Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Pikku-ENSKOJEN to-pe-höpinät***

31.05.2007 |

Tässäpä tälle ja huomiselle uusi pino. Liene riittää :)

Ti ja ke jutustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10427422&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk+ ja huomenna siis 8 kk! =)

Vierailija
22/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tänne ehtinyt kommentoida ja nytkin aika kortilla, kun pitää pakata mökille kaikki tarvittava.....nyt kun pitää miettiä kaikki mahdollinen mukaan pikkuista varten =)

meillä on pari yötä menty todella levottomasti, välillä herätty tunnin välein. Eilen illalla sitten poika " oksensi" oikein kunnolla syönnin jälkeen =( tai ainakin kaikki maidot tuntui tulevan ulos ja haiskahti ihan oksulle! Viime yö olikin sitten ihan mahdoton, kun toisen masua väänsi niin kovasti, voi reppanaa....jospa selvittäisiin näinkin vähällä ja ensiyönä nukuttaisiin paremmin =)

Neuvolalääkärissä oltiin torstaina ja mitat on nytte 4 kk iässä 6315 g ja 64 cm eli hyvin kasvaa kuulemma omalla maidolla. Olittekin kovasti pohtineet kiinteiden aloitusta ja mä aattelin kans siirtää vielä noin kuukaudella. Nyt kun vielä maitoa riittää....ei jotenkin jaksaisi aloittaa niiden ruokien räpläämistä näin kesällä ja mökillä, jossa vietetään varmaan koko kesä.

Poppis, voi miten ihanaa jos äitisi pääsee kohta kotiin lepäilemään. Emiliina kuulostaa oikein kunnon tättähäärältä, taitaa tulla yhtä tomera kuin äidistään ? =))

Han, voi teillä poika on vallan ketterä, kun jo ihan kääntyilee. Meillä ei mitenkään aktiivisesti kääntyillä, joskus vähän vahingossa. Muuten kyllä neuvolatädille näytettiin, miten tuttia pidetään kädessä ja viedään se suuhun ja otetaan pois moneen kertaan =) on ne vaan niin vesseleitä, joka päivä sitä katsoo poikaa ja on kiitollinen niin ihhaanasta lapsesta =))

nyt ei irtoo muuta, kun hommat kesken....

Aurora, katsotaanko vaikka ensiviikolla niitä reffejä?

mykis ja s 4 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Iskä tuli hakeen meitä, että käytäis kaikki sairaalassa katsoon äitiä, mutta meidät käännytettiin Emiliinan kans siellä käytävällä kun osastolla on ripulia..Ei vielä tiedä jos on sitä norovirusta taas valloillaan..Toivottavasti nyt ei mitään kummallekaan meistä tule..=/

Äiskä vaikutti jo paremmalta, mutta ei taas ole kotiinpääsystä tietoa..Se soittelee iskälle ja mulle ihan ihme aikoina keskellä yötä ja selittää kun hänet viedään jonnekin eristykseen aina öisin ja kidutettan..Ja kuulemma laitetaan esineitä ja vaatepinoja hänen päälle ja ei päästetä sängystä pois ja viime yönä siltä pääsi sit pissa housuun kun hoitajat kuulemma vaan nauroivat vieressä kun se oli pyytänyt apua vessassa käyntiin..Välillä sitä kuulemma myrkytetään..Päivällä hoitajat ovat ihmisiksi kun on kuulemma likaa todistajia..

Onko täällä ketään hoitajia tms. jotka tietäis mistä tollanen vainoharhaisuus ja sekavuus johtuu? =/ Rauhoittavathan iskä kielsi kokonaan kun ne sai äiskän sekaisin niin mistä tää taas voi johtua? Se kun alko jo mennä parempaan päin..Kun hoidettavan se on kuitenkin sen sydämen ja jalkojen takia..miten sillä voi yhtäkkiä mennä pää sekasin..=/

Pöh. mieskin tulee vasta joskus illalla myöhään..=/

Jospa me mentäis nyt vaunuileen kun tyttö vähän on levoton..

t. poppis

Vierailija
24/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi kesä, kun kesäkuukin alkoi! Mulla taitaa mennä ihan sisällä istumiseksi nämä kauniit päivät, mä en osaa lähteä mihinkään enää, Rasmus on päättänyt, ettei se enää nuku jos lähdetään jonnekin vaunuttelemaan. Kaupungilla tulee huuto, kun on tylsää ja samalla väsy :( Mulla on mennyt tässä päri päivää hermot, kun kämppä on kuin lähtevä laiva, mutta miten teet kotitöitä, jos kaveri ei nuku eikä väsyneenä viihdy yksikseenkään, ja sitten on niin ristiriitaiset tunteet, kun katselee söpöliiniä, jonka katseeseen sulaa, ei voi olla toiselle vihainen, kun eihän se vasiten kiusaa..(vaikka välillä tuntuukin) :)

Tämä nyt alkoi oman navan jutuilla niin jatketaan.. Rasmus kävi 4kk neuvolassa alkuviikosta, ja päivitetyt tiedot tulee tässä: 7580g ja 65cm, pipo oli jotain yli 43cm. Pituutta oli tullut vähemmän kuin olin olettanut, R näyttää minusta niin pitkältä. Mutta taas sai miinuspisteitä terveydenhoitaja, eka se nimittäin sai vielä vähemmän kuin tuo 65, niin kuinka luotettava tuo mittauskin sitten on, mulla pääsi vahingossa suusta, että ¿niinkö lyhyt?¿ ja terkka mittas uudestaan ja tuli tuo tulos. Pari päivää tuosta myöhemmin oli sitten lääkärineuvola, eipä sillä lääkärillä ollut erikoista sanottavaa, paitsi että laitto se meille lähetteen lastenlääkärille, koska Rasmus on edelleen tukkonen ja limainen(ollut koko lyhyen elämänsä). Kyllä kai sille pitää joku selitys löytyä..

Ja oma napa jatkuu.. Laitoin toissapäivänä työhakemuksen yhteen päiväkotiin ja tänään sieltä jo soitettiin, että tulla haastatteluun. En ois ikinä uskonut, että pääsisin haastatteluun saati, että se tapahtuis näin nopeasti. Nyt on kauhee stressi, kun en minä halua mihinkään töihin ikinä tai ehkä sitten, kun Rasmus muuttaa pois kotoa :) En minä halua laittaa Rasmusta hoitoon näin pienenä tai sitten kun äitiysloma loppuu, mutta ei ne ota mua töihin, kun luultavasti ne kuitenkin tarvis työntekijän aikasemmin kuin mitä voin aloittaa.

Siinäpä oli napaa kerrakseen..

En ole oikein muiden jutuissa perillä..

No meille kyllä sanottiin, että kiinteät kannattaa nyt aloittaa. Ja huomenna me ollaan päätetty aloittaa potulla. Terkka sanoi, että jos lapsi änkeää pystyyn sylissä (tai niinku kunnolla istumaan) niin se on valmis aloittamaan kiinteät, ja Rasmus on ängennyt jo varmaan kuukauden. Niin tämä oli AURORALLE tarkoitettu.. minusta teidän ei kyllä kannata mitään lopettaa jos olette päässeet hyvin alkuun, Oliverhan on kohta 4kk. Niin ja me saatiin joltain tuttavalta vanha vauvojen keittokirja, tai se on painettu 1998 niin siinä lukee, että kiinteät aloitetaan 3kk iässä. Plus toinen tuttava kertoi, että kun oli saanut esikoisen niin sille aloitettiin kiinteät 3kk iässä ja seuraava lapsi syntyi vuoden päästä siitä niin sai muka aloittaa 4kk iässä, ja tämä johtui EU:sta tai jostain..

HAN_ järjestetäänkö treffit? Ei taida olla minusta lähtemään yhdeksi päiväksi sinne megatapaamiseen vaikka halua kyllä olisikin. Sinulla on kyllä sana hallussa, miten kuvailet rakkautta Sampoa kohtaan, niin liikuttavaa ja niin totta, kun ajattelee kiintymystä omaa lasta kohtaan.

Rasmus vissiin kohta herää.. terveisiä kaikille joita en kommentoinut :)

Elovena ja Rasmus 4kk

Vierailija
25/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kävelemässä ulkona lähes tunti ja Sampo EI nukkunut silmällistäkään! Nyt kyllä nukahti kun tultiin sisään ja sai tissiä (taas). Että voi jessus sentään. Ei varmana nuku kuin parikymmentä minuttia, ikinä ei sisällä nuku päikkyjä paitsi sylisä ja siinäkin korkeintaan tunnin. Nyt nukkuu sohvalla. En jaksanut jäädä istuskelemaan ja nousin silläkin uhalla, että S herää. No, kurkisteli kyllä luomien välistä, mutta näyttäis nyt toistaiseksi nukkuvan...

Sampolla olis kova halu päästä eteenpäinkin, mutta ei ihan vielä onnistu :) Melkoinen melske kuulkaa käynyt tänään tuolla lattialla, kuin Sampo on kääntyillyt menemään. Ei osaa kääntyä takaisin selälleen (kuin vahingossa) ja välillä hermostuu, kun ei pääse mihinkään. Mutta sitten kun huomaa lelut siinä vieressä, joita voi näpertää, niin jaksaa olla melko pitkäänkin mahallaan.

Tuosta tassuttelusta, että ei meilläkään auta tassuttelu tippaakaan, jos poju on " liian virkeä" , eli napottaa silmät suurina tai jos itkeskelee. Sampon täytyy olla lähestulkoon unessa, että tassuttelusta on tehoa.

Annatteko muuten vettä vauvoille? Kun mun äitini kivenkovaan jaksaa väittää, että pitäis vettä antaa kesäkuumilla vauvalle, vaikka oon yrittänyt selittää, että nykytiedon mukaan maito riittää varsin hyvin myös nesteytykseen.

MYKIS, mukavasti kasvanut poika! Että mitä turhia kiirehtiä niiden kiinteiden kanssa, jos maitokin riittää! :)

POPPIS, voi että kuulostaa inhottavalta tuo äitisi tilanne :( En osaa muuta sanoa kuin että jaksamisia!

Jooh, pitää kai mennä vähitellen siistiytymään siskon valmistujaisjuhlia varten, vaikkei me vielä päästä mihkään lähtemään, kun mieskin on vielä töissä. Huoooh, laiskottaa. Mistähän sitä repis virtaa? Pitää vissiin tökätä sormi pistorasiaan.

Han ja Sampo vielä 3kk

Vierailija
26/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteiden aloittamisesta; kyllä munkin mielestä Aurora voit jo ihan hyvin aloitella, onhan Oliver jo niin " iso poika" :) Meillä oli ihan sairaalan ohje aloittaa kiinteät jo 3 kk iässä, kun Aino oli niin pikkuinen.

Myötätuntoa niille, joiden lapset ei nuku! Meillä on tää viikko ollut joku ihmeellinen " en nuku päiväunia" vaihe, ja äiskä alkaa olla ihan loppu, etenkin kun pari kolme yötäkin on mennyt ihan sekavasti... Tiedä sitten oisko ylähampaita tulossa. Ainakin Aino kovasti maiskuttelee ikeniä kielellä. Meillä onneksi mieskin pystyy osallistumaan aika paljon tytön hoitoon ym, kun on hyvin joustava työ, jota voi tarvittaessa vaikka kotoa käsin tehdä välillä. Hyvä niin, koska mun pää ei kestäis! Hatunnosto siis Kandille ja muille, jotka joutuu paljon olemaan yksin lapsen kanssa!

Nyt syömään välillä, mies laittoi ruuan ;)

t. Ope ja Aino 7,5 kk

Vierailija
27/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiinkin ELOVENAN kans yhtäaikaa linjoilla :) Kyllä mulle treffit sopii! En oo vielä saanut aikaiseksi mailata, kun on ollut vähän kiirus viikko :p Mutta treffit olis kyllä tosi maino homma! Oiskohan muita kiinnostuneita...?

Vierailija
28/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oltu ahkeria ja hoideltu asoita kaupungilla. :)

Amy, kattelin ihan samaa. Ja myös Ossen typy eikös ollut aika samoissa mitoissa, vaikka molempia aina kattelin niin isoina. Hassua. :)

Han, gluteenittomasta ruokavaliosta vauvaan en tiedä, mutta aikuisilla muistaakseni pari viikkoa voi kestää oireiden väheniminen. Kysyn vielä varmistuksen äidiltäni, jolla todettu keliakia n.10v sitten.. Mutta, lapsillahan on yleensä vilja-allergia eikä keliakia, eli ne ovat kaksi eri " sairautta" . Mutta leipä ym. himoonhan voit syödä gluteenittomia tuotteita, vai onko nekin kielletty?

Minun äidin suvussa keliakia on aika yleistä, joten ihan sen takia en aloita Evellä viljoja heti kun saa, vaan mennään maissi, riisi, hirssi ja tattari tuotteilla.

Eve riehuu sylissä, mutta pikaisesti vielä, käytiin äsken TK-lääkärillä yskän ja rohinan takia, mitään ei löytynyt mutta saatiin astmalääkettä yskään..

Mut nyt neiti unille, jatketaan sit!

Bejpi ja väsynyt Eve 5kk 5pv

Vierailija
29/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa kaikki!

en ole kauheasti liikkunut täällä päin mutta ajattelinpa laittaa vähän raporttia. Eli hyvin menee! Tyttönen kasvaa hurjaa vauhtia meidän mielestä, mutta neuvolan mielestä sen verran hintsusti että meille suositeltiin soseiden syöttämistä. pikku-tokkis on nyt siis 3,5 kk. Maitoa tuli viime viikolla vähänlaisesti, mutta nyt tuntuu taas riittävän. panikoin kuitenkin sen verran että rupesin antamaan pieniä määriä kiinteitä aamuin illoin, ehtiipähän nyt totutella pikkuhiljaa niin voidaan tarvittaessa lisätä määriä kohta. Imetän edelleen 1-3 tunnin välein ympäri vuorokauden, mikä on toisinaan vähän rankkaa... mutta ihana tyttö meillä on! nauravainen ja iloinen tyyppi. Joka nyt herää joten heippa taas, koitan olla useammin linjoilla!

terkuin

tokkopa ja pieni 3,5 kk

Vierailija
30/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Päivittäin olen pinot käynyt pikaisesti lukemassa, mutta kommentoimaan en ole vain ennättänyt. Kiirettä on kovasti päivisin pitänyt ja yöt menee edelleenkin pitkälti valvoessa. Viime yö onneksi hiukan paremmin, joten nyt virkumpi olo.

Poppikselle heti ammatin puolesta kommentoimani , että ensi alkuun tulee mieleen sellainen sekavuuden aiheuttaja kuin pissitulehdus, joka siis yleinen sekavuuden aiheuttaja ainakin vanhemmilla ihmisillä. Tosin en tiedä minkä ikäinen äitisi on, mutta perussairaudet/heikko yleistila edesauttavat nuorempaakin ihmistä menemään sekaisin tulehduksesta.

Painosta ollut puhetta. Itselle painoa tuli n.15kg ja sairaalaan niistä jäi reilu 6. Viikko sitten vaa¿alla käydessäni olin samassa mitä vaaka näytti ennen raskautta. Vaikka en tietoisesti ole painoa pudottanutkaan. Tosin itsellä paino suurimmaksi osaksi nestettä turvotuksen vuoksi.

Kuten tuossa jo alussa mainitsin kiirettä on piisannut. Tällä viikolla meidän raksaprojekti pyörähti käyntiin toden teolla ja nyt siellä oli tänään raksamieskin ekaa päivää pohjia väsäämässä. Miehellä meni siis tämä viikko isyyslomasta kokonaan raksahommiin tontin kimpussa pukertaen. Lähti aamusta ja tuli myöhään illalla ja tietenkin rättiväsyneenä. Yöthän meillä tenava siis edelleen valvottaa. Viime yönä asettui hiukan paremmin nukkumaan, kun sai äipän mahan päällä kellotella. Tosin itsehän en sit nukkunutkaan.

Tämän lisäksi ettei poitsu nuku yöllä niin eipä nuku enää päivälläkään, ainakaan sängyssään tai vaunuissa. Viisi minuuttia korkeintaan ja sitten alkaa huuto. Kotihommat odottaa, kun ei oikein pysty mitään tekemään. Tänään sain onneksi asettumaan liinaan, ett edes astiat sain pestyä. Kaiken keskellä pitää vielä järjestellä koiranäyttelyasioita kuntoon, jotta kaikki on ok näyttelyviikonloppuna. Ja miehellä alkoi tänään vielä työt ja päivystys päättyy vasta ensi viikolla. Joten ¿yksinhuoltajana¿ olo jatkuu..

Tässä parin viime päivän aikana on vahvistunut muutama oma ajatus. Ensinnäkin kotiäitiä musta ei saa tekemälläkään. Rakastan lastani, mutta töihin on päästävä viimeistään syksyllä, ainakin keikkaa heittämään. Ja toiseksi vaikka/koska tämä on rankkaa, niin parempi on kertarytinä kuin ainainen kitinä eli seuraava saa tulla kun on tullakseen. Ja toivoen tietysti ettei tulisi kovin pitkää väliä.

Mutta nyt vaipan vaihtoon, on tuossa tissitellessään rupsutellut melkoiset hajut vaippaan.

-Ninca ja pikku herra tasan 4vk-

Vierailija
31/31 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Käytiinpä Tiitiäisen (ja miehen, tädin, mummon & papan) kanssa shoppailemassa. H&M lastenvaateosastolta tarttui vaikka mitä mukaan! =D hihi! Tarpeeseen tuli lyhythihaiset bodyt, lyhythihaiset ja ¿lahkeiset pyjamat jne. Itsellenikin löysin 2 tunikaa, eli eiköhän noilla nyt pötki taas kuukauden pari. Täytyisi aamulla yrittää penkoa kesävaatteet läpi, mitkä niistä mahtuu enää päälle. Onneksi juhlavaatteet on jo olemassa, niitä ei tarvitse miettiä.

Uskomatonta miten aika menee nopeasti! IIDA-LINNEAn neitikin on jo melkeistä 3 vkoa! :) Millonkas te pidätte ristiäiset? Meillä on 10.6. Tilasin tänään kakut sinne ja pappi tulee käymään ensi viikolla.. Kukakohan sitten ehtisi ja jaksaisi siivota ensi lauantaina.. ;)

HENNAkin piipahti.. Voi kun Joelia itkettää ne hampaan tulot.. :( Onneksi kuitenkin saatte öisin nukuttua!!!

Kiitos KARSSULI tassuttelun selventämisestä.. ;) Ei kyllä meidän neidillekään tepsi minkäännäköinen paijaus, silittely tai hyssyttely. Jos ei huvita omaan sänkyyn nukahtaa niin ei sitten.. Mulla on kans ylen jumppia digiboxissa. Kunhan neiti alkaa tutimaan päiväunia, aion alkaa niitä jumppailemaan.. ;)

MYKIS ¿ teillähän oli hyvät mitat! Hyvin taitaa maidollakin kasvaa, ettei ole pakko niitä kiinteitä aloittaa..

Voih, POPPIS, onneksi kuitenkin käännyttivät teidät käytävältä ettei moiset ripulit tartu! Kurjaa tietysti kun et äiskää päässyt tapaamaan.. :(

ELOVENA ¿ haastatteluhan on aina positiivinen asia! Ja vaikka työn saisitkin, niin eihän sitä ole pakko ottaa sitten jos sille tuntuu.. Millos sulle sit saa pitää peukkuja?

HAN ¿ musta ois kans kiva kuulla kommentteja, antaako muut vauvoille vettä.. Me ollaan pari kertaa annettu pikkasen kun on ollut vähän hikisen oloinen ja vasta syönyt. Vesi on kyllä uponnut (vähän liiankin hyvin, menis enemmänkin kuin mitä oon antanut) ja tuonut helpotuksen. Voi kai sillä vauvallakin olla jano.

NINCA ¿ olipa kiva kuulla teistäkin! :) Teidänkin pikku herra on jo 4 vkoa! Onneksi onnistuu unet päivällä liinassa, saat vähän helpotusta edes. Tsemppiä teille raksaprojektiin ja öihin! Meillä muuten kans neiti on nukahtanut pari kertaa vain mun tai miehen rinnan päälle. Jostain kumman syystä mä pystyn kyllä nukkumaan niin. Ainakin pari tuntia kun oon niin väsynyt. Samasta asennosta ollaan herätty kun mies on pistänyt kyljen/kyynärpään alle vähän tyynyjä niin ei keikata.. ;)

Ok, nyt soffalle kultieni viereen. Neiti nukkuu siellä miehen kainalossa ja hän ei raaski vielä yrittää laittaa omaan sänkyyn tuhisijaa.. Hyvää yötä!

Mammis + Tiitiäinen[/color]