Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisten on pakko varata terveyskeskuksen, laboratorion ym. aikaisimmat aamuajat

Vierailija
28.09.2026 |

Heillä olisi aikaa käydä keskipäivällä ja iltapäivällä. Minä en voi köydä kuin aamulla että ehdin töihin.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pian 76v. En ole käynyt labrassa verikokeessa, en kyllä muutenkaan lääkärissä kuin viime vuonna ajokorttia uusiessa.. Vuosikaymmeniä kävin kyllä verta luovuttamassa.

Vierailija
22/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verikokeiden yhteydessä aina myös virtsanäyte, enkä jaksa pidätellä iltapäivään asti. Menen aamulla aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska   muut ovat silloin aamulla duunissa-  hyvä porrastus. ovat alta pois kun työikäiset tulevat.

Vierailija
24/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pian 76v. En ole käynyt labrassa verikokeessa, en kyllä muutenkaan lääkärissä kuin viime vuonna ajokorttia uusiessa.. Vuosikaymmeniä kävin kyllä verta luovuttamassa.

Mun äiti oli 90v ja mursi ranteensa. Lääkäri kysyi, oletteko asuneet muualla, kun ei ole mitään merkintöjä. Ei ollut käynyt synnytysten jälkeen lääkärissä. Miksi olisi mennyt, kun ei kolotuksia kummempia vaivoja ollut.

Vierailija
25/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini, 79, on viimeksi käynyt lääkärissä lopputarkastuksessa tammikuussa 2007 jäädessään eläkkelle. Nyt ollaan siinä jännässä pisteessä, että jos muori kippaa pihalla ja viedään päivystykseen, löytyy kaikkea ja kotiin on tuskin palaamista.

Minä jälkikasvu olen geneettisesti kasa paskaa, yrittänytt tosissani kuolla kolmeen eri autoimmuuniin alle nelikymppisenä, muutenkin kremppa ja labrassa käyn lääketurvakokeiden takia vähän väliä, tai siltä tuntuu. (En aamuisin). Kyllä on elämät erilaisia.

Vierailija
26/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jotkut lääkitykset otetaan aamulla ja niitä ei voi ottaa ennen verikoetta. Onhan siihen monta syytä,  miksi varataan aamuaikoja.

Vierailija
27/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupissaa varten en varaa aamuaikaa. Haen näyteputken labrasta ja otan näytteen kotona. Liikun vielä omin neuvoin ja labra lähellä.

Jos joutuisin taksilla asioimaan tietenkään en voisi näyteputkea hakea. Kumma kun niitäkään ei saa jos ei labramääräystä. Että olisi vanhuksella yksi kotona.

Koska olen aamu-uninen, pystyn kymmeneen hyvin olemaan syömättä joten paastoajankin tilaan kymmenen maissa.  Kun käyn kerran vuoteen kontrolleissa.

Mitä muuten nuoret ja terveet tekevät labroissa? 

Vierailija
28/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin kokeisiin pitää olla ravinnotta.

Loppujen lopuksi paastoa vaativia verikokeita on varsin vähän. Sairaalassa teemme potilaille jatkuvasti labralähetteitä ja keskimäärin kerran viikossa yhdellä potilaalla on ravinnotta oloa edellyttävä verikoe. Toki lyhytaikaissokerin meillä ottaa yökkö, mutta moni tuntuu kuvittelevan myös esim. pitkäaikaissokerin vaativan paastoa.

Vierailija
29/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupissaa varten en varaa aamuaikaa. Haen näyteputken labrasta ja otan näytteen kotona. Liikun vielä omin neuvoin ja labra lähellä.

Jos joutuisin taksilla asioimaan tietenkään en voisi näyteputkea hakea. Kumma kun niitäkään ei saa jos ei labramääräystä. Että olisi vanhuksella yksi kotona.

Koska olen aamu-uninen, pystyn kymmeneen hyvin olemaan syömättä joten paastoajankin tilaan kymmenen maissa.  Kun käyn kerran vuoteen kontrolleissa.

Mitä muuten nuoret ja terveet tekevät labroissa? 

Kilpirauhaslääkityksen takia pitää käydä verikokeissa.

Vierailija
30/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini, 79, on viimeksi käynyt lääkärissä lopputarkastuksessa tammikuussa 2007 jäädessään eläkkelle. Nyt ollaan siinä jännässä pisteessä, että jos muori kippaa pihalla ja viedään päivystykseen, löytyy kaikkea ja kotiin on tuskin palaamista.

Minä jälkikasvu olen geneettisesti kasa paskaa, yrittänytt tosissani kuolla kolmeen eri autoimmuuniin alle nelikymppisenä, muutenkin kremppa ja labrassa käyn lääketurvakokeiden takia vähän väliä, tai siltä tuntuu. (En aamuisin). Kyllä on elämät erilaisia.

Äidilläsi ei ole ajokorttia?  No eipä ajokorttilääkäri sairauksia tutki.

Vierailija
31/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka siksi koska en selviä syömättä puoleen päivään. Jos ri tarvitse paastota menen tietenkin päivällä

Vierailija
32/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynel

Vierailija
33/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniin kokeisiin pitää olla ravinnotta.

Loppujen lopuksi paastoa vaativia verikokeita on varsin vähän. Sairaalassa teemme potilaille jatkuvasti labralähetteitä ja keskimäärin kerran viikossa yhdellä potilaalla on ravinnotta oloa edellyttävä verikoe. Toki lyhytaikaissokerin meillä ottaa yökkö, mutta moni tuntuu kuvittelevan myös esim. pitkäaikaissokerin vaativan paastoa.

Jotkut verikokeet neuvotaan ottamaan aamuisin, esim. kilppari- ja kortisoliarvot. 

Vierailija
34/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläsi ei ole ajokorttia?  No eipä ajokorttilääkäri sairauksia tutki.

Luopui ajamisesta kortin vanhetessa, keskusta-asujana ei omistanut autoakaan vuosikymmeniin.

Vierailija
35/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun eläkeläiset heräävät puoli viideltä keittään aamukahvia ja odottelemaan lehden tipahtamista.

Vierailija
36/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole työterveys palveluita?  Miksi käyt terkassa?

Vierailija
37/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat olleet hereillä klo 3.sta asti...

Vierailija
38/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suppea työterveys. Saa mennä vain, jos vaivat liittyvät työhön. 

Vierailija
39/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni työterveyssoppari sulkee pois labrat ja kuvantamiset. Ja niitäkin kilpailutetaan, yleensä huonommiksi.

Vierailija
40/105 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain työterveyspalvelut on terveyskeskuksessa ja kunnan ainoa labra myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi