Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette, jos peritte turkiksen?

Vierailija
04.10.2026 |

Esimerkiksi aidon turkistakin?

En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?

Kommentit (271)

Vierailija
261/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ne jotka todella tarvii, mulla on sen sijaan mahdollisuus pitää muutakin yllä. Kieltäytyisin, vaikka miten työnnettäisiin.

Sama homma itellä.

Vierailija
262/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provot, vähättelyt yms. osataan. Se ei kuitenkaan muuta sitä sen tavaran lähtöpistettä miksikään ja mistä niitä sinne markkinoille jatkuvasti lisää viimesijassa tulee.

Vaikka nimiteltäisiin, ei suunsoitto muuta sitä itse bisnestä. Rumaa se on.

Ala on taas nousussa, mutta minä en halua olla edistämässä tätä likaista liiketoimintaa. Vaikka olisikin second-hand niin hyvin harva siitä mitään tietäisi, katsoisivat vaan että toi liikkuu turkiksen kanssa ja mallista päätellen, häkitetyn.

Vmp. Aivan kaikki koululaisia myöten tietävät, että turkis on mummojen vaate ja sellaisena kierrätettävä. 

Edelleen kiinnostaa, miksi kierrätysturkis herättää raivon, mutta Dubai-turistien uudet stoolat saavat olla aivan rauhassa?

Mä en ole käyttänyt sanaa raivo tai siihen viitannut, todennut vaan etten haluaisi sellaista kantaa ylläni tietäen mistä turkistarhatut turkikset on ja miten ne on tuotettu. Ulkoapäin harvemmin voi myöskään sitä tietää onko uusi vai käytetty. Itse en halua tunnolleni että tuo bisnes ottaisi mitenkään uutta tuulta alleen, sen verran yököttävää se on.

Kukaan ei pakota sinua käyttämään edes kierrätettyä turkista, mutta miksi muutkaan eivät saisi niin tehdä?

Miksi kierrätysturkiksia kehotetaan pilaamaan liimalla ja maalilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provot, vähättelyt yms. osataan. Se ei kuitenkaan muuta sitä sen tavaran lähtöpistettä miksikään ja mistä niitä sinne markkinoille jatkuvasti lisää viimesijassa tulee.

Ala on taas nousussa, mutta minä en halua olla edistämässä tätä likaista liiketoimintaa. Vaikka olisikin second-hand niin hyvin harva siitä mitään tietäisi, katsoisivat vaan että toi liikkuu turkiksen kanssa ja mallista päätellen, häkitetyn.

Vmp. Aivan kaikki koululaisia myöten tietävät, että turkis on mummojen vaate ja sellaisena kierrätettävä. 

Edelleen kiinnostaa, miksi kierrätysturkis herättää raivon, mutta Dubai-turistien uudet stoolat saavat olla aivan rauhassa?

Turkkien väittäminen "mummojen vaatteeksi" on tosi noloa. Parikymppiset rikkaat sometähtöset (joiden isä tai poikaystävä on miljonääri/miljardööri) ovat poseeranneet turkki päällä Instagram-kuvissa jo kymmenen vuoden ajan. 

- ohis

Vierailija
264/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin.

Vierailija
265/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille kierrätyskeskuksissa notkuville turkisten riveille siis pitäisi tehdä, jos niitä ei saa kierrättää käyttöön?

Haudata maahan, ja tuhlata luonnonvaroja uusien takkien tuottamiseen?

Ukrainaan, lämmittävät siellä kylmässä sodan jaloissa.

Niin, mutta eivätkö ne siellä MAINOSTA TURKISTUOTANTOA? Miksi niitä siellä saisi pitää? Julkisuuteen ainakin päätyvät sodan tuoman kuvavirran mukana. 

Saako niitä pitää vain pimeässä, sähkökatkojen aikana?

Odotan edelleen kestävää, ei-kaksinaismoralistista vastausta kysymykseen, miten turkis tulisi kierrättää. 

Turkistarhauksen vastustaja, kiertotalouden kannattaja

Vierailija
266/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirppikseltä aidon pitkän minkkiturkin. Pakkasella laitan, varsinkin parempiin menoihin. Juhlamekon päällä paras 

Vierailija
267/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen ylleni vihreiden puoluekokoukseen. Kokouksen kuningatar.

Vierailija
268/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä on mauttomuuksia harrastettu, siinä ei ole mitään uutta. Itse en turkistarhauksen tuotteita päälleni pistä vaikka kuinka tuputettaisiin. En halua edistää sitä toimintaa edes vahingossakaan.

Vierailija
269/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkien väittäminen "mummojen vaatteeksi" on tosi noloa. Parikymppiset rikkaat sometähtöset (joiden isä tai poikaystävä on miljonääri/miljardööri) ovat poseeranneet turkki päällä Instagram-kuvissa jo kymmenen vuoden ajan. 

- ohis

Meille ei-miljardööreille se ainoa kosketus turkikseen on mummin kelsiturkki 1930-luvulta. 

Miksi vastustat näitä epämuodikkaita mummoturkkeja, mikset viesti instagramin julkimoille?

Vierailija
270/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkis ehkä koko turkiksena ei ole enää tätä päivää, mutta sopii muuten asusteisiin esim. kaulukset, hihansuut jne...

Vierailija
271/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin aiempia sivuja, edelleen jatkettu muoviturkiksilla whataboutismia. Itse hylkään samoin tein myös kyseisen tarpeettoman ja haitallisen muoviroskan. En tarvitse kumpiakaan yhtään mihinkään.