Osa ihmisistä oikeasti pelkää toisenvärisiä ihmisiä
Tajusin sen tänään oikeasti tänään täällä. On palstasta jotain hyötyä. Ketju Puhoksen ostarikeissistä poistettiin enkä varsinaisesti saanut tietää mistä oli kyse, harmi, kun olisin halunnut kuulla enemmän vastauksia. Pelollehan ei voi mitään. Ja on myös aiheellista pelkoa vierautta ja outoutta kohtaan. Euroopassa ei kuitenkaan ole alueita, jonne ei voisi maalaisjärkeä noudattaen mennä. Varsinkaan sellainen alue ei ole Puhoksen ostari. Maailmassa tietenkin on sellaisiakin alueita ja kokonaisia maita, jonne ei voi mennä edes henkivartijan ja oman autokuskin kanssa. Mutta ihonväri ei näihin liity ollenkaan.
Olin vastaamassa henkilölle, joka yritti selittää miten Puhoksessa näkyy Suomen tulevaisuus. Siihen vastasin, että mitä kamalaa siinä on, sillä siellä näkyy tänne tulijoiden yritteliäisyys. Se on täynnä muualla syntyneiden yrityksiä, jotka menestyvät hyvin. Itsekin käytän heidän palveluitaan. Ihonväri ei vaikuta siihen millainen ihminen on. Ei edes silloin kun ihminen on kulttuurista, jossa naisen asema on heikko. Sellaisen kulttuurin vaikutus Suomeen on ainoa arveluttava piirre tänne tulijoiden suhteen, jonka itse haluaisin kitkeä tiukasti. Esim. Suomessa ei tule saada tulla julkiselle paikalle kasvot peitettynä. Meillä on kotoperäistäkin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, jota ei ole saatu kuriin. Ehkä siksi tänne tulijoiden rikolliseen naisiin kohdistuvaan väkivaltaan ei ole puututtu riittävän tehokkaasti. Keino on lainsäädäntö ja kovat rangaistukset. Kansalaisuus pitäisi vois voida menettää, jos syyllistyy vakaviin rikoksiin ja piittaamattomuuteen lain noudattamisessa. Suomalaisilta rikollisilta pitää myös voida riisua kansalaisluottamus ja mahdollinen sotilasarvo mikä ennen oli käytäntö. Ei asiaa äänestämään, jos syyllistyy vakavaan rikokseen. Äänestämiseen tulisi saada myös kansalaisuuskoe eli jos ei ymmärrä mistä äänestää, ei pidä äänestämän.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä turhan alatyyliseksi sylkykilpailuksi tämä ketju. Kertoo paljon maisemasta, jossa r ihmiset elävät ja jonka he ehkä kokevat jopa normaaliksi. Mutta se ei ole normaalia eikä se ennen kaikkea ole suomalaista tuollainen mesominen. Venäjällä jopa presidentti viljelee tuollaista kielenkäyttöä kuin tässä ketjussa. Diktatuureille ominaista ja sinnehän persujen kansanedustajia on mennytkin nuolemaan haavojaan. Kun jäi velat maksamatta ja vouti kiusaa. Kaikki oli myytävänä lahjonnasta puhumattakaan.
Ei herätä luottamusta, kun persut on ainoa puolue, jossa tällaista on ilmennyt sitten Stasin ja Stalinin. Ap
Olet kyllä ihan väärässä. Kyllä minun suurmieheni on Aatu. Siellä muuten lähti kristalliyö käyntiin ihan samoista syistä kuin jo täälläkin nähdään eli oma kansa elää köyhyydessä ja työttömyydessä ja muualta tulleet (saksassa ju det) olivat omineet maan pitoihinsa. Tätä odotellessa. Olen valmis.
Mihin sinä valmis olet? Saksalaisten nassesetien saapasrengiksi? Suomessa kaltaisenne ovat pikkuruinen vähemmistö aivan kuten ennenkin, yksittäisiä tapauksia. Ap
Niinhän sinä luulet. Miksi oikeisto on sitten nousemassa ? Siksi, että olemme saaneet tarpeeksemme olemaan kakkosluokan kansalaisia ja maksajia omassa maassamme.
Älä sekoita oikeistoa tähän, minähän olen oikeistoa, et sinä. Ap
Ai vasemmiston edustaja oikeistolainen ? Ei sellaista olekaan. Te olette myyneet maan pilkkahintaan, antaneet sen rapettajien, laumojen sekä is lamistien käsiin ja ainoa mikä teille nyt merkitsee on mu tu jen äänet.
Olet äärioikeistolainen, marginaaliryhmää, jota ei tule sekoittaa porvaripuolueen jäsenistöön kuten minuun. Puutuin asiaan siksi, että se on selvästi kielipeliä, joka pelaa vasemmiston pussiin. Tässäkin ketjussa näkee miten vasemmisto yrittää samauttaa kokoomuksen ja muut porvaripuolueet äärioikeistoon. Siitä tulee sanoutua irti oli tekijänä kumpi ääripää hyvänsä. Ap
Niin se on ihmisen dna-ketjussa oleva itsesuojeluvaisto. Kyllä luolamieskin oli keihäs tanassa kun tuntematon muukalainen tuli leiriin. Ei voinut tietää millä aikeilla oli ja se päätös päästää tulija leirinuotiolle saattoi päätyä kyseisen heimon kohtaloksi. Olihan jossain trooppisella saarella eristyksissä se heimo mikä listi jonkun ranskalaisen dokumentaristin joka meni sinne kuvaamaan. Heti keihäs lävisti kehon ja ruumis raahattiin viidakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää, mutta on vain järkevää karttaa heitä.
Millä tavalla sun karttelu ilmenee? Kieltäydytkö hoidosta, jos lääkäri on muualta tullut? Ap
Ilmenee siten, että teen kaikkeni, jotta minun tarvitsee kohdata heitä mahdollisimman vähän. Käyn lääkärissä yksityisellä puolella, joten saan valita lääkärini.
Hoitajaa, bioanalyytikkoa ja vastaanottoapulaista et saa valita vai lyötkö nyrkkiä pöytään, jos sinua palvelee muualta tullut ja vaadit vaihtamaan? Ap
En lyö, enkä vaadi. Sen takia korostinkin että 'mahdollisimman vähän'.
Jossain kohtaa sinäkin joudut julkiselle hoitoon, kun sairastut riittävän vakavasti. Sitten ainoa vaihtoehtosi valita liittyy eutanasiaan. Minäkin kannatan sitä, tosin aivan eri syistä. Ap
Kiitos samoin, minäkin kannatan sinulle eutanasiaa.
No hyvä että edes mulle. Sulle siis riittää DNR-päätös, palliatiivinen hoito ja saattohoito, mahdollisesti palliatiivinen sedaatio, jotka kyllä pätkähtävät kohdalle tahdosta riippumatta nykyäänkin. Eutanasia on eri asia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö sinä punakoita ihmisiä tai jos jonkun naama on mennyt ihan keltaiseksi? Joku voi olla myös iholtaan aika harmaa?
Oletko tosissasi, että joku ihonväri on se ihan perimmäinen juttu, miksi Suomeen ei osa halua ulkkareita. Eiköhän se ole taloudelliset syyt ja kulttuuriset syyt ja yleinen laki ja järjestys ja jopa naisenasema, miksi olisi syytä hieman jarruttaa tuota ma mu kiimaa.
Kyllä pelko vaikuttaa ajatteluun aika paljon. Jos joku tavallinen ostari koetaan pelottavana siksi, että siellä näkyy toisenvärisiä ennemmän kuin valkoihoisia, niin se voi hyvin olla perimmäinen syy muillekin ajatuksille ja mielipiteille. Pelko on todella vahva fyysinen signaali. Se on fyysinen vaste ajatuksiin.
Mutta tänne tulijoihin toki liittyy muitakin huolenaiheita kuin se, että osa pelkää. Ap
Pakko kyllä myöntää, että onhan ma ma miehet ihan helvetin rumia ja siksi aika pelottavan näköisiä! Muija puetaan rättiin, joka myös on aika pelottavan näköinen. Mutta eniten pelottaa kun suomalaisten rahat jaellaan niin hölläkätisesti ties kelle sandaalin kuluttajalle, kun täällä olisi ihan omaakin tarvetta sille rahalle.
Kuinka moni on valmis antamaan omien lastensa ruokarahat jollekin toiselle?
Onko tässä siis kiista sossurahoista niiden saajien kesken? Häviäisikö väriaate, jos teiltä molemmilta lopetettaisiin sosiaalituet kokonaan? Eli tulisi tasavero. Ei sosiaalitukia, lapsilisiä, vain lastensuojelu on pidettävä valtion toimintana. Työttömyysturva maksetaan omalla työllä. Vammaisille taataan toimeentulo ja hoito, mutta vamman tulee oikeasti olla sellainen, ettei kykene työntekoon kuten psykoosisairaus tai sadan prosentin invaliditeetti.
Olen vähän ihmetellyt miksi liberaalit eivät menesty Suomessa. Sen sijaan menestyvät persut. Ap
Ei. Olen isänmaallinen, molemmat pappani olivat viisi vuotta sodassa raskaissa paikoissa. Rauhan tullen kasvoin näiden miesten kylässä heidän perustamissaan perheissä, jokainen yritti elää normaalia elämää ja ammattia vaikka eivät nukkuneet yhtäkään yötä rauhassa ilman painajaisia. He ovat maksaneet kovan hinnan itsenäisyydestä sekä hyvästä, vapaasta maasta jonka he rakensivat jälkipolvilleen. Oikeudentuntoni, omatuntoni sekä turvallisuudemme vuoksi en voi hyväksyä tätä valmiiseen pöytään tulemista, käyttämään sosiaalitukia törkeästi hyväksi enkä sitä että rauhamme, turvallisuutemme sekä perinteemme mm.kristinusko, tullaan romuttamaan. Omassa kansassa työttömyyttä, kurjistettua vähävaraista elämää, suomen suunnattomat velat sekä ihmisillä suoranainen nälkä koska rahaa ei riitä kaikille. Vieraiden on aika lähteä kotiin, juhlat ovat päättyneet. On heidän vuoronsa rakentaa oma maansa.
Mitä ei? En ymmärrä miten tämä viesti liittyy minun viestiini. Oli minunkin molemmat isoisäni sodassa, toinen kaukopartiossa. Noilla kokemuksilla keuliminen ei liity sosiaaliturvaan, ellet sitten kannata sitä mitä kirjoitin. Palattaisiin sosiaaliturvan suhteen suurin piirtein siihen mitä oli 1960-luvun lopussa ja 1970-luvun alussa. Meillä ei oikeasti ole varaa tähän nykyiseen enää. Eikä se myöskään ole hyväksi. Ap
Kaikkea erilaista pelätään, pelko muuttuu helposti vihaksi ja hetken päästä pikkarit märkänä äänestät persuja.
Vierailija kirjoitti:
Niin se on ihmisen dna-ketjussa oleva itsesuojeluvaisto. Kyllä luolamieskin oli keihäs tanassa kun tuntematon muukalainen tuli leiriin. Ei voinut tietää millä aikeilla oli ja se päätös päästää tulija leirinuotiolle saattoi päätyä kyseisen heimon kohtaloksi. Olihan jossain trooppisella saarella eristyksissä se heimo mikä listi jonkun ranskalaisen dokumentaristin joka meni sinne kuvaamaan. Heti keihäs lävisti kehon ja ruumis raahattiin viidakkoon.
Ja siksi persut pelkäävät joutuvansa keihästetyksi Puhoksen ostarilla, vai? Moderni asfalttiviidakko ja bongorumpujen kuminaa, pata tulilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea erilaista pelätään, pelko muuttuu helposti vihaksi ja hetken päästä pikkarit märkänä äänestät persuja.
Ei sitä turhaan puhuta kansankiihotuksesta. Ap
Näyttää olevan 49 alapeukkua ja 48 yläpeukkua. Eikä ketjua ole vieläkään poistettu. Valitettavasti en ehkä ehdi huomenna ollenkaan katsomaan mikä on tilanne. Saa nähdä.
Älkää liikaa pahastuko minun höpinöistäni, persut. Kyllä mä teitä vähän ymmärrän. Ainakin jos asutte alueilla missä on paljon sosiaalisia ongelmia ja syrjäytyneitä sekä tulijoita. Tarkoitan, että se on helppo hurskastella, kun ongelmiin ei konkreettisesti törmää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siksi persut pelkäävät joutuvansa keihästetyksi Puhoksen ostarilla, vai? Moderni asfalttiviidakko ja bongorumpujen kuminaa, pata tulilla. Ap
Ei ne ajattele samalla tavalla kuin kantikset. Eikä välitä. Eikä sopeudu. Kantikset on haitta. Hiinä ja hiinä ettei ole se pata tulilla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sun karttelu ilmenee? Kieltäydytkö hoidosta, jos lääkäri on muualta tullut? Ap
Ilmenee siten, että teen kaikkeni, jotta minun tarvitsee kohdata heitä mahdollisimman vähän. Käyn lääkärissä yksityisellä puolella, joten saan valita lääkärini.
Hoitajaa, bioanalyytikkoa ja vastaanottoapulaista et saa valita vai lyötkö nyrkkiä pöytään, jos sinua palvelee muualta tullut ja vaadit vaihtamaan? Ap
Jossain kohtaa sinäkin joudut julkiselle hoitoon, kun sairastut riittävän vakavasti. Sitten ainoa vaihtoehtosi valita liittyy eutanasiaan. Minäkin kannatan sitä, tosin aivan eri syistä. Ap
No hyvä että edes mulle. Sulle siis riittää DNR-päätös, palliatiivinen hoito ja saattohoito, mahdollisesti palliatiivinen sedaatio, jotka kyllä pätkähtävät kohdalle tahdosta riippumatta nykyäänkin. Eutanasia on eri asia. Ap
Mikä ihmeen sekopää sinä oikein olet...
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä, että noiden "uskonto ei salli sitä, että poikalapsi ja tyttölapsi" käyttävät samoja rattaita/vaunuja.
Olisi mielenkiintoista nähdä miten tämä toteutetaan näiden lähtömaissa.
Kaikkea ei kannata uskoa. Tuota "uskonto ei salli" valhetta käytetään aika usein oman edun lisäämiseen. Esim saa lisää tavaraa, vapaita, ei tarvitse tehdä jotain itselle epämieluisaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Etkö ole tietoinen siitä miten ihmisen loppuvaiheet Suomessa yleensä menevät, jos sairaalahoidosta on kyse? Normaali hoitokäytäntö tuo mistä kirjoitin. Eutanasia ei ole mahdollinen, mutta uskon, että se tulee 10 vuoden sisällä mahdolliseksi. Nykyinen hallitushan jarrutti kansalaisaloitteen käsittelyä, koska KD. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Etkö ole tietoinen siitä miten ihmisen loppuvaiheet Suomessa yleensä menevät, jos sairaalahoidosta on kyse? Normaali hoitokäytäntö tuo mistä kirjoitin. Eutanasia ei ole mahdollinen, mutta uskon, että se tulee 10 vuoden sisällä mahdolliseksi. Nykyinen hallitushan jarrutti kansalaisaloitteen käsittelyä, koska KD. Ap
Voimia ja jaksamista sinulle taistelussasi mielenterveysongelmia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ajattele samalla tavalla kuin kantikset. Eikä välitä. Eikä sopeudu. Kantikset on haitta. Hiinä ja hiinä ettei ole se pata tulilla. 😂
Eiväthän kantiksetkaan ajattele kaikki samalla tavalla, tämä ketjukin on siitä hyvä esimerkki. Eri tavalla ajattelemisen ja elämisen takia ei kuitenkaan tarvitse olla vihollisia. Ei silloinkaan, vaikka olisi yhteiskunnassa lähinnä maksumiehen roolissa kuten esim itse olen ollut. Yksittäinen lusmu, kantis tai ei, on vain pakko hyväksyä eikä siitä kannata repiä pelihousujaan, koska mikään ei ole täydellistä. Ja jos joku ei ole mieleen, voi sitä asiaa koettaa muuttaa demokratiassa. Siksi aiemmin kirjoitin, että on hyvä, että persut on otettu mukaan hallituksiin. Syrjäyttäminen palvelee radikalismia.Ap
Vierailija kirjoitti:
Inho on parempi ilmaisu !
Kyllä minä ainakin koen ensisijaisesti pelkoa, jos olen ainoa vaalea tummien, erityisesti miesten, keskellä. (Olen itse nainen.) Kokemusta on kaikenvärisistä ihmisistä, joten tiedän, että valtaosa on keskenään ihan samanlaisia, mukavia tyyppejä. Silti tuo pelko iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia ja jaksamista sinulle taistelussasi mielenterveysongelmia vastaan.
Olen aivan liian epädramaattinen käyttääkseni sanaa taistelu. Kyllä työ on paljon arkisempaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö sinä punakoita ihmisiä tai jos jonkun naama on mennyt ihan keltaiseksi? Joku voi olla myös iholtaan aika harmaa?
Oletko tosissasi, että joku ihonväri on se ihan perimmäinen juttu, miksi Suomeen ei osa halua ulkkareita. Eiköhän se ole taloudelliset syyt ja kulttuuriset syyt ja yleinen laki ja järjestys ja jopa naisenasema, miksi olisi syytä hieman jarruttaa tuota ma mu kiimaa.
Kyllä pelko vaikuttaa ajatteluun aika paljon. Jos joku tavallinen ostari koetaan pelottavana siksi, että siellä näkyy toisenvärisiä ennemmän kuin valkoihoisia, niin se voi hyvin olla perimmäinen syy muillekin ajatuksille ja mielipiteille. Pelko on todella vahva fyysinen signaali. Se on fyysinen vaste ajatuksiin.
Mutta tänne tulijoihin toki liittyy muitakin huolenaiheita kuin se, että osa pelkää. Ap
Pakko kyllä myöntää, että onhan ma ma miehet ihan helvetin rumia ja siksi aika pelottavan näköisiä! Muija puetaan rättiin, joka myös on aika pelottavan näköinen. Mutta eniten pelottaa kun suomalaisten rahat jaellaan niin hölläkätisesti ties kelle sandaalin kuluttajalle, kun täällä olisi ihan omaakin tarvetta sille rahalle.
Onko tässä siis kiista sossurahoista niiden saajien kesken? Häviäisikö väriaate, jos teiltä molemmilta lopetettaisiin sosiaalituet kokonaan? Eli tulisi tasavero. Ei sosiaalitukia, lapsilisiä, vain lastensuojelu on pidettävä valtion toimintana. Työttömyysturva maksetaan omalla työllä. Vammaisille taataan toimeentulo ja hoito, mutta vamman tulee oikeasti olla sellainen, ettei kykene työntekoon kuten psykoosisairaus tai sadan prosentin invaliditeetti.
Olen vähän ihmetellyt miksi liberaalit eivät menesty Suomessa. Sen sijaan menestyvät persut. Ap
Sosiaalietuudet on tarkoitettu omalle porukalle. Nyt tänne on otettu valtavia määriä ihmisiä muualta, ilmeisesti ajatuksella, että valkoisina olemme jotakin velkaa ruskeammille ihmisille ja siksi meidän pitää avustaa heitä. Se on suomalaisesta näkökulmasta aivan pöljä ajatus, koska me olemme itse olleen hyvin köyhiä enimmän osan historiaamme. Nyt sitten, kun olemme saaneet väliaikaisesti kammettua itsemme vähän paremmille ansioille, ne pitäisikin jakaa oman porukan lisäksi muulle maailmalle. Pienessä mittakaavassa tuota voidaan kyllä tehdä, mutta nämä Sitran esittämät 80 000 mmuuttajaa per vuosi ovat aivan järjettömiä lukumääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalietuudet on tarkoitettu omalle porukalle. Nyt tänne on otettu valtavia määriä ihmisiä muualta, ilmeisesti ajatuksella, että valkoisina olemme jotakin velkaa ruskeammille ihmisille ja siksi meidän pitää avustaa heitä. Se on suomalaisesta näkökulmasta aivan pöljä ajatus, koska me olemme itse olleen hyvin köyhiä enimmän osan historiaamme. Nyt sitten, kun olemme saaneet väliaikaisesti kammettua itsemme vähän paremmille ansioille, ne pitäisikin jakaa oman porukan lisäksi muulle maailmalle. Pienessä mittakaavassa tuota voidaan kyllä tehdä, mutta nämä Sitran esittämät 80 000 mmuuttajaa per vuosi ovat aivan järjettömiä lukumääriä.
Sosiaalietuuksia ei tule jakaa tähän malliin kenellekään. Ap
Sitten enää tarvitsisi tietää kuka sä olet :D Ap