Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaatte lapsilisät erossa

Vierailija
30.09.2026 |

Meillä mennyt siitä asti kun erottiin niin että summa tulee mulle mutta maksan puolet isän tilille. Meillä vuoroviikkosysteemi ja ei elatusmaksuja makseta kummallekaan 

Tämä toiminut hyvin kunnes nyt huomannut isän mennessä naimisiin uuden kanssa että lasten vaatekulut kaatuu minulle. Ostan kaikki ja isä aina sanoo ettei ole rahaa vaikka heillä taloudessa kaksi työssä käyvää vanhempaa. Jotenkin tuntuu epäreilulta että lapsille suunnattu raha ei mene lapsiin, kuulen kyllä että tekee reissuja vaimonsa kanssa kahdestaan mutta esim kesällä ei lasten kaa reissannut ollenkaan. Mietin onko lapsilisä hänelle tarpeen jos raha ei mene sinne minnekä se kuuluu. Ite asun yksin lasten kanssa ja reissuja tehtiin kun lomarahat tuli ett ihan en ymmärrä miten ei mihinkään toisella osapuolella riitä rahat

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinulle lapsilisä, jos isä ei lapselle hankintoja tee. Syytä ehkä myös laskea elatusapu. 

Vierailija
2/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, minä olen lähivanhempi ja lapsilisät tulee minulle ja käytän ne lapsen tarpeisiin. Mitä helv*tin perseilyä tuollainen on? Vaikka on 50-50 ei lapsilisiä jaeta mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät lapsilisät ja rupeat vaatimaan myös elatusapua.

Vierailija
4/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät lähivanhemmalle. Jos kaikki lasten kulut jää sinun maksettavaksi niin isän kuuluu alkaa maksaa elatusmaksua vaikka miten olisi viikko-viikko. Lapsilisä ei kuittaa etävanhemman osuutta lasten kuluista. 

Vierailija
5/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

H E I T T O P U S S I L A P S E T

N I I T Ä

E I 

H A L U A

K U M P I K A A N

V A N H E M P I

Vierailija
6/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille meni yhteiselle tilille, josta maksettiin ne vaatteet yms

Vierailija
7/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät rahat ja lapset itselläsi. Lapset ovat arvokkainta mitä voi olla.

Vierailija
8/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, velana ei ole tätä(kään) ongelmaa! 

Mukavaa syksyä! : )

t: vela

Vierailija
9/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosimme, kun lapsi oli 15 ja lapsilisä ja elatukset menee suoraan lapselle. 

Vierailija
10/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille meni yhteiselle tilille, josta maksettiin ne vaatteet yms

Toimii hyvin, kunnes toinen lakkaa osallistumasta LASTEN kustannuksiin. Kuittien tarkistus puolin ja toisin  pitää tehdä.

Meillä mieheltä tuli  mm. Hesen kuitti viikolta, jolloin lapsi oli kokonaan minulla ja muutakin pientä vilppiä.

Vierailija
11/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, että kun isälle uusi puoliso tulee niin lapset unohtuvat. 

Vierailija
12/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lapsilisät ja siirrän puolet lasten isälle. Maksan 100% kaikki lasten kulut. Isä lainaa silti lapsiltaan (viikkorahoista, jotka minä tietenkin maksan). 

Teen kahta työtä, lasten isä ei saa aikaiseksi hankkia sitä ensimmäistäkään. Olen kuitenkin pitänyt tärkeänä että pystyy lapsia edelleen pitämään vuoroviikoin, koska lapset niin haluavat. 

Joo joo, tein lapset väärän ihmisen kanssa. Merkit oli nähtävissä jo aikaisemmin. Lapsiani en voi katua, mutta tarkemmin olisi pitänyt miettiä kenen kanssa heidät teen. 

Vierailija
13/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa siirtämästä isälle puolet. Mikään laki ei vaadi vanhempia jakamaan lapsilisiä. Miksi olet edes suostunut tuollaiseen?

Vierailija
14/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä kuuluu sille jonka luona lapset asuvat. Et olisi alunperikään hänelle lähettänyt rahaa, mies on elatusvelvollinen tapauksessanne. Maksaako elarit  ?

Vierailija
15/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa siirtämästä isälle puolet. Mikään laki ei vaadi vanhempia jakamaan lapsilisiä. Miksi olet edes suostunut tuollaiseen?

Koska näin sovittiin erotessa ja silloin asiat sujui hyvin. Isä hommasi lapsille tarvittavat vaatteet eikä tarvinnut teiniltä kuulla minun luokse tullessa että isin luona ei ole  vaatteita ja kulkenut samoissa housuissa koko viikon kun muita ei ole. Nyt siis tuollaista ja koen ett homma ei toimi enää kun lapsilisät ei vaatteisiin mene vaan jonnekin ihan muualle. 

Haluaisin olla väleissä ja tiedän että jos lopetan rahan siirtämisen ollaan sodassa kun tulee sitä sit ett heillä ei raha riitä elämiseen. Miettinyt kyllä lastenvalvojan mukaan ottamista joka hänen tulonsa laskettaisiin ja huomaisi itekin ettei lapsilisät ole hänelle tarpeen kun ei niillä lasten kuluja maksa.

Vierailija
16/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko vuoroviikko systeemi miehen mentyä naimisiin ? 

Vierailija
17/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne voi laittaa suoraan päiväkotimaksuun tai harrastuksiin niin ei tarvitse erikseen jakaa mitään? Tai sijoittaa ne lapsen nimissä?

Vierailija
18/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä kuuluu sille jonka luona lapset asuvat. Et olisi alunperikään hänelle lähettänyt rahaa, mies on elatusvelvollinen tapauksessanne. Maksaako elarit  ?

Huomasin ettei elatusmaksua ole. Jos vuoroviikko alkaa lipsua niin ottaisin  lastenvalvojaan yhteyttä ja päivittäisin asian. 

Vierailija
19/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos ruokakulut ja asumiskulut ovat puoliksi. Kai lapset saavat kunnon ruokaa, vaikka isällä on uusi vaimo?

Eikö molemmille voisi laittaa oman tilin ja sieltä ottaa tarpeenmukaan isompiin kustannuksiin rahaa. 

Minusta molemmat vanhemmat, tässä myös isä, ovat valvollisia lasten vaateostoksiin. Entä miten on lomalla oleminen ja harrastukset?

Onko tämän miehen rahat olleet vähissä jo heti erosta saakka, vai uuden vaimon tultua kuvaan? 

Miten lapset suhtautuvat tähän? Kertovatko tulevansa kylläisiksi isän luona?

Vierailija
20/82 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teinillä on katto pään päällä ja ruokaa pöydässä niin kyllähän sinä tiedät että isälläkin menee se 85 euroa (oletin yh-korotuksen) teinin kuluihin kuukaudessa. 

Eikö teini voi pakata kassillisen vaatteita mukaansa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi