisena päätti tehdä näin ja ymmärtää hyvin kaikki kummastelut ja väärinsukupuolittamiset ja äidiksikin kutsumiset, niin en ois loukkaantunut kyllä yhtään mistään.
Mutta miten hän kehtaa suuttua siitä, että muut eivät ole sanoitta juonessa mukana miksi hän haluaa tulla kutsutuksi?
Mielestäni ei ole myöskään muiden tehtävä kysellä tällaista.
se olisi hänen tehtävänsä friikkinä tiedottaa.
Miksi naiskehoaan syvästi vihaava henkilä haluaa kokea naiseuden "huipun", eli synnyttämisen? Ja vieläpä useaan otteeseen. Taitaa kehodysforia olla masennusta tai muita mt-ongelmia.
"Eikö sinusta ole erikoista, että dementikko unohtaa olleensa transsu, vaikka transuuden piti olla muuttumaton ja synnynnäinen ominaisuus?"
Ei. Kuten minusta ei ole ihmeellistä että ihminen unohtaa oleensa vaikka koulun keittäjä ja luulee olevansa prinsessa. Tai että ihminen alkaa kuvitella että häntä seurataan ja tavaroita varastetaan.
Todellisuudentaju katoaa ja oma persoona myös.
Sitäpaitsi en usko että tuo olisi joku sääntö että se katoaa aina ja kaikilta. Mutta jos muuta tutkimusta on niin toki luen mielenkiinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempi puffijuttu synnyttävästä Frans-isukista, jolle ei tuota dysforiaa esitellä raskausvatsaa:
"Frans Forsman synnytti lapsen, mutta hän ei silti ole äiti. Transprosessia läpikäyvä Frans kutsuu itseään suomenruotsalaisittain termillä pappa. Hän elää suurta onneaan vauvakuplassa yhdessä vanhemmuuskumppaninsa kanssa."
"Raskausaikana Fransia harmitti, että häntä kutsuttiin tulevaksi äidiksi."
"Frans koki raskaana ollessaan paljon naiseksi sukupuolittamista. – Jopa neuvolassa ja lääkärissä, vaikka he näkevät tiedoistani, että olen transmies."
Itsekkyyden huippu:
"Vaikka rintani ovat leikatut, niistä alkoi tulla jonkun verran maitoa. En halunnut imettää, eikä maitorauhasia edes ollut enää paljoa leikkauksen jälkeen jäljellä. Minulle tuli suru vauvan puolesta, koska hän hamusi rintaa. Tein kuitenkin pian päätöksen, että turha edes yrittää imettämistä. Olisin vain tuntenut kovaa kehoahdistusta, eikä se olisi tehnyt minusta hyvää vanhempaa."
"Fransin haaveissa olisi yrittää uutta raskautta noin vuoden päästä. Sitä ennen hän haluaa viedä transprosessiaan eteenpäin, jotta häntä ei sukupuolitettaisi naiseksi ja äidiksi. – Haluaisin ainakin kasvattaa parran."
Minä, minä, minä. Minun oikeus saada vauva, minun oikeus saada parta ja toinen vauva. Vuosien yrittämisen jälkeen harmittaa, että neuvolantäti sanoo sinua äidiksi. Voi ettien että, onpa kyllä vääryyksiä tapahtunut. Ihmisten itsekkyys yllättää.
Hyvä, että sinulla on kaikki hyvin.
Oletko joskus kohdannut ihmistä, joka ei koe olevan kotonaan omassa kropassaan, kun paras tyttökaveri kertoo, että hän on poika ja rakastunut sinuun, miten suhtaudut, tuetko häntä vaikka sinun rakkautesi on erilaista kuin parhaan ystäväsi vai hylkäätkö hänet?
Se, että jotkut eivät koe kroppaansa, ei tarkoita sitä että muun maailman pitää heittää volttia sukupuolihämmentyneen käskystä. Miksi meidän muiden pitää ohittaa biologiset tosiasiat, aistihavainnot, fyysinen todellisuus, jopa muiden ihmisryhmien oikeudet ja määritelmät? Transsuthan tässä takovat pyöreää palikkaa kolmionmuotoisesta aukosta.
Eli siis rautalangasta väännettynä biologisesti nainen synnyttää lapsen, ja samalla henkilö ei halua itseään kutsuttavan naiseksi koska jotain psykologista tai mitälie, en tiedä.
Rehellisempi uutinen ei kutsuisi tätä synnyttäväksi mieheksi koska biologinen nainenhan tässä taas kerran synnyttää, eikä se ole sen ihmeellisempää kuin muidenkaan naisten synnyttäminen.
En minä yritä määritellä miksi ihmisten pitää itseään tuntea, mutta en toisaalta ymmärrä tuotakaan että koitetaan raivokkaasti kieltää ne biologiset tosiasiat jotka kulkee mukana joka tapauksessa, kutsui sitten itseään millä pronominilla tahansa.
Lähinnä tuo kieltäminen on sitä väsynyttä provoamista mitä koko vasemmistolaisen politiikan ydin on muutenkin nykypäivänä ihan joka asiassa. Halutaan että joku ärtyy tahallisen oudoista termeistä, siitä että käytetään jo lähtökohtaisen ristiriitaista logiikkaa ja termistöä tarkoitushakuisesti, ja sitten voikin lietsoa oman porukan vihaan tätä vääriä pronomineja tms. käyttänyttä kohtaan. Siinä se vasemmistopolitiikan syvin ydin. Viis maasta tai kansan asioista kunhan pääsee raivoamaan yhdessä vääristä sanoista tai mielipiteistä. Ei ihme ettei tässä maassa ole juuri mikään toiminut kohta 20 vuoteen.
Frans parka. Väärinsukupuolittaminen tulisi kieltää lailla ja siitä tulisi määrätä muhkeiden korvausten lisäksi tuntuvat rangaistukset. Yksittäisestä erehdyksestä voisi ehkä selvitä pelkillä sakoilla, mutta vankila tai yhdyskuntapalvelu Setan sateenkaarityöpajoissa on ainoa oikea paikka kaikille niille, jotka kieltäytyvät hyväksymästä toisen oikeutta määritellä itse oma sukupuolensa.
Eikö tämä uusmarxilainen hulluus lopu koskaan? Meillä on Suomessa oikeitakin ongelmia!
"Siis kerrotko vielä, mistä mä olen loukkaantunut? "
Siinähän se lainauksessa luki:
"Lisäksi olisin loukkaantunut, jos hän näiden monien transujen ja muusujen tavoin haukkuisi ns. normaaleja siitä, etteivät muut leiki hänen sukupuolipeliään hänen säännöillään. "
Vierailija kirjoitti:
"Siis kritisoin tuossa HS:n artikkelin tyyliä. HS kirjoittaa silkkihansikkain tavallaan syöättäen lukijoille valheita ja ainakin sellaista maailmankuvaa, jossa syyllistetään ihmisiä jotka eivät leiki tuota sukupuolistamisleikkiä näiden säännöillä ilkeiksi, taantuneiksi yms."
Käytännössä sanot että et halua lukea ihmisistä jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä koska koet että silloin sinun pitäisi jotenkin hyväksyä heidät. Ei tarvitse. Mutta koska he ovat kanssaihmisiäsi niin sinun ei tarvitse kovaan ääneen vastustaa heitä.
En minäkään ymmärrä monen ihmisen elämää, ajatuksia tai mielipiteitä mutta en silti halua kieltää niistä kirjoittamista tai heidän elämäänsä.
Kritisoin Hesarin toimittajien tapaa kirjoittaa nimenomaan näistä ihmisistä omistuisen kritiikittömästi sekä samalla kuin näiden psyyke hajoaisi, jos artikkelissa esimerkiksi otettaisiin huomioon muiden ihmisten, kuin päähenkilön, tunteet. Esimerkiksi toimittaja olisi voinut mainita, että on täysin normaalia, että hoitohenkilökunta kutsuu henkilöä tässä yhteydessä äidiksi.
Mutta ei voida laittaa, koska muusu- ja transyhteisö räjähtäisi silloin lokaamaan HS:n "asennetta".
Hesarin täytyy tavallaan valehdella lukijoilleen. Valhe on se, että "tässä ollaan nyt jonkin uuden äärellä".
Vierailija kirjoitti:
"Siis kritisoin tuossa HS:n artikkelin tyyliä. HS kirjoittaa silkkihansikkain tavallaan syöättäen lukijoille valheita ja ainakin sellaista maailmankuvaa, jossa syyllistetään ihmisiä jotka eivät leiki tuota sukupuolistamisleikkiä näiden säännöillä ilkeiksi, taantuneiksi yms."
Käytännössä sanot että et halua lukea ihmisistä jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä koska koet että silloin sinun pitäisi jotenkin hyväksyä heidät. Ei tarvitse. Mutta koska he ovat kanssaihmisiäsi niin sinun ei tarvitse kovaan ääneen vastustaa heitä.
En minäkään ymmärrä monen ihmisen elämää, ajatuksia tai mielipiteitä mutta en silti halua kieltää niistä kirjoittamista tai heidän elämäänsä.
Tässä kritisoidaan valtamedian agendajournalismia ja aktivismia, jossa syötetään kyseenalaistamatta hörhöporukan litteän maan sukupuolihorinoita suurelle yleisölle.
Hyväksynnän ei pidä olla synonyymi todellisuudenvastaisen hörhöilyn hyväksymiselle ja omien oikeuksien kaventamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempi puffijuttu synnyttävästä Frans-isukista, jolle ei tuota dysforiaa esitellä raskausvatsaa:
"Frans Forsman synnytti lapsen, mutta hän ei silti ole äiti. Transprosessia läpikäyvä Frans kutsuu itseään suomenruotsalaisittain termillä pappa. Hän elää suurta onneaan vauvakuplassa yhdessä vanhemmuuskumppaninsa kanssa."
"Raskausaikana Fransia harmitti, että häntä kutsuttiin tulevaksi äidiksi."
"Frans koki raskaana ollessaan paljon naiseksi sukupuolittamista. – Jopa neuvolassa ja lääkärissä, vaikka he näkevät tiedoistani, että olen transmies."
Itsekkyyden huippu:
"Vaikka rintani ovat leikatut, niistä alkoi tulla jonkun verran maitoa. En halunnut imettää, eikä maitorauhasia edes ollut enää paljoa leikkauksen jälkeen jäljellä. Minulle tuli suru vauvan puolesta, koska hän hamusi rintaa. Tein kuitenkin pian päätöksen, että turha edes yrittää imettämistä. Olisin vain tuntenut kovaa kehoahdistusta, eikä se olisi tehnyt minusta hyvää vanhempaa."
"Fransin haaveissa olisi yrittää uutta raskautta noin vuoden päästä. Sitä ennen hän haluaa viedä transprosessiaan eteenpäin, jotta häntä ei sukupuolitettaisi naiseksi ja äidiksi. – Haluaisin ainakin kasvattaa parran."
Minä, minä, minä. Minun oikeus saada vauva, minun oikeus saada parta ja toinen vauva. Vuosien yrittämisen jälkeen harmittaa, että neuvolantäti sanoo sinua äidiksi. Voi ettien että, onpa kyllä vääryyksiä tapahtunut. Ihmisten itsekkyys yllättää.
Sairasta meininkiä.
Mietitäänpä Suomen päämedioita, mustamaalaavat Trumpia kaikin tavoin kun tämä on halunnut ajaa WOKE ja TRANS agendat alas. Kertoo aivan kaiken Suomen mädäntyneistä päämedioista.
Vierailija kirjoitti:
"Voihan sitä vekslata tietoja toisenlaiseksi, mutta mies ei silti synnytä."
Ajattelitko että joku on tavoitellut translailla biologisten faktojen muuttamista? Käsittääkseni sen tarkoitus on ollut juuri se että ihmiset saavat yhteiskunnan silmissä sen merkinnän jonka kokevat itselleen oikeaksi. Ei sen kummempaa.
No se on asianaan ihan ok, mutta ei muuta asiaa silti. Saa kai sitä kokea itsensä miksi haluaa, mutta ei väitetä, että biologinen mies synnyttäisi. Vaikka miten olisi tietoja muutettu.
"En minä yritä määritellä miksi ihmisten pitää itseään tuntea, mutta en toisaalta ymmärrä tuotakaan että koitetaan raivokkaasti kieltää ne biologiset tosiasiat jotka kulkee mukana joka tapauksessa, kutsui sitten itseään millä pronominilla tahansa."
Itse nyt kiellät sen tosiasian että lähtökohtaisesti ihminen on sitä mikä on hänen juridinen sukupuolimerkintänsä.
Biologia on sitten eri asia. Ei ennenkään jutuissa ole kurkittu ihmisten housuihin vaan se mitä henkkarissa näkyy on se virallinen sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiskehoaan syvästi vihaava henkilä haluaa kokea naiseuden "huipun", eli synnyttämisen? Ja vieläpä useaan otteeseen. Taitaa kehodysforia olla masennusta tai muita mt-ongelmia.
Todennäköistä on, että taustalta löytyy traumakokemuksia, seksuaalista väkivaltaa, autismikirjoa, muita kehonkuvan häiriöitä tai sisäistettyä homofobiaa. Hänhän mainitsee dissosiaation.
Vierailija kirjoitti:
Ööö siis sun mielestä on jotenkin väärin loukkaantua, kun joku haukkuu (käytännössä aiheetta, koska kyseiset ns. normaalien olettamiset ovat täysin normaaleja eivätkä pahantahtoisia) muita ihmisiä?
"No se on asianaan ihan ok, mutta ei muuta asiaa silti. Saa kai sitä kokea itsensä miksi haluaa, mutta ei väitetä, että biologinen mies synnyttäisi. Vaikka miten olisi tietoja muutettu."
Kun jutussa selvästi kerrotaan kyseessä olevan transmies niin ei jää kenellekään kyllä epäselväksi että kyse on juridisesta sukupuolesta kun puhutaan miehestä.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö sinusta ole erikoista, että dementikko unohtaa olleensa transsu, vaikka transuuden piti olla muuttumaton ja synnynnäinen ominaisuus?"
Ei. Kuten minusta ei ole ihmeellistä että ihminen unohtaa oleensa vaikka koulun keittäjä ja luulee olevansa prinsessa. Tai että ihminen alkaa kuvitella että häntä seurataan ja tavaroita varastetaan.
Todellisuudentaju katoaa ja oma persoona myös.
Sitäpaitsi en usko että tuo olisi joku sääntö että se katoaa aina ja kaikilta. Mutta jos muuta tutkimusta on niin toki luen mielenkiinnolla.
Harvemmin dementikko unohtaa sukupuolensa, joka on todella syväkoodattu ihmisen tietoisuuteen, vaikka moni muu juttu unohtuukin. Kyllähän se on paljastavaa, jos transuuden piti olla synnynnäinen ja pysyvä tila ja dementikko kauhistuukin kehonsa mutilointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö siis sun mielestä on jotenkin väärin loukkaantua, kun joku haukkuu (käytännössä aiheetta, koska kyseiset ns. normaalien olettamiset ovat täysin normaaleja eivätkä pahantahtoisia) muita ihmisiä?
Jatkan vielä, että sen sijaan minusta ei ole oikein syytellä muita ihmisiä asioista, jotka jo mainitsin.
Trans voi niistä loukkaantua, mutta se ongelma hänen pitäisi käsitellä tykönään tai terapiassa, eikä vetää HS:n kritiikitöntä toimitusta, ja sitä kautta sen lukijoita, siihen mukaan.