Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisten on pakko varata terveyskeskuksen, laboratorion ym. aikaisimmat aamuajat

Vierailija
28.09.2026 |

Heillä olisi aikaa käydä keskipäivällä ja iltapäivällä. Minä en voi köydä kuin aamulla että ehdin töihin.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kesken päivän voi lähteä töistä labraan, kun asian vaan työpaikalla sopii. 

Vierailija
62/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä ap voi tietää keitä siellä odotussalissa odottaa ja mitä tutkimuksia varten jos ei muka ikinä saa aikaa labraan? Muista sitten kun itse vanhenet  kuinka sinua tulevat nuoret verisesti vihaamaan. Kaikki mikä niillä menee pieleen on SINUN syytäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kesken päivän voi lähteä töistä labraan, kun asian vaan työpaikalla sopii. 

Ei onnistu kun silloin ei voi syyttää eläkeläisiä ettei saa aikaa. 

Vierailija
64/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työikäinen ja herään joka aamu hiukan ennen kuutta. Vapaapäivinäkin. Vapaapäivinä sitten tykkään käydä kaupassa heti heräämisen jälkeen (ei ruuhkaa, ei tahmanäppisiä aikuisia ta lapsia kaupassa sormeilemassa kaikkea), sitten pyykit pois koneesta kuivumaan (kone käynyt yöllä halvalla sähköllä) ja katson telkkarin tallennuksista jotain tallennettua ohjelmaa samalla kun aamiainen valmistuu ja sitä syön. SIitä sitten tekemään muita päivän hommia. Jossain välissä eläinten kanssa lenkille, väli riippuu siitä onko minulla työpäivä vai vapaapäivä. 

Luontaisesti olisin yökukkuja ja nukkuisin pitkään, mutta arjen sujumisen kannalta ja aivoterveyden, olen totuttanut itseni säännölliseen vuorokausirytmiin.  ELäkkeellä sitten aion kukkua kahteen yöllä ja nukkua pitkään (luultavimmin olen tuota vanhustyyppiä, koska lähisukulaisetkin ovat)

Vierailija
65/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn ruokatunnilla.

Vierailija
66/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla usein on sokeriarvot yms. mitä tutkitaan ja niissä monesti pitää paastota, siksi pitää käydä aamulla. Mitä arvoja sinulta tutkitaan? 

Vierailija
67/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö joku terveyskeskuksissa???? Itse käyn lääkärillä viiden vuoden välein uusimassa ajokortin.

Terveydenhuolto on terveyskeskuksessa. Lääkäri, hammashuolto, labra jne.

Vierailija
68/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ap voi tietää keitä siellä odotussalissa odottaa ja mitä tutkimuksia varten jos ei muka ikinä saa aikaa labraan? Muista sitten kun itse vanhenet  kuinka sinua tulevat nuoret verisesti vihaamaan. Kaikki mikä niillä menee pieleen on SINUN syytäsi. 

on tietenkin ollut siellä ajanvarauksettomalla ajalla

Vierailija
69/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksilla usein on sokeriarvot yms. mitä tutkitaan ja niissä monesti pitää paastota, siksi pitää käydä aamulla. Mitä arvoja sinulta tutkitaan? 

sokeriarvojenkaan takia ei tarvitse käydä aamulla. Pitää vain olla paastolla.

Vierailija
70/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse varaa? Olipa outo aloitus.

Vierailija
71/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vähennetään työtunneista. Ennen töitä käyn labrassa.

Vierailija
72/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla paskat geenit, jos nuoren täytyy labroja ottaa. 

Vierailija
73/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule sitä lääkäriin menemisen aikaa niin vain itse päätetäkään. Olen usein soittaessani terveyskeskukseen ja varatessani aikaa pyytämällä pyytänyt, että aika annettaisiin esim. iltapäiväksi. Ei käy. Se on mentävä silloin, kun sattuu olemaan vapaa aika ja usein ne ovatkin heti 8 maissa. Joten jospa ap valittaisit sinne pääkallopaikalle, että eivät anna aikoja aamuisin meille vanhoille ihmisille, kun sinun pitää kaikessa suuruudessasi päästä ensin sinne lekuriin. 

Vierailija
74/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse varaa? Olipa outo aloitus.

Niinpä. :D Ap ei osaa. Hänen pitäisi kysyä niiltä vanhuksilta opastusta, että miten ihmeessä sait varattua ajan heti aamuksi. 

Vierailija
75/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule sitä lääkäriin menemisen aikaa niin vain itse päätetäkään. Olen usein soittaessani terveyskeskukseen ja varatessani aikaa pyytämällä pyytänyt, että aika annettaisiin esim. iltapäiväksi. Ei käy. Se on mentävä silloin, kun sattuu olemaan vapaa aika ja usein ne ovatkin heti 8 maissa. Joten jospa ap valittaisit sinne pääkallopaikalle, että eivät anna aikoja aamuisin meille vanhoille ihmisille, kun sinun pitää kaikessa suuruudessasi päästä ensin sinne lekuriin. 

Labrasta oli kyse, mutta ok.

Vierailija
76/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eläkeläinen enkä varaa aamuaikoja, ellei verikokeissa oteta paastoarvoja. Yritän myös siirtää annetut ajat aamu- tai iltapäivään.

Samoin ja niin tekee monet eläkeläistutut. Ei varhaisia aikoja koskaan, korkeintaan klo 9 mutta mieluummin myöhemmin. Minulla matkaa linnuntietä vain puoli km, käytännössä liki km, mutta kävellen menen.

Vierailija
77/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri varasin aamuajan klo 7, koska ennen verikokeita pitää olla ravinnotta vähintään 10 - 12 tuntia. Vaaditko siis, että eläkeläisikäisten vanhusten pitäisi odottaa edes vettä juomatta päivään ja iltapäivään asti, jotta sinä, nuori, pääsisit aamulla kokeisiin? P

Lisäksi ainakin meillä labrassa nuo "ravinnotta"-kokeet otetaan aina ennen klo 9, joten ei siellä tarjota aikoja klo 13 sellaisiin kokeisiin, joissa edellytetään paastoa.

Vierailija
78/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä saa poistua töistä kesken päivän. Lounaskin kuluu työaikaan ja syödään max 20 minuuttia.

Vierailija
79/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syy kuin että pitää mennä aamulla apteekkiin/kauppaan/pankkiin/Alkoon/äänestyspaikalle  puoli tuntia ennen ovien avausta roikkumaan ovenkahvasta. Asiat on hoidettava aikaisin, jos sitä vaikka kuolee päivän mittaan. Eihän sitä ikinä tiedä.

Vierailija
80/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köydä......???? Opetteles ensin kirjoittamaan. Okei ? Esim mulla, joka olen saanut eläkettä JO täytetttyäni 15 v, nyt olen 50-v nainen, niin, mul on mm tyypin 2 diabetes, ja onhan mullakin eräs NS työ, ainoa päivä, mikä sopii mulle, on ke ja aamu. Ja kannattaa katsoa myöhempiä päiviä, eiköhän sieltä löydy sopivaa aamu aika. Ja muualtakin, kuin vain yhdestä paikasta. On siellä varmasti monta eri paikkaa, mistä valita. Mulle lähin on kaupungissa, alle 6:n km:n päässä. Tai on yks vielä lähempänä.....ja musta on typerää kysellä kaikkea roskaa siellä ! Esim asiakaan synt. päivää, vaikka se näkyy selkeästi esim kela-kortista. Ja jos kysytään joistakin sairauksista, mistä vi*****a mäkään tiiön niitä ? Siis muista, mitä mulla EI ole. Mikään laki ei velvoita ketään kysymään mitään. 

laki velvoittaa varmistamaan, että ihminen on se, jolle (vaikkapa) verikokeet on määrätty. Ettei väärä ihminen käy toisen puolesta antamassa näytteitä. Siksi kyselevät kaikenlaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi