Miksi eläkeläisten on pakko varata terveyskeskuksen, laboratorion ym. aikaisimmat aamuajat
Heillä olisi aikaa käydä keskipäivällä ja iltapäivällä. Minä en voi köydä kuin aamulla että ehdin töihin.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupissaa varten en varaa aamuaikaa. Haen näyteputken labrasta ja otan näytteen kotona. Liikun vielä omin neuvoin ja labra lähellä.
Jos joutuisin taksilla asioimaan tietenkään en voisi näyteputkea hakea. Kumma kun niitäkään ei saa jos ei labramääräystä. Että olisi vanhuksella yksi kotona.
Koska olen aamu-uninen, pystyn kymmeneen hyvin olemaan syömättä joten paastoajankin tilaan kymmenen maissa. Kun käyn kerran vuoteen kontrolleissa.
Mitä muuten nuoret ja terveet tekevät labroissa?
Kilpirauhaslääkityksen takia pitää käydä verikokeissa.
niitäkään varten ei tarvi enää käydä aamulla anivarhain. omassa lähilabrassa on ohjeistus, että ennen klo 12
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka siksi koska en selviä syömättä puoleen päivään. Jos ri tarvitse paastota menen tietenkin päivällä
kukaan ei kuole noin lyhyelllä paastolla
voit ap varata itsellesi ajan aamuksi netin kautta
Koska täältä maalta ei kulje julkisia kuin muutaman kerran päivässä sinne missä lähin labra on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupissaa varten en varaa aamuaikaa. Haen näyteputken labrasta ja otan näytteen kotona. Liikun vielä omin neuvoin ja labra lähellä.
Jos joutuisin taksilla asioimaan tietenkään en voisi näyteputkea hakea. Kumma kun niitäkään ei saa jos ei labramääräystä. Että olisi vanhuksella yksi kotona.
Koska olen aamu-uninen, pystyn kymmeneen hyvin olemaan syömättä joten paastoajankin tilaan kymmenen maissa. Kun käyn kerran vuoteen kontrolleissa.
niitäkään varten ei tarvi enää käydä aamulla anivarhain. omassa lähilabrassa on ohjeistus, että ennen klo 12
Otan lääkkeen aamulla ennen syöntiä.
++++?????????paasto koe, veret otettava ennen tiettyä kellon aikaa. koita tajuta ap.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ovat aamuvirkkuja. Käyvät nukkumaan varhain.
Käynkin varhain. Usein jo ennen yhtä.
Mikä ihme juttu tuo, eläkeläiset heräävät aamuyöstä? Jotkut ehkä. En olis k-aikaan millään selvinnyt seitsemäksi kauppaan. Siksi kävinnhiljaisee aikaan yhden maissa.
Itse oon 81, valvon puoleen yöhön, nousen 8 - 9 välillä ylös. Aamulähdöt olisi tahmeita.
Samoin ystävä (ttäreni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
labrapäivänä voi ottaa lääkkeen sitten verkokeiden jälkeen. Itse otan sen heti sen jälkeen, kun verinäyte on otettu ja istun vielä tuolissa. SItten kun menee kotiin, onkin kulunut tarpeeksi aikaa ja voi syödä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pian 76v. En ole käynyt labrassa verikokeessa, en kyllä muutenkaan lääkärissä kuin viime vuonna ajokorttia uusiessa.. Vuosikaymmeniä kävin kyllä verta luovuttamassa.
Mun äiti oli 90v ja mursi ranteensa. Lääkäri kysyi, oletteko asuneet muualla, kun ei ole mitään merkintöjä. Ei ollut käynyt synnytysten jälkeen lääkärissä. Miksi olisi mennyt, kun ei kolotuksia kummempia vaivoja ollut.
Hänellä ei ilmeisesti ollut edes ajokorttia uusittavaksi?
Miksi eläkeläisten on pakko olla olemassa ap:n kiusaksi?
Vierailija kirjoitti:
Köydä......???? Opetteles ensin kirjoittamaan. Okei ? Esim mulla, joka olen saanut eläkettä JO täytetttyäni 15 v, nyt olen 50-v nainen, niin, mul on mm tyypin 2 diabetes, ja onhan mullakin eräs NS työ, ainoa päivä, mikä sopii mulle, on ke ja aamu. Ja kannattaa katsoa myöhempiä päiviä, eiköhän sieltä löydy sopivaa aamu aika. Ja muualtakin, kuin vain yhdestä paikasta. On siellä varmasti monta eri paikkaa, mistä valita. Mulle lähin on kaupungissa, alle 6:n km:n päässä. Tai on yks vielä lähempänä.....ja musta on typerää kysellä kaikkea roskaa siellä ! Esim asiakaan synt. päivää, vaikka se näkyy selkeästi esim kela-kortista. Ja jos kysytään joistakin sairauksista, mistä vi*****a mäkään tiiön niitä ? Siis muista, mitä mulla EI ole. Mikään laki ei velvoita ketään kysymään mitään.
Sinä et ainakaan osaa kirjoittaa. Etkä ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme juttu tuo, eläkeläiset heräävät aamuyöstä? Jotkut ehkä. En olis k-aikaan millään selvinnyt seitsemäksi kauppaan. Siksi kävinnhiljaisee aikaan yhden maissa.
Itse oon 81, valvon puoleen yöhön, nousen 8 - 9 välillä ylös. Aamulähdöt olisi tahmeita.
Samoin ystävä (ttäreni).
Olen vielä työikäinen ja herään klo 6 viimeistään, kun ei vaan nukuta. Nukkumaan menen klo 22.30-23.
Vierailija kirjoitti:
Samoin ystävä (ttäreni).
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-elakelainen-pinkaisee-ylos-ni…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
labrapäivänä voi ottaa lääkkeen sitten verkokeiden jälkeen. Itse otan sen heti sen jälkeen, kun verinäyte on otettu ja istun vielä tuolissa. SItten kun menee kotiin, onkin kulunut tarpeeksi aikaa ja voi syödä
Pidän saman rytmin koko ajan. En ala muuttaa labrojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on verikokeiden yhteydessä aina myös virtsanäyte, enkä jaksa pidätellä iltapäivään asti. Menen aamulla aikaisin.
Yleensä käy että on pidättönyt 4 h.
"Virtsanäyte otetaan aamulla tai kun virtsa on ollut rakossa vähintään 4 tuntia."
Vierailija kirjoitti:
Syömättä ja pissaamatta pitää mennä.
Äärimmäisen harvoin. Voithan sä toki olla syömättä ja pissaamatta ihan vaan siksi, ettet osaa lukea ohjeistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän saman rytmin koko ajan. En ala muuttaa labrojen takia.
Sis siksi menen aikasin, koska lääkettä ei saa ottaa ennen verikoetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömättä ja pissaamatta pitää mennä.
Äärimmäisen harvoin. Voithan sä toki olla syömättä ja pissaamatta ihan vaan siksi, ettet osaa lukea ohjeistusta.
Teen kuten on neuvottu.
No kun eläkeläiset heräävät puoli viideltä keittään aamukahvia ja odottelemaan lehden tipahtamista
Ja tässä on hauskaa....mikä?
Kun on koko elämänsä mennyt töihin seitsemältä tai kahdeksalta ei totuttua tapaa ole helppo muuttaa. Muutenkin aamut ovat parasta aikaa!
Itsekin heräsin viiden aikoihin mutta kuuntelin n tunnin äänikirjaa ennenkuin tulin keittämään aamun ensimmäistä espressoa. Lehden luen kännykästä