Mitä teette, jos peritte turkiksen?
Esimerkiksi aidon turkistakin?
En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Enkä edes haluasi brassailla tollasilla. En ole show off enkä osta siihen käyttötarkotukseen.
Mitä ihmeen brassailua on mummin tai isomummin vanhan talvivaatteen käyttäminen?
Vierailija kirjoitti:
Provot, vähättelyt yms. osataan. Se ei kuitenkaan muuta sitä sen tavaran lähtöpistettä miksikään ja mistä niitä sinne markkinoille jatkuvasti lisää viimesijassa tulee.
Vaikka nimiteltäisiin, ei suunsoitto muuta sitä itse bisnestä. Rumaa se on.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko viestiketjua, mutta tulipa mieleen että kaveri peri minkkiturkin ja kertoi että ihanampaa vaatetta talvella ei tiedä, on niin kevyt ja lämmin!
Kaverisi on kohde. Itku pitkästä ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille kierrätyskeskuksissa notkuville turkisten riveille siis pitäisi tehdä, jos niitä ei saa kierrättää käyttöön?
Haudata maahan, ja tuhlata luonnonvaroja uusien takkien tuottamiseen?
Ukrainaan, lämmittävät siellä kylmässä sodan jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provot, vähättelyt yms. osataan. Se ei kuitenkaan muuta sitä sen tavaran lähtöpistettä miksikään ja mistä niitä sinne markkinoille jatkuvasti lisää viimesijassa tulee.
Ala on taas nousussa, mutta minä en halua olla edistämässä tätä likaista liiketoimintaa. Vaikka olisikin second-hand niin hyvin harva siitä mitään tietäisi, katsoisivat vaan että toi liikkuu turkiksen kanssa ja mallista päätellen, häkitetyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko jonkun lammastakin vai kettu- tai minkkiturkin?
Mitä eroa noilla on käyttämisen kannalta?
No vaikka se, että lampaasta käytetään muutkin osat, kuten villa ja liha. Lisäksi pintanahkana käytetään, lampaannappa.
Sutta ja kettua ei ihmiset taasen hyödynnä ravintona.
Eli jos vastustaa turkiksia, vastustanee myös nahkatakkeja, vöitä, rukkasia, laukkuja, kenkiä jne?
Kyllä. Mulla on kaikki kengät tekonahkaa. Nahkatakkia en näistä syistä halua enkä vöitä. Eikä mulla ole rukkasia eikä nahkalaukkuja. En myöskään syö lihaa. Neulon villalangasta, sekin tutun lammastilalta ostettua.
Kulje sinä vaan muovissa ja tuhoapohjavesiä mikromuovillasi. Tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille kierrätyskeskuksissa notkuville turkisten riveille siis pitäisi tehdä, jos niitä ei saa kierrättää käyttöön?
Haudata maahan, ja tuhlata luonnonvaroja uusien takkien tuottamiseen?Ukrainaan, lämmittävät siellä kylmässä sodan jaloissa.
Niin, mutta eivätkö ne siellä MAINOSTA TURKISTUOTANTOA? Miksi niitä siellä saisi pitää? Julkisuuteen ainakin päätyvät sodan tuoman kuvavirran mukana.
Saako niitä pitää vain pimeässä, sähkökatkojen aikana?
Enkä halua sitä muoviturkismoskaakaan sen paremmin, ei tää ole mikään joko tai.
Perin aikoinaan leoparditurkin. Sen arvo nousee vuosi vuodelta, voi olla, että myyn sen johonkin design museoon.
Ymmärrän ne jotka todella tarvii, mulla on sen sijaan mahdollisuus pitää muutakin yllä. Kieltäytyisin, vaikka miten työnnettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala on taas nousussa, mutta minä en halua olla edistämässä tätä likaista liiketoimintaa. Vaikka olisikin second-hand niin hyvin harva siitä mitään tietäisi, katsoisivat vaan että toi liikkuu turkiksen kanssa ja mallista päätellen, häkitetyn.
Vmp. Aivan kaikki koululaisia myöten tietävät, että turkis on mummojen vaate ja sellaisena kierrätettävä.
Edelleen kiinnostaa, miksi kierrätysturkis herättää raivon, mutta Dubai-turistien uudet stoolat saavat olla aivan rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Perin aikoinaan leoparditurkin. Sen arvo nousee vuosi vuodelta, voi olla, että myyn sen johonkin design museoon.
Se tuhotaan ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Joku muovinen vai jostain Afrikan salametsästetystä, pahimmillaan jopa uhanalaisesta kannasta, toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti te kannattajat synnytte seuraavassa elämässänne turkiseläimenä ja vietätte koko elämänne turkistarhaajan häkissä, kuten niin moni niistä eläimistä joutuu jo nyt tekemään.
Olen nähnyt täällä yhden kirjoittajan kannattavan lammasturkkien tuottamista. Yksikään ei ole puolustanut turkistarhausta, mutta moni on puhunut vanhan, kierrätetyn turkisvaatteen käyttämisen puolesta.
Miten vaikea sinun on ymmärtää tätä eroa? Oletko polyesteriteollisuuden asialla vai mikä homma?Polyesteriteollisuuden mannekiini (Edgy-Veeti, 15v) ei malttanut pysyä ylilaudalla. Tuli tänne riehumaan. Hän ei perinyt turkkeja omilta isovanhemmiltaan ja vanhemmat ovat köyhiä, joten Veeti joutui ostamaan pakkaskelejä varten keinokuituisen rotsin Tokmannilta. Kyllähän se varmasti nolottaa kun kavereilla on aito villakangastakki (uusi) ja toisella kaverilla aito turkki (perinnöksi saatu). Veeti haukkuu kavereidensa takit ja päättää ryhtyä larppaamaan kettutyttöä. "Turkis on murhaa! Villa on murhaa! Nahkakengät ovat murhaa!"
Olet jotenkin häiriintynyt. Eihän tuo ole enää normaalin ihmisen kirjoittamista.
Sä voit maksaa mulle 50 000 euroa, niin mä meen terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä olet urpo, ei tarkoita, että muut olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vmp. Aivan kaikki koululaisia myöten tietävät, että turkis on mummojen vaate ja sellaisena kierrätettävä.
Edelleen kiinnostaa, miksi kierrätysturkis herättää raivon, mutta Dubai-turistien uudet stoolat saavat olla aivan rauhassa?
Mä en ole käyttänyt sanaa raivo tai siihen viitannut, todennut vaan etten haluaisi sellaista kantaa ylläni tietäen mistä turkistarhatut turkikset on ja miten ne on tuotettu. Ulkoapäin harvemmin voi myöskään sitä tietää onko uusi vai käytetty. Itse en halua tunnolleni että tuo bisnes ottaisi mitenkään uutta tuulta alleen, sen verran yököttävää se on.
Vierailija kirjoitti:
Enkä halua sitä muoviturkismoskaakaan sen paremmin, ei tää ole mikään joko tai.
Mitä talvitakkia käytät? Vaihtoehtona ovat eläinkuidut, mikromuovi ja ekosysteemejä vaarantava puuvilla. Turha sanoa, että kierrätetty, untuvien ja villan julmuus tai puuvillan tuhovoima ei poistu moisella, kun kerran turkistakaan ei saa kierrättää
#kaksinaismoralismi
Säästän. Tunnearvoa on.
Ja mikäli tulisi esim.
naapurivaltion häirintä sähkön - ja lämmönjakeluun niin on tarpeen
Ja kun minkkiraukat jo menettäneet nahkansa niin en halua häpäistä niitä heittämällä kaatopaikalle. Sepä vasta olisi tyhmää ja haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muovinen vai jostain Afrikan salametsästetystä, pahimmillaan jopa uhanalaisesta kannasta, toivottavasti ei.
Jos jälkimmäisestä olisi oikeasti kyse, niin tuollaisellakaan ei olisi tuntevan ihmisen järkeä maiskutella tai ylpeillä.
Multa ei onnistu.
En voisi käyttää kun joka tapauksessa tietää sen mitä ne eläimet on joutuneet siellä kokemaan ja samaa tavaraa se silti on välikäsienkin kautta.