Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nina af Enehjelm tehnyt kirjan "Tapani kansa ja minä". Paljastus tyttärestä

Vierailija
30.09.2026 |

Lehdet huutavat tänään Tapani Kansa -Kirjaa.

Ilmeisesti tyttärensä on laittanut välit täysin poikki vanhempiinsa 12 v sitten ja vaihtanut koko nimensä eikä halua olla missään tekemisissä. Nina vain ei kerro, mistä tämä johtuu. Syyhän on aina olemassa.

Lisäksi Tapanin kaikki 3 lasta taistelevat oikeudessa Ninaa vastaan perinnöstä.

Aiotteko lukea?

Kommentit (1663)

Vierailija
1621/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niina näyttää työntävän tännekin täysin valheellista tietoa tyttärestä ja tämän miehestä. No sittenhän vastaa siitäkin asiasta oikeudessa.

Onko häntä vastaan nostettu kunnianloukkausjuttu? 

En kyllä usko että Nina roikkuu täällä. Hän olisi poistattanut koko keskustelun.

Ei se pysty, haluaa julkisuuteen keinolla millä hyvänsä. Halpa akka ja hupaisaa miten se täällä yrittää esittää muita ihmisiä. Jotka kaikki muka olisivat lukeneet kirjan. 

Tähän huomautuksena, että kirjaa on myyty ihan hyvin. Itse ostin sen torstaina, hyllyyn jäi vielä muistaakseni kolme kappaletta. Varauksia kirjastoihin tosi paljon. Joten kyllä, kirjaa on luettu ja tullaan lukemaan.  Tuskin Nina alentuisi kommentoimaan tällä palstalla, mutta saahan jokainen kuvitella mitä haluaa. 

No montako siitä pinosta oli sitten jo ostettu? Älä valehtele ja esitä arvioita todeksi, koska sinä et sitä kumminkaan todeksi oikeasti tiedä. 

Kirjakauppojen mynntiluvut ilmoitetaan kyllä ajoittain, samoin varaustilanteet kirjastoihin voi tarkistaa.  Itse helsinkiläisenä teen varaukset HelMet- kirjastopalvelussa. Et taida olla lukuihmisiä?

Vierailija
1622/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa mahdollisuus että tytär olisi äidiltään salaa pitänyt isäänsä yhteyttä. Isä ollut asiasta selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niina näyttää työntävän tännekin täysin valheellista tietoa tyttärestä ja tämän miehestä. No sittenhän vastaa siitäkin asiasta oikeudessa.

En kyllä usko että Nina roikkuu täällä. Hän olisi poistattanut koko keskustelun.

Ei se pysty, haluaa julkisuuteen keinolla millä hyvänsä. Halpa akka ja hupaisaa miten se täällä yrittää esittää muita ihmisiä. Jotka kaikki muka olisivat lukeneet kirjan. 

Tähän huomautuksena, että kirjaa on myyty ihan hyvin. Itse ostin sen torstaina, hyllyyn jäi vielä muistaakseni kolme kappaletta. Varauksia kirjastoihin tosi paljon. Joten kyllä, kirjaa on luettu ja tullaan lukemaan.  Tuskin Nina alentuisi kommentoimaan tällä palstalla, mutta saahan jokainen kuvitella mitä haluaa. 

Mielenkiintoista olisi tietää millainen kirja "Tapani Kansa ja minä" olisi ollut jos Tapani täysissä sielun ja ruumiinsa voimissa ei olisi antanut suostumustaan tuolle itselleen täysin epäedulliselle talokaupalle. 

Vierailija
1624/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirjassaan lukee että Tapani hermostui siihen poikaansa aika pian kun se tuli Tapanin luo asumaan ja palasi taas äitinsä luo asumaan. "

Mainittiinko kirjassa että tämä samainen poika hoiti Tapania sydänoperaatioiden jälkeen Ninan majailessa Westendissä?

Se oli hyvin tehty Johannes pojalta. 

Mutta Tapani itse päätti mitä teki talollaan ja miksi ei tehnyt testamenttia.

Se oli Tapanin vallassa palkita Johannes-poika jos oli kiitollinen saamastaan avusta. Ehkä hän palkitsikin silloin?

Vierailija
1625/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanneksella ja tyttärelle vaikuttaisi olleen koko ajan välit kunnossa. Outoa

Vierailija
1626/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No montako siitä pinosta oli sitten jo ostettu? Älä valehtele ja esitä arvioita todeksi, koska sinä et sitä kumminkaan todeksi oikeasti tiedä. 

Kirjakauppojen mynntiluvut ilmoitetaan kyllä ajoittain, samoin varaustilanteet kirjastoihin voi tarkistaa.  Itse helsinkiläisenä teen varaukset HelMet- kirjastopalvelussa. Et taida olla lukuihmisiä?

Minä turkulaisena teen varaukseni Vaskikirjastojen sivuilla. 

Lukuihmisiä olen ollut siitä lähtien, kun kolmevuotiaana opin lukemaan. Mutta olen skeptikko enkä tykkää lukea valheita. Joten Nina afin kirja minulta jää lukematta.

Viimeksi olen lukenut muusikkojen elämäkertoja/omaelämäkertoja. Marc Almondin Tainted Lifen vein viime viikolla takaisin kirjastoon, Carl Magnus Palmin Bright Lights, Dark Shadows -kirja tuli lopetettua pari päivää sitten. Ensi viikolla on taas kirjastokäynti edessä. Yleensä käyn pääkirjastossa, vaikka Nummen kirjastokin on ihan ookoo. 

Vierailija
1627/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Toivoin viimeiseen asti, että kaikki noudattaisivat vainajan tahtoa, Nina af Enehjelm kommentoi nyt.

Ilmeisesti tämä "vainajan tahto"  on yhtä kuin "Ninan tahto".  Tämä siis koskien hautapaikkaa. On kyllä ennen kuulumatonta että henkilöstä eronnut ex-puoliso olisi jotenkin saamapuolella ohittaen rintaperilliset.  

Kaiken kaikkiaan tämä  näkyvä riitely kaikkien osapuolten kanssa (mukaan lukien omat biologiset lapset), ei anna kovin mairittelevaa kuvaa af Enehjelmistä.

Enehjelm ei aloittanut tätä riitaa, hän ei ole kuolinpesän osakas eikä ole ollut mukana perunkirjoituksessa. Ei tarvinne edes mainita nimeltä ketkä kanteen takana ovat, kanteen jota puidaan oikeudessa tämän kuun lopussa.

Jos joku vie pari miltsii perillisten nenän edestä niin hän voi ihan perusoletuksena odottaa, että perilliset nostavat kanteen.

Vai veikö?

Tapanin tahto taisi olla, että talo jää Ninalle, ei lapsilleen. 

Vai saikohan Tapani edes harkita omaa tahtoaan rauhassa? Kaupat suoritettiin valtakirjalla pian Tapanin sydänleikkauksen jälkeen.

Haiskahtaa.

Haiskahtaa rankasti, sairas ja väsynyt mies on helppo uhri saalistajalle.

Vierailija
1628/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai outoa, kun sisaruksilla on hyvät välit? 🤨

Vierailija
1629/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseen veljeen tytär oli välit katkaissut joka on hänelle vieläpä täyssisarus

Vierailija
1630/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseen veljeen tytär oli välit katkaissut joka on hänelle vieläpä täyssisarus

Niin, ehkä siihen oli syynsä? Ei verisukulaisuus ole mikään tae hyvistä ihmissuhteista. Mietitään vaikka sitäkin, miten paljon tällä palstalla on kirjoitettu mielenterveysvikaisista äideistä. 

Vierailija
1631/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista olisi tietää millainen kirja "Tapani Kansa ja minä" olisi ollut jos Tapani täysissä sielun ja ruumiinsa voimissa ei olisi antanut suostumustaan tuolle itselleen täysin epäedulliselle talokaupalle. 

En edes tiedä miksi minäkään yritän edes kommentoida. Mutta Tapani ja Nina tekivät kirjan YHDESSÄ, aina vuodesta 2007 saakka Tapanin elämän loppuun saakka. Tapani ehti itse kommentoida ja tehdä lisäysiä ja tarkennuksia kirjaan. Nina viimeisteli kirjan nyt ja se julkaistiin.

Miten viitsitte aikuiset ihmiset olla noin pahansuopia? Täällä on joku tai pari kommentoijaa joilla on selvästi oma agenda, mutta yrittäkää nyt edes muut vähän.

Vierailija
1632/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä turkulaisena teen varaukseni Vaskikirjastojen sivuilla. 

Lukuihmisiä olen ollut siitä lähtien, kun kolmevuotiaana opin lukemaan. Mutta olen skeptikko enkä tykkää lukea valheita. Joten Nina afin kirja minulta jää lukematta.

Viimeksi olen lukenut muusikkojen elämäkertoja/omaelämäkertoja. Marc Almondin Tainted Lifen vein viime viikolla takaisin kirjastoon, Carl Magnus Palmin Bright Lights, Dark Shadows -kirja tuli lopetettua pari päivää sitten. Ensi viikolla on taas kirjastokäynti edessä. Yleensä käyn pääkirjastossa, vaikka Nummen kirjastokin on ihan ookoo. 

Kun kerran noin lukuihmisiä olet, lue nyt edes tämän kirjan takakansi, josta selviää että tämä kirja kirjoitettiin Tapanin kanssa yhdessä vuosina 2007-2025.

Vierailija
1633/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi lukea takakansi kirjasta, jota en aio lukea? 

Sitä paitsi mitä tahansa on helppo sanoa nyt, kun kahdesta "kirjailijasta" enää toinen on täällä sanomassa yhtään mitään. Paitsi tietysti jos löytyy tallennus Kansan sanomisista ja puolueeton asiantuntija käy sen läpi ja sanoo, että autenttinen on. 

Vierailija
1634/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kirjassaan lukee että Tapani hermostui siihen poikaansa aika pian kun se tuli Tapanin luo asumaan ja palasi taas äitinsä luo asumaan. "

Mainittiinko kirjassa että tämä samainen poika hoiti Tapania sydänoperaatioiden jälkeen Ninan majailessa Westendissä?

Se oli Tapanin vallassa palkita Johannes-poika jos oli kiitollinen saamastaan avusta. Ehkä hän palkitsikin silloin?

Ei kyse ole mistään palkitsemisesta, vaan läheisen ihmisen auttamisesta koska välittää. Eli missä oli ex-avokki Nina, vai tämän päivän nimikettä käyttäen - valtakunnan sureva leski?

Vierailija
1635/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapani Kansan ex-avovaimona Nina on tällä hetkellä ex-avoleski. Pidetäänpä tittelit faktojen mukaisina! 

Vierailija
1636/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi lukea takakansi kirjasta, jota en aio lukea? 

Sitä paitsi mitä tahansa on helppo sanoa nyt, kun kahdesta "kirjailijasta" enää toinen on täällä sanomassa yhtään mitään. Paitsi tietysti jos löytyy tallennus Kansan sanomisista ja puolueeton asiantuntija käy sen läpi ja sanoo, että autenttinen on. 

Mitähän kirjallisuutta ylipäätään luet, kun maailmankuvasi ja ajatusmallisi on noin junttura? Luulisi että lukenut ihminen edes yrittää ajatella ja pohtia asioita useammilta kanteilta. 

Vierailija
1637/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole mistään palkitsemisesta, vaan läheisen ihmisen auttamisesta koska välittää. Eli missä oli ex-avokki Nina, vai tämän päivän nimikettä käyttäen - valtakunnan sureva leski?

Jos välittäisi ja kunnioittaisi isänsä muistoa ei alkaisi taistella ja kyseenalaistaa isän tahtoa tämän kuoleman jälkeen.

Vierailija
1638/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä riidakssa fiksu olisi antanut periksi. Aina ei voi voittaa.

Ei mitenkään ylevöitä Tapanin muistoa moinen tappelu.

Vierailija
1639/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapani Kansan ex-avovaimona Nina on tällä hetkellä ex-avoleski. Pidetäänpä tittelit faktojen mukaisina! 

Ihan sivusta ihmettelen,en, mutta eivätkö he asuneet eri osoitteessa, eli eivät olleet silloin avoliitossa kun Tapani kuoli?  Tarkemmin ottaen hän olisi eronnut, eli entinen avopuoliso. Näin ainakin taviksille, vaikka olisi hyvätkin välit entiseen puolisoon.

Vierailija
1640/1663 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita voi olla kaikenlaisia, ihan taviksilla.

Voidaan asua eri osoitteissa vaikka ollaan naimisissakin.