Osa ihmisistä oikeasti pelkää toisenvärisiä ihmisiä
Tajusin sen tänään oikeasti tänään täällä. On palstasta jotain hyötyä. Ketju Puhoksen ostarikeissistä poistettiin enkä varsinaisesti saanut tietää mistä oli kyse, harmi, kun olisin halunnut kuulla enemmän vastauksia. Pelollehan ei voi mitään. Ja on myös aiheellista pelkoa vierautta ja outoutta kohtaan. Euroopassa ei kuitenkaan ole alueita, jonne ei voisi maalaisjärkeä noudattaen mennä. Varsinkaan sellainen alue ei ole Puhoksen ostari. Maailmassa tietenkin on sellaisiakin alueita ja kokonaisia maita, jonne ei voi mennä edes henkivartijan ja oman autokuskin kanssa. Mutta ihonväri ei näihin liity ollenkaan.
Olin vastaamassa henkilölle, joka yritti selittää miten Puhoksessa näkyy Suomen tulevaisuus. Siihen vastasin, että mitä kamalaa siinä on, sillä siellä näkyy tänne tulijoiden yritteliäisyys. Se on täynnä muualla syntyneiden yrityksiä, jotka menestyvät hyvin. Itsekin käytän heidän palveluitaan. Ihonväri ei vaikuta siihen millainen ihminen on. Ei edes silloin kun ihminen on kulttuurista, jossa naisen asema on heikko. Sellaisen kulttuurin vaikutus Suomeen on ainoa arveluttava piirre tänne tulijoiden suhteen, jonka itse haluaisin kitkeä tiukasti. Esim. Suomessa ei tule saada tulla julkiselle paikalle kasvot peitettynä. Meillä on kotoperäistäkin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, jota ei ole saatu kuriin. Ehkä siksi tänne tulijoiden rikolliseen naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ei ole puututtu riittävän tehokkaasti. Keino on lainsäädäntö ja kovat rangaistukset. Kansalaisuus pitäisi vois voida menettää, jos syyllistyy vakaviin rikoksiin ja piittaamattomuuteen lain noudattamisessa. Suomalaisilta rikollisilta pitää myös voida riisua kansalaisluottamus ja mahdollinen sotilasarvo mikä ennen oli käytäntö. Ei asiaa äänestämään, jos syyllistyy vakavaan rikokseen. Äänestämiseen tulisi saada myös kansalaisuuskoe eli jos ei ymmärrä mistä äänestää, ei pidä äänestämän.
Kommentit (184)
Kyse on kuitenkin enemmästä kuin ihonväristä, heidän kulttuuristaan ja sukutaustasta, ja usein myös sivistystasosta. Hyvin tummaihoiset ovat joskus kasvonpiirteiltään ja ilmeiltään karkeampi-ilmeisiä. Vaaleaihoisina emme tarkasti näe/ osaa lukea heidän ilmeitään, hienovaraiset ilmeet ja eleet ei erotu, vaan heidän ilmeet tulkitaan karkeaksi. Olen varovainen, koska kun en tiedä millainen heidän tapansa reagoida esim tervehdykseen on, niin käännän mieluummin katseen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, mutta miten persut valitsevat kuitenkin kumppanikseen toisen värisiä ja outoa kieltä puhuvia?
Kuten tämä silmien venyttelijä Kaisa Garedew, vaikka hänellä 5 t.ihoista ja vinosilmäistä lasta ja pilkkaa lapsiaan. Siinä on äitiainesta. On jonkun somalin kanssa nainimissa. Tai Sebastian Tynkkynen, Teuvo Hakkarainen, Joakim Vigelius jne.
Persuissahan on just se juttu, että ne ei ole koskaan sanonut välittävänsä ihmisten ihonväristä, joten tuossa ei ole mitään ihmeellistä. En ole koskaan nähnyt esimerkkiä persusta joka olisi sanonut, että ihonvärillä on väliä.
Se ongelma siinä on se, että jos et välitä suomalaisten ihonväristä ja rodusta, se tarkoittaa myös, että et välitä suomalaisista, koska suomalainen ihonväri ja rotu on yksi suomalaisten ominaisuuksista.
Älä nyt puhu läpiä päähäsi ihan noin isolla vaihteella! Itse mestari on sanonut blogissaan vaikka mitä ihonväristä ja Hakkarainen puhui n-ukoista ym. luokatonta. Purra Riikka irtisanoutui nimimerkki riikan kommenteista jälkikäteen. Ihonväri on keskeinen periaate persujen touhuissa, mutta puolueohjelmaa en ole lukenut. Ap
Mutta koska et osaa laittaa yhtäkään lainausta, jossa persu olisi sanonut, että ihonvärillä on väliä, siitä on helppo päätellä, että persut ei välitä ihonväristä.
Laitoinhan minä. Tuo Hakkaraisen juttu jäi jostain syystä mieleen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä turhan alatyyliseksi sylkykilpailuksi tämä ketju. Kertoo paljon maisemasta, jossa r ihmiset elävät ja jonka he ehkä kokevat jopa normaaliksi. Mutta se ei ole normaalia eikä se ennen kaikkea ole suomalaista tuollainen mesominen. Venäjällä jopa presidentti viljelee tuollaista kielenkäyttöä kuin tässä ketjussa. Diktatuureille ominaista ja sinnehän persujen kansanedustajia on mennytkin nuolemaan haavojaan. Kun jäi velat maksamatta ja vouti kiusaa. Kaikki oli myytävänä lahjonnasta puhumattakaan.
Ei herätä luottamusta, kun persut on ainoa puolue, jossa tällaista on ilmennyt sitten Stasin ja Stalinin. Ap
Olet kyllä ihan väärässä. Kyllä minun suurmieheni on Aatu. Siellä muuten lähti kristalliyö käyntiin ihan samoista syistä kuin jo täälläkin nähdään eli oma kansa elää köyhyydessä ja työttömyydessä ja muualta tulleet (saksassa ju det) olivat omineet maan pitoihinsa. Tätä odotellessa. Olen valmis.
Mihin sinä valmis olet? Saksalaisten nassesetien saapasrengiksi? Suomessa kaltaisenne ovat pikkuruinen vähemmistö aivan kuten ennenkin, yksittäisiä tapauksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kuitenkin enemmästä kuin ihonväristä, heidän kulttuuristaan ja sukutaustasta, ja usein myös sivistystasosta. Hyvin tummaihoiset ovat joskus kasvonpiirteiltään ja ilmeiltään karkeampi-ilmeisiä. Vaaleaihoisina emme tarkasti näe/ osaa lukea heidän ilmeitään, hienovaraiset ilmeet ja eleet ei erotu, vaan heidän ilmeet tulkitaan karkeaksi. Olen varovainen, koska kun en tiedä millainen heidän tapansa reagoida esim tervehdykseen on, niin käännän mieluummin katseen pois.
Olet kuin jostain 1950-luvun buuriromaanista. Nämä kommentit ovat niin museaalisia, että pakko päätellä niiden olevan parodiaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, mutta miten persut valitsevat kuitenkin kumppanikseen toisen värisiä ja outoa kieltä puhuvia?
Kuten tämä silmien venyttelijä Kaisa Garedew, vaikka hänellä 5 t.ihoista ja vinosilmäistä lasta ja pilkkaa lapsiaan. Siinä on äitiainesta. On jonkun somalin kanssa nainimissa. Tai Sebastian Tynkkynen, Teuvo Hakkarainen, Joakim Vigelius jne.
Persuissahan on just se juttu, että ne ei ole koskaan sanonut välittävänsä ihmisten ihonväristä, joten tuossa ei ole mitään ihmeellistä. En ole koskaan nähnyt esimerkkiä persusta joka olisi sanonut, että ihonvärillä on väliä.
Se ongelma siinä on se, että jos et välitä suomalaisten ihonväristä ja rodusta, se tarkoittaa myös, että et välitä suomalaisista, koska suomalainen ihonväri ja rotu on yksi suomalaisten ominaisuuksista.
Älä nyt puhu läpiä päähäsi ihan noin isolla vaihteella! Itse mestari on sanonut blogissaan vaikka mitä ihonväristä ja Hakkarainen puhui n-ukoista ym. luokatonta. Purra Riikka irtisanoutui nimimerkki riikan kommenteista jälkikäteen. Ihonväri on keskeinen periaate persujen touhuissa, mutta puolueohjelmaa en ole lukenut. Ap
Mutta koska et osaa laittaa yhtäkään lainausta, jossa persu olisi sanonut, että ihonvärillä on väliä, siitä on helppo päätellä, että persut ei välitä ihonväristä.
Oletko muuten sitä mieltä, että Suomen oikeuslaitos on tuominnut syyttömiä, kun se on tuominnut persuja rassekielenkäytöstä lukuisia kertoja? Jälleen yksi esimerkki siitä miten rikollisuuden vastustaminen ei ulotu omiin joukkoihin, jos niin ajattelet. Persuilla ei ole erivapauksia olla noudattamatta Suomen lakia. Aika graafisia olivat ihan äskettäinkin Rydmanin ja Peltokankaan r solvaukset. Rydman on fiksu kaveri, tämä toinen sen sijaan on pellehermanniosastoa kuten Hakkarainenkin. Mutta sopivat he vaalikojulle tarjoilemaan lihapiirakoita. Ap
Vierailija kirjoitti:
En pelkää, mutta on vain järkevää karttaa heitä.
Millä tavalla sun karttelu ilmenee? Kieltäydytkö hoidosta, jos lääkäri on muualta tullut? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sun karttelu ilmenee? Kieltäydytkö hoidosta, jos lääkäri on muualta tullut? Ap
Ilmenee siten, että teen kaikkeni, jotta minun tarvitsee kohdata heitä mahdollisimman vähän. Käyn lääkärissä yksityisellä puolella, joten saan valita lääkärini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmenee siten, että teen kaikkeni, jotta minun tarvitsee kohdata heitä mahdollisimman vähän. Käyn lääkärissä yksityisellä puolella, joten saan valita lääkärini.
Hoitajaa, bioanalyytikkoa ja vastaanottoapulaista et saa valita vai lyötkö nyrkkiä pöytään, jos sinua palvelee muualta tullut ja vaadit vaihtamaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajaa, bioanalyytikkoa ja vastaanottoapulaista et saa valita vai lyötkö nyrkkiä pöytään, jos sinua palvelee muualta tullut ja vaadit vaihtamaan? Ap
En lyö, enkä vaadi. Sen takia korostinkin että 'mahdollisimman vähän'.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu suomessa. Ja sinä pelkäät OMASSA MAASSASI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä turhan alatyyliseksi sylkykilpailuksi tämä ketju. Kertoo paljon maisemasta, jossa r ihmiset elävät ja jonka he ehkä kokevat jopa normaaliksi. Mutta se ei ole normaalia eikä se ennen kaikkea ole suomalaista tuollainen mesominen. Venäjällä jopa presidentti viljelee tuollaista kielenkäyttöä kuin tässä ketjussa. Diktatuureille ominaista ja sinnehän persujen kansanedustajia on mennytkin nuolemaan haavojaan. Kun jäi velat maksamatta ja vouti kiusaa. Kaikki oli myytävänä lahjonnasta puhumattakaan.
Ei herätä luottamusta, kun persut on ainoa puolue, jossa tällaista on ilmennyt sitten Stasin ja Stalinin. Ap
Olet kyllä ihan väärässä. Kyllä minun suurmieheni on Aatu. Siellä muuten lähti kristalliyö käyntiin ihan samoista syistä kuin jo täälläkin nähdään eli oma kansa elää köyhyydessä ja työttömyydessä ja muualta tulleet (saksassa ju det) olivat omineet maan pitoihinsa. Tätä odotellessa. Olen valmis.
Mihin sinä valmis olet? Saksalaisten nassesetien saapasrengiksi? Suomessa kaltaisenne ovat pikkuruinen vähemmistö aivan kuten ennenkin, yksittäisiä tapauksia. Ap
Niinhän sinä luulet. Miksi oikeisto on sitten nousemassa ? Siksi, että olemme saaneet tarpeeksemme olemaan kakkosluokan kansalaisia ja maksajia omassa maassamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet. Miksi oikeisto on sitten nousemassa ? Siksi, että olemme saaneet tarpeeksemme olemaan kakkosluokan kansalaisia ja maksajia omassa maassamme.
Älä sekoita oikeistoa tähän, minähän olen oikeistoa, et sinä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa sinäkin joudut julkiselle hoitoon, kun sairastut riittävän vakavasti. Sitten ainoa vaihtoehtosi valita liittyy eutanasiaan. Minäkin kannatan sitä, tosin aivan eri syistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa sinäkin joudut julkiselle hoitoon, kun sairastut riittävän vakavasti. Sitten ainoa vaihtoehtosi valita liittyy eutanasiaan. Minäkin kannatan sitä, tosin aivan eri syistä. Ap
Kiitos samoin, minäkin kannatan sinulle eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö sinä punakoita ihmisiä tai jos jonkun naama on mennyt ihan keltaiseksi? Joku voi olla myös iholtaan aika harmaa?
Oletko tosissasi, että joku ihonväri on se ihan perimmäinen juttu, miksi Suomeen ei osa halua ulkkareita. Eiköhän se ole taloudelliset syyt ja kulttuuriset syyt ja yleinen laki ja järjestys ja jopa naisenasema, miksi olisi syytä hieman jarruttaa tuota ma mu kiimaa.
Kyllä pelko vaikuttaa ajatteluun aika paljon. Jos joku tavallinen ostari koetaan pelottavana siksi, että siellä näkyy toisenvärisiä ennemmän kuin valkoihoisia, niin se voi hyvin olla perimmäinen syy muillekin ajatuksille ja mielipiteille. Pelko on todella vahva fyysinen signaali. Se on fyysinen vaste ajatuksiin.
Mutta tänne tulijoihin toki liittyy muitakin huolenaiheita kuin se, että osa pelkää. Ap
Pakko kyllä myöntää, että onhan ma ma miehet ihan helvetin rumia ja siksi aika pelottavan näköisiä! Muija puetaan rättiin, joka myös on aika pelottavan näköinen. Mutta eniten pelottaa kun suomalaisten rahat jaellaan niin hölläkätisesti ties kelle sandaalin kuluttajalle, kun täällä olisi ihan omaakin tarvetta sille rahalle.
Kuinka moni on valmis antamaan omien lastensa ruokarahat jollekin toiselle?
Onko tässä siis kiista sossurahoista niiden saajien kesken? Häviäisikö väriaate, jos teiltä molemmilta lopetettaisiin sosiaalituet kokonaan? Eli tulisi tasavero. Ei sosiaalitukia, lapsilisiä, vain lastensuojelu on pidettävä valtion toimintana. Työttömyysturva maksetaan omalla työllä. Vammaisille taataan toimeentulo ja hoito, mutta vamman tulee oikeasti olla sellainen, ettei kykene työntekoon kuten psykoosisairaus tai sadan prosentin invaliditeetti.
Olen vähän ihmetellyt miksi liberaalit eivät menesty Suomessa. Sen sijaan menestyvät persut. Ap
Ei. Olen isänmaallinen, molemmat pappani olivat viisi vuotta sodassa raskaissa paikoissa. Rauhan tullen kasvoin näiden miesten kylässä heidän perustamissaan perheissä, jokainen yritti elää normaalia elämää ja ammattia vaikka eivät nukkuneet yhtäkään yötä rauhassa ilman painajaisia. He ovat maksaneet kovan hinnan itsenäisyydestä sekä hyvästä, vapaasta maasta jonka he rakensivat jälkipolvilleen. Oikeudentuntoni, omatuntoni sekä turvallisuudemme vuoksi en voi hyväksyä tätä valmiiseen pöytään tulemista, käyttämään sosiaalitukia törkeästi hyväksi enkä sitä että rauhamme, turvallisuutemme sekä perinteemme mm.kristinusko, tullaan romuttamaan. Omassa kansassa työttömyyttä, kurjistettua vähävaraista elämää, suomen suunnattomat velat sekä ihmisillä suoranainen nälkä koska rahaa ei riitä kaikille. Vieraiden on aika lähteä kotiin, juhlat ovat päättyneet. On heidän vuoronsa rakentaa oma maansa.