Miksi eläkeläisten on pakko varata terveyskeskuksen, laboratorion ym. aikaisimmat aamuajat
Heillä olisi aikaa käydä keskipäivällä ja iltapäivällä. Minä en voi köydä kuin aamulla että ehdin töihin.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri varasin aamuajan klo 7, koska ennen verikokeita pitää olla ravinnotta vähintään 10 - 12 tuntia. Vaaditko siis, että eläkeläisikäisten vanhusten pitäisi odottaa edes vettä juomatta päivään ja iltapäivään asti, jotta sinä, nuori, pääsisit aamulla kokeisiin? P
Lisäksi ainakin meillä labrassa nuo "ravinnotta"-kokeet otetaan aina ennen klo 9, joten ei siellä tarjota aikoja klo 13 sellaisiin kokeisiin, joissa edellytetään paastoa.
meillä ei toimita noin. paastokokeisiin voi mennä milloin vain, ainoa edellytys on se, että sitä paastoa on pidetty tarpeellinen aika
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kesken päivän voi lähteä töistä labraan, kun asian vaan työpaikalla sopii.
Labra on kodin lähellä. Työpaikka on kaukana. Ei ole autoa. Tunnit pitää tehdä takas mitä on pois töistä.
Fimlabillahan on pikalabrat verikokeita varten. Täällä näkyy olevan neljä ottajaa, jonottamalla nopeasti.
Pissanäytteet voi palauttaa lokerikkoon jos on hakenut näyteputken kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sama syy kuin että pitää mennä aamulla apteekkiin/kauppaan/pankkiin/Alkoon/äänestyspaikalle puoli tuntia ennen ovien avausta roikkumaan ovenkahvasta. Asiat on hoidettava aikaisin, jos sitä vaikka kuolee päivän mittaan. Eihän sitä ikinä tiedä.
Siellähän siis sinäkin olet koska tuon tiedät. Riittää tarmoa mennä puoli 7 kaupan ovelle jotta voit laskea eläkeläiset?
kyse voi olla ihan myös vireystilasta tai krempoista. Esimerkiksi aamulla voi olla tarpeeksi virkeä jaksamaan mennä sinne labraan ja muistamaan kaiken tarpeellisen ja kehokin voi toimia paremmin yöunien jälkeen (jos vaikka on kipuja, niin aaut voi olla päivän ainoita kivuttomia hetkiä, jolloin uskaltaa lähteä vaikka labraan)
Itse en näin työikäisenä ymmärrä miksi monetkaan työikäiset eivät tunnu osaavan varata aikaa itselleen labraan netissä. (mitä itse katsoin äsken oman kaupunkini labroista, nin sairaalan yhteydessä olevaan ei saa varattua aikaa kuin 3 päivän päähän, mutta keskustassa olevaan on tänäänkin vielä vapaita ajanvarausaikoja ja huomiselle löytyy aamuaikojakin useita) Jos on akuutti labrassa käynti, niin pitää vain asennoitua siten, että joskus pitää odotella. niillä eläkeläisilläkin voi joskus olla akuuttia labra-asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule sitä lääkäriin menemisen aikaa niin vain itse päätetäkään. Olen usein soittaessani terveyskeskukseen ja varatessani aikaa pyytämällä pyytänyt, että aika annettaisiin esim. iltapäiväksi. Ei käy. Se on mentävä silloin, kun sattuu olemaan vapaa aika ja usein ne ovatkin heti 8 maissa. Joten jospa ap valittaisit sinne pääkallopaikalle, että eivät anna aikoja aamuisin meille vanhoille ihmisille, kun sinun pitää kaikessa suuruudessasi päästä ensin sinne lekuriin.
Labrasta oli kyse, mutta ok.
Luepa se otsikko. Kyse ei ollut pelkästään labrasta. Sisäistä lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule sitä lääkäriin menemisen aikaa niin vain itse päätetäkään. Olen usein soittaessani terveyskeskukseen ja varatessani aikaa pyytämällä pyytänyt, että aika annettaisiin esim. iltapäiväksi. Ei käy. Se on mentävä silloin, kun sattuu olemaan vapaa aika ja usein ne ovatkin heti 8 maissa. Joten jospa ap valittaisit sinne pääkallopaikalle, että eivät anna aikoja aamuisin meille vanhoille ihmisille, kun sinun pitää kaikessa suuruudessasi päästä ensin sinne lekuriin.
Luepa se otsikko. Kyse ei ollut pelkästään labrasta. Sisäistä lukemasi.
Vain koko ketju on vain labrasta, mutta ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ollut. Kyse oli terveyskeskuksen, laboratorion ym. aamuajoista.
Miksi eläkeläisten on pakko varata terveyskeskuksen, laboratorion ym. aikaisimmat aamuajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ollut. Kyse oli terveyskeskuksen, laboratorion ym. aamuajoista.
No mikä estää ap:tä varaamasta? Samalla lailla vain varaamaan. Varmasti on nopeampi ja näppärämpi kuin joku eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupissaa varten en varaa aamuaikaa. Haen näyteputken labrasta ja otan näytteen kotona. Liikun vielä omin neuvoin ja labra lähellä.
Jos joutuisin taksilla asioimaan tietenkään en voisi näyteputkea hakea. Kumma kun niitäkään ei saa jos ei labramääräystä. Että olisi vanhuksella yksi kotona.
Koska olen aamu-uninen, pystyn kymmeneen hyvin olemaan syömättä joten paastoajankin tilaan kymmenen maissa. Kun käyn kerran vuoteen kontrolleissa.
Mitä muuten nuoret ja terveet tekevät labroissa?
Kilpirauhaslääkityksen takia pitää käydä verikokeissa.
niitäkään varten ei tarvi enää käydä aamulla anivarhain. omassa lähilabrassa on ohjeistus, että ennen klo 12
Otan lääkkeen aamulla ennen syöntiä.
labrapäivänä voi ottaa lääkkeen sitten verkokeiden jälkeen. Itse otan sen heti sen jälkeen, kun verinäyte on otettu ja istun vielä tuolissa. SItten kun menee kotiin, onkin kulunut tarpeeksi aikaa ja voi syödä
Pidän saman rytmin koko ajan. En ala muuttaa labrojen takia.
noniin, eli ei mitään ongelmaa. Kosak pidät umpimielisesti kiinni omista rytmeistäsi, nin ymmärrät sitten varmasti eläkeläisiä, jotka pitävät omistaan
Niiden on pakko että ehtivät sitten ruokatunniksi kauppaan tukkimaan kassat, kun työläisten pitäisi ostaa äkkiä ruuat.
meillä on pikanäytteenottopaikkoja kolme tai neljä labrassa. toimivat mainosti työikäisille. Vapaaseen boksiin vain istumaan, kääri hihan ylös, ottaa kortin esiin ja odottaa kun näytteenottaja saapuu. Olen itse pisimmillään joutunut odottamaan näytteenotajaa 5 minuuttia, boksiin olen päässyt yhtä kertaa lukuunottamatta heti istumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sullekin ongelmat. Sen sijaan että olisit töissä haiset täällä. Mene töihin! Mettät on täynnä risua mitä poimia!
Työt alkaa yhdeksältä. Kiire tuli kun labrasta lähdin.
Ilmoita työpaikalle, että sulla on labra ja saatat myöhästyä töistä. Asia hoidettu
Vierailija kirjoitti:
Niiden on pakko että ehtivät sitten ruokatunniksi kauppaan tukkimaan kassat, kun työläisten pitäisi ostaa äkkiä ruuat.
Miksi käyt ruokatnnilla kaupassa? Miksi et vasta työpäivän päätyttyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sullekin ongelmat. Sen sijaan että olisit töissä haiset täällä. Mene töihin! Mettät on täynnä risua mitä poimia!
Työt alkaa yhdeksältä. Kiire tuli kun labrasta lähdin.
Ilmoita työpaikalle, että sulla on labra ja saatat myöhästyä töistä. Asia hoidettu
No ei onnistu. Ei asiakasta jätetä odottamaan minun labrojen takia. Eri
Ei minulla ole ollut mitään ongelmia saada itselleni myös aamuaikaa. Ei ne eläkeläiset kaikkia aikoja varaa, vaan vapaata aikoja on kyllä myös minulle ollut tarjolla. Ja kyllä minäkin käyn töissä.
Menen aina ennen töitä labraan. Hyvin on ajan saanut.
Töissäkäyvänä sitä toivoo, että jos kuolee tänään, se olisi ennen työvuoroa, mutta että ekäkeläisetkin.