Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun elämässäsi on ollut todella synkkiä ajanjaksoja - oletko koskaan kokenut, että sinua olisi autettu yliluonnollisella tavalla?

Vierailija
30.09.2026 |

Minulla jostain syystä joka kerta kun olen ollut hyvin pimeässä kohdassa elämässäni, niin, että olen ollut todella luovuttaa henkeni, niin ihme on tapahtunut. On tullut paikalle ihminen, joka on avannut minulle täysin uuden elämänsuunnan esimerkisi työn saralla tai ihminen, jonka avulla olenkin pystynyt ponnistamaan sen synkkyyden yli parempaan aikaan. Näissä on aina samantyylinen kuvio:

Pitkään jatkunut kärsimys > synkkä olo ja kuoleman toiveet > hyväksyminen, ettei elämä muutu ja kuoleman suunnitteleminen, irti päästäminen ja kuoleman toiveiden vahvistuminen > auttava taho, joku speciaali ihminen > koko elämä mullistuu uudelleen. 

Elämässäni on ollut todella paljon erilaisia vaiheita ja synkkiä ajanjaksoja. Olen yrittänyt päästä pois mutta aina se ratkeaa tavalla, jota en ole osannut odottaa.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaam ole kokenut. Ihan omin voimin on pitänyt ponnistaa eteenpäin.

Kenen voimaa kuvittelit pystyväsi tuossa hyödyntämään?

Kyllä kaikki yksin täälä ponnistaa.

Mitä kaikkea olet tehnyt itse asioiden eteen?

Ei ne syliin tule, sitä ei kukaan ole väittänytkään. Kohtalo puuttuu kun sen aika on mutta ei se kotona makaamaalla tapahdu.

Olet hakenut apua itsellesi tarpeeksi tms?

MInusta ei kannata ainakaan syyllistämällä käydä tällaista keskustelua. Kyllä varmasti on kaikkensa antanut aina siinä tilanteessa kun on kyennyt ja jokainen hetki opimme itsestämme ja maailmasta jotain lisää, joka laajentaa omaa kokemustamme. Minäkään en tiedä mistään mitään mutta on paljon ollut erikoisia asioita ja todella paljon oppiläksyjä tietenkin eivätkä ne varmaan tässä ihmiselämässä lopu. Yksi tärkein on ollut hyväksyminen - hyväksyä asiat, joita tapahtuu ja hyväksyä myös se, jos ei jotain kykene hyväksymään. Se helpottaa oloa välittömästi. Yrittää parhaansa tässä elämässä, kuuntelee sisäistä ääntään, hyväksyy ja menee eteenpäin. Vaikeaa välillä mutta niin se on kai vain mentävä. -ap 

Jokainen on oma onnensa seppä sanonta ei ole tuulesta temmattu. Sopii tähän hyvin.

Ihminen tekee valinnan tuossakin jos valitsee luovuttaa, valitsee tyytyä, valitsee jättää yrittämättä, valitsee tappaa itsensä.

Aina voi valita toisin, kaikessa voi tehdä valinnan. Ja se valinta on aina sun oma.

Tavallaan kyllä mutta jotain armoa sentään, ei kukaan ole erehtymätön tässä elämässä. Joskus on hyvä luovuttaa, käydä sisäinen työ ja päästää irti - se voi olla paljon hedelmällisempää kuin valita väkisin jatkaa. Kukaan ei meistä ei tiedä mitä toinen käy minäkin hetkenä läpi valintoja tehdessä ja olisi absurdia vain todeta, että ihmisen valinnat ja elämä on täysin hänen omissa käsissään. Minusta meillä täällä on tärkeitä oppiläksyjä ja vaikka voimme vaikuttaa omaan elämäämme niin emme me osaa ennustaa aina valintojemme seuraksia eikä siitä pitäisi liikaa syyllistää - vaikka varmasti jokainen sitä kyllä itselleen ja muille tekee. Elämä on todella monimutkaista, ymmärrän kyllä pointtisi mutta en sitä ehkä noin suoraviivaisesti käsittelisi. -ap 

Jos joku luovuttaa kokonaan ja tekee itsemurhan ni mitä oppiläksyjä siinä saa?

Mitä mahdollisuutta hyväksyä enää mitään?

Sitä mä tarkoitin. Se on viimeinen mahdollinen valinta.

Sitä ennen on useita valintoja ja polkuja, yrityksiä mihin suunnata, sen jäljeen ei ole enää mitään. se on niin yksinkertaista.

Jos täällä elämässä kukaan ei olisi toteuttanut koskaan itsemurhaa, niin tämä yhteiskuntamme olisi varmasti paljon pahempi paikka elää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla