Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveydenhuollossa työskentelee niin ilkeitä ihmisiä?

Vierailija
29.09.2026 |

Aina uudestaan ja uudestaan saa yllättyä, miten ilkeitä ihmisiä terveydenhuoltoalalla löytyy. Ei tarvitse kuin soittaa ajanvaraukseen tai asioida paikallisessa terveyskeskuksessa. 

Minun piti yksi aika varata tänään ja puheluun vastannut hoitaja oli niin hemmetin törkeä, että en voi käsittää. En ole ko. tutkimuksessa aiemmin ollut ja kysyin, mitä siinä tapahtuu, niin hän todella ilkeästi tiuskaisi ”en minä voi kuule kaikkea ulkoa muistaa”. 

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos ei tiedä ja toki olisin asian voinut jostain muualtakin selvittää…ei hänen olisi tarvinnut minulle tiuskia. Olisi vaan sanonut, että valitettavasti mä en muista, kun näitä tutkimuksia on niin hirveästi erilaisia. 

Eikö näitä tiuskijoita ja äyskijöitä ollenkaan hävetä oma törkeä käytöksensä? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me herkät ja empaattiset ei oikein pärjätä noissa etulinjan hommissa, asiakkaissa.on sellaisia törkyturpia, että puhelimeen tarvitaan kova luonne, jotta siinä jaksaa. Tuo on sitten se miinuspuoli.

Oletko itkuherkkä autistinainen? Nyyh😢

En, en vaan näe mitään syytä kiusata itseäni hommassa, joka on luonteeni vastainen, kun voin loistaa toisaalla. Tässä, otahan nenäliina.

Vierailija
22/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta et kävisi siellä asiakkaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräisen ilkeyden saa äkkiä pois ilmoittamalla että tallentaa puhelun itse.

Tämä on hyvä vinkki! Ap

Muista kuitenkin olla itse asiallinen. Älä näpäytä niitä takaisin.

Vierailija
24/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias, jos äyskäiset takaisin. Saat luuria korvaan ja hankalan asiakkaan maineen. 

Vierailija
25/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalääkärit on "ilkeitä" koska työnantajafirma on antanut niille kovat ukaasit että kuinka paljon työläiset saa saikuttaa. Mullekin huusi esmes Isäni ja veljeni sairauksista. Sairaalaläkärit tekee taasen todella pitkiä työvuoroja kitupalkalla ja kyllähän se "ottaa pattiin". Mulle laitettiin tikit päähän ilman puudutuSta ja voin sanoa että todellakin toivoin kuolemaa ettei sitä kipua olis tarvinnut enää kestää.

Vierailija
26/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat on tosiaan muuttuneet. Joskus kymmeniä vuosia sitten kun vastasi potilaiden kyselyihin piti tasan tarkkaan osata kertoa kaikki. Sitä pidettiin silloin hyvänä ammattitaitona. Nyt ei lääkäritkään  hallitse omaa ammattiaan. Piti olla myös ystävällinen ja empaattinen. Nykyään kaikki on kuin vanginvartijoita.

Ja lähihoitajan pas kakoulutuksella arvioidaan pääseekö ihminen lääkärille tai edes sairaanhoitajalle.

Vierailija
27/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi valehdella että ei muista miten tutkimus menee jos ei ole hajuakaan siitä miten se menee?

Vierailija
28/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräisen ilkeyden saa äkkiä pois ilmoittamalla että tallentaa puhelun itse.

Aivan vapaasti.

Vierailija
29/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lantion röntgenissä raskausaikana, koska vauva näytti niin suurelta. Itse olen normaalikokoinen. Röntgenhoitaja tuhahteli minulle, kun en osannut asettua oikeaan asentoon. Kysyi hän sitten lopulta millä raskausviikolla olen ja kun kerroin, että jotain 41 + niin ääni kellossa muuttui vähän. Sektioon päädyttiin sitten rv 42 + 2.

