Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette, jos peritte turkiksen?

Vierailija
04.10.2026 |

Esimerkiksi aidon turkistakin?

En varmaan kehtaisi käyttää sitä ja tuntuisi ikävältä kantaa kuolleita eläimiä. Mitä yleensä teette, jos peritte sellaisen aidon turkiksen?

Kommentit (271)

Vierailija
201/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, en voisi käyttää, koska tietäisin kuitenkin, miten se on tuotettu.

Vaikka miten yritettäisiin selittää sitä pois.

Samaa homma itsellä.

Joku väittänyt täällä, ettei näitä kommentteja ole, no, pitää itsekin todeta sama, ettei kelpaisi, jos toi olisi tiedossa.

Käsi pystyyn myös.

En haluaisin olla mikään kävelevä turkismannekiini ja mainos. Kuitenkaan suurin osa ei sitä takuulla tietäisi että on käytetty.

Kaikki aikuiset ihmiset tietävät, että turkis on nykyään suurimmalla todennäköisyydellä käytetty. 

Uusia turkiksia ostavat lähinnä kolmansien maiden uusrikkaat. Kummasti ei näy aktivisteja spraypurkkien kanssa Dubain-koneen laskeutuessa, vaan kaikki energia suunnataan suomalaisten mummoiltaan perimiin sotia edeltäviin palttoisiin. 

Ja edelleen, edelleen vastustan turkistarhausta. 

Onhan se helpompi maalittaa tavallisia ihmisiä kuin lähteä aukomaan päätä jollekin miljonäärille. Suomen oikeusjärjestelmä suosii miljonäärejä. Heillä on varaa palkata huippujuristit. Turkkeja vastustava aktivisti päätyy käräjäoikeuteen ja saa 30 000 euron laskun. Turkin hinta kymppitonnin, turkin omistajan oikeudenkäyntikulut 20 000 euroa. Kyllä siinä tulee yhdelle spraymaalipurkille kova hinta.   :D

Tyhmä käyttää sprayta. Liima on parempi vaihtoehto. Ei jää kiinni.

Vierailija
202/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos turkki mahtuu päälle ja on hyväkuntoinen, niin käytän sitä itse. Huvittavaa nähdä soijapoikien kauhistuneet ilmeet. "Oikea turkis, apua!"

Mitä huvittavaa siinä on että paheksuu tuota julmuutta?

Eri. En kannata turkistarhausta mutta olen sitä mieltä että jo olemassaolevat turkikset kannattaa käyttää ns. loppuun asti. Ei niitä turkiksia enää eläviksi saa mutta meidän ei enää pidä tappaa lisää eläimiä vaatteita varten kun ei tänä päivänä sille ole tarvetta.

Onko turkiksille ollut koskaan tarvetta?

Nukuitko historian tunneilla?

Mitä tulee turkistarhaukseen niin se on julmaa ja varsin tuoretta bisnestä nykymuodossaan, eikä muinaisaikoihin niiden muiden turkisten käsittely ja voitelumenetelmät olleet samat kuin mitä niihin nykyisin työnnetään, moni myrkky on ihan uutta laatua verrattuna ammoisiin aikoihin.

En minäkään halua millään tavoin olla mahdollistamassa tuon nykyisen kaltaisen eläinrääkkäysbisneksen uutta nousua. Pahasti kuitenkin siltä näyttää, että kauppa uusissakin on alkanut käymään taas paremmin. Sitä kautta niitä tietysti siirtyy myös lisää käytettyihin vähitellen, mutta ei se tuotantotapaa miksikään muuta.

Aivan. Se, että vaikka raha vaihtaa välissä omistajaa tai joku sen mulle lahjoittaa itse ostettuaan, ei poista tota mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän käydä ostamassa turkki? Kirpputorilta joku halpa mutta uuden näköinen takki. Jos joku tahrii sen, niin sitten vaan rikosilmoitusta kehiin. Katsotaan miten pitkä sairasloma tulee kun menen lääkärille itkemään pahaa oloa. "Joku hullu kävi päälle ja pilasi mun vaatteet. En enää uskalla liikkua julkisella paikalla." 

Sitten traumaterapiaa, lintsaamista töistä, alkoholinkäyttöä. Eläkeputki aukeaa nopeasti, kun jaksaa pari vuotta leikkiä väkivaltarikoksen uhria.

Saat 2 päivää ja Buranaa. Sitten vaan töihin

Vierailija
204/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niistä peruukkeja ja möisin HALVALLA. 

Vierailija
205/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos turkki mahtuu päälle ja on hyväkuntoinen, niin käytän sitä itse. Huvittavaa nähdä soijapoikien kauhistuneet ilmeet. "Oikea turkis, apua!"

Eri. En kannata turkistarhausta mutta olen sitä mieltä että jo olemassaolevat turkikset kannattaa käyttää ns. loppuun asti. Ei niitä turkiksia enää eläviksi saa mutta meidän ei enää pidä tappaa lisää eläimiä vaatteita varten kun ei tänä päivänä sille ole tarvetta.

Mitä tulee turkistarhaukseen niin se on julmaa ja varsin tuoretta bisnestä nykymuodossaan, eikä muinaisaikoihin niiden muiden turkisten käsittely ja voitelumenetelmät olleet samat kuin mitä niihin nykyisin työnnetään, moni myrkky on ihan uutta laatua verrattuna ammoisiin aikoihin.

En minäkään halua millään tavoin olla mahdollistamassa tuon nykyisen kaltaisen eläinrääkkäysbisneksen uutta nousua. Pahasti kuitenkin siltä näyttää, että kauppa uusissakin on alkanut käymään taas paremmin. Sitä kautta niitä tietysti siirtyy myös lisää käytettyihin vähitellen, mutta ei se tuotantotapaa miksikään muuta.

Aivan. Se, että vaikka raha vaihtaa välissä omistajaa tai joku sen mulle lahjoittaa itse ostettuaan, ei poista tota mitenkään.

Saa sillä puhdistettua mielensä.

Vierailija
206/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Onhan se helpompi maalittaa tavallisia ihmisiä kuin lähteä aukomaan päätä jollekin miljonäärille. Suomen oikeusjärjestelmä suosii miljonäärejä. Heillä on varaa palkata huippujuristit. Turkkeja vastustava aktivisti päätyy käräjäoikeuteen ja saa 30 000 euron laskun. Turkin hinta kymppitonnin, turkin omistajan oikeudenkäyntikulut 20 000 euroa. Kyllä siinä tulee yhdelle spraymaalipurkille kova hinta.   :D”

Niinpä. Kätevämpi tuhota pienituloisen perimä, pian sata vuotta vanha turkisvaate ja ylistää siitä itseään. Stockan venäläisrouvien upouusia kettupuuhkia ei yksikään aktivisti uhkaa. 

#kaksinaismoralismi

Vierailija
207/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän italian kadut vilisee turkiksia. Ne on nykyisin kevyitä kuin höyhen, ihania. 

Vierailija
208/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelisin siitä koiralle talvitakin, hupun ja tumput. Meiänki koira sais kunnon karvat.

Vierailija
209/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttäminenhän vasta onkin ekologista. Ei kun turkkurille modernisointiin ja käyttöön

Vierailija
210/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa sillä puhdistettua mielensä.

Ainahan voi uskotella, markkinatalous ja usko siihen on ihmeellinen, mutta itse turkistarhausta se ei pese eikä sitä jos se sieltä on peräisin.

Vierailija
211/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän käydä ostamassa turkki? Kirpputorilta joku halpa mutta uuden näköinen takki. Jos joku tahrii sen, niin sitten vaan rikosilmoitusta kehiin. Katsotaan miten pitkä sairasloma tulee kun menen lääkärille itkemään pahaa oloa. "Joku hullu kävi päälle ja pilasi mun vaatteet. En enää uskalla liikkua julkisella paikalla." 

Sitten traumaterapiaa, lintsaamista töistä, alkoholinkäyttöä. Eläkeputki aukeaa nopeasti, kun jaksaa pari vuotta leikkiä väkivaltarikoksen uhria.

Käy ihmeessä ja kerro kaupunki, niin osaan odottaa sinua.

Helsinki. Toivottavasti sä et pelkää turpiin saamista. Itse nimittäin liikun usein ystävien kanssa ja pari heistä ilmoittaa, että voi lähteä lusimaan taposta / kuolemantuottamuksesta niin että pääsee pois työelämästä helposti.

Vierailija
212/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän italian kadut vilisee turkiksia. Ne on nykyisin kevyitä kuin höyhen, ihania. 

Et ole käynyt Italiassa 

Vierailija
213/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki. Toivottavasti sä et pelkää turpiin saamista. Itse nimittäin liikun usein ystävien kanssa ja pari heistä ilmoittaa, että voi lähteä lusimaan taposta / kuolemantuottamuksesta niin että pääsee pois työelämästä helposti.

Päivän kalluin viesti -palkinto on sinun 😂😂😂

Vierailija
214/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse rääkättäväksi sinne koppiin lopun elämäksi ja sitten puikkoa perseeseen ja sähköä perään ja nyljetään sulta nahat. Jos raha liikkunut toistamiseen välissä ei p*skaakaan väliä miltä susta siellä tuntui. Joku kantaa kärsimyskehoasi sitten päällään, niin, varmasti hienoa on.

Vierailija
215/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkää. Sun tarvii jatkossa olla tarkkana. Koskaan et voi tietää

Vierailija
216/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vilise. Juuri palasin Venetsiasta. Ei näkynyt yhden yhtä turkista. 

Vierailija
217/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin sen yöksi nurinperin päälleni ja näkisin unia karvaisista naisista. 

Vierailija
218/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkailu osataan mutta itse rääkkäysbisneskö ei liikuta pätkääkään, no, ei olisi yllätys näiltä.

Vierailija
219/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se valitettavasti menee hyvinvointivaltio / pahoinvointivaltio Suomessa. Väkivaltarikollinen pääsee helpommin työkyvyttömyyseläkkeelle kuin se väkivaltarikoksen uhri. Sama juttu raiskauksissa. Raiskaria hyysätään, uhri jää vaille apua.

Vierailija
220/271 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse rääkättäväksi sinne koppiin lopun elämäksi ja sitten puikkoa perseeseen ja sähköä perään ja nyljetään sulta nahat. Jos raha liikkunut toistamiseen välissä ei p*skaakaan väliä miltä susta siellä tuntui. Joku kantaa kärsimyskehoasi sitten päällään, niin, varmasti hienoa on.

Luppaat vaan.