Synnärillä oli itse toimituksen jälkeen jotenkin kylmäävä tunnelma, ainakin kohdalleni osui erikoinen kätilö. Sitten toisaalta, kun olen käynyt muutaman kerran naistentautien pkl:lla kohdunkaulan muutosten vuoksi ja loop-hoidossa, on kätilö lähes pidellyt minua kädestä noissa toimituksissa. Kai se vaan riippuu ihmisestä.

Sitä en tule koskaan ymmärtämään, kuinka moni hoitsu polttaa. Niin ja en huutele pelkästään asiakkaana, vaan olen itse terveydenhuollossa asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
30/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi valehdella että ei muista miten tutkimus menee jos ei ole hajuakaan siitä miten se menee?

On ihan ok, jos ei tiedä/muista/osaa/jne. Pointtini oli, ettei sitä tarvitse asiakkaan päälle oksentaa tiuskimalla, jos hän kysyy jonkun kysymyksen johon hoitajalla ei ole vastausta. Tiuskimalla hoitaja antaa ymmärtää, että on väärin/tyhmää/turhaa tai ei edes saisi kysyä ko. kysymystä. Tai että asiakas on tyhmä tai turhaksi vaivaksi. Ymmärsitkö? 
Ap 

Vierailija
31/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen apn aloitusta.

En ole saanut huonoa kohtelua terveydenhoidossa. 

Vierailija
32/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on vielä pahempia!

Oma kokemukseni taas on, että hoitajat (eivät kaikki) ovat usein todella ilkeitä ja lääkärit taas ystävällisiä. Ap

Sama täällä, hyvä ettei anteeksi pidä pyydellä että hoitajan työajalla kehtaa soittaa, älyttömän tylyjä. Mutta kun tuli neljä vuotta sitten nämä omalääkärit, niin vain yksi oli ns ymmärtäväinen mutta diagnoosi väärä, kiertäjäkalvosin oireyhtymän diagnisoi mutta ei tainnut osua kohdalle koska kortisoni ei auttanut. Sen jälkeen on ollut kaksi tylyä, joita ei kiinnosta.

Vierailija
33/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ihme nykypäivänä kun moni jättää väliin käynnit.

Jotain on muuttunut huonompaan suuntaan 10 vuoden sisään terveydenhuollossa. 

No mitähän on tapahtunut? Millaiset säästöt sinne on kohdistuneet? 

Vierailija
34/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän terveyskeskukseen soitetaan, nauhoite muistuttaa asiakasta kohtelemaan hoitohenkilökuntaa kunnioittavasti. Sinähän et voi tietää millaisia törkypuheluja hoitajat joutuvat kuuntelemaan työkseen aamusta iltaan.

Onko se sitten hyväksyttävä syy vi”tuilla seuraavalle (ystävälliselle ja perus kohteliaalle) asiakkaalle, jolla ei ole osaa eikä arpaa edelliseen puheluun? Minusta ei. Ap

Ei ole hyväksyttävä syy, jos me kaupan myyjät kohdeltaisiin seuraavaa asiakasta kuin se edellinen meitä, niin potkut tulisi. Niin monet haukut on tullut, kun asiakas ei saa esimerkiksi toisen ketjun alennuksia tästä kaupasta, kun ne on siinä naapurissa alennuksessa.

Vierailija
35/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok, jos ei tiedä/muista/osaa/jne. Pointtini oli, ettei sitä tarvitse asiakkaan päälle oksentaa tiuskimalla, jos hän kysyy jonkun kysymyksen johon hoitajalla ei ole vastausta. Tiuskimalla hoitaja antaa ymmärtää, että on väärin/tyhmää/turhaa tai ei edes saisi kysyä ko. kysymystä. Tai että asiakas on tyhmä tai turhaksi vaivaksi. Ymmärsitkö? 
Ap 

Ymmärsit ihan oikein. Tyhmäähän se onkin kysyä hoitajalta asioita jotka voi selvittää itsekin.

Vierailija
36/36 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Ymmärsit ihan oikein. Tyhmäähän se onkin kysyä hoitajalta asioita jotka voi selvittää itsekin.

Taidat työskennellä hoitoalalla! 😅 Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